Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

4 uren geleden, Hamirubi zei:

Stuvio heeft het wellicht zo kwaad niet bedoeld.

Hij heeft ergens wel een punt, niet? Want wat een inflatie aan goeie series, die in retrospectief toch niet zo ver boven de middelmaat uitstijgen.

Je kunt je er natuurlijk wel erg mee amuseren. Maar om voor mezelf te spreken: een tweede kijkbeurt zijn ze zelden waard, en Stranger Things, Deadwood of Fargo was ik snel weer vergeten.

Of zie ik het verkeerd?

 

Zelf zou ik al eens goed moeten nadenken welke series mijn favorieten zijn.

Wat vinden jullie zoal reeksen die - na wat beraad en enkele jaren in het binge-aanbod - toch fantastisch blijven?

Series worden meer en meer gemaakt voor specifieke doelgroepen. Netflix weet precies wat de kijkers willen. Daarom ook dat grote aanbod aan YA reeksen. Het is ook niet meer te doen om alle interessante series te volgen. Dat heb ik allang opgegeven.

 

Herbekijken doe ik bijna nooit. Enige uitzondering: Britse detectivereeksen zoals Morse, Frost, Poirot,.. en Star Trek series.

Twin Peaks en X Files ook. Midsomer Murders, Taggart en Dalziel en Pascoe zal ik ook wel eens herbekijken.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

BoB kan ik ook wel herbekijken.  The Pacific ook. GoT, Breaking Bad en The Walking Dead ook.  Maar dan stopt het wel.

En Britse comedy zoals The young Ones, Monty Python, Mel Smith, Griff Rhys Jones, Atkinson, dat gaat er ook nog altijd wel in.

Blijft hilarisch:
 

 

Link naar reactie

Ik herbekijk haast geen enkele serie, hoe straf ze ook zijn. Er is simpelweg té veel nieuws om te ontdekken.  En er zijn zoveel onbekende steengoede series die stilletjes verdwijnen omdat er niet genoeg volk naar kijkt, gelukkig is dat laatste geen graadmeter voor kwaliteit.  Wie deze links laat liggen, moet het zelf maar weten.  Ik zou nooit "hier spreken ze nóg over" als leidraad hanteren voor mezelf.  Genoeg titels waar m'n niet over spreekt, omdat niemand er van hoorde, die bovenaan mijn eindejaarslijstjes pronkten.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 30-1-2019 om 13:01, Hamirubi zei:

Stuvio heeft het wellicht zo kwaad niet bedoeld.

Hij heeft ergens wel een punt, niet? Want wat een inflatie aan goeie series, die in retrospectief toch niet zo ver boven de middelmaat uitstijgen.

Je kunt je er natuurlijk wel erg mee amuseren. Maar om voor mezelf te spreken: een tweede kijkbeurt zijn ze zelden waard, en Stranger Things, Deadwood of Fargo was ik snel weer vergeten.

Of zie ik het verkeerd?

 

Zelf zou ik al eens goed moeten nadenken welke series mijn favorieten zijn.

Wat vinden jullie zoal reeksen die - na wat beraad en enkele jaren in het binge-aanbod - toch fantastisch blijven?

Breaking Bad.

 

Desperate Housewives herbekeek ik al eens, vooral de eerste 3, 4 seizoenen voor de tijdssprong vind ik steengoed.

 

Banshee, en die kijk ik zeker ooit nog een derde keer. 

 

Het eerste seizoen van True Detective, het tweede was minder. Ik hoop dat het derde ook weer goed is.

 

Bates Motel zal ik ook ooit nog wel eens herbekijken denk ik.

 

Hotel Babylon en Six Feet Under ook, maar ik kijk zoveel andere dingen dat het nog lang zal duren voor dit me lukt.

 

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Mijn ouders onlangs:  "Zeg, die serie van Tom Lenaerts, hoeveel afleveringen zijn dat nog?  Dat begint lang te duren en tegen te steken."  Zij ook al? Nu ik zelf 7 afleveringen ver ben, moet ik besluiten dat Over Water ook mij niet echt kan overtuigen.  Akkoord, de kwaliteit druipt er op bepaalde vlakken vanaf, dit is ver van de miskleun die de massa er van maakt.  Maar er schort wel degelijk iets.  Ze hebben er duidelijk voor gekozen de gebeurtenissen op de haven zelf haast volledig op de achtergrond laten af te spelen, daar had ik totaal verkeerde verwachtingen bij.  Een sterk geschreven schaakspel blijft achterwege.  Maar de focus op de personages werkt ook niet helemaal.  Er mist een gevoel van urgentie.  Enerzijds omdat daar nergens enige progressie in zit, anderzijds omdat het één voor één egoïstische en onsympathieke mensen zijn die maar blijven aanmodderen.  Dat hoeft op zich geen probleem te vormen, er zijn genoeg series die wél werken met klootzakken in de hoofdrol.  Maar waar moet ik hier nu precies voor rooten, zoals dat dan heet?  Niemand om mij aan vast te klampen, in tegendeel zelf, ik geef om niemand meer.  Of het moet Tom Van Dyck zijn, nog een beetje.  En waar gaat dat in de kern nu eigenlijk over?  Het is niet dat de karakterschetsen in die mate sterk zijn dat ze 10 afleveringen kunnen boeien. Enfin, misschien weten de finale episodes mij alsnog te verrassen.

