Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

Op 6/7/2019 om 00:12, Chorasan zei:

Stranger Things 3 gisterennacht gebingewatched. Bij momenten redelijk gruwelijk en creepy, maar terzelfdertijd ook weer meer van hetzelfde. Niet dat het niet bleef boeien, maar bleef deze keer toch wat op mijn honger zitten. Wat ook ferm op mijn zenuwen werkte was dat de gebruikelijke kern het weer eens zelf wou oplossen ipv er meteen de cavalerie bij te halen.

 

En hoe datgene wat zich daar allemaal ondergronds afspeelde volledig onder de radar kon blijven, zeker in die tijdsperiode, was er helemaal over, maar zal misschien in een 4de seizoen worden uitgelegd, afgaande op de teaser na de aftiteling van de laatste aflevering...

Ik vond S2 wat minder, maar S3 is weer uitstekend. Bij momenten heel grappig.

 

Ook aan Big Little Lies begonnen. Heel goed. Een beetje Desperate Housewives maar dan brutaler.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
2 uren geleden, Zwendel zei:

Another Life is een tegenvaller. Gebrek aan ideeën. In afl.4 al een ‘droomaflevering’.

Het was tenenkrullend verschrikkelijk. Ik viel al in slaap tijdens de eerste aflevering. Halverwege de derde heb ik het opgegeven. Ik had er nochtans veel van verwacht na het zien van de trailer. Ook op voorhand aan heel wat mensen aangeraden, ik zal het weer mogen horen.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op 17/8/2019 om 21:49, esteban² zei:

Ik sta gigantisch achter met alle reeksen die ik volg, maar ik denk toch dat ik MINDHUNTER voorrang ga geven.  Het 2de seizoen is nu beschikbaar en het eerste was van zo'n kwaliteit dat mijn verwachtingen hooggespannen zijn voor dit vervolg.

Ben aan S1 begonnen. Is uitstekend, maar toch met mate te bekijken, zo deprimerend.

Link naar reactie

Omdat "Dark" te vermoeiend is na een lange dag, ben ik eens begonnen aan de eerste reeks van "Evangelion" op Netflix. Leek me net dom genoeg.

 

1. Bij momenten was het erg goed maar dat was te verwachten. Japanners doen sci-fi nog altijd beter dan wie dan ook.

2. Het hoofdpersonage is een rotirritante dweeb en diende voor de meeste afleveringen ook alleen maar als een prop om de overige, interessantere personage in beeld te brengen.

3. Iedere aflevering staat bol van de seksuele spanningen. Als de personages meer zouden poepen, dan hadden de makers maar 13 afleveringen nodig ipv 26.

4. De slechtste finale ooit mag dan wel op naam van "Game of Thrones" staan maar die van "Evangelion" hoort volgens mij toch ook in de top 10. Niet alleen was de laatste aflevering behoorlijk wazige shit maar ik stoorde me mateloos aan de huis-, tuin- en keukenpsychologie.

Link naar reactie
14 uren geleden, Zwendel zei:

Ben aan S1 begonnen. Is uitstekend, maar toch met mate te bekijken, zo deprimerend.

Zelf ervaar ik dat niet zo, maar ik heb wel al van meerdere mensen gehoord dat ze het niet echt ontspannend vinden of er ook niet bepaald gelukkig van worden. :) 

Ik zit klaar voor THE DARK CRYSTAL ... Benieuwd wat ze met mijn darling aangevangen hebben.  Ik ben er zelfs wat zenuwachtig voor!

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 13/8/2019 om 19:07, Zwendel zei:

Derry Girls is goeie, grappige reeks met een speciale achtergrond.

Die opa en de non-directrice zijn ronduit hilarisch. Ook veel persoonlijke herkenning. ik ben van 1976, en dus even oud als de hoofdrolspeelsters in de serie spelen. Clare, dat kleine dikkertje speelt daar een 16-jarige, maar is er in werkelijkheid maar even 32...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
Op 17/8/2019 om 21:49, esteban² zei:

Ik sta gigantisch achter met alle reeksen die ik volg, maar ik denk toch dat ik MINDHUNTER voorrang ga geven.  Het 2de seizoen is nu beschikbaar en het eerste was van zo'n kwaliteit dat mijn verwachtingen hooggespannen zijn voor dit vervolg.

Ik vond het 2de seizoen ronduit magistraal. De gelijkenissen met de echte seriemoordenaars of sekteleiders zijn ook verbluffend. Het is één van die exrra details die het allemaal zo creepy maken...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Dear white people seizoen 3. Het eerste vond ik nog erg goed, het tweede vond ik iets minder. Het derde kijk ik eigenlijk alleen nog voor de meiden. Wat een prachtexemplaren lopen daar toch tussen...

