Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

The Haunting of Hill House

Momenteel 70% gezien en het is een aangename verrassing.  Ik vreesde een nogal goedkope Netflix-productie vol jumpscares en oppervlakkige figuren.  Niets is minder waar.  De vertelstructuur boeit als geen ander, er is de nodige aandacht voor werkelijk alle personages en zelfs de regie kent enkele hoogtepunten.  't Is ook meer een drama met een griezelig kantje dan een onnozel spookverhaal.  Me like.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
17 uren geleden, esteban² zei:

The Haunting of Hill House

Momenteel 70% gezien en het is een aangename verrassing.  Ik vreesde een nogal goedkope Netflix-productie vol jumpscares en oppervlakkige figuren.  Niets is minder waar.  De vertelstructuur boeit als geen ander, er is de nodige aandacht voor werkelijk alle personages en zelfs de regie kent enkele hoogtepunten.  't Is ook meer een drama met een griezelig kantje dan een onnozel spookverhaal.  Me like.

Gisteren 1e aflevering gezien. Ziet er goed uit. Zaten enkele echt scary momenten tussen  👻

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op ‎25‎/‎10‎/‎2018 om 03:56, esteban² zei:

Dit is met voorsprong de beste "horror" serie die ik tot op heden gezien heb.  Meer drama met een vleugje gegriezel, maar kom, dat maakt net dat het zo goed werkt.  Bijzonder kwalitatief op alle mogelijke vlakken.  En daar kan enige meligheid geen verandering in brengen.

Ik vond het ook heel genietbaar.

 

De aflevering in het mortuarium vond ik iets te langgerekt, maar verder zat er voldoende spanning in.

 

Geen absolute topper, maar toch zeker het bekijken waard.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

The Chilling Adventures of Sabrina: een Harry Potter kloon voor (iets oudere) young adults. Maar het is vrij goed, hopelijk niet teveel teeny romance drama.

 

Ben ook aan S2 van 12 Monkeys begonnen. Heb wel eerste seizoen moeten herbekijken want het is een ingewikkenld hardcore time travel verhaal. En ik heb de BR box moeten kopen omdat S2 niet op Netflix zit (zit bij Fox). Maar dat is een goeie reeks. Wel te bingen want zoals gezegd: vrij ingewikkeld.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
3 uren geleden, Willem zei:

Ben met mijn zoon Breaking bad aan het kijken.

Geweldige serie.

Hij heeft gelijk voor scheikunde gekozen in zijn vakkenpakket.

😂

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

...Ik vind dit een heel goede zet van telenet. Ik zal ook wel wat van die Dvd's hebben, maar die zijn toch waardeloos...Dvd's zijn geen waardevolle verzamelobjecten...

Als je een Dvd koopt moet je redeneren: dit geld ben ik nu kwijt en er komt nooit meer iets van terug. Bij strips kun je nog aan de tweedehandsmarkt denken als je iets kwijt wil.

Link naar reactie
1 uur terug, linthout zei:

...Ik vind dit een heel goede zet van telenet. Ik zal ook wel wat van die Dvd's hebben, maar die zijn toch waardeloos...Dvd's zijn geen waardevolle verzamelobjecten...

Als je een Dvd koopt moet je redeneren: dit geld ben ik nu kwijt en er komt nooit meer iets van terug. Bij strips kun je nog aan de tweedehandsmarkt denken als je iets kwijt wil.

Maar dat is nu juist het punt: ik verzamel geen dvd's. Als ik er koop dan is het van moeten, omdat de oudere seizoenen niet meer op Play More of Netflix (die hebben er minder last van) beschikbaar zijn.

 

En seizoen per seizoen beijken doe ik liefst niet omdat je meestal de draad kwijtraakt (het aanbod is zo groot geworden...) en omdat het plezanter is de hele serie na mekaar te bekijken.

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

De winterbreak (Xmas and stuff) is over dus ik kan weer aan de slag!!

 

MAGNUM PI
MANIFEST *
CONNERS *
THIS IS US *
CHICAGO MED *
VIKINGS
SUPERNATURAL
GREYS ANATOMY *
STAR TREK DISCOVERY
PUNISHER
SHAMELESS
MAGICIANS
SIREN
THE WALKING DEAD
THE TICK

 

De * zijn shows die ik met mijn vrouw kijk

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Net de eerste aflevering bekeken. Graag gezien. Als je de comics gelezen hebt, is het alsof de personages zo van het papier naar het scherm zijn getransporteerd (euh...). 
Ik weet niet of mensen die de comics niet gelezen hebben, het goed gaan vinden, maar ik vond de eerste aflevering meer dan geslaagd. 

Link naar reactie

Stuvio heeft het wellicht zo kwaad niet bedoeld.

Hij heeft ergens wel een punt, niet? Want wat een inflatie aan goeie series, die in retrospectief toch niet zo ver boven de middelmaat uitstijgen.

Je kunt je er natuurlijk wel erg mee amuseren. Maar om voor mezelf te spreken: een tweede kijkbeurt zijn ze zelden waard, en Stranger Things, Deadwood of Fargo was ik snel weer vergeten.

Of zie ik het verkeerd?

 

Zelf zou ik al eens goed moeten nadenken welke series mijn favorieten zijn.

Wat vinden jullie zoal reeksen die - na wat beraad en enkele jaren in het binge-aanbod - toch fantastisch blijven?

Link naar reactie
4 minutes ago, Hamirubi said:

Stuvio heeft het wellicht zo kwaad niet bedoeld.

Hij heeft ergens wel een punt, niet? Want wat een inflatie aan goeie series, die in retrospectief toch niet zo ver boven de middelmaat uitstijgen.

Je kunt je er natuurlijk wel erg mee amuseren. Maar om voor mezelf te spreken: een tweede kijkbeurt zijn ze zelden waard, en Stranger Things, Deadwood of Fargo was ik snel weer vergeten.

Of zie ik het verkeerd?

 

Zelf zou ik al eens goed moeten nadenken welke series mijn favorieten zijn.

Wat vinden jullie zoal reeksen die - na wat beraad en enkele jaren in het binge-aanbod - toch fantastisch blijven?

Het is een dubbel mes. Series als "Black Mirror", "Breaking Bad" en "Mr Robot" zijn/waren subliem en succesvol waardoor het, samen met Netflix, interessanter wordt om series te maken. Dus worden er veel series gemaakt. Alleen zijn die niet allemaal even goed. Sommige, zoals "Better Call Saul", vind ik te slecht om naar te kijken.

Verder hebben Amerikaanse series de neiging om altijd een paar seizoenen te lang mee te willen gaan. "House M.D." had moeten stoppen na het vierde seizoen, niet het zevende. Zelfde met "Married With Children", "Game of Thrones" en "Homeland".

 

Wat ik nog het herbekijken waard vind? "The Simpsons". "I, Claudius" is ook geweldig. "Rurouni Kenshin" en "Ghost in the Shell" in het manga-departement. "The Young Ones"  en "The Sopranos" waren ook heel goed.

Link naar reactie
28 minutes ago, Ischthar said:

Soundtrack heeft ook vaak impact in qualiteit van series.

Merk dat veel van mijn favoriete films en series samen gaan met een stevige soundtrack

Die Taboo CD zou ik nu niet onmiddelijk als stevig omschrijven. Tenzij jij wat anders bedoelt dan dat ik versta onder stevige muziek

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...