De Dag daarentegen, bevalt mij ongelooflijk goed.  Het opzet met de duo-afleveringen werkt, het tempo is strak, de twists volgen elkaar op en blijven geloofwaardig, ... Ik heb hier steeds de drang om meteen een volgende episode te bekijken.  Dat zegt alles.  Meer nog, ik denk dat enkele internationale conculega's hier nog een puntje kunnen aan zuigen.  Hopelijk stelt die finale niet teleur.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Hoewel ik regelmatig check, was ik vannacht toch nog verrast dat "How to get away with murder" seizoen 4 op Netflix te zien is. Met gretigheid de eerste 3 afleveringen gezien, maar ik vond het iets minder verslavend dan de eerste 3 seizoenen. Maar ik blijf het heel goed vinden. En Michaela is toch werkelijk een gracieus, zoetgevooisd, ravissant en wonderlijk visioen dat over het scherm zweeft als een buizerd door de lucht glijdt.

 

De vergelijking met de buizerd voelt ietwat ongelukkig aan, maar ik denk dat de betekenis wel duidelijk is: Het is voorwaar geen lelijk meiske...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Goed om te lezen.  De trailer hier geruime tijd geleden reeds gedeeld, omdat ik hier al heel lang erg naar uitkeek.  De reviews zijn ook goed, dat is alvast fijn om te weten.  Niet dat die in mijn plaats gaan beslissen of ik al dan niet kijk, maar kom.  Momenteel nog teveel andere dingen om af te ronden, voor ik hier mee kan starten.  Robert Sheehan, yeah!

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Momenteel 3 series aan het bekijken: Umbrella Academy (eerste aflevering was veelbelovend, goeie soundtrack ook), 13 reasons why (als mijn echtgenote meekijkt) en The Americans (seizoen 3 is uit, kleine pauze voor ik aan seizoen 4 begin).

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ondertussen Staat Unforgotten 3 ook al op Play More en dat blijft steengoed.

Over Water is niet slecht, maar toch regelmatig heel ongeloofwaardige dingen.

The Umbrella Academy bijft goed.

Nightflyers heeft een open ending gekregen, maar ik vrees ervoor.

True Detective ziet er ook goed uit.

Star Trek heeft ook al een nieuw seizoen, maar dat vind ik tot nu toe niet erg bijzonder.

En er is een nieuw seizoen van de goeie Trapped.

 

Veel te veel goeie reeksen...

Link naar reactie

"The Omen" is één van de mijlpalen in filmgeschiedenis, een bovennatuurlijke thriller met een beklemmende sfeer en een originele inval. 

 

"Damien", de televisieserie, is daarentegen goedkoop amateurtoneel met een stel derderangsacteurs, zo origineel als een herhaling van F.C. De Kampioenen en je leeft meer mee met een kip aan 't spit dan met de hier opgevoerde bordkartonnen personages.

Link naar reactie
1 uur geleden, IvoVWS zei:

"The Omen" is één van de mijlpalen in filmgeschiedenis, een bovennatuurlijke thriller met een beklemmende sfeer en een originele inval. 

 

 

Niet gedateerd?

 

De grootste giller is natuurlijk dat deze meezinger in die tijd genomineerd werd voor de Oscar Beste Song:

 

 

 

Link naar reactie
25 minutes ago, Vittorio said:

Niet gedateerd?

Niet echt. De montage is misschien iets trager dan we nu gewoon zijn maar de film staat er nog altijd.

 

25 minutes ago, Vittorio said:

De grootste giller is natuurlijk dat deze meezinger in die tijd genomineerd werd voor de Oscar Beste Song:

 

Link naar reactie

Dat is precies wat ik bedoel. Ondenkbaar dat de ijselijke screamer Ave Satani tegenwoordig nog een nominatie kan krijgen. 

 

Ik las dat de Omen-score wel een Oscar kreeg, ook in die categorie greep Taxi Driver ernaast, ongelooflijk eigenlijk, als Beste Film kwam dat jaar Rocky uit de bus... 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...