Fons van Erp Posted May 20, 2016 Posted May 20, 2016 15 en 16 oktober is er weer het stripfestival in Breda. Zoals vanouds in het Chassetheater. Met trots kondigen wij onze eerste festivalgast aan: stripfestivalbreda.nl/?p=4775 Simon van Liemt van de nieuwe Rik Ringers. Meer nieuws volgt Quote
dutch lines Posted May 20, 2016 Posted May 20, 2016 Meteen van goed start met een toptekenaar! Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.
JPAR Posted May 20, 2016 Posted May 20, 2016 http://stripfestivalbreda.nl/?p=4775 Even de volledige link Quote
Warson Posted May 21, 2016 Posted May 21, 2016 Volgens hun site wel Deel 1 R.I.P. Rik Ringers was erg goed en in Breda zal ook deel 2 beschikbaar zijn. Quote "Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"
Kool Thing Posted May 23, 2016 Posted May 23, 2016 Mooie binnenkomer! Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Snow Leopard Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar nieuwe namen voor Breda 2016. Van Liemt en uit de wandelgangen Federici zijn absolute mooie namen maar getalsmatig mager. In het stripbeurzen/ comic con geweld van oktober (Facts en Firstlook) is het wel handig om te weten of Breda dit jaar interessant genoeg is. PR technisch toch maar eens een voorbeeld nemen aan de jongens van FACTS? Quote
Tweetie Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar nieuwe namen voor Breda 2016. Van Liemt en uit de wandelgangen Federici zijn absolute mooie namen maar getalsmatig mager. PR technisch toch maar eens een voorbeeld nemen aan de jongens van FACTS? Als ik Breda zou zijn, zou ik in de vakantieperiode (juli / augustus) weinig doen en het nieuws tot september opsparen. Quote
Theoak Posted July 30, 2016 Posted July 30, 2016 Federici is geen snelle tekenaar, maar wel een hele goede. Dus het is zaak om voor een tekening van hem de tijd te nemen. Quote
Imajica Posted August 13, 2016 Posted August 13, 2016 Wordt nog wel gesproken over editie 2015 op een bepaalde pagina. Quote A Funny Thing Happened on the Way to the Forum
eriktex Posted August 22, 2016 Posted August 22, 2016 Uitgeverij HUM! neemt ook weer een buitenlandse tekenaar mee naar het Stripfestival te Breda. Alhoewel, één? Bij Kerascoët krijg je er gelijk twee, want het duo Marie Pommepuy en Sébastien Cosset zal zowel zaterdag als zondag signeren. In Breda zal hun prachtige album "Mooi Duister" voor het eerst te koop zijn. Speciaal voor deze gelegenheid is er een speciale beursuitgave, gelimiteerd op 100 exemplaren, dat album is voorzien van een stofomslag met de groene cover die voor de engelstalige uitgave gebruikt is (afbeelding toont de engelse versie, die wordt uiteraard aangepast naar Mooi Duister): Tevens heeft Kerascoët nog een mooie ex-libris voor onze uitgave getekend: En hou je niet van Kerascoët? Dan is er ook nog het zesde deel van onze Tex Willer serie dat in Breda zal verschijnen. Helaas had tekenaar Pasquale Frisenda geen tijd om naar Nederland te komen om zijn "Patagonië" te signeren: Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
sjaakie Posted August 22, 2016 Posted August 22, 2016 durf je al iets te roepen over de prijs van de mooi duister beurs uitgave ? Quote
