Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

1 uur geleden, Tanuki zei:

Volgens voice actor John Dimaggio een kruising tussen the Simpsons en Game of Thrones. Altijd voorzichtig zijn met zo'n uitspraken, anders ga ik weer teveel verwachten...

Ik heb het project gevolgd sinds de allereerste aankondiging vele maanden terug en vermoed dat de stemacteur het voornamelijk heeft over de fanrasy-elementen op zich in die vergelijking. Niet op vlak van scenario en dergelijke. Ik kan in ieder geval niet wachten. :)

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
21 uren geleden, linthout zei:

Ik meen dat zijn vriendin gestorven was?

De man heeft zijn kloppen gekregen, de afgelopen jaren.  Dat is ook duidelijk te zien aan hem.  Zijn (ex)vriendin heeft zichzelf het leven ontnomen.  Enkele weken later werd Carrey door de familie beschuldigd daar verantwoordelijk voor te zijn, enkele maanden terug is door de rechtbank uitgesproken dat dit niet het geval is.  En met de zogenaamde bewijsstukken tegen hem, was geknoeid.  Die beschuldigingen (en het breed uitsmeren in de pers) kwamen mede door de inmenging van scientology-leden, waar Carrey al decennia lang problemen mee heeft na een paar komische uitspraken.  Kort samengevat: Ze laten hem niet gerust.

En Carrey heeft het in heel die periode ook lastig gehad met zichzelf.  Zie ook alle YouTube video's waarin ze stellen dat hij doorgedraaid is.  Hij vond het echter gewoon tijd om zichzelf aan de buitenwereld te tonen en was het beu constant Jim Carrey (een typetje dus) te spelen.  Ik kan in dat opzicht de Netflix-docu "Jim & Andy" (making of van Man on the Moon) van vorig jaar aanraden, het brengt veel duidelijkheid.  Universal Studios heeft die beelden altijd verborgen willen houden ...

@The Alderwood heeft overigens gelijk, depressie zal zeker aan bod komen.  Of in ieder geval het feit dat iemand kan imploderen alleszins.  Carrey kiest altijd projecten die enigszins vertalen hoe hij zich op dat moment voelt of welke dingen hem bezig houden. Dat was bij "Eternal Sunshine of the Spotless Mind" ook het geval, bijvoorbeeld. Hij speelde (bewust) een cameo zonder één woord in "The Bad Batch" (2016) (op Netflix) en is binnenkort ook bij ons (vermoedelijk video on demand) te zien in "Dark Crimes" (2016/2018), waar hij de meest serieuze versie van zichzelf is die we ooit hebben gezien. Hij schijnt nogal verrassend te zijn, de film zélf allerminst. Ik denk dat "Kidding" heel persoonlijk is voor Carrey op dit moment.

Ik zal altijd een zwak blijven hebben voor deze acteur, ik ga dat niet onder stoelen of banken steken.  Van eind de jaren 90 tot de vroege jaren (20)10, heb ik jimcarreyonline mee gerund. Dus ik ben wel degelijk fan. :)  Die mens heeft mij op de één of andere manier (mede) gered in mijn tienerjaren en is altijd een immens grote bron van inspiratie geweest.
 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

 

Ik heb Jim Carey lang geleden leren kennen dankzij In Living Color op de VPRO, toen ik op zondag- en maandagavond veel VPRO keek. Rond 90-91 moet dat geweest zijn. Ik was toen fan van 'm en mijn sympathie voor hem is altijd gebleven. Wat men er ook over schreef. 

Ah, die VPRO zondagavonden. Dat was nog s iets :)

 

 

 

Link naar reactie
52 minuten geleden, kuzuri zei:

Dat vroeg ik mij ook direct af. Meeste Showtime die ik zag, dat was op DVD. Nog niet op gelet of daar veel van op Netflix staat. 

Eén van mijn favoriete reeksen van Showtime is nog steeds Brotherhood. Ik blijf het maar herhalen ;) 

Straf dat je dat ook vindt! Ja, Brotherhood was geweldig!

Link naar reactie
36 minuten geleden, Hamirubi zei:

DT-fout, Zwendel.

 

En ik heb het nogal voor Lieslie Nielsen (Police Squad, The Naked Gun, Wrongfully Accused) of Charlie Sheen (Hot Shots), maar de Scary Movie-reeks kan ik dan weer niet bekijken. Zo ontieglijk slecht.

