Ga naar inhoud

Prince Overleden


Recommended Posts

Triest bericht en dat van die griep....tja.

 

Zeer goed artiest maar wel heel erg overgewaardeerd is mijn mening.

 

Hoorde het gisteravond op de autoradio en het eerste liedje op Radio 2 (na 21:00 u.) was Rock 'n Roll Love Affair (2012), dat vind ik wel een topper.

 

R.I.P.

Link naar reactie

Ik ben nooit een groot fan van hem geweest. Hij deed funk, en funk is mijn ding niet. Maar ...

... Volgens sommigen was hij gewoon overwerkt. Hij schijnt een geweldig bezig baasje te zijn geweest. Ik heb een (onvolledige!) lijst gevonden van artiesten met wie hij als producere heeft samengewerkt of voor wie hij nummers heeft geschreven, en die lijst is echt indrukwekkend.

Dit is ze:

Prince heeft samengewerkt met een groot aantal bands en artiesten. Enkele van deze acts zijn te beschouwen als protegés en sommige zijn de facto gewoon Prince.

* 94 East
* Apollonia 6
* Brownmark
* Tevin Campbell
* Ingrid Chavez
* George Clinton
* Dale
* Morris Day
* Candy Dulfer
* Sheila E.
* Sheena Easton
* Carmen Electra
* T.C. Ellis
* Elisa Fiorillo
* Rosie Gaines
* Nona Gaye
* Larry Graham
* Jesse Johnson
* Jill Jones
* Chaka Khan
* Patti LaBelle
* Eric Leeds
* Lois Lane
* Louie, Louie
* Madonna
* Monie Love
* Maceo Parker
* Madhouse
* Martika
* Mavis Staples
* Mayte
* Mazarati
* No Doubt
* New Power Generation
* Taja Sevelle
* Tyka Nelson
* Rhonda Smith
* Jevetta Steele
* The Family
* Vanity 6
* Wendy and Lisa
* The Time
* Greg Boyer
* etc etc etc

Link naar reactie

Vandaag in de Morgen een lijstje met nog levende iconen (oudste eerst :))

 

Leonard Cohen

Bob Dylan

Paul McCartney

Mick Jagger

Patti Smith

Robert Plant

Bruce Springsteen

Madonna

Bono

 

McCartney, Jagger en Plant moet eigenlijk Beatles, Stones en Led Zeppelin zijn dan ben ik er wel akkoord mee. Dylan en den Bruce ook.

 

Cohen, Patti Smith, Madonna: wel goed, maar iconen?

 

Bono: Bweuaark

Link naar reactie

Ik heb nooit iets van Prince gekocht. Qua funk vind ik Parliament en Funkadelic wel beter. Tòch heb ik eens een mix-tapeje van Prince gekregen van een meisje uit mijn klas op wie ik stiekem verliefd was. Door de soms gewaagde teksten in dat tapeje dacht ik dat ze mij misschien ook leuk vond, maar ik heb er toen nooit werk van gemaakt (ik was verlegen). Als ik nog casettes kon afspelen zou ik er nu naar luisteren want ik heb 't nog altijd. (sorry van dit domme verhaaltje)

Link naar reactie

Ik heb nooit iets van Prince gekocht. Qua funk vind ik Parliament en Funkadelic wel beter. Tòch heb ik eens een mix-tapeje van Prince gekregen van een meisje uit mijn klas op wie ik stiekem verliefd was. Door de soms gewaagde teksten in dat tapeje dacht ik dat ze mij misschien ook leuk vond, maar ik heb er toen nooit werk van gemaakt (ik was verlegen). Als ik nog casettes kon afspelen zou ik er nu naar luisteren want ik heb 't nog altijd. (sorry van dit domme verhaaltje)

 

Och, jij kréég tenminste een tape, ik zat me suf te mixen op m’n Akai en overspoelde het leukste meisje van de klas met cassettebandjes. Niets….. Veel later op een reünie zei ze dat ze mij en die bandjes wel leuk vond maar dat ze meer initiatief verwachtte. Daar was ik dan weer niet teleurgesteld over, ik kon me niet meer voorstellen waarom ik destijds zo met haar wegliep. Wat een slaapverwekkende matuschka…!

 

Verlegenheid in je jonge jaren is eigenlijk wel een zegen, het voorkomt dat je verstrikt raakt in relaties met boerentrientjes :ph34r:

 

Hier verlang ik trouwens wel nog eens naar:

 

 

 

post-929-0-17254000-1461493985_thumb.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Och, jij kréég tenminste een tape, ik zat me suf te mixen op m’n Akai en overspoelde het leukste meisje van de klas met cassettebandjes. Niets….. Veel later op een reünie zei ze dat ze mij en die bandjes wel leuk vond maar dat ze meer initiatief verwachtte. Daar was ik dan weer niet teleurgesteld over, ik kon me niet meer voorstellen waarom ik destijds zo met haar wegliep. Wat een slaapverwekkende matuschka…!

 

Verlegenheid in je jonge jaren is eigenlijk wel een zegen, het voorkomt dat je verstrikt raakt in relaties met een boerentrientjes :ph34r:

 

Hier verlang ik trouwens wel nog eens naar:

 

 

 

attachicon.gifakai gx7.JPG

Couldn't agree more.