 

Glow seizoen 3 vond ik net zoals de 2 vorige seizoenen heel goed.  Leuk ook om Geena Davis nog eens terug te zien. Ik had ze eigenlijk puur op het zicht aanvankelijk niet bekend, maar haar stem en de karakteristieke mimiek van haar mond deed een belletje rinkelen...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Dit is effectief de eerste positieve reactie die ik lees over The I-land, het werd zelfs zo slecht ontvangen dat ik de reeks van mijn lijst geschrapt had.  Niet dat ik mijn mening van anderen laat afhangen, maar met een totale overload aan nieuwe dingen en veel te weinig kans om alles te bekijken, moeten er soms al eens knopen doorgehakt worden.  Nu begin ik weer te twijfelen, omdat het concept mij eigenlijk best nog aansprak.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 14/9/2019 om 23:43, esteban² zei:

Dit is effectief de eerste positieve reactie die ik lees over The I-land, het werd zelfs zo slecht ontvangen dat ik de reeks van mijn lijst geschrapt had.  Niet dat ik mijn mening van anderen laat afhangen, maar met een totale overload aan nieuwe dingen en veel te weinig kans om alles te bekijken, moeten er soms al eens knopen doorgehakt worden.  Nu begin ik weer te twijfelen, omdat het concept mij eigenlijk best nog aansprak.

Het is niet supergoed, vooral het einde is nogal rommelig. Maar ik begrijp die beoordelingen op Imdb niet. Vooral niet al die negatieve 1 op 10 op de eerste dag. 

 

Ondertussen ook eerste twee afleveringen van Marianne gezien. Franse horror en dat ziet er heel goed op.

 

 

En nu ook gemerkt dat S2 en 3 van Legion op Play More staan. Had ik feestelijk gemist. Ga S1 eigenlijk moeten herbekijken.  😞

Link naar reactie

Het ondertussen terug (onderaan) op de kijklijst, wie weet. :)  Is het overigens een afgerond verhaal, of is het een open einde dat om een tweede seizoen smeekt?  Want in dat geval wacht ik af.  Netflix heeft de laatste tijd net iets te veel reeksen die afgekapt worden wegens niet succesvol genoeg, vandaar.

Naar Marianne kijk ik ook wel uit.  Iets voor Halloween-maand.

Verder ben ik erg benieuwd naar deze:

 



Zowel het opzet als het feit dat Paul Rudd een dubbele hoofdrol speelt spreekt mij aan.  Maar wat mij vooral over de lijn trekt zijn de regisseurs.  Dat is het duo achter Little Miss Sunshine, toch wel één van mijn favoriete films.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
2 minuten geleden, esteban² zei:

Het ondertussen terug (onderaan) op de kijklijst, wie weet. :)  Is het overigens een afgerond verhaal, of is het een open einde dat om een tweede seizoen smeekt?  Want in dat geval wacht ik af.  Netflix heeft de laatste tijd net iets te veel reeksen die afgekapt worden wegens niet succesvol genoeg, vandaar.

Naar Marianne kijk ik ook wel uit.  Iets voor Halloween-maand.

Verder ben ik erg benieuwd naar deze:

 



Zowel het opzet als het feit dat Paul Rudd een dubbele hoofdrol speelt spreekt mij aan.  Maar wat mij vooral over de lijn trekt zijn de regisseurs.  Dat is het duo achter Little Miss Sunshine, toch wel één van mijn favoriete films.

Het is afgerond. Er een vervolg aan plakken zou uitmelken zijn.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
7 uren geleden, esteban² zei:

Dat denk ik niet.  Al die contracten lopen nog niet af nav. Disney Plus, dat is nog te vroeg. (zie bv Proximus of Netflix)  Eerder toeval I guess.

 

Zelf ook met Marianne begonnen.  Niet het niveau van 'Hill House', maar het weet zeker te boeien.  Aan te raden voor griezel-fans.

Ja, maar dit is toch raar. De laatste aflevering van S3 was van augustus. En nu al weg?

Link naar reactie

Geen enkele van die series ben ik blijven kijken. Ook Lost in Space heb ik opgegeven na een paar afleveringen. Allemaal series die bijna verplicht kijkvoer zijn. Bij mij niet.

De trailer van Lost in Space 2 ziet er geweldig uit.

Maar je weet op voorhand dat negentig procent van de tijd gevuld wordt met weinig intelligente blablabla. Want anders wordt zo'n serie veel te duur. De eerste serie van Narcos vond ik te doen.

