Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

47 minuten geleden, linthout zei:

Ja, haast alles van David Kelley is uitstekend.

Nu , net, heeft hij mr Mercedes gemaakt, naar de boeken van Stephen King.

Ik vind vooral zijn meer humoristische reeksen (Picket Fences, Ally Mc Beal, Boston Legal) heel goed. Hij kan als geen ander personages met een hoek af creëren. Vandaar dat ik uitkeek naar Big Little Lies, maar dat viel toch wat tegen. Iets te lang uitgerokken, en nogal aan de voorspelbare kant. Maar wél goed geacteerd. En eens niet over advocaten, wat toch wel een pluspunt was (Kelley is de man die zelfs van Wonderwoman een advocate maakte in zijn pilot voor een WW-televisiereeks).

Link naar reactie
Op ‎20‎/‎08‎/‎2017 om 12:12, Koen zei:

Met vrouwlief naar Big Little Lies gekeken.  Was zeer goed.  Sterke acteerprestaties, mooi gefilmd/gemonteerd, passende soundtrack,...  Monterey lijkt me wel een mooie plaats om te wonen...prachtige kusten. 

 

32080487044_7d76aa811e_b.jpg

 

32799772401_aed9047667_b.jpg

 

 

Verleden week ook uitgekeken.

ik vond het best aardig, alhoewel er me achteraf 2 zaken ergerden: de twist die in de laatste aflevering opdook en die we trouwens hadden geraden (zoveel toeval kan toch niet) en de reacties gedurende iedere aflevering van de buitenstaanders. Leg die uiteindelijk naast het slot en dan blijken ze allemaal op vanalles en nog wat te slaan, uitgezonderd het einde.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
4 uren geleden, Chorasan zei:

 

Verleden week ook uitgekeken.

ik vond het best aardig, alhoewel er me achteraf 2 zaken ergerden: de twist die in de laatste aflevering opdook en die we trouwens hadden geraden (zoveel toeval kan toch niet)

Dat was een van de meest voorspelbare twisten ooit, maar ik heb hier een boek liggen met honderden korte verhaaltjes die willekeurige mensen over hun eigen leven hebben geschreven, en één ding is duidelijk: zoveel toeval is absoluut niet uitzonderlijk.

Link naar reactie

Wel, ik twijfel nog of ik hier nu al dan niet mee zou van start gaan ... De film vond ik uitstekend in z'n genre.  Het boek herinner ik me nog amper.  Maar om dit gaan uit te rekken over 10 afleveringen met (indien succesvol genoeg) meerdere seizoen in 't verschiet?  Daar leent het bronmateriaal zich toch niet echt voor, denk ik dan.  Maybe I'm wrong.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
2 uren geleden, Zwendel zei:

Eerste aflevering van The Mist. Ziet er goed uit.

Ik vond het verschrikkelijk.

De film was i.m.o. heel goed, zeker doordat Darabont Kings happy ending aanpaste, maar dit...

De eerste aflevering doorwrocht, en daar zal het bij blijven. Ik moest me bedwingen om niet door te spoelen bij momenten. Echt slechte acteerprestaties, veel te veel uitweidingen en de gore zag er ook niet je dat uit. Ik had het kunnen weten. Gisteren al bijna 5.000 stemmen op IMDB met een gemiddelde van amper 5.5...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
10 uren geleden, Chorasan zei:

Ik vond het verschrikkelijk.

De film was i.m.o. heel goed, zeker doordat Darabont Kings happy ending aanpaste, maar dit...

De eerste aflevering doorwrocht, en daar zal het bij blijven. Ik moest me bedwingen om niet door te spoelen bij momenten. Echt slechte acteerprestaties, veel te veel uitweidingen en de gore zag er ook niet je dat uit. Ik had het kunnen weten. Gisteren al bijna 5.000 stemmen op IMDB met een gemiddelde van amper 5.5...

Probleem is natuurlijk dat een TV reeks maken van een goede film riskant is.

 

Eén probleem heb ik alvast wel:

Spoiler

Ik heb de film gezien en weet al wat er écht aan de hand is (als er geen twist komt). En dat neemt een deel van de spanning weg.

 

Ben tot Afl 2,5 geraakt en ik vind het nog altijd goed, maar er sluipt toch wat meligheid in precies.

 

Link naar reactie
54 minuten geleden, Koen zei:

Bij de reeks  'The Mist' baseert men zich niet op het bronmateriaal van King, men gebruikt enkel de setting van het boek: de gevaarlijke mist.  Al de rest is totaal nieuw.  

Intussen 5.3 op IMDB, van een kleine 5600 stemmers. Het blijft dus zakken... 

Ben jij het ook aan het bekijken?

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
1 uur geleden, Zwendel zei:

Probleem is natuurlijk dat een TV reeks maken van een goede film riskant is.

 

Eén probleem heb ik alvast wel:

  Toon verborgen inhoud

Ik heb de film gezien en weet al wat er écht aan de hand is (als er geen twist komt). En dat neemt een deel van de spanning weg.

 

Ben tot Afl 2,5 geraakt en ik vind het nog altijd goed, maar er sluipt toch wat meligheid in precies.

 

Frances Conroy, de fantastische Ruth uit Six Feet Under, werkte mateloos op mijn zenuwen met haar typetje.

New in Town, The Wicker Man, haar vertolkingen zijn inwisselbaar steriel geworden.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
Op 27-8-2017 om 12:31, Koen zei:

Bij de reeks  'The Mist' baseert men zich niet op het bronmateriaal van King, men gebruikt enkel de setting van het boek: de gevaarlijke mist.  Al de rest is totaal nieuw.  

Klopt. Heb S1 bekeken en het is goed. Helemaal in de stijl van de film. Hopeijk komt er een tweede seizoen. Zou moeten gezien de laatste aflevering.

Link naar reactie

Grmbl.  The Mist begint behoorlijk op mijn zenuwen te werken na 7 afleveringen.  De mist lijkt maar bijzaak in een verhaal dat vooral bij de personages en hun onderlinge verhoudingen blijft hangen. Dat kan absoluut werken in een sterk drama met boeiende karakters, iets wat hier echter helemaal niet aan de orde is. Het zijn kartonnen personages die één voor één aan haast alle mogelijke clichés voldoen en amper vooruit gaan.  Enige diepgang zou welkom zijn, maar ook dat is behoorlijk onder niveau.  Het lijkt een eeuwigheid te duren alvorens we iets mist-gerelateerd te zien krijgen.  En het extreem weinige dat we al op het scherm zagen passeren, zag er uit als goedkope Syfy-channel CGI. Zonde.  Het begon nochtans best OK.  Helaas amper iets van datgene dat de filmversie wél deed werken.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
13 uren geleden, Koen zei:

Ik ben beginnen kijken naar S1 van The Expanse.  Donkere, intelligente, prachtige sci-fi.  Ik kan me voorstellen dat het herbekijken van dat eerste seizoen geen straf is.  

Donker én intelligent?  Tiens, dan moet ik het misschien toch wel eens overwegen.  Eerder had ik uit twee verschillende -doorgaans betrouwbare- kennisbronnen vernomen dat het wat goedkoop oogde allemaal en het niveau van typisch makkelijk verteerbaar en vrij simplistisch entertainment bieden.  Maar dat klinkt dan toch heel anders, Koen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...