Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (5)] Plaatje 35 Vs. Plaatje 11


Yncke

  

45 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      6
    • B
      39


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

A:

35.jpg

 

Dit plaatje geeft voor mij een van de ultieme mogelijkheden van het medium aan. De strip waar dit uitkomt bevat drie verhalen over het kraakverbod: een vanuit de krakers gezien, een vanuit de agenten gezien en een vanuit de juristen gezien. Elk verhaal kent haar eigen tekenaar en stijl. Op deze plaat, verdeeld over twee pagina's is de confrontatie tussen krakers en agenten te zien. De bovenste helft vertoond het perspectief van de krakers. De onderste helft, gespiegeld in het water van de gracht, die van de agent. In de symetrie, boven en onder zijn duidelijk de contrasten te vinden.

 

 

Rork

 

B:

11.jpg

 

Heb dit altijd al een sterk plaatje gevonden.

Roht

Link naar reactie

Zeker Calvin & Hobbes! Altijd mooi die sneeuwplaatjes van Bill Watterson en extra speciaal omdat het het laatste C&H plaatjes is dat hij tekende.

Overigens vind ik de prent van de dansende Calvin & Hobbes, die ook één dezer dagen wel langs zal komen, nog leuker.

Link naar reactie

B, daar moet ik niet bij nadenken. Dat plaatje van Calvin & Hobbes ontroert me, het is de essentie van wat een kind moet doen en zijn. Vol goede moed de toekomst tegemoet gaan. Watterson is één van de allergrootsten uit de strip.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

B omdat het net zo mooi het medium strip in beeld brengt. Verschillende tijdsmomenten in 1 beeld. Ze starten met de slee, dan zie je de sporen, en dan zie je ze effectief wegglijden. 1 minuut in 1 kader. Dit is pure cinema ( inclusief een zoom-moment in eerste insert ) in 1 kadertje. Mangaka spreiden dit gegarandeerd over 10 kadertjes  :e007: .  

 

Samen met die Habibi de eerste keer dat ik echt lovend ben. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Opnieuw weinig twijfel hier: B.

 

Calvin & Hobbes vind ik een van de beste strips, ooit, overal, altijd (zo lang het duurt).

 

In dat ene plaatje zie je inderdaad de kern van de reeks zoals Waldorf aanhaalt.

Zoals Kool Thing opmerkt zit het prachtig in elkaar.

 

Het is allemaal zo natuurlijk, met zo'n katachtige souplesse en met de vrije blik van een kind.

 

Heel vaak zie ik bij C&H pas bij herlezen hoe mooi het werkelijk is, hoe knap dat pagina is opgebouwd.

Toen ik de reeks voor het eerst las wat ik hoofdzakelijk ontroerd of zat ik te grijnzen/lachen.

 

Prachtplaat uit wat een evergreen zal zijn!

 

 

De andere plaat is ook mooi maar iets te gekunsteld naar mijn smaak.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...