Link naar reactie
1 uur geleden, Hamirubi zei:

Dat eerste seizoen is helemaal aan mij voorbijgegaan. Was dat wat?

Alleen ben ik wat sceptisch voor Netflix-massaproductie (Stranger Things, OITNB, Narcos: dat is toch allemaal maar brol, niet?).

Het was ok, maar niet super.

Stranger Things blijft goed. Orange is de eerste seizoenen uitstekend, maar na 3 ben ik gestopt. Narcos niks van gezien.

Link naar reactie

Verplicht kijkvoer Willy?  Volgens wie?  Lost in Space is dat in geen geval.  Het is een SF-serie gericht op de hele familie en in dat opzicht brengt het meer dan ik aanvankelijk verwacht had.  Het eerste seizoen was een gok, ze zijn voorzichtig gebleven qua budget, inderdaad.  En dat resulteert dan in afzonderlijke filler-episodes (de slangen-aflevering) of scenario-lussen, waarbij personages even een aflevering lang ergens heen moeten om persoonlijke ontwikkelingen af te ronden, terwijl er verder eigenlijk niets gebeurde dat van belang is in het grote verhaal.  Niettegenstaande was het een zeer kwalitatieve productie wat bijvoorbeeld de special effects betreft, zelden zo'n overtuigende beelden gezien in een serie als dit.  De laatste episodes gingen ook in stijgende lijn.  Voor het tweede seizoen werd het budget naar omhoog gebracht en zouden ze meer kanten op kunnen.  Een aardige wegkijker die nooit pretendeert méér te zijn dan dat.  Meer zoek ik er ook niet in.  Een must is het zeker niet.

En ja, Hamirubi, Netflix produceert (in vergelijking met andere aanbieders) héél wat, voor elk wat wils.  En daar zit uiteraard brol tussen.  Daar telt de hoeveelheid aan content.  Waar wonderwel ook massaal naar gekeken wordt.  Maar al die titels staan volledig los van elkaar en hebben geen invloed op kwaliteit van de rest.  Want 'Stranger Things', 'Narcos', ... Dat zijn hoogwaardige producties.  Het kan je ding niet zijn, maar op alle mogelijke vlakken brengen deze series kwaliteit.  Ik zie niet in waarom het brol zou zijn, puur omwille van het Netflix label.  Tenslotte zijn zij groot geworden mede dankzij de reputatie van hun kwaliteitsseries.  En daar richten ze zich ook meer en meer op nu de concurrentie aan alle kanten in hun nek staat te blazen.  Vooral fans van animatie allerhande zullen de komende jaren erg aan hun trekken komen, want ze beginnen zich te onderscheiden op dat vlak.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik vind dat HBO heel wat in de etalage heeft: True Detective, Curb, Treme, Deadwood, Generation Kill, The Wire.

Maar bij Netflix vind ik dergelijk niveau geenszins.

Begrijp me niet verkeerd: ik blijf nooit lang hangen. Narcos wil ik dus nog eens een kans geven.

 

Ik deed mijn uitspraak ook vooral om enkele hints van jullie te krijgen.

 

Maar Stranger Things bijvoorbeeld heeft een leuk nostalgisch sausje. Neem dat echter weg, en er blijft niet veel meer over. "Brol" was sterk uitgedrukt... maar toch.

(Game of Thrones van HBO vind ik ook bagger, het scenario buiten beschouwing gelaten > ik geraakte alleen niet door het derde seizoen en heb het opgegeven)

 

En my two cents (in de verkeerde topic): Terminator 2 is een ge-wel-di-ge film! 

Link naar reactie

I understand.  HBO steekt (stak?) er dan ook wel met kop en schouders bovenuit wat kwalitatieve series betreft.  Ze zijn ook wat de voortrekker geweest daarvan rond de eeuwwisseling.  Netflix heeft den brol en content voor de massa ook nodig om zo te kunnen blijven investeren in betere dingen.  Ze brengen gewoon het meest uiteenlopende aanbod dat je maar bedenken kan, waardoor je inderdaad de indruk kan krijgen dat 'minderwaardig' zijn.  Maar het één staat het ander niet in de weg.  Meer nog, bij Netflix krijgen de betrokken talenten als regisseurs etc (zo heb ik althans gelezen) verrassend veel vrijheid, wat soms wel te zien is aan de Netflix-films.  Daar is het wél goed zoeken naar de uitschieters, imo.  Maar ze investeren wel zwaarder dan ooit in een toekomst vol kwaliteit, van welke soort dan ook.  Vooral hun héél uiteenlopende waaier aan komende animatieprojecten, maar dat is mijn ding, is iets wat waar alle andere spelers een poepje kunnen aan ruiken.

