Ga naar inhoud

Bashdrive Tekent Zomaar Wat...


Recommended Posts

Jep.  Ziet er heel goed uit.

Het onderste kader met het bos (tweede pagina van links) ziet er heel sfeervol uit.
Persoonlijk ben ik wel fan van vlakke inkleuring met enkel schaduwen waar nodig voor de sfeer.  Ik heb dit ook toegepast op de Mosselen om Half Twee strip.
Het heeft dan een tekenfilm feel.

Link naar reactie

Persoonlijk ben ik wel fan van vlakke inkleuring met enkel schaduwen waar nodig voor de sfeer.  Ik heb dit ook toegepast op de Mosselen om Half Twee strip.

Het heeft dan een tekenfilm feel.

 

Mijn eigen platen vind ik dan nog te... plattekes. Het verschil met de vlakke inkleuring is echt groot. Trouwens onlangs Mosselen om Half Twee gelezen, erg leuk.

 

 

Met Tom heb je in ieder geval een goede inkleurder vast. :) Ik kijk er erg naar uit om de afgewerkte strip te lezen.

 

Tom levert inderdaad topwerk. Aan een onvoorstelbaar tempo.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Ik dacht ook in de richting van Jommeke... Eerst aan De Gouden Jaguar, maar ik twijfel of die specifiek genoeg is om herkenbaar te zijn met andere personages. Vliegende Ton lijkt me wel leuk, maar past minder binnen mijn verhaal.

 

De Zwarte Rotsen is weer een probleem Moulinsart.

 

Geerard de Duivel ook niet slecht, maar ik heb maar één krokodil :) Het nest van de Marsupilami's vind ik wel een tof idee, dat ga ik eens uitschetsen.

 

Om bij Franquin te blijven: ik dacht ook nog aan deze:

 

869_001.jpg

 

Zou perfect passen binnen mijn verhaal, maar dat is niet de meest courant gekende cover zeker? Robbedoes-kenners?

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Heel leuk!

 

Op zich gebruik je geen Suske en Wiske op je Sus&Wis cover maar daar zou ik misschien toch voor oppassen.

 

Studio Noodweer bracht jarenlang jaarverslagen uit waarbij ze als cover een persiflage op een bekende stripcover maakte (hier allen te zien; http://www.catawiki.nl/catalogus/strips/albumreeksen/29335-studio-noodweer-jaarverslagen). Erg tof gedaan altijd, totdat ze een Suske en Wiske cover wilden persifleren, dat ging uiteindelijk dus mooi niet door waardoor ze op het laatste moment maar een zwarte cover hebben gemaakt. Ze hebben het wel gevraagd aan de erven, dus misschien als je het niet vraagt valt het ook niet op...

Link naar reactie

Nee, de meest courante is die met de motorboot. Ik betwijfel zelfs of bovenstaande cover door Franquin getekend is.

'De hoorn van de neushoorn' ? 'De gorilla heeft het gedaan' ?

Blijkbaar de omslagcover van een luxe-hardcoveruitgave uit 1987... Jammer, ik vind het een fantastische covertekening.

 

 

Ze hebben het wel gevraagd aan de erven, dus misschien als je het niet vraagt valt het ook niet op...

 

Ik was eigenlijk niet van plan om het te vragen :) Het is ook niet de bedoeling om er geld aan te verdienen, maar eerder een gratis ex-libris voor op beurzen e.d.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Is die covertekening nu wel of niet van Franquin?   Fantastisch is het alvast wel.

 

Blijkbaar toch van Franquin:

 

 

- Une jaquette recouvrant tout l'album composée d'un dessin immense de Franquin, rempli de détails, devenu mythique par la suite, d'une dimension de plus de 65 cm de largeur, qui ferait un encadrement super si on ne craignait pas de dénaturer l'album en la retirant (ce qui est mon cas, c'est pourquoi j'ai choisi de la laisser dessus). Cette jaquette ne comporte aucun titre, laissant pleine place au dessin, bien qu'il y ait un code barre (de petite taille) imprimé d'origine du coté du 4ème plat, malheureusement. C'est la seule exception.

http://www.inedispirou.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=225&view=next

 

post-442-0-64209700-1472290382_thumb.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...