Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser
4 hours ago, Chimichanga said:

Volgens mijn facebook (die voornamelijk gevuld is met 16-jarigen weliswaar) is Riverdale een serie die je moet gezien worden, maar als ik dan toch de stap wil maken zie ik een still zoals dit en gaan mijn nekharen overeind staan.

 

riverdale.thumb.jpg.824a7f65d39b766abd143668a5f19dde.jpg

 

Die dialoog kan toch niet anders dan als grap bedoeld zijn... En WTF is een restaurant amper verlicht? Is dit zo'n serie die denkt dat ze duister zijn als alles donker is gefilmd? (Zo'n beetje als die andere CW-reeks "The Bold, The Beautiful and the Arrow")

 

Toch nog waard om het een kans te geven?

Tjah..
 

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Chimichanga zei:

Volgens mijn facebook (die voornamelijk gevuld is met 16-jarigen weliswaar) is Riverdale een serie die je moet gezien worden, maar als ik dan toch de stap wil maken zie ik een still zoals dit en gaan mijn nekharen overeind staan.

 

riverdale.thumb.jpg.824a7f65d39b766abd143668a5f19dde.jpg

 

Die dialoog kan toch niet anders dan als grap bedoeld zijn... En WTF is een restaurant amper verlicht? Is dit zo'n serie die denkt dat ze duister zijn als alles donker is gefilmd? (Zo'n beetje als die andere CW-reeks "The Bold, The Beautiful and the Arrow")

 

Toch nog waard om het een kans te geven?

Zo jong en al zo veel snobistische vooroordelen...

Open geest!!! Probeer het eens uit en dan zie je wel of het je aanstaat.

ik probeer nog altijd alles uit, soms kom je daardoor voor grote verrassingen te staan.

Link naar reactie
1 uur geleden, Gojira zei:

Zo jong en al zo veel snobistische vooroordelen...

Open geest!!! Probeer het eens uit en dan zie je wel of het je aanstaat.

ik probeer nog altijd alles uit, soms kom je daardoor voor grote verrassingen te staan.

Twee afleveringen ver in Riverdale, en ik ben blij dat ik het heb uitgetest, maar niks voor mij.

 

Hopelijk ben ik nu geen snob...

Link naar reactie
59 minuten geleden, Chimichanga zei:

Twee afleveringen ver in Riverdale, en ik ben blij dat ik het heb uitgetest, maar niks voor mij.

 

Hopelijk ben ik nu geen snob...

Je begreep me verkeerd. Of ik drukte me verkeerd uit.

if you don't like it you don't like it. Ik vind het gewoon spijtig als je iets geen kans zou geven op basis van 1 screenshot.

Link naar reactie
Op 18/4/2017 om 13:23, Chimichanga zei:

Ik koop bijna nooit DVD's maar ik heb me toch laten verleiden dit aan te schaffen...

 

inside.thumb.jpg.0bca602ea2a603ba230de2f84079b24b.jpg

Ik heb nu alle 3 seizoenen gezien. Enorm van genoten.

 

In deze anthologieserie, geschreven door twee schrijvers van Leaque of Gentlemen, speelt elke aflevering zich af "binnen een nummer 9". Bijvoorbeeld huisnummer 9, wagon nr 9, kleedkamer 9...

 

Elke aflevering is dus een op zichzelf staande kortfilm, en elk genre is mogelijk. Dat kan een huiselijke drama zijn, een thriller, een satire, een gothic horror, een Middeleeuwse heksenjacht, een silent heist comedy...

 

De tweede aflevering van seizoen 2, The 12 Days of Christine, is trouwens echt een pareltje :)

Link naar reactie
12 uren geleden, Chimichanga zei:

Ik heb nu alle 3 seizoenen gezien. Enorm van genoten.

 

In deze anthologieserie, geschreven door twee schrijvers van Leaque of Gentlemen, speelt elke aflevering zich af "binnen een nummer 9". Bijvoorbeeld huisnummer 9, wagon nr 9, kleedkamer 9...

 

Elke aflevering is dus een op zichzelf staande kortfilm, en elk genre is mogelijk. Dat kan een huiselijke drama zijn, een thriller, een satire, een gothic horror, een Middeleeuwse heksenjacht, een silent heist comedy...

 

De tweede aflevering van seizoen 2, The 12 Days of Christine, is trouwens echt een pareltje :)

 

Bedankt voor de tip.  Had deze op een of andere manier over het hoofd gezien.  

Link naar reactie
Op ‎19‎/‎04‎/‎2017 om 13:06, Spawn999 zei:

 

Whatiwatch is ook een aanrader, dan kan je namelijk ook series toevoegen en aangeven op welk medium je het hebt gekeken. Letterboxd zit er natuurlijk veel gelikter uit ;)

 

 

Zelf zweer ik bij Letterboxd wat film betreft.  Tegelijkertijd blijf ik ook vast zitten aan What I Watch, enerzijds omwille van het feit dat ik er in sta voor de banners, anderzijds voor de immense data daar bijgehouden werd en de series natuurlijk.  Letterboxd heeft een periode gratis invoer toegestaan, maar ik kreeg dit niet geklaard vanuit WiW.  Jammer, want ik moet nog steeds 10 jaar inhalen om helemaal up to date te zijn op Letterboxd.