Goh, ik geef je niet helemaal ongelijk wat Stranger Things betreft, maar als werkt, dan werkt het. Dat is namelijk iets dat je bij veel zaken kan doen ... Neem dit of dat weg en dat blijft er weinig over.  Maar vaak is het net dat tikkeltje extra waar niemand anders is opgekomen of door niemand eerder zo goed uitgevoerd werd dat het maakt tot wat het is.  De sfeer in Stranger Things is bepalend.  En er zijn al veel pogingen geweest om dat te evenaren, maar niet één die er in slaagt.  ST blijft ook wel redelijk overeind zonder dat 80s sausje, imo, want het is veel meer dan dat.  Het is de som der delen. 

Netflix heeft toch wel dingen als 'House of Cards', 'The Crown', 'Mindhunter', 'Peaky Blinders', ... Allemaal zeer gewaardeerde series van hoge kwaliteit.  En ze zijn tegenwoordig steeds grotere namen aan 't binnenhalen.  Er komt vast wel wat op jouw pad dat je zal kunnen bekoren.

 

Een bekentenis van mijn kant:  Ik heb nog nooit naar Game of Thrones gekeken!  Niet omdat ik dat niet wil, het is er gewoon nooit van gekomen.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
59 minuten geleden, Hamirubi zei:

Ik vind dat HBO heel wat in de etalage heeft: True Detective, Curb, Treme, Deadwood, Generation Kill, The Wire.

Maar bij Netflix vind ik dergelijk niveau geenszins.

Begrijp me niet verkeerd: ik blijf nooit lang hangen. Narcos wil ik dus nog eens een kans geven.

 

Ik deed mijn uitspraak ook vooral om enkele hints van jullie te krijgen.

 

Maar Stranger Things bijvoorbeeld heeft een leuk nostalgisch sausje. Neem dat echter weg, en er blijft niet veel meer over. "Brol" was sterk uitgedrukt... maar toch.

(Game of Thrones van HBO vind ik ook bagger, het scenario buiten beschouwing gelaten > ik geraakte alleen niet door het derde seizoen en heb het opgegeven)

 

En my two cents (in de verkeerde topic): Terminator 2 is een ge-wel-di-ge film! 

Er is een hoop standaard stuff bij, maar ze maken ook echt goeie, minder bekende en ‘speciale’ reeksen:

 

Russian Doll, Derry Girls, Sex Education, American Vandal, Umbrella Academy, Wet Hot American Summer,...

Link naar reactie

Ik had er nog nooit bij stilgestaan...De reeksen van HBO...Die bekijk ik wel helemaal...Van Netflix heb ik Jessica Jones tot het einde gevolgd...Met grote moeite...Tegen het einde was mijn interesse eigenlijk helemaal weg...Hetzelfde met Daredevil...Netflix brengt goeie reeksen. Maar HBO brengt betere reeksen. En mijn tijd is beperkt.

Link naar reactie

Esteban2 :Netflix heeft toch wel dingen als 'House of Cards', 'The Crown', 'Mindhunter', 'Peaky Blinders', ... Allemaal zeer gewaardeerde series van hoge kwaliteit.  En ze zijn tegenwoordig steeds grotere namen aan 't binnenhalen.  Er komt vast wel wat op jouw pad dat je zal kunnen bekoren.

 

Dat zijn toch, stuk voor stuk, aangekochte series en geen eigen producties?

Link naar reactie
8 uren geleden, linthout zei:

Esteban2 :Netflix heeft toch wel dingen als 'House of Cards', 'The Crown', 'Mindhunter', 'Peaky Blinders', ... Allemaal zeer gewaardeerde series van hoge kwaliteit.  En ze zijn tegenwoordig steeds grotere namen aan 't binnenhalen.  Er komt vast wel wat op jouw pad dat je zal kunnen bekoren.

 

Dat zijn toch, stuk voor stuk, aangekochte series en geen eigen producties?

Je vergist je, Willy.  The Crown, Mindhunter, House of Cards, Narcos, ... allemaal series geproduceerd door en voor Netflix.

Nu, wat jouw opgenoemde Netflix-series betreft die je uiteindelijk opgegeven hebt, je noemt titels die helemaal niet vergelijkbaar zijn.  Tuurlijk is HBO dan de betere.  Enfin, HBO was sowieso lang de betere in televisielandschap.  Maar je gaat toch ook geen 'Avengers' met een 'Moonlight' vergelijken? :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...