Ga naar inhoud

Stripmunk


Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

De afgelopen maanden hebben we gewerkt aan een update van Stripapp! De app is van naam veranderd: Stripmunk en is vanaf nu ook beschikbaar op Android, iPad, iPhone en online voor wie geen smartphone heeft.

 

Een andere grote verbetering die we gedaan hebben is de toevoeging van een account zodat je vanop verschillende toestellen aan uw data kan.

 

Deze ingreep moest gedaan worden om van Stripmunk nog een betere tool te kunnen maken in de toekomst. We gaan in eerste fase nog meer stripdata toevoegen (want daar krijgen we nu de meeste feedback over), en geleidelijk aan ook meer functionaliteiten toevoegen.

 

Meer informatie op www.stripmunk.be

 

Laat gerust weten wat jullie ervan vinden, en welke functionaliteiten jullie er nog in zouden steken!

Wij staan open voor feedback!

 

Met vriendelijke groeten,

Wim Van Buynder

 

STRIPMUNK.png

 

 

Link naar reactie

Daarmee dat de app al een hele tijd geen nieuwe strips meer toevoegt. :e005:

 

Het tabje 'wordt verwacht' enkel met strips uit je collectie is wel een hele verbetering!

 

Bestaat er een mogelijkheid om ontbrekende strips uit je collectie te halen? Bvb de reeks XIII volg ik niet meer na album 19. De overige blijven in 'ontbrekende strips' en 'wordt verwacht' komen.

Link naar reactie

Daarmee dat de app al een hele tijd geen nieuwe strips meer toevoegt.

 

Het tabje 'wordt verwacht' enkel met strips uit je collectie is wel een hele verbetering!

 

Bestaat er een mogelijkheid om ontbrekende strips uit je collectie te halen? Bvb de reeks XIII volg ik niet meer na album 19. De overige blijven in 'ontbrekende strips' en 'wordt verwacht' komen.

 

Bart,

 

Die vraag is ons al veel gesteld, en gaan we voorzien in een volgende update!

 

Veel plezier nog met de app!

Link naar reactie
  • 1 year later...

ik ben het aan het proberen...

 

2 dingen die me al opvallen,

scannen werkt niet. De knop doet niets bij enkele aanraking en bij ingedrukt houden verschijnt het woord scannen maar daar kan je vervolgens ook niet mee (LG G2)

 

tweede ik voeg Ibicus integraal toe aan mijn verzameling en krijg meteen onder het kopje ontbrekende strips de 4 losse delen + het pakket van die 4 delen te staan...die ontbreken niet maar zitten toch in de integrale....en zo niet wie zegt dat ik ze wil hebben? daar zou de vraag moeten komen of ik deze aan mijn ontbrekende strips zou willen toevoegen

Link naar reactie

ik ben het aan het proberen...

 

2 dingen die me al opvallen,

scannen werkt niet. De knop doet niets bij enkele aanraking en bij ingedrukt houden verschijnt het woord scannen maar daar kan je vervolgens ook niet mee (LG G2)

 

tweede ik voeg Ibicus integraal toe aan mijn verzameling en krijg meteen onder het kopje ontbrekende strips de 4 losse delen + het pakket van die 4 delen te staan...die ontbreken niet maar zitten toch in de integrale....en zo niet wie zegt dat ik ze wil hebben? daar zou de vraag moeten komen of ik deze aan mijn ontbrekende strips zou willen toevoegen

 

De scanner geeft op sommige toestellen inderdaad nog problemen (wordt opgelost). Ivm die losse delen: binnen elke reeks vind je rechtsboven een knop met 3 puntjes. Als je daar op klikt vind je de optie terug: "Strips verbergen" zodat je die delen kan verbergen voor jouw collectie.

Link naar reactie

jammer dat je (nog) niet zelf kan toevoegen

vb Lekturama box Lucky Luke kan ik er niet inzetten

Douwe Dabbert alleen maar de nieuwe uitgave ?

Chlorophyl alleen de intergrale in het Nederlands.

 

Verder ziet het er netjes uit.

+ Missende albums in een reeks (mits ze al zijn toegevoegd)

+ Recensies

+ Gratis

 

- ik had per ongeluk de Robbedoes reeks dubbel er in gezet en moest ik stuk voor stuk bij de dubbele albums verwijderen

- Niet zelf toevoegen van reeksen

- Niet direct de juiste cover kunnen kiezen

Link naar reactie
  • 2 months later...

