Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

Ik zit al lang te wachten op Hell on Wheels 5.2. Dat ze er dan gewoon zes seizoenen van maken, daar bij AMC. Breaking Bad S5 hebben ze zo ook in twee gesplitst... Volgens mij is dat dan een zesde seizoen, maar tja.

Net Het Einde van Stranger Things gezien. Love it! 

 

Nu Dark Matter S02E05 aan het klaar zetten. 

 

En daarna nog eens Twin Peaks, nu op BR. Ik heb ook Babylon 5 gekocht (moet nog in ontvangst nemen). Dat is nog zo'n gat in mijn SF cultuur. Nooit gezien door omstandigheden, en het verschuiven van de uitzenduren. 

Link naar reactie

Gisteren de eerste 2 seizoeneb van misfits uitgekeken, geniale reeks maar ik had al van verschillende mensen gehoord dat je na het tweede seizoen moest stoppen. Uit nieuwsgierigheid had ik toch nog de eerste aflevering van het derde seizoen opgezet en ik heb hem zelfs niet kunnen uitkijken, erg teleurstellend.

Ma toch, die eerste twee seizoenen zijn een grote aanrader :)

Link naar reactie

Midsomer Murders is altijd een rots in de branding van kwaliteit geweest, maar in seizoen 18 rijden de schaatsen toch wat scheef. UFO's en wielrenners (afl. 2 en 3) in Midsomer? :e006:

Midsomer Murders moet je nooit te serieus nemen. UFO's hadden we ook al in seizoen 4, The Electric Vendetta. De wielrenners heb ik gemist, maar er werd ook flink gefietst in seizoen 12: The Glitch.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

Midsomer Murders moet je nooit te serieus nemen. UFO's hadden we ook al in seizoen 4, The Electric Vendetta. De wielrenners heb ik gemist, maar er werd ook flink gefietst in seizoen 12: The Glitch.

Het is dikwijls tongue in cheek, maar hier ging het toch over (bijna) echte ufo's en dat fietsen was toch erg fake. Enfin laat ons hopen dat ze zich herpakken :)

Link naar reactie

Ik zit al lang te wachten op Hell on Wheels 5.2. Dat ze er dan gewoon zes seizoenen van maken, daar bij AMC. Breaking Bad S5 hebben ze zo ook in twee gesplitst... Volgens mij is dat dan een zesde seizoen, maar tja.

 

Net Het Einde van Stranger Things gezien. Love it! 

 

Nu Dark Matter S02E05 aan het klaar zetten. 

 

En daarna nog eens Twin Peaks, nu op BR. Ik heb ook Babylon 5 gekocht (moet nog in ontvangst nemen). Dat is nog zo'n gat in mijn SF cultuur. Nooit gezien door omstandigheden, en het verschuiven van de uitzenduren. 

 

Waar heb je besteld? Ik ben allang van plan de volledige reeks te kopen, maar het is nogal prijzig. Ze hebben nu een redelijk geprijsde versie op Amazon.de, maar in kan nergens vinden of er ondertitels zijn en welke (en of het enkel Duits gesproken is.

Link naar reactie

Waar heb je besteld? Ik ben allang van plan de volledige reeks te kopen, maar het is nogal prijzig. Ze hebben nu een redelijk geprijsde versie op Amazon.de, maar in kan nergens vinden of er ondertitels zijn en welke (en of het enkel Duits gesproken is.

 

Ik koop ze over van een vriend. Ik had ook eerst op Amazon de gekeken, maar daar zijn het de verkeerde ondertitels (of verkeerde info). 

Die die ik overkoop is deze: https://www.amazon.co.uk/Babylon-Complete-Collection-Lost-Tales/dp/B000WDSRG4

 

Let op, alleen S1 & S2 en enkele films hebben NL ondertiteling. Voor de rest zal ik het in het Engels moeten lezen. 