What I Watch staat stil.  Dat klopt.  Jaren terug had ik grote plannen voor WiW, het immense potentieel werd namelijk helemaal niet benut.  'k Had al het één en ander uitgewerkt en lichtjes besproken, maar het werd al snel duidelijk dat de eigenaar nooit de tijd (en kunde) zou hebben.  Alle respect voor die man trouwens, want hij blijft het toch maar beschikbaar houden voor niets.  Ondanks dat hij er eigenlijk ook helemaal geen tijd meer voor heeft.  Mijn plannen zijn ook definitief opgeborgen, want op een dag stuitte ik op Letterboxd ... En dat was even schrikken.  Het was namelijk exact wat ik zag in WiW.  't Had dan ook geen enkele zin daarmee te concurreren. ;) Bovendien raken zelfs de meest 'simpele' features op WiW niet meer toegevoegd wegens tijdsgebrek.  Het plan zou dus sowieso nooit doorgevoerd geweest zijn.
 
 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Momenteel sta ik te popelen om het derde en finale seizoen van The Leftovers te mogen ontdekken.  Bijna had ik het laten varen toen Canvas er mee van start ging ruim twee jaar terug.  De premise klonk namelijk als één die van talloze platte B-series met weinig uitdagende scenario's vol eeuwigdurende cirkels, kartonnen personages en bijhorende dialogen van bedenkelijk niveau.  How wrong could I be?

Verrassend kwalitatief op alle mogelijke vlakken en ondertussen één van mijn persoonlijke favoriete TV-shows allertijden geworden.  Grootse cinema op het kleine scherm.  Zelden ben ik zo gefascineerd geweest door een reeks.  Cast, cinematografie, scenario's / verhaalstructuur, uitdieping ... Topniveau. En die muziek van Max Richter, magnifiek!  Veel mensen in mijn omgeving hielden het na enkele afleveringen voor gezien, maar dan zou ik toch aanraden door te bijten.  Wie hapklare antwoorden en/of duidelijk afgeronde verhalen wenst, kan dit echter maar beter links laten liggen.  Want daar draait het in The Leftovers niet om.  Niet de grote vraag is van tel, wel hoe de achterblijvers verder moeten. 

Enfin, wie 't nog niet meegepikt heeft : Aanrader van formaat ! ;)  Alhtans wat mij betreft.

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Wat wel vervelend is met The Leftovers: ik heb S1 gezien. Bij S2 dacht ik te wachten tot S3 er was (altijd last met de draad na een seizoen terug op te pikken). Maar nu staan S1 en S2 niet meer in Play More.

Daar zouden ze toch aandacht aan moeten bestedeb: als het laatste seizoen uitgezonden wordt, zorg dan dat de vorige ook nog te zien zijn.

Link naar reactie
1 uur geleden, Zwendel zei:

Wat wel vervelend is met The Leftovers: ik heb S1 gezien. Bij S2 dacht ik te wachten tot S3 er was (altijd last met de draad na een seizoen terug op te pikken). Maar nu staan S1 en S2 niet meer in Play More.

Daar zouden ze toch aandacht aan moeten bestedeb: als het laatste seizoen uitgezonden wordt, zorg dan dat de vorige ook nog te zien zijn.

 

Idem met Vikings. Ik wou voor S4 eerst de andere kijken, maar die staan er gewoon niet op. Misschien volgende winter. 

Link naar reactie
Op ‎15‎/‎04‎/‎2017 om 12:20, Chimichanga zei:

Bestaat er ook een series-equivalent van Letterboxd? Ik hou nu eenmaal graag bij wat ik kijk :P

Net gevonden: tvmaze.com Meteen een account aangemaakt.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
1 uur terug, Chimichanga zei:

Is toch met William H. Macy, niet?

 

46 minuten geleden, Mask zei:

Is dat een Amerikaanse versie van de Britse serie Shameless? Dat was is in ieder geval beregoed. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zo'n Amerikaanse copy het origineel zou kunnen evenaren.

 

 

 

Ja en Ja. Ik heb de Engelse nooit gezien, dus kan niet vergelijken. De US versie vind ik (tot nu toe) wel goed.

Link naar reactie
47 minuten geleden, Lav zei:

Ik vond de Amerikaanse office eigenlijk leuker dan de Britse :x

Maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik de Amerikaanse versie eerst zag en dan pas de Britse, none the less, <3 the office usa

 

Ik zag eerst de Britse en veel later pas de Amerikaanse reeks.

The Office US vind ik ook een pak beter - meer sitcom en platte humor.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...