Hier ook, tijdens registratie. Wilde het eens uitproberen als double check voor de CW verzamel app (waar ik grotendeels tevreden van ben.)

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Ben de app terug aan het gebruiken en enigste groot probleem da'k heb is dat je er alleen recente barcodes mee kunt scannen. Zelf van redelijk recente reeksen die herdrukt zijn.

En de barcodes van promotiealbums ook niet.

Kleiner detail is dat als je een album instant en toevoegt je er dan nog es extra moet bijzetten dat je het al gelezen hebt. Stoort me een beetje. 

Of dat je een integrale in een reeks in dezelfde reeks zet, dus als je alle albums hebt, maar niet de integrale, dan heb je die reeks niet volledig. Integrale mogen voor mijn part apart staan.

Link naar reactie
  • 8 months later...

Dankzij een post van @Tanuki elders, dan toch maar begonnen hiermee.  Verdorie, thanks dude, hier ben ik nog weken zoet mee. *zet hand in zij* :P Wel de browser-versie, via de site zelf.  Helaas niet voor Windows (Phone) beschikbaar als app, wat voor mij dan weer een bummer van formaat is.  Zowat iedereen in mijn omgeving heeft een Windows Phone.  De site zelf is niet afgestemd / handig voor gebruik op een smartphone (wat wel zou kunnen), helaas.

Enkele bevindingen :

> Ondanks dat ik er echt 100% zeker van ben geen enkel album dubbel ingegeven te hebben, heb ik al 20 dubbele exemplaren.  Ik moet die dan één voor één verwijderen.  is dit een bug?  Zonet opnieuw, ik voeg een "Robbedoes door ..." album toe dat nog niet in de collectie zat.  Hij staat meteen bij de dubbele.

> Wanneer je bij 'Strips in mijn verzameling' (bekijk alles) bent, zou het fijn zijn mocht je daar alles van A tot Z kunnen rangschikken per reeks.  Of andere criteria.  Nu staat daar alles door elkaar, dat maakt dat het weinig overzichtelijk is.

> Bij verscheidene reeksen klopt de nummering niet, omdat albums 'buiten reeks' meegerekend werden bijvoorbeeld.  Hoe kunnen deze rechtgezet worden?

> Het zou, althans volgens mij, logischer zijn dat er bij de zoekfunctie (openingspagina) :

1) de keuze zijn om specifiek op auteur, reeks of titel te kunnen zoeken.  De mogelijkheid om dat te doen in ieder geval.
2) de resultaten vervolgens ook zouden verschillen.  Daarmee wil ik zeggen : Dat wanneer je "Jerom" zoekt op auteur, de albums van die ateur te voorschijn komen (liefst per reeks).  Dat wanneer je "Jerom" zoekt op reeks, de reeksen van Jerom tevoorschijn komen (en niet elke album apart).  En tot slot, wanneer je "Jerom" zoekt op titel, alle albums met "Jerom" in de titel verschijnen. 

Nu krijg je via de zoekresultaten gewoon een wirwar van willekeurige Jerom-resultaten.  Want in sommige gevallen een hele lijst is, totaal onnodig en ietwat omslachtig.  Een beetje een handicap uit mijn database jaren, denk ik. ;) Dat was ook zo bij Letterboxd, waarbij veel bevindingen opgepikt werden. Ik zie hier en daar ook vereenvoudigingen die zouden kunnen doorgevoerd worden.

> De keuze om zélf te bepalen wat er bovenaan de pagina verschijnt, zou ook fijn zijn.  Zélf heb ik bijvoorbeeld geen interesse in een wirwar aan 'ontbrekende strips', maar zou ik dan liever opteren voor 'wordt verwacht'.  

> In het cijferoverzicht mis ik 'Mijn Reeksen' (ik weet het, die groene balk, maar dat is niet hetzelfde), waar de opsplitsing tussen 'volledige' en 'onvolledige' er wel staat.  Mij zou bovenal het totaal aan reeksen interesseren, wat in mijn ogen eerder een hoofbrok is om weer te geven.  Veel meer dan bijvoorbeeld 'uitgeleende strips' of enkele andere cijfers.  In ieder geval, naar mijn gevoel.

