Ga naar inhoud

Bashdrive Tekent Zomaar Wat...


Recommended Posts

Op 14-3-2017 om 17:55, Kameraad Mauser zei:

70's scifi.

 

Ja, ik speel met het idee om na 'Lise op Monstereiland' 2 & 3 een Space-pulp verhaal in de stijl van die middelste tekening te maken.

 

Op 14-3-2017 om 21:09, dirk (monsieur toupet) zei:

Je hebt al 'geniet gehad' van die stiftjes!

 

Ze beginnen al te slijten, wat ik vrij snel vind voor stiftjes van 4,5 EUR. Maar tis tof materiaal.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Een schuif aan het opkuisen op het werk en dit stripje tegengekomen. Werk van ongeveer 8-9 jaar oud, getekend op A4. Bedoeling was om het zwart-wit te houden.

 

Het verhaal heette 'Black', en het ging over een politie agent 'John Black', die een seriemoordenaar moet opsporen en tot de conclusie komt dat enkel hijzelf die seriemoordenaar kon zijn. Het verhaal moest een open einde hebben.

 

De voorgaande regels waren het volledige scenario. De rest verzon ik ter plekke. Het hoeft niet gezegd dat ik maar een pagina of 8 ver geraakt ben :D

 

Ondanks de vele anatomische fouten en het rotslecht inktwerk, vind ik sommige kadrages wel iets hebben.

 

 

black.jpg

black2.jpg

black3.jpg

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
41 minutes ago, Kristof Berte said:

 

 

 

 

Ze beginnen al te slijten, wat ik vrij snel vind voor stiftjes van 4,5 EUR. Maar tis tof materiaal.

Probeer eens de markers van Kuretake, art&graphic twin markers.
Je kunt er ook kleurverlopen mee creëren, net als met de markers van Copic en Letraset. Komt op iets van een 2 eur/stuk. Tenzij ze alweer duurder geworden zijn (inflatie enz... ) Niet dat ze echt veel langer meegaan ( is ook met een vilten tip ) dan die Copics, maar kom...

024-0309.jpg

Link naar reactie

Ik heb zelf Twin Markers gehaald uit de Flying Tiger Store.  Het zijn leuke stiften op alcoholbasis net als copics.

Niet dezelfde kwaliteit en de kleuren zijn eerder wat fel, maar voor in een schetsboek is dit meer dan voldoende.

Copics zijn heel goed maar jammer genoeg héél duur.  De Twin Markers kosten €3 voor een set van 3.  Er zijn een stuk of 8 sets denk ik.

Copics heb ik enkel in grijswaarden.  Mijn laatste inktobers werden met copic ingekleurd.

 

tumblr_inline_nw2kstxgUx1s278ra_540.jpg

Link naar reactie

Ik ben zelf nogal zot van die copics, en de investering heeft zich ondertussen ook al terugverdiend. Ben wel van plan om ze in de toekomst enkel nog te gebruiken voor commissies of dingen die ik kan verkopen. Voor kladwerk kan ik inderdaad een goedkoper alternatief overwegen.

 

Welk papier is er eigenlijk het meest geschikt voor Copics en andere markers? Het mooiste vind ik simpel printpapier, daar pakken ze echt heel mooi op. Maar dat is natuurlijk een dun flutpapiertje en dat krijg je moeilijker verkocht. Ik heb de indruk dat de stiften beter dekken op een gladder papier.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
1 uur terug, Kameraad Mauser zei:

Markerpapier? Kun je feitelijk goede kleurverlopen hebben op printpapier?

 

Dekt goed, niet teveel strepen, niet teveel bleed... De meeste dingen die ik hier al toonde zijn gemaakt op printerpapier.

 

Zonet twee soorten markerpapier gekocht, een duur en een goedkoop. Vanavond eens vergelijken

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Markerpapier van Canson is ook heel goed, gisteren getest. Bloedt omzeggens niet, goeie kleurverlopen, dekt goed. Maar een papiertje van 70 gr. vind ik raar om op te werken. Het lijkt mij dat mensen die commissies aankopen toch eerder een steviger papiertje gaan verkiezen. Of ben ik daar fout in?

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
12 uren geleden, Stuvio zei:

 

Ik vond het aquarelpapier van de Flying Tiger ook niet slecht, maar nu probeerde ik eens Canson (zowel cellulose als cotton) en dat is toch'n merkbaar verschil.

 

Natuurlijk is de kwaliteit navenant de prijs.  Maar om een schetsboek te vullen is het gekkenwerk om met de dure markers te werken.
Ik teken nooit afgewerkte tekeningen traditioneel (alles digitaal), dus voor mij is het altijd schetswerk.
Met goed papier heb ik dus geen ervaring.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

In een zwak moment een aprilgrap op facebook geplaatst.

 

Naar aanleiding van het succes van Amoras ed. zou er voor het tweede album van Lise op Monstereiland gekozen worden voor een meer volwassen aanpak. Lise als een combinatie van Tank Girl en Harley Quinn, in een album genaamd 'Monstereiland'. Ik wou even 'vissen' naar de reacties.

 

Toch serieus aantal mensen die ermee weg waren, wat eigenlijk niet mijn bedoeling was, want ik dacht dat het vrij duidelijk was :) Maar goed, tis wel een tof begeleidend tekeningetje geworden, vind ik. En wie weet komt het er ooit nog van...

 

58e3a50dcdf79_Lise16.thumb.jpg.f119fdf6cb131e25d02082578fd044c8.jpg

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
34 minuten geleden, Chimichanga zei:

Ondanks dat het een 1 april grap is, zou zo'n Tank Girl/Harley Quinn-achtige strip jou wel goed afgaan, maar dan uiteraard niet ivm Lise en het monstereiland. ;)

 

Daar is iets meer talent voor nodig dan het mijne, vrees ik. Misschien ooit...

 

34 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Je mag gerust iets donkerder gaan qua karakter en setting. Als je Tank Girl en Harley als referentie gebruikt...

 

Duister ligt me niet zo, denk ik. Ik was het ook niet echt van plan hoor :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Op 6-4-2017 om 23:10, Kristof Berte zei:

Mijn laatste freebee illustratie ooit! 

 

(heb ik mij voorgenomen maar ik ben veel te goed)

 

 

ben ik NET te laat dus :)

Serieus: zit erg leuk spul tussen.

Vergeet dan ook niet je prijzen enzo ergens neer te zetten, trouwens!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 14-4-2017 om 19:11, boomvavavoom zei:

ben ik NET te laat dus :)

Serieus: zit erg leuk spul tussen.

Vergeet dan ook niet je prijzen enzo ergens neer te zetten, trouwens!!

 

Tnx! 

 

Tjah, die laatste was voor familie, ik kon niet echt weigeren...

 

Voor de rest ben ik zeer schappelijk qua prijzen ;) Niet echt vaste tarieven, ik begin vanaf 25 EUR voor simpele tekeningen (1 personage zonder al te veel opzoekingswerk, een scene uit Lise op Monstereiland...) in zwart-wit. Naarmate tekeningen complexer of gekleurd (copics of digitaal) moeten zijn, komt er wat bij.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...