Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

Een zwarte dag vandaag... Ik verneem net dat Steven Bochco overleden is.

Hij was de man achter NYPD Blue, Hill Street Blues en zoveel meer.

Bochco was bepalend voor mijn leven en mijn carrière.

Ik volgde zijn series niet, ik leefde ze...

Zijn manier van vertellen heb ik voor een stuk overgenomen voor mijn stripscenario's.

Ook Urbanus (de strip) is schatplichtig aan Bochco.

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 19-1-2018 om 16:42, Zwendel zei:

Ash vs Evil Dead S2 op Netflix: gore galore 😄

 

Glace was een goeie Franse miniserie.

Ben ik ook beginnen kijken. Ben nu mee met de wekelijkse uitzending van S3. In het begin moest ik er even in komen, maar ik vind het steeds beter worden. Het is soms totaal over the top, tot in het hilarische toe, maar mijn vrouw zit toch regelmatig eens naar de andere kant te kijken als er weer eens iemand onthoofd/ uit elkaar gereten/ in twee gezaagd wordt of over iemands ingewanden uitglijdt...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
Op 14-3-2018 om 12:46, Zwendel zei:

S7 van de X-Files gezien. Die (en de latere) had ik  vroeger nog niet gezien. Het zijn (over het algemeen) goede verhalen, maar je voelt dat ze niet goed weten waarnaartoe. In de volgende seizoenen zijn er wat drastische ontwikkelingen.

 

  Toon verborgen inhoud

Mulder weg en Scully zwanger

 

Benieuwd waar dat naartoe gaat?

 

Ondertussen aan E9 van Ghost Wars. Beste horrorserie sinds Stranger Things S1.

Na 2 afleveringen ben ik met Ghost Wars gestopt. Het kwam me nogal nep over allemaal. Wordt het nog beter dan die eerste afleveringen?

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
10 uren geleden, Chorasan zei:

Na 2 afleveringen ben ik met Ghost Wars gestopt. Het kwam me nogal nep over allemaal. Wordt het nog beter dan die eerste afleveringen?

Ik vond dat een goede reeks, bleef interessant (er zitten wel wat plot-twists in) en goed (onverwacht) einde.

Maar als je de eerste twee afleveringen niet goed vond dan waarschijnlijk de rest ook niet.

Link naar reactie
3 uren geleden, esteban² zei:

Ik hoop op mijn beurt zo snel mogelijk met Lost in Space (Netflix) te kunnen beginnen. Het ziet er verrassend kwalitatief uit en lijkt helemaal mijn ding. :) Toby Stephens, die toch wel de pannen van het dak speelt in Black Sails als Captain Flint, is ook al een gigantisch pluspunt.

Gisteren eerste aflevering gezien. Weet het nog niet: op het eerste zicht is het een kinder/familieserie. Zal nog eens wat afleveringen bekijken.

Link naar reactie
10 uren geleden, esteban² zei:

Dat is eigen aan het gegeven van Lost in Space, altijd al geweest. Alles behalve een kinderserie, maar wel iets dat door meerdere leeftijden bekeken kan worden. Ik ken (helaas) al enkele details en ben er toch vrij zeker van dat dit niet specifiek op jeugd gericht is ...

 

Afl. 2 gezien. Het is een Young Adult serie. The 100 en Falling Skies.

Link naar reactie

Afl. 4 gestart en niet helemaal mee eens, die YA classificatie. Ik zie dit eerder als een Star Trek qua publiek. De eerste twee episodes vond ik verrassend goed, die derde was nogal B-televisie achtig en een pak zwakker qua scenario. Je zag ook dat Neill Marshall niet meer aan't roer stond. Benieuwd in welke mate dit nu zal al dan niet gaat schommelen.

 

Ik heb overigens sterk de indruk dat dit veel meer aansluit bij het eerste serieuzere seizoen van de originele reeks, die daarna enorm campy werd. De creator van Star Trek vond trouwens dat Lost in Space zijn reeks kopieerde. Tof weetje: We zien de originele Will Robinson even in deze reeks. :)

 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
17 uren geleden, esteban² zei:

Afl. 4 gestart en niet helemaal mee eens, die YA classificatie. Ik zie dit eerder als een Star Trek qua publiek. De eerste twee episodes vond ik verrassend goed, die derde was nogal B-televisie achtig en een pak zwakker qua scenario. Je zag ook dat Neill Marshall niet meer aan't roer stond. Benieuwd in welke mate dit nu zal al dan niet gaat schommelen.

 

Ik heb overigens sterk de indruk dat dit veel meer aansluit bij het eerste serieuzere seizoen van de originele reeks, die daarna enorm campy werd. De creator van Star Trek vond trouwens dat Lost in Space zijn reeks kopieerde. Tof weetje: We zien de originele Will Robinson even in deze reeks. :)

 

 

 

Principieel heb ik niks tegen YA. De eerste Hunger Games, Harry Potter, Falling Skies, etc vond ik zelfs goed tot zeer goed, maar het wordt al snel cheesy. 8 year old boy saves the world en zo :)

 

American Horror Story terug eens begonnen. Was na S3 gestopt met kijken. S7 is niet echt wat ik van horror verwacht.

Link naar reactie
4 uren geleden, Koen zei:

Halfweg seizoen 4 van The Bridge... veel verhaallijnen door mekaar, veel personages... Ik ben blij dat ik elke dag één aflevering bekijk want ik vermoed dat ik, gezien de complexe structuur, het toch moeilijker zou hebben met wekelijkse afleveringen. Saga blijft een uniek, fascinerend personage.  Zweden en Denemarken hebben er nooit grimmiger uitgezien.


images?q=tbn:ANd9GcTOekxV9_W0zqkeUd8Ui0V

De ideale serie om te bingewatchen. Je moet er idd het koppie bijhouden. Zo ben ik ooit afgehaakt bij Mr. Robot omdat ik totaal de draad kwijt was!

Link naar reactie
20 uren geleden, Koen zei:

Gisterenavond 'The Bridge' uitgekeken.  Amaai, de laatste aflevering was zéééér intens... 

Ik begin morgen!

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Westworld S2 begint. Daarom laatste afleveringen van S1 herbekeken en aan S2 begonnen.. Oeps, maar 1 aflevering per week. Netflix wijzigt je kijkgewoontes ingrijpend :e003:

 

The Rain. Na 10 minuten al 5 onlogische evenementen. Dat is van het goeie teveel.

 

Lost in Space is idd een ‘familie’ space opera. Maar vrij goed.

Link naar reactie

Ik heb gisteren voor de derde keer geprobeerd te kijken naar een aflevering van de nieuwe X-Files. Ik heb deze keer op mijn tanden gebeten en doorgezet tot het einde, maar het was toch een enorme teleurstelling. Wat een vervelend saai figuur is Scully geworden zeg.

Link naar reactie
26 minuten geleden, Spawn999 zei:

Net zo saai als de laatste film?

 

Bezig met Weeds, best geinig voor tussendoor.

Dat is een leuke reeks, maar bij S4 begon het toch weer afgezaagd te worden.

 

Heeft er trouwens iemand al Electric Dreams gezien? Zit niet op Netflix of de gewone zenders volgens mij.

 

573105-electric-dreams.jpg?thumb=y&width

Link naar reactie

De 2 seizoenen van The Good Place uitgekeken. Dit was echt een zeer grote verrassing. Het opzet vond ik al slim, maar dan kwam de eerste seizoensfinale... Geniale finale en overgang naar een nieuw seizoen. Het einde van s2 doet hetzelfde, dit is een heerlijke en onvoorspelbare reeks die ik tot het einde blijf volgen. Beide seizoenen staan op Netflix, wat mij betreft een absolute aanrader.

Link naar reactie
Op 23/5/2018 om 22:57, esteban² zei:

Disenchantment, vanaf 17 Augustus op Netflix ! De Matt Groening opvolger van The Simpsons en Futurama.  Can't wait ! :) 

Volgens voice actor John Dimaggio een kruising tussen the Simpsons en Game of Thrones. Altijd voorzichtig zijn met zo'n uitspraken, anders ga ik weer teveel verwachten...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...