Ik zal het nooit meer doen. De litteratuur kan er enkel maar beter van worden ;)

 

Leslie Nielsen is the best (alhoewel hij ook heel wat stinkers gemaakt heeft). En Jim Carey is een beetje zoals Louis de Funes. Enkele heel goede films (rabbi Jacob, Petit Baigneur), maar voor de rest veel smoelentrekken.

Maar er zijn er heel veel die hem super vinden.

 

Ik vindt trouwens mr. Bean ook deplorabel. Blackadder daarentegen is fantastisch.

Link naar reactie

Oh, maar Jim Carrey doet véél meer dan simpelweg smoelen trekken, een kunst waar menig mens sowieso al onterecht op neerkijkt.  Los van de ietwat platte film op zich, wat de man presteert in "Me, Myself & Irene", ik zie dat geen enkele van mijn favoriete (en énorm gewaardeerde) acteurs klaar spelen.  Carrey doet het met twee vingers in de neus.  Hij laat het makkelijk lijken, misschien nog z'n grootste talent van al.  Doe 't maar ...

Maar goed, als je 't niet grappig kan vinden, is het nu eenmaal zo. ;) Ik kan sommige namen in het genre ook niet smaken.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 6/9/2018 at 6:09 PM, Hamirubi said:

DT-fout, Zwendel.

 

En ik heb het nogal voor Lieslie Nielsen (Police Squad, The Naked Gun, Wrongfully Accused) of Charlie Sheen (Hot Shots), maar de Scary Movie-reeks kan ik dan weer niet bekijken. Zo ontieglijk slecht.

Die 1e Scary Movie was wel nog te doen. Hetgeen daarna kwam was afkooksel van hetgeen niet meer geschikt was om nog in de eerste film te stoppen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

The 100.

Net het eerste seizoen bekeken.
Goed gevonden concept. Bij de eerste afleveringen had ik hier en daar wat bedenkingen. Maar naar mate ik verder keek, werd het almaar beter.

Het kan net niet tippen aan The Walking Dead, maar het komt aardig in de buurt.

Eens zien voor de andere seizoenen.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Hier ook net begonnen met The Handmaid's Tale.

Eerst nog enkele afleveringen bekijken. Ik moet zien hoe die puriteinse hierarchie tot stand kwam.

De Vlaamse boerenfilms vond ik eigenlijk nog zo slecht niet.

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Hier ook net begonnen met The Handmaid's Tale.

Eerst nog enkele afleveringen bekijken. Ik moet zien hoe die puriteinse hierarchie tot stand kwam.

De Vlaamse boerenfilms vond ik eigenlijk nog zo slecht niet.

 

Ik ben ook tegen totalitaire staten en godsdienstwaanzin. Maar zoals het daar gebracht wordt is het voor kleuters (of Amerikanen).

Link naar reactie
2 uren geleden, Zwendel zei:

The Handmaids Tale: ik hou wel van dystopische reeksen, maar dit is toch echt zo cliche over de top dat het niet aan te zien is. Het lijkt wel een Vlaamse Boerenfilm uit de jaren zeventig.

Moest het nu nog grappig bedoeld zijn, tot daaraan toe, maar het is bloedserieus 😟

Ik vond 'Antonia' wel een goede film

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Net nog 3e en 4e episode van The Handmaid's Tale eerste seizoen gezien. Hoe die totalitaire christelijke sekte de macht heeft kunnen verwerven klopt langs geen kanten. Daarvoor dient nu net het 2nd amendment. Om dergelijke godsdienstwaanzinnigen en lui die grote overheden willen installeren te kunnen counteren.

Ik las daarnet ook een commentaar van de schrijfster die het oorspronkelijke boek heeft geschreven, Margaret Atwood, die meteen parallellen trok met het huidige Amerika onder Trump. Terwijl net onder de Bush-clan, de Clinton/Obama-clan de overheid net sterk uitgebreid wer met allerlei restricties aangaande civiele vrijheden, zoals diverse pogingen tot het afschaffen van het 2nd amendment, TSA op de luchtavens, verregaande schendingen van financiële privacy, allerlei anti-terrorisme wetgeving enz...

Een parallel die wel opgaat is hoe de radicale islam in Iran in 1979 aan de macht kwam en heel het land onderdompelde in religieuze waanzin, tot op vandaag.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
12 minutes ago, Hamirubi said:

Vele 'boerenfilms' dateren eigenlijk uit de jaren 1980. In het buitenland bestaat een rijkere traditie.

Maar Het Gezin van Pamel bijvoorbeeld vind ik helemaal prima (gebaseerd op een knap toneelstuk), en met Boerenpsalm heb ik me ook steeds geamuseerd. Ze zijn ook goed gemaakt.