Link naar reactie

Juist op tijd gekocht. De prijs is met 20 euro gestegen en de exemplaren van Amazon zelf zijn uitverkocht :)

Waarom kocht je die niet gewoon op bol.com? De 5 seizoenen voor 17.99 euro het stuk. Scheelt toch zoveel niet met amazon, als je daar dan ook nog de verzendingskosten bijrekent? (Tenzij ik gisteren al de duurdere Amazon prijs heb gezien)

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Waarom kocht je die niet gewoon op bol.com? De 5 seizoenen voor 17.99 euro het stuk. Scheelt toch zoveel niet met amazon, als je daar dan ook nog de verzendingskosten bijrekent? (Tenzij ik gisteren al de duurdere Amazon prijs heb gezien)

Gisteren was het al de duurdere (77 euro). Ik heb hem voor 59 euro gekocht, vanaf 29 euro (of zo) zijn er geen verzendingskosten. Er zitten ook alle speelfilms bij (6). Die moet je bij bol apart kopen.

Link naar reactie

The Gathering zou blijkbaar de pilot zijn. Misschien zit die bij seizoen 1?

 

http://www.imdb.com/title/tt0106336/?ref_=tt_rec_tti

 

Dat zou logisch zijn ;)

 

Let op, ik heb indertijd Stargate SG1: the best of Season One moeten kopen omdat de Pilot niet in de S1 box zat. Dat was indertijd Showtime, dus er mocht naakt in. Ik denk dat ze die Pilot ondertussen opnieuw uitgebracht hebben, maar nu zonder het naakt. 

Link naar reactie

Recommended viewing order, print it out and put it in the box:

 

1. Watch the B5 movie "The Gathering"

(The Babylon 5 pilot movie The Gathering was originally broadcast in 1993 a full year ahead of the regular show. )

2. Season 1

3. Season 2

4. Season 3

5. Watch Season 4 up to episode "The illusion of truth"

6. Watch the B5 movie "Thirdspace"

7. Season 4: continue with episodes 9-22

8. Watch Season 5 up to episode "Objects at Rest"

9. Watch the B5 movie "River of Souls"

10. Watch the B5 movie "In the Beginning" This is a prelude set 10 years before Babylon 5. Against the logic of the title, I would strongly recommend seeing it at this stage. Should one see it before Season 1, much of the suspense in the main series would be ruined.

11. Watch the B5 movie "A Call to Arms" This movie lays the groundwork for the spin-off TV series "Crusade".

12. Season 5: watch final episode "Sleeping in light"

13. Watch Crusade Series

14. Watch 'Legend of the Rangers'

15. Watch 'The Lost Tales'

Link naar reactie

Ja, ik had die lijst al. Ik heb er enkele zien passeren, maar die van IMDB lijkt me de beste. Maar toch ga ik kijken in volgorde van verschijnen. :)

edit: hmm, nu ik die lijst eens van naderbij heb bekeken, zal ik het misschien toch in die volgorde doen. Maar dan eindig je wel met het slechtste, want iedereen is er het over eens dat The Lost Tales niet zo goed zijn. 

Link naar reactie

Luxe BR box van Twin Peaks gekocht (The Entire Mystery) (met lint, Willy), 10 discs. Yummie, kan ik daar ook nog eens naar kijken  :hartje:  Tis alweer een jaar of twee, drie geleden ;) 

Dat ik dat gemist heb toen dat op tv was...

Van deze BR box komt er binnenkort een versie uit met slechts 9 discs in. Men is gewaarschuwd. 

 

De Gold DVD box ga ik ook houden, want daar staan enkele extra's op waar ik heel veel van hou, die niet in de BR box zitten (volgens Tinternet. we zullen zien). 

 

post-585-0-08723700-1470225968_thumb.jpg

 

Deze box is echt wel de moeite waard! Het is de luxe uitvoering (wist ik niet eens toen ik die kocht), die openklapt als een foto boek, met prachtige foto's die de discs vasthouden, met plastieken schutbladen, en met achteraan een verborgen vakje met een Fire Walk with Me papierke in. :)

De BR bevat natuurlijk WEL alle belangrijke extra's die de DVD box ook had, naast héél véél nieuwe extra's. Mijn favorieten blijven de extra's waar David Lynch met een deel van de cast op café gaat om een stukske taart te eten. Op de DVD stond er zo één, in de BR zijn er twee  :hartje: 

Madge-kin is nog steeds even mooi  :hartje: 

En de beeldkwaliteit van de afleveringen is fenomenaal op de BR.  :e010:

Link naar reactie

attachicon.gif20160728_154314.jpg

 

Deze box is echt wel de moeite waard! Het is de luxe uitvoering (wist ik niet eens toen ik die kocht), die openklapt als een foto boek, met prachtige foto's die de discs vasthouden, met plastieken schutbladen, en met achteraan een verborgen vakje met een Fire Walk with Me papierke in. :)

De BR bevat natuurlijk WEL alle belangrijke extra's die de DVD box ook had, naast héél véél nieuwe extra's. Mijn favorieten blijven de extra's waar David Lynch met een deel van de cast op café gaat om een stukske taart te eten. Op de DVD stond er zo één, in de BR zijn er twee  :hartje: 

Madge-kin is nog steeds even mooi  :hartje: 

En de beeldkwaliteit van de afleveringen is fenomenaal op de BR.  :e010:

Eens wat meer naar mij luisteren, Just saying...