 

Op het moment zelf is dat misschien niet zo leuk, maar achteraf bekeken...

 

En inderdaad, velen verwachten nogal veel input. Alsof er gewoon zijn niet voldoende is. Je moet altijd zo een beetje exeptioneel doen om te bewijzen dat je het echt wel meent met zo'n type vrouwen. Vrij vermoeiend.

Link naar reactie

Dat is ook waarom ik die zogenaamde romantische filmcomedy’s zo moeilijk verdraag. Al die kerels die exceptioneel de pias uithangen om het mooie wijf aan de haak te slaan waar ze verder helemaal niets-niente van weten behalve dat ze er volgens de norm 'lekker' uitziet.

 

En ik maar voortdurend denken: doe nou nie-hiet! Het is een saaie tru-hut!

 

Het is een complot van Hollywood dat ons wijsmaakt dat we onze lul achterna moeten lopen, alles op alles moeten zetten om het lekkerste wijf aan de haak te slaan, maar ze vertellen nooit hoe het verder gaat als je die trul eenmaal hebt binnengeharkt en ze in gezelschap van je doodgewone vrienden alleen maar het mooie schaap uithangt waar geen intelligent gesprek mee te voeren is.  

 

Ik bedoel: schei toch uit...:

 

article-2301060-18FDFE76000005DC-42_634x

Link naar reactie

Oudste nog levende icoon: Chuck Berry nondeju! 90 wordt ie er dit jaar.

 

Niet de sympathiekste, maar Beatles, Stones, Dylan: ze zijn hem allemaal iets verschuldigd.

Je vergeet James Brown, hem zijn ze ook het een en ander verschuldigd.

Een BB King.

Ik was ooit eens verbaasd toen ik blues uit de jaren 50 hoorde: klonk helemaal als de Stones. Gedaan met de Stones.

Link naar reactie

Je vergeet James Brown, hem zijn ze ook het een en ander verschuldigd.

Een BB King.

Ik was ooit eens verbaasd toen ik Blues uit de jaren 50 hoorde: klonk helemaal als de Stones. Gedaan met de Stones.

 

De Stones zijn begonnen als bluesgroep (via Brian Jones). De Beatles ook wel, maar die hebben hun mosterd nog meer bij Chuck Berry en Little Richard gehaald.

Link naar reactie

Over Madonna twijfel ik een beetje. Het is zeker een superster en ze heeft goede nummers, maar is ze muzikaal zo invloedrijk?

Een icoon moet niet noodzakelijk muzikaal invloedrijk zijn. Cher en Joan Collins zijn bijvoorbeeld ook iconen. In bovenstaand lijstje vind ik Madonna, waar ik overigens nooit een fan van ben geweest, bijna het grootste icoon van de hoop, alhoewel McCartney wellicht net iets groter is.

Link naar reactie

Dat we het lekkerste wijf willen binnenhalen zit in onze genen. Je wil toch het beste voor je nageslacht? Survival of the fittest.

 

Je gooit wat zaken door elkaar, Ben. Mannen zoeken enkel een trofee maar hebben niks te kiezen. Ze zijn ook helemaal niet bezig met het veiligstellen van de nakomelingen, de survival of the fittest.

 

Seksuele selectie is exclusief een vrouwending. Zij is de enige die kiest – de mooiste, de sterkste, de machtigste. Hún keuzeproces is genetisch bepaald, niet dat van de sukkels met een toeter in hun broek.

Link naar reactie

Je gooit wat zaken door elkaar, Ben. Mannen zoeken enkel een trofee maar hebben niks te kiezen. Ze zijn ook helemaal niet bezig met het veiligstellen van de nakomelingen, de survival of the fittest.

 

Seksuele selectie is exclusief een vrouwending. Zij is de enige die kiest – de mooiste, de sterkste, de machtigste. Hún keuzeproces is genetisch bepaald, niet dat van de sukkels met een toeter in hun broek.

Bwof als je geld genoeg hebt koop je ze gewoon:

 

trumpfartclaims-640x425.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Je gooit wat zaken door elkaar, Ben. Mannen zoeken enkel een trofee maar hebben niks te kiezen. Ze zijn ook helemaal niet bezig met het veiligstellen van de nakomelingen, de survival of the fittest.

 

Seksuele selectie is exclusief een vrouwending. Zij is de enige die kiest – de mooiste, de sterkste, de machtigste. Hún keuzeproces is genetisch bepaald, niet dat van de sukkels met een toeter in hun broek.

Klopt.

Link naar reactie

Vandaag in de Morgen een lijstje met nog levende iconen (oudste eerst :))

 

Leonard Cohen

Bob Dylan

Paul McCartney

Mick Jagger

Patti Smith

Robert Plant

Bruce Springsteen

Madonna

Bono

 

McCartney, Jagger en Plant moet eigenlijk Beatles, Stones en Led Zeppelin zijn dan ben ik er wel akkoord mee. Dylan en den Bruce ook.

 

Cohen, Patti Smith, Madonna: wel goed, maar iconen?

 

Bono: Bweuaark

Tom Jones?

Engelbert Humperdinck?

Stevie Wonder?

Paul Simon?

Paul Anka?

Will Tura?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...