De Vlaschaard daarentegen: pure horror.

 Daar kan ik volmondig mee akkoord gaan. Het geeft toch een zeker inzicht in hoe de maatschappij georganiseerd was tijdens de late 19e eeuw en de eerste helft van de 20e eeuw.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Trouwens..."Soumission" van Houellebecq komt direkt naarvoren als Europese literatuur waarin beschrijving en kritiek wordt geuit op machtsovername van religieuze waanzin.

Link naar reactie
6 uren geleden, Zwendel zei:

The Handmaids Tale: ik hou wel van dystopische reeksen, maar dit is toch echt zo cliche over de top dat het niet aan te zien is. Het lijkt wel een Vlaamse Boerenfilm uit de jaren zeventig.

Moest het nu nog grappig bedoeld zijn, tot daaraan toe, maar het is bloedserieus 😟

Het eerste seizoen staat volledig online op vrt.nu. 

 

Ik vond het toch erg interessant. Iedere keer er iets volledig over the top gebeurt, halen ze een bijbelcitaat aan waardoor het potsierlijke plots bloedserieus wordt. En de parallel met de theocratieën zoals in Iran is inderdaad gauw gelegd zoals Mauser stelt. 

 

Ik ben het wel niet eens met Mausers stelling dat het 2nd amendment dergelijke distopie zou tegen houden. Er is om te beginnen geen religieuzere staat te vinden in het westen dan de VS, en wie precies zijn al die gasten die met een shotgun tussen de tanden elke inperking van de vrije wapendracht staan te verwerpen? Niet de atheïsten als je het mij vraagt, maar precies de godvrezende halve zolen die in de serie de macht grijpen in een wereld in verval.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
Op 24/6/2018 om 02:58, Chorasan zei:

Ik ben het wel niet eens met Mausers stelling dat het 2nd amendment dergelijke distopie zou tegen houden. Er is om te beginnen geen religieuzere staat te vinden in het westen dan de VS, en wie precies zijn al die gasten die met een shotgun tussen de tanden elke inperking van de vrije wapendracht staan te verwerpen? Niet de atheïsten als je het mij vraagt, maar precies de godvrezende halve zolen die in de serie de macht grijpen in een wereld in verval.

Yep!

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik heb de drie eerste afleveringen van Handmaid's Tale bekeken. De eerste vond ik niets, tweede begonnen met het gedacht 'misschien wordt het beter'. Derde ook nog begonnen met het gedacht 'misschien wordt het nu goed'. Maar nee hoor. Het blijft saai en slaapverwekkend. Verloren tijd.

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 6/24/2018 at 2:58 AM, Chorasan said:

Ik ben het wel niet eens met Mausers stelling dat het 2nd amendment dergelijke distopie zou tegen houden. Er is om te beginnen geen religieuzere staat te vinden in het westen dan de VS, en wie precies zijn al die gasten die met een shotgun tussen de tanden elke inperking van de vrije wapendracht staan te verwerpen? Niet de atheïsten als je het mij vraagt, maar precies de godvrezende halve zolen die in de serie de macht grijpen in een wereld in verval.

Vrijwel iedere libertariër is hevige voorstander van het 2nd amendment. Om zoals in de serie, met een militie complete politieke macht te kunnen verwerven en een politiek wil bedrijven waarbij vrij veel individuele en economische vrijheden zullen sneuvelen, moet je natuurlijk iedereen die niet de idealen van uw politieke beweging aanhangt zoveel mogelijk kunnen ontwapenen. En controle hebben over het monetaire stelsel, de productie en handel van de munt. Net allemaal zaken waarbij de meeste vrijheidslievende ami's hun bloed begint te koken. De meeste GOP's hebben geen uitstaans met die achterlijke West Boro Baptist Chuch.


Net allemaal zaken waarbij je direkt in open conflict zult raken met diverse andere milities als je met dergelijke religieus geïnspireerde politiek-economische principes een theocratie/theonomy wil installeren.
In Iran en een boel andere landen waar militaire junta's en godsdienstwaanzinnigen de macht konden grijpen zijn er nooit zoveel wapens in privaat bezit geweest als in de US.

Had men in Iran, toen de Sjah nog enigszins de boel op de rails kon houden, een gelijkaardige cultuur en wapenwetgeving gehad zoals de US die heeft, dan hadden Khomeyni en zijn krankzinnige inteeltbende heel waarschijnlijk lood mogen vreten.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...