Link naar reactie

Babylon_zpsdyfjvmw3.jpg

 

All 7 films zitten erbij.

Talen:

Enkel S1 is Nederlands ondertiteld, maar ze hebben allen wel Engelse ondertiteling

Films allen Nederlands ondertiteld behalve: River of Souls en The Legend of the Rangers.

 

Die die ik kocht, is S2 ook Nederlands ondertiteld, dus het zou raar zijn moest dat hier ook niet zo zijn.

Bij mij zit Crusade er ook nog bij. 

 

Ondertussen het einde van Hell on Wheels gezien. Mooi einde. 

Ik ben blij dat ik die reeks gezien heb (was gestopt na S2 eerst, wegens geen videotheken meer om te huren). 

Link naar reactie

Die die ik kocht, is S2 ook Nederlands ondertiteld, dus het zou raar zijn moest dat hier ook niet zo zijn.

Bij mij zit Crusade er ook nog bij. 

 

Ondertussen het einde van Hell on Wheels gezien. Mooi einde. 

Ik ben blij dat ik die reeks gezien heb (was gestopt na S2 eerst, wegens geen videotheken meer om te huren). 

Heb S2 al een s opgelegd ter controle en het is inderdaad zoals aangegeven enkel Engels/Duits (ook onderschriften). Ik denk dat ze die compilaties van overal bijeenscharrelen.

Ik heb trouwens ook al voorgehad dat er op het doosje Nederlandse ondertitels stond en er geen waren (vice versa ook).

Crusade had ik al van vroeger (is niet geweldig).

Link naar reactie

Twee zalig Britse reeksjes!

 

Van Father Brown heb ik het eerste seizoen op DVD gekocht en gezien. Ik vond dat toch niet echt zo goed. Om te beginnen zaten de verhalen niet echt goed in mekaar en de manier waarop die pastoor neergezet werd vond ik totaal ongeloofwaardig.

Link naar reactie

Van Father Brown heb ik het eerste seizoen op DVD gekocht en gezien. Ik vond dat toch niet echt zo goed. Om te beginnen zaten de verhalen niet echt goed in mekaar en de manier waarop die pastoor neergezet werd vond ik totaal ongeloofwaardig.

Er zijn inderdaad geen 3 door elkaar lopende verhaallijnen zoals nu de gewoonte is, maar dat vind ik eigenlijk best. Het wordt momenteel soms echt te 'moeilijk' gemaakt waardoor het eigenlijk opnieuw ongeloofwaardig wordt.

 

En Father Brown, ja dat is zo'n personage waar je van houdt of helemaal niet.

Link naar reactie

Man Ik was al compleet vergeten dat dit er zat aan te komen. Onmiddellijk besteld... Alle originele muziek is trouwens intact (daarom dat het ook zo lang duurde voor dit op home video uitkwam).

 

https://www.amazon.co.uk/Wonder-Years-Complete-Deluxe-disc/dp/B01935AHIM/ref=sr_1_1?s=dvd&ie=UTF8&qid=1470724595&sr=1-1&keywords=the+wonder+years

 

attachicon.gifThe_Wonder_Years_logo.svg.pngattachicon.gif960.jpg

 

Ik blijf een levenslange fascinatie voor de jaren '60 overhouden aan die reeks. Was dat echt zo goed als me herinner uit mijn wonderjaren? 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik blijf een levenslange fascinatie voor de jaren '60 overhouden aan die reeks. Was dat echt zo goed als me herinner uit mijn wonderjaren?

Voor mij het beste dat er tijdens mijn jeugdjaren op TV was. Ik ben wel exact even oud als Fred Savage, dus dat kan er ook wel iets mee te maken hebben...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...