Ga naar inhoud

Bashdrive Tekent Zomaar Wat...


Recommended Posts

Een vliegend monster is een tof idee, maar dat gaat teveel de aandacht trekken. De lezer mag niet denken dat die een rol in het verhaal gaat spelen. Misschien zet ik er inderdaad nog een boze meeuw bij. Of de Bonte Neurk, een hoogstpersoonlijk door scenarist Barcas uitgevonden vogelsoort...

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Vogels kunnen maar inderdaad het gevaar dat dit teveel afleidt van het eiland.

Diepte kan anders ook nog dankzij de inkleuring toegepast worden.  De omringende eilanden meer schaduw en het hoofdeiland mooi in het licht.

Ik zou misschien eerst zonder vogels proberen om te zien wat het geeft.

 

Wel een heel mooie plaat by the way!  Chapeau.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
29 minuten geleden, feli zei:

Poster is nice!

Is er een reden dat er zoveel witruimte rond de tekening is?

Tnx!

 

Niet speciaal, waarschijnlijk komt er nog een titel onder of boven. De rest snij ik wel bij.

 

Komt op de cover van de promomap. Misschien maak ik er later ook nog een bladwijzer ofzo van.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
30 minuten geleden, feli zei:

Ik begrijp niet wat Standaard daar eigenlijk komt doen.  Is dat niet jaren geleden dat zij nog nieuw talent een kans hebben gegeven?  Of toch een eigen reeks.

 

Dat kan je voor driekwart van de uitgeverijen die daar zitten zeggen :)

 

Bij Standaard hoop ik op dat Matsuoka-ding. En ik heb eigenlijk altijd goeie gesprekken gehad daar met de mensen van Standaard op die workshops. Ik ga ook niet al te ontgoocheld zijn als het niet lukt hoor, ik besef dat de kans heel klein is. Maar je kan maar proberen. En in het slechtste geval heb ik wat genetwerkt, altijd goed.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Als ge bij SU komt aandraven met scenario's en concepten die onder te brengen zijn bij duistere SF/fantasy, eigen werelden met flinke scheuten historisch drama, hoe reageren ze daarop? Is dat verloren moeite?

Link naar reactie

Natuurlijk kun je netwerken en goede gesprekken hebben. 

Maar soms denk ik, vanuit het oogpunt van een uitgeverij,   dat indien je nieuw talent toch geen kans geeft, is dat dan geen verspilling van je dag.  Of hopen ze echt om dat ene supertalent te kunnen strikken?

 

Voor Matsuoka wacht ik toch nog even af.  Een label waar plaats is voor andere strips dat lanceert met een hommagealbum van Nero en herdrukken van Nero.  Geeft mij niet veel vertrouwen.  (maar we geven ze het voordeel van de twijfel)

Hoe goed alle strips ook zijn, dat de reboot/remake ziekte van Hollywood op strips is overgeslagen vind ik toch wat jammer.

Maar dat is minder de uitgeverij zijn schuld dan die van de lezers.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ach den vlaam...petit peuple, petit esprit.

Editions Ring dan maar zeker...die geven bijv. Marsault zijn getekende maatschappelijke bespiegelingen  - a la Gotlib - uit.

Tenzij Bonte zich daaraan wil wagen...

Link naar reactie
3 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Als ge bij SU komt aandraven met scenario's en concepten die onder te brengen zijn bij duistere SF/fantasy, eigen werelden met flinke scheuten historisch drama, hoe reageren ze daarop? Is dat verloren moeite?

Ik zie niet in waarom een SU, ballon, Dupuis of eenders welke grote uitgeverij daar automatisch "neen" zou tegen zeggen? Als jij een pitch kan brengen die hen er van overtuigt dat dat de moeite is om er voor te gaan én er een publiek op zit te wachten, dan is geen enkel genre een probleem.

 

Voor de rest denk ik dan vaak terug aan de onsterfelijke woorden van Robbe De Hert "Sjoe, als ge ne film wilt maken voor 100 man, maakt dan liever ne litho, eej." 

kortom: zie dat de soep de kolen waard is. 

 

 

Link naar reactie

Ochja, ik doe er eigenlijk nodeloos geheimzinnig over :) De officiële aankondigingen en zo moeten nog gebeuren op facebook en dergelijke, maar het wordt dus inderdaad...

 

Een boardgame: BAGAN

(naar de regio in Myanmar)

 

Een klein projectje, maar het is echt een tof spel met veel potentieel. Ik doe het artwork: de doos, spelbord, kaarten met tempels en personages... Hieronder enkele voorbeelden. Gepland voor november en zal ook on-line te bestellen zijn ;) 

 

5a60612d9c6fe_Bagan_charactersheet1.thumb.jpg.a5e0f7919c29c6a8d7d5d1f2dd6e4ca8.jpg

 

 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

En er loopt nog een tof projectje waar ik erg fier op ben en waarvan ik binnenkort een tipje van de sluier oplicht: een samenwerking rond Lise op Monstereiland tussen verschillende Belgische en Nederlandse tekenaars (tot nu toe 23 namen). Geen album, voor alle duidelijkheid. Binnenkort meer informatie. Ik kan enkel zeggen dat het héél erg mooi wordt :D

 

 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Op 26-1-2018 om 16:22, Kristof Berte zei:

En er loopt nog een tof projectje waar ik erg fier op ben en waarvan ik binnenkort een tipje van de sluier oplicht: een samenwerking rond Lise op Monstereiland tussen verschillende Belgische en Nederlandse tekenaars (tot nu toe 23 namen). Geen album, voor alle duidelijkheid. Binnenkort meer informatie. Ik kan enkel zeggen dat het héél erg mooi wordt :D

 

 

:hartje:

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...