Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

Gisteren Norsemen toevallig tegengekomen (suggestie van Netflix)

Ik dacht, goed, da's zoiets als Vikings, Black sails en dergelijke...

Zat ik er effe naast. Niettemin 4 afleveringen op rij gezien voor ik in m'n bed kroop. Geweldige reeks!

 

F1, drive to survive

Ik volg de F1 en ben eindelijk deze reeks beginnen bekijken. Eigenlijk is 't gewoon één lange reclamefilm, niks kritiek op niemand, maar 't geeft wel een (weliswaar embedded) beeld over hoe het er in de coulissen aan toegaat. In de eerste aflevering zie je hoe Haas F1 plots een bangelijke qualifying rijdt, om vervolgens met een dubbele DNF te eindigen, telkens met een losse bout na een pitstop. Dat wisten we al, maar je ziet nu ook de reactie van de pitcrew, de raceleider, ... waar je op tv enkel maar het raceverslag krijgt. Je ziet nu veel meer het hele team aan het werk. Voorlopig nog maar twee afleveringen gezien, tot nu toe verveelt het nog niet.

 

 

Link naar reactie
4 hours ago, Tanuki said:

Gisteren Norsemen toevallig tegengekomen (suggestie van Netflix)

Ik dacht, goed, da's zoiets als Vikings, Black sails en dergelijke...

Zat ik er effe naast. Niettemin 4 afleveringen op rij gezien voor ik in m'n bed kroop. Geweldige reeks!

 

 

Als ik de trailer zo bekijk, was mijn eerste gedachte: iemand heeft naar Kaamelott gekeken. Maar dan met vikings en in 't lang. Ziet er tof uit, thanks voor de tip. :)

Link naar reactie
2 uren geleden, Zwendel zei:

Op Play More staat nu de volledige Curb Your Enthusiasm. Heb ik nog niet gezien en ben er nu aan begonnen.

Even doorbijten.

Na enkele afleveringen ga je Larry appreciëren (en zul je zien dat jij Larry bent) en nog wat later vind je dit de beste televisie die je ooit hebt gezien.

Na die eerste afleveringen kan je nog 8 - binnenkort 9 - volledige seizoenen genieten.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Hamirubi zei:

Even doorbijten.

Na enkele afleveringen ga je Larry appreciëren (en zul je zien dat jij Larry bent) en nog wat later vind je dit de beste televisie die je ooit hebt gezien.

Na die eerste afleveringen kan je nog 8 - binnenkort 9 - volledige seizoenen genieten.

 

Inderdaad.  Top tv!
Vooral wanneer JB Smoove mee doet vind ik het hilarisch.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

"De Kijk van Koolhoven"

 

Geen idee wie die Koolhoven eigenlijk is maar zijn enthousiasme voor film is aanstekelijker dan het Coronavirus. 't Is wel jammer dat hij teveel wil bespreken in te weinig tijd en nooit de diepte induikt. Nu ja, tijd om nog eens alles van het YouTube-kanaal "Every Frame A Painting" te herbekijken

Link naar reactie
Op 22/2/2020 om 21:57, IvoVWS zei:

"De Kijk van Koolhoven"

 

Geen idee wie die Koolhoven eigenlijk is maar zijn enthousiasme voor film is aanstekelijker dan het Coronavirus. 't Is wel jammer dat hij teveel wil bespreken in te weinig tijd en nooit de diepte induikt. Nu ja, tijd om nog eens alles van het YouTube-kanaal "Every Frame A Painting" te herbekijken

Martin Koolhoven is een filmregisseur van oa Oorlogswinter en Brimstone. Daarnaast is hij ook filmgeek ;)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

"The Loudest Voice"

 

Uitstekende reeks over Roger Ailes, de vader van het mediagedrocht dat Fox News is en misschien wel ook van de attention economy waartoe Facebook, Instagram en YouTube behoren. In de vreemde paradoxale tijd waarin "big data" "big business" is maar waar correcte informatie moeilijk te vinden valt, is het niet meer dan passend dat er nu een reeks over het oer-fake news uitgezonden wordt.
Het is overigens al even geleden dat ik Russel Crowe nog eens in een echt goeie rol gezien heb en hij speelt iedereen van het scherm.

 

"Paradise PD"

 

Amerikaanse animatiereeks met grappen over meth, crackheads zonder tanden die blowjobs geven voor vijf dollar, gefrituurde kip met heroïne, borstengroei bij mannen, al dan niet vrijwillige anale penetratie met allerlei voorwerpen, seks met een dolfijn, seks met een auto en testikels die in één aflevering "dick titties" genoemd worden. Ik heb plat gelegen van het lachen.

Link naar reactie

Ik weet niet of ik de moed heb om met dat tweede seizoen van Paradise PD te beginnen.  Niet dat ik het nu en dan niet (een heel klein beetje) grappig vond, maar er waren veel te veel losse flodders, alsook het knagende gevoel dat ik het allemaal elders al eens gezien heb. Er zitten wel degelijk toffe aflevering tussen met hier en daar leuke humor, alleen hebben de bedenkers steeds de neiging om na elke geslaagde grap een totaal overbodige extra punch te geven die telkens opnieuw neerkomt op iets out-of-the-blue vulgair of over-the-top gewelddadig. Eén enkele keer kan dat werken, maar na verloop van tijd steekt het eigenlijk gewoon tegen.

Verder kan ik fans van Futurama of Rick & Morty vooral Final Space aanraden.  Het gaat wat 'gewoontjes' van start, maar langzaam aan gaat dat in stijgende lijn.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Paradise PD heb ik ongeveer 5 minuten in de eerste aflevering weer afgezet. 't Is mijn ding niet. Maar ik heb dan ook al moeite met South Park bij momenten.

 

Afgelopen weken heb ik m'n Japans wat geoefend met Shin'ya shokudô: Tokyo Stories, een trage serie die een mooie inkijk geeft in de authentieke Japanse way of life achter de façade die de wereld kent.

En uiteraard zijn er de films van Ghibli studio's, nu te zien op Netflix.

 

De twee seizoenen van F1, drive to survive waren veel te snel uitgekeken.

Link naar reactie

Wel, ik heb het gevoel voor humor van een twaalfjarige dus die vettige volgekakteonderbroekenlol van "Paradise PD" bevalt me wel.

Vreemd genoeg heb ik dan weer een grandioze pesthekel aan "Family Guy".  Veel mensen denken dat ik graag zie terwijl ik na 10 minuten al ambetant word van de personages en de humor.

En "South Park"... Bij momenten vind ik dat geweldig maar Trey & Matt laten te snel het comedy-aspect van de show vallen om dan belerend uit de hoek te komen.

Link naar reactie

Wat ik geweldig vind aan South Park zijn bijvoorbeeld de stukjes waarin die dikke (Cartman?) de stad opzweept om excuus te eisen van de Joden omdat ze Jezus hebben vermoord, dit na het zien van de Passion of Christ-film van Mel Gibson. Vijf minuten later staat hij als een echte Hitler aan het hoofd van een colonne door de straten te marcheren. Ik herinner me ook een aflevering waarin ze in één of ander machine door een bende hippies moeten, en een vrijwilliger naar buiten moet om een panne te repareren. Alle ogen richtten zich plots op de enige aanwezige zwarte: Chef.

Dat soort humor kan ik waarderen, vanaf het moment dat het naar pipi/kaka neigt pas ik.

Link naar reactie
19 uren geleden, IvoVWS zei:

"The Loudest Voice"

 

Uitstekende reeks over Roger Ailes, de vader van het mediagedrocht dat Fox News is en misschien wel ook van de attention economy waartoe Facebook, Instagram en YouTube behoren. In de vreemde paradoxale tijd waarin "big data" "big business" is maar waar correcte informatie moeilijk te vinden valt, is het niet meer dan passend dat er nu een reeks over het oer-fake news uitgezonden wordt.
Het is overigens al even geleden dat ik Russel Crowe nog eens in een echt goeie rol gezien heb en hij speelt iedereen van het scherm.

 

 

Mee eens. Ik vind het geweldig. Heb net gehoord dat ze op Vrt.nu al allemaal te bekijken zijn. Ga de rest na Ozark dan eens bingewatchen.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
Op 28/3/2020 om 16:22, Tanuki zei:

Dat soort humor kan ik waarderen, vanaf het moment dat het naar pipi/kaka neigt pas ik.

Same here.  Ik kan wel tegen pipi/kaka humor, maar dan moet het ook goed zijn.  Ik vind de Urbanus-strip een goed voorbeeld van hoe dat moet.

 

Wat Family Guy betreft, die vind ik dan veel beter dan Paradise PD bijvoorbeeld, maar veel te schatplichtig aan The Simpsons om het écht heel goed te vinden.  't Zelfde voor American Dad, ook gekend als plagiarismo di plagiarismo. ;) Maar Wat is The Cleveland Show dan? 

 

In other news.

 

Begin deze maand eindelijk The Handmaids Tale (S3) kunnen afronden.  Lang over gedaan, al wou ik het eigenlijk aan één stuk zien.  Wat een verdomd straffe actrice is Elisabeth Moss toch.  Yvonne Strahovski en Ann Dowd zijn ook al zo goed of dreef hier.  Genieten van de dames, die hier één voor één alle heren naar huis spelen.  Akkoord, de kritiek dat Offred tegenwoordig zo ver kan gaan dat het een beetje moet inboeten aan geloofwaardigheid, die is niet onterecht.  Maar er zit altijd wel een aannemelijke logica achter de reden waaróm ze het zich kan permitteren.  Daarom kan ik er nog steeds in mee gaan.  Ik blijf het straffe cinema op het kleine scherm vinden.  Misschien wel het strafste seizoen van allemaal.  Wel benieuwd waar dit nu heen gaat, want het is voelbaar tijd voor de conclusie.  Dit kan je volgens mij niet meer over twee seizoenen gaan uitsmeren, things have gone too far.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

"Tiger King"

 

Net de eerste aflevering gezien en om eerlijk te zijn, het werkte wat op mijn zenuwen. Dit is uitlachtelevisie à la "Temptation Island" maar dan vermomd als een documentaire. 't Was tenenkrullend om te zien hoe in de eerste aflevering er creatief geslalomd werd rond de belangrijke vragen zoals "zijn er belangrijke financiële spelers achter Joe Exotic, Carole Baskin en wat-het-schijt-was-zijn-voornaam-ook-alweer Antle", "onder  wiens bevoegdheid vallen al die privédierentuinen" en "hoe worden die beesten nu eigenlijk behandeld" om wat meer cringy shots te tonen van de drie hoofdrolspelers en wat beelden van schattige tijgerwelpjes.

Link naar reactie

De eerste twee afleveringen, die ik maar een half oog gezien heb, geeft inderdaad een beetje die indruk.  Dit gaat van start als een nogal slecht gemonteerde en ietwat goedkoop ogende documentaire met een zeer rommelige vertelstructuur. Maar vanaf de derde aflevering is er toch die ommezwaai.  Sinds dat moment begreep ik plots de hype.  De figuren op zich en de verhalen rond hen worden dermate intrigerend en compleet absurd, dat het blijft boeien.  Soms is het amper te geloven dat dit écht is. 

Laat bij voorkeur de Coen Brothers een televisiereeks maken van dit verhaal en ik zet hem meteen bovenaan mijn lijstje. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
7 minuten geleden, Werner zei:

En hoe heb je dat nu feitelijk gedaan, dat filmpje ingebed?

Gewoon de link naar het filmpje plaatsen, niet insluiten als link. Dan wordt het automatisch geplaatst.

 

Het werkt ook het best met de link die je krijgt van Youtube via "delen".

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

 

 

Toch wel één van mijn most anticipated dit jaar.  Enfin, het loopt al momenteel, maar ik heb nog niet de kans gehad. Aan de reacties weet ik al genoeg.  Die zijn ofwel lovend, ofwel hebben ze het over "traaaaaag en saai", meestal een indicatie dat het om kwalitatieve televisie gaat waar de massa niet zo tuk op is.  I'm in.  Ook wel fan van de soundtrack door Philip Glass & Paul Leonard-Morgan ... Al moet gezegd dat ik het wel als een rip-off ervaar van Max Richter z'n score voor The Leftovers.  Oordeel zelf.
 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Nieuw op Netflix, "Ghost in the Shell: SAC_2045", het vervolg op de terecht populaire Stand Alone Complex-reeks en laat me net een gigantische GitS-nerd zijn die zowat alles gezien en gelezen heeft, buiten de Arise-reeks dan.

Mijn eerste gevoel is dat het allemaal nog onevenwichtig overkwam. Het begint nochtans zeer goed. Een straf, actueel vertrekpunt, een twist aan een bekend boek en genoeg potentieel voor drie seizoenen. Jammer dat er maar twee zijn en dat Netflix besloten heeft om er maar één vrij te geven. 

Het verhaal zelf wordt een stuk rechtlijniger verteld dan de vorige reeksen maar er zitten ook veel overbodige stukken in. De eerste afleveringen hadden gerust ingekort mogen worden en brachten eigenlijk niets bij aan het grote verhaal. Sterker nog, ze voelden aan als een soort "aanhangsel" dat er alsnog bij geflatst werd. Er zijn één nieuw, rotirritant personage dat veel te veel schermtijd krijgt ondanks dat er eigenlijk sowieso genoeg rondliepen. Ook erg is het personage van een NSA-agent die John Smith heet en er ook nog eens uitziet als Agent Smith uit de Matrix-films. Misschien bedoeld als liefdevolle hommage maar het komt erg goedkoop over. Misschien is dit nurken om te nurken maar ik ben ook geen fan van de "gaming"-animatiestijl.

Begrijp me niet verkeerd, er zaten erg goeie afleveringen tussen, ik heb alles in één weekend uitgekeken en "GiTS" is nog altijd de beste sci-fi-franchise die er is (fuck Star Wars!) maar ik bleef wat op mijn honger zitten. Dat het eerste seizoen ook eindigt op een kanjer van een cliffhanger, helpt ook niet echt.

 

Verder "iZombie" over een gerechtsdokter die op een uit de hand gelopen feestje in een zombie werd veranderd. Blijkbaar gebaseerd op een stripreeks van Vertigo die ik niet ken. Begon als een leuk niemendalletje maar is al tijdens seizoen 1 aan het ontsporen. En dan zijn er nog drie. Ik heb het opgegeven.

Link naar reactie

Wel, de televisiereeks heeft de strips voor mij verknald dus ik verwacht niet dat ik ze snel een kans ga geven.

 

"After Life"

 

Er zijn mensen die Ricky Gervais een irritante, betweterige manchild vinden. Of een overjarige edgelord. En da's okay. Ik vind Tom Hanks een kwal met de persoonlijkheid en charisma van 't dekentje van d'n hond. Jack Black kan maar één typetje spelen en heeft het ook maar één keer goed gedaan in "School of Rock", althans volgens mij.

Maar zelfs degenen die Gervais het liefst van al zouden injecteren met Mr Proper, moeten toegeven dat "After Life" één van de weinige series is die het thema "depressie" goed aanpakt. Depressie is iets naars en vervelends, het kan inderdaad mensen afschrikken of wegjagen. Sommigen kunnen het gewoon niet aan en lopen weg waardoor de zieke zich eenzaam en ontwricht voelt. Anderen proberen dan weer te hard plezier en buldergelach op te dringen met nefaste effecten. Sterker nog, de zieke voelt zich dan niet alleen een ontwricht en eenzaam maar ook nog eens mislukt. De mooiste en meest betekenisvolle scènes in de eerste vier afleveringen die ik gezien heb, waren die met Gervais en zijn hond. Dat beest sleurt zijn baasje niet mee naar derderangs comedians of regelt een blind date. Nee, de hond is gewoon gelukkig om Gervais te zien (een gevoel dat sommigen misschien vreemd is). En dat komt van een kattenmens!

Het is een grappige reeks maar niet in de betekenis dat het een dijenkletser is van jewelste. Tussen de grappen en grollen zit veel smart en leed maar het geeft sommige personages net dat ietsje meer persoonlijkheid. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...