 

> Per 'reeksoverzicht' zie je alle albums op een rij.  Je kan deze dan toevoegen door op het + symbool te (kl)(t)ikken.  Het zou fijn zijn mocht er een hartje bij staan.  Dan hoef je niet naar elke album afzonderlijk te gaan om het aan je verlanglijstje toe te voegen.

> Hoe registreer je op Stripmunk Connect?  Want er zijn redelijk wat covers die ontbreken of reeksen die nog niet in de database zitten.  Dan draag ik graag mijn steentje bij.

+ Geweldig initiatief ! De look is 'simplistisch' en uiterst effectief.  Zo heb ik het graag. :) Er zijn verbeterpunten, die zijn er altijd.  Maar het is wel een site/app met veel potentieel. Ik zal deze met veel plezier gebruiken.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
33 minuten geleden, esteban² zei:

Enkele bevindingen :

> Ondanks dat ik er echt 100% zeker van ben geen enkel album dubbel ingegeven te hebben, heb ik al 20 dubbele exemplaren.  Ik moet die dan één voor één verwijderen.  is dit een bug?  Zonet opnieuw, ik voeg een "Robbedoes door ..." album toe dat nog niet in de collectie zat.  Hij staat meteen bij de dubbele.

 

31 minuten geleden, esteban² zei:

*dubbelpost*

Hm, weet je zeker dat het niet aan jou ligt? :e005: :e012:

Link naar reactie

Van veel van de hierboven aangehaalde problemen heb ik geen last gehad, ofwel omdat ik het niet gebruik, ofwel omdat het me niet/minder stoort waarschijnlijk. In de twee jaar dat dit topic loopt is er waarschijnlijk ook heel wat verbeterd.

Ik had vooral last van de streepjescodes. Een niet onbelangrijk deel van mijn collectie bestaat uit strips die ik in mijn jeugd gekregen of gekocht heb. Daar zitten dus titels of uitgaven tussen die al meer dan 30 jaar oud zijn, en bijgevolg geen streepjescode hebben of niet in de database staan. Ik heb dus best wel wat manueel moeten ingeven en uil dat ik ben, deed ik dat op de gsm in plaats van op de pc.

Aangezien het mij vooral om de titels in mijn bezit te doen is, en minder om wélke uitgave precies, heb ik soms wel moeten schipperen. Van Asterix bv heb ik uitgaven van verschillende uitgeverijen, en die staan in de app in verschillende reeksen. Daar bv heb ik wel wat moeten zoeken...

Link naar reactie
  • 5 months later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...
  • 5 months later...

Wat is er aan de hand bij / met Stripmunk en De Poort?

 

Op sociale media zie ik dat Stripmunk de verantwoordelijkheid steeds doorschuift naar De Poort wanneer er verzoeken komen om bepaalde albums toe te voegen aan de database.  Vervolgens zie ik mensen melden dat De Poort die verantwoordelijkheid opnieuw naar Stripmunk doorschuift.  En dat vormt een eindeloze cirkel waarbij niemand de verantwoordelijkheid daadwerkelijk opneemt.

Nu heb ik het zelf ondervonden.  Een verzoek bij De Poort geeft als antwoord dat dit een kwakkel is en die verantwoordelijkheid bij Stripmunk ligt.  Titels die bij De Poort in de database zitten, maar bij Stripmunk niet ingelezen worden bijvoorbeeld.  Stripmunk zou dit handmatig moeten recht trekken.  Stripmunk weigert dan weer in te gaan of te reageren op die berichten, daar komt simpelweg geen reactie op.  Buiten de herhaling dat De Poort dit moet oplossen, that is.  Anderzijds worden albums die bij De Poort óók niet in de database zitten blijkbaar eveneens niet toegevoegd aan Stripmunk door De Poort zelf.

En zo vult niemand de gaten op en worden leden van het kastje naar de muur gestuurd.  Zonde.  Ik kan mij ook niet van de indruk ontdoen dat er langs beide kanten frustratie speelt hieromtrent.  Een samenwerking die spaak loopt?

 

Terzijde, die beta-versie die gedraaid heeft waarbij een bepaald aantal leden albums konden toevoegen of verbeteren, dat is voor niets geweest.  De updates waarbij dat mogelijk zou zijn, komen er niet.  Na 2 jaar lang te beloven dat het er wél zou komen, werd dat van de baan geschoven.

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...