Ga naar inhoud

Bashdrive Tekent Zomaar Wat...


Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Robbedoes zijn achteruitslaand been iets zichtbaarder laten. Misschien Robbedoes iets naar achter plaatsen of nog beter: het figuurtje voor Robbedoes iets naar voren brengen. Iet meer naar rechts, in de leesrichting.

Link naar reactie

Nog een tipje van de sluier: er zijn in totaal 5 tekeningen gemaakt.

 

Ik zal dan ook 5 teasers geven, zowel hier als op facebook, elke vrijdag eentje. De eerste zag je vorige week al. Ik neem aan dat het voor de kenners geen probleem is om deze 3 artiesten te herkennen? :)

 

Teaser2.thumb.jpg.6339f460b3d6ed52c5e94ac290774b11.jpg

 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Derde teaser: Ivan Adriaenssens tekende een fantastisch tafereel met monstertanks, Charel Cambré plaatste er een Sus&Wis bij en Yncke een meute draken. 

 

Voor de liefhebbers van de technische kant van de zaak: er zijn in totaal 5 stroken van 14,8 op 42 cm (een half A3 blad dus)

 

Teaser3.thumb.jpg.bf2f085aa4dcf1fb4538930af83fa42a.jpg

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
9 minuten geleden, ivo zei:

Meestal ben ik vrij kritisch op dergelijke tekeningen door verschillende tekenaars, omdat het vaak een allegaartje van stijlen oplevert die geen consistent geheel vormen. 

Dat had ik ook gevreesd, maar het valt echt goed mee. Natuurlijk clashen sommige stijlen wel een beetje, maar doordat ik zelf de achtergronden inkt, bindt het het geheel samen. Binnenkort toon ik de 4e teaser.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
7 uren geleden, Yncke zei:

Zalige kaart! Vooral die dikke koeien en die pen! 

 

Als ik een kleine nitpick mag doen: een rivier loopt van hoog naar laag. Dus eentje die loopt van kust naar kust, zoals daar linksboven, da's een duidelijke giveaway dat dit een onvervalst monstereiland is. ;)

In dat geval is het gewoon een hele smalle zee, een kanaal, of een blauwgeschilderde autostrade ;)

 

Er staan wel meer dingen op die niet kloppen hoor, check de windrichtingen maar :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

De stroken voor de financiering van Lise op Monstereiland worden in juni aangeboden via een veiling op tweedehands.be. Dit is de eerste strook. Mijn dank aan alle tekenaars. Voor deze strook zijn dat v.l.n.r. Patrick Van Oppen, Wim De Leeuw, Mario De Coninck (Aaargh), Dirk Van der Auwera, Steve Van Bael, Romano Molenaar, Patrick Cornelis en Tim 'Tibo' Bolssens.

 

 

Strook 1 watermerk reep.jpg

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

De veiling voor de financiering van het tweede deel van Lise op Monstereiland vindt plaats in juni, via de website tweedehands. be. Dit is de tweede strook (van in totaal 5). Ivan Adriaenssens tekende een prachtige scène met monstertanks. Yncke voegde een vlucht draken toe. En Charel Cambré maakte het plaatje af met een Suske en Wiske. Van harte bedankt, beste tekenaars! Zonder jullie was dit niet mogelijk! Wie de stroken wil bekijken, ik heb ze morgen mee naar Linkebeek Books & Comics Festival.

 

5ae6bec8e1a78_Strook2watermerk2.thumb.jpg.804fc68927cd0146dcf3e8575dcb24be.jpg

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Op 30-4-2018 om 09:02, The Alderwood zei:

Top

Merci :)

 

Volgende tekening (mijn persoonlijke favoriet, maar ik mag dat misschien niet zeggen):

 

5aed6549e0fce_Strook4watermerkcopy.thumb.jpg.1509c6d9460673b68881e6bd8705b052.jpg

 

Grote dank aan de samengebrachte tekenaars. V.l.n.r. Shirow Di Rosso,Jessica Raes, Charel Cambré, Bart Proost, Wouter Van Ghysegem, Veerle Colle en Lük Bey. Deze gaat hartzeer doen om te verkopen, maar het is voor het goeie doel: de financiering van het tweede album.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
12 uren geleden, feli zei:

Haha zo herkenbaar.

Ik heb laatst in een vergadering op mijn iPad pro zitten tekenen.

Mijn diensthoofd heeft er niks van gezegd.

Ik was natuurlijk wel aan het opletten.

 

 Anyway, mooie schetsen.

Thnx:) 

 

Ik heb dat ook ondertussen, Ik kan perfect een gesprek, cursus of vergadering volgen, met alles mee zijn en toch 3 bladzijden voltekenen. IPad pro, dat is nog wel next level, daar zit ik nog niet :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Toen ik nog mijn broek aan het verslijten was op de schoolbanken (  sommige jaren van het secundair ), en dan wat later nog eens wat theorie en inleidende gesprekken, doornemen van administratie enz bij het volgen van cursus/opleiding was het bij mij ook van dat.

Link naar reactie

Haha, herkenbaar. Ik kan zelfs beter opletten wanneer ik schets tijdens een vergadering, omdat ik me dan maar op twee dingen moet focussen : 1/ de tekening 2/ de dingen die gezegd worden.

Tijdens het tekenen kan ik dus  de afleiding elimineren die ontstaat door 1/ het venster en het weer buiten 2/ de vliegen in het lokaal 3/welke kleren mijn collega's nu weer aan hebben  4/....  ;-)

Link naar reactie

Volgende tekening voor de veiling voor de financiering van de inkleuring van het tweede deel van Lise op Monstereiland:

 

5b067865a9546_Strook3watermerk2.thumb.jpg.e4cb0fdfd04d98d088f6a3d9442f13d7.jpg

 

Mijn grote dank nog eens opnieuw naar de tekenaars die een bijdrage maakten: (vlnr) Luc Morjaeu, Ashwin Visser, Lectrr, Mario Boon, Waldo Van Gheluwe, Ivan Bulté, Luc Poets (Poetzarelli), nog eens Lectrr en Marcel Rouffa. Veiling in juni, komt nu heel dichtbij!

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
6 uren geleden, Kristof Berte zei:

Ok, ik heb misschien een béétje overdreven... Te druk of blijft het leesbaar?

 

37.thumb.jpg.8c4b15439473914da9cde546d7827a51.jpg

Het blijft goed leesbaar. 

Alleen plaatje 3 en 4 leest niet prettig. De figuren in de voorgrond worden groter, waardoor het lijkt alsof je inzoomt, terwijl terwijl Lise een beetje kleiner lijkt te worden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...