Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

1 uur terug, Koen zei:

Enkele afleveringen ver in het tweede seizoen was ik zelfs ferm geërgerd dat ik niet meer snapte wat, waar en wanneer zaken gebeurden en of ze echt waren of iemands hoofd of artificiële intelligentie.  Heb nog enkele afleveringen te gaan en denk dat ik nu min of meer begrijp wat ik zie.  Sowieso blijf ik verder kijken, het fascineert me en ik zie veel mooie/indrukwekkende beelden, ...

Idem hier. Ik ga niks verklappen maar begreep het pas in de laatste afleveringen en nu zou ik eigenlijk alles opnieuw moeten zien om alles te begrijpen.

Link naar reactie
1 uur geleden, kuzuri zei:

(ik weet eigenlijk niet wat er op de gewone Play zit, missch staat WW er ook nog tussen) 

Ik denk het niet, de nieuwe series zetten ze altijd eerst op Play More.

 

Trouwens nu zou je naast Netflix en Play More ook Amazon Prime moeten hebben om alle series te kunnen zien. Het wordt een beetje van het goede teveel :(

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 13/6/2018 om 01:43, Kameraad Mauser zei:

The 100.

Net het eerste seizoen bekeken.
Goed gevonden concept. Bij de eerste afleveringen had ik hier en daar wat bedenkingen. Maar naar mate ik verder keek, werd het almaar beter.

Het kan net niet tippen aan The Walking Dead, maar het komt aardig in de buurt.

Eens zien voor de andere seizoenen.

 

Het eerste seizoen vond ik maar zozo. Young adult Hunger Games. Maar de eerste 4 afleveringen van S2 waren veel beter. 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
1 hour ago, linthout said:

Het viel enorm op dat de eerste aflevering veel beter getekend was.

Veel meer werk van gemaakt... Ik ben het al beu na een paar afleveringen.

Dat bevestigt een beetje wat ik van al die Netflix-reeksen vind: goedkope productie.
(Behalve Castlevania maar daar zijn er maar zes afleveringen van gemaakt.)

Link naar reactie

Ik ben momenteel de serie Sons Of Anarchy aan het bingewatchen.

Nu draait seizoen 6, dus hierna nog een seizoen te gaan.

Het doet me allemaal aan mijn jonge jaren denken, maar dan wel zonder het geweld.

Dit is een serie waarin de "goeden", in casu deze motorclub, eigenlijk ook rotzakken zijn.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Anti-helden, heerlijk! :) 

Deze zomer gezien ...

Disenchantment : De serie kent een moeilijke start, nog volop zoekende naar het juiste evenwicht en met een vreemde timing.  In slechts 10 afleveringen (van wat maar een half seizoen blijkt te zijn)  verschuift de toon of packing maar liefst 3 keer.  Volhouden is echter de boodschap, het loont.  Aflevering 5 tem 7 zijn prima stand-alone episodes en 8 tem 10 gaan volledig in op die rode draad die er van begin af aan was.  Dat dit een goedkope Netflix-productie zou zijn, is toch wel onzin.  Het is een vrij dure productie, duidelijk te merken aan de terecht geprezen kwalitatieve animatie, vooral binnen dit specifieke genre is het een uitschieter op dat vlak.

American Horror Story - Coven : Het minste seizoen tot dan toe, imo.  Weinig focus, véél te véél losse ideeën die maar niet in elkaar willen klikken en een hoop wegwerp-personages in een uiterst voorspelbaar verhaal.  Dat deze heksen terugkeren voor het nieuwste seizoen, erg blij ben ik daar niet mee.

The Handmaid's Tale (s2) : Straf, straf, straf!

Adventure Time with Finn and Jake (s1) : De unieke sfeer en toon zijn een verademing in het hedendaagse aanbod.  Absurd en nooit of te nimmer mean spirited.  Met de totale randomness kan ik nog leven.  Alleen zijn de afleveringen wat te kort naar mijn gevoel.  Tegen de tijd dat je er in kan komen, is het gedaan.  Het maakt ook dat het niet echt bij blijft.

Mee begonnen ...

Atypical (s2) : Meer van hetzelfde, misschien zelfs nog een tikkeltje beter dan voorheen.  Het sitcom-gehalte dat in (s1) nog wat aanwezig was, is naar de achtergrond verdreven.  Keir Gilchrist en  Brigette Lundy-Paine blijven enorm fijn om bezig te zien.

Paradise PD : Pffft.  Niet dat het echt ongrappig is.  Alleen zijn er wel héél veel losse flodders en overheerst het knagende gevoel dat ik het allemaal elders al gezien heb.  De zin om verder te kijken ontbreekt wat, maar ik ben een koppige volhouder. ;) 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Disenchantment vond ik niet slecht, al bleven de scenaristen te braaf naar mijn gevoel. Er zit meer in deze setting dan ze tot nu toe lieten zien.

Hopelijk wordt seizoen 2 beter.

Paradise PD werd me aangeraden door Netflix, waarschijnlijk door het kijkgedrag van de jongste, en vond ik maar niks. Het is gewoon Family Guy in een politiesetting, inclusief pratende hond. Delete.

 

Heb ik wél uitgekeken: Luke Cage. En ik heb nochtans niks met Amerikaanse superhelden. Er zat echter genoeg diepgang in het verhaal om het leuk te vinden.

Link naar reactie
15 uren geleden, Tanuki zei:

Disenchantment vond ik niet slecht, al bleven de scenaristen te braaf naar mijn gevoel. Er zit meer in deze setting dan ze tot nu toe lieten zien.

Hopelijk wordt seizoen 2 beter.

.

Het is zo'n reeks die je niet teveel ineens moet belijken. een aflevering om de paar dagen of zo. Ik heb dat met de meeste tekenfilmseries.

 

Paar series gezien die al een tijdje op mijn Digicorder stonden:

 

Hard Sun: het begint een beetje als sf, maar dat is misleidend alhoewel het een thema op de achtergrond blijft. Eigenlijk is het een (zeer) goede Engelse politie/conspiracy serie met aparte crimes die doorheen de rode draad lopen.

 

La Zona: een Spaanse post-apocalyptische serie over de gevolgen van een kernramp. Goed zonder meer.

Link naar reactie
1 uur terug, sanderg zei:

ik kwam er niet doorheen... zware teleurstelling dit derde seizoen.. er was geen touw aan vast te knopen en t was vooral dodelijk saai..

Ik was er wel vanaf het begin mee weg.

Ze hebben Lynch gedwongen om in S1 al de ontknoping te geven. S2 was eigenlijk een hoop nonsens, maar fun. The Red Lodge was ook gewoon een onnozele ingeving (leuke story trouwens).

Maar ze hebben in S3 van die Red Lodge een goed verhaal gemaakt. En bijwijlen erg grappig.

 

The Innocents op Netflix begon goed, maar na aflevering 3 stop ik toch. Teveel teeneeweenie drama en  vervelend.

Link naar reactie

Ik begin nu aan afl. 6 en deel dat gevoel.  Ik kan het wel smaken overigens.  Al hoop ik dat we nu niet elke aflevering een droomsequentie in een andere setting krijgen.  Als ik dan toch ergens een vergelijking moet gaan zoeken, denk ik nog 't meest aan Eternal Sunshine of the Spotless Mind.  En ik geloof dat het op een soortgelijk einde zal uitdraaien.

Edit: Ondertussen uitgekeken.  Zo'n mindf*ck is het uiteindelijk niet, in tegendeel.  Dit is Charlie Kaufman light, zoals ik het zou noemen.  Ik was voortdurend veel meer in alles aan 't zoeken dan wat het uiteindelijk "maar" was, erg voor de hand liggend.  Dat had eigenlijk helemaal niet verwacht.  Bijzonder goed over 't algemeen, al konden de droomsequenties mij niet altijd evenveel boeien.  Deze voelden nogal lang uitgetrokken in vergelijking met wat ze uiteindelijk betekenden.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
14 uren geleden, esteban² zei:

Ik begin nu aan afl. 6 en deel dat gevoel.  Ik kan het wel smaken overigens.  Al hoop ik dat we nu niet elke aflevering een droomsequentie in een andere setting krijgen.  Als ik dan toch ergens een vergelijking moet gaan zoeken, denk ik nog 't meest aan Eternal Sunshine of the Spotless Mind.  En ik geloof dat het op een soortgelijk einde zal uitdraaien.

Edit: Ondertussen uitgekeken.  Zo'n mindf*ck is het uiteindelijk niet, in tegendeel.  Dit is Charlie Kaufman light, zoals ik het zou noemen.  Ik was voortdurend veel meer in alles aan 't zoeken dan wat het uiteindelijk "maar" was, erg voor de hand liggend.  Dat had eigenlijk helemaal niet verwacht.  Bijzonder goed over 't algemeen, al konden de droomsequenties mij niet altijd evenveel boeien.  Deze voelden nogal lang uitgetrokken in vergelijking met wat ze uiteindelijk betekenden.

Heb het ondertussen ook uitgekeken. Ze hebben de mosterd van overal gehaald tot zelfs Kingdom Hospital en Thelma & Louise.

 

Maar al bij al goeie reeks.

 

Edit: joepie The Good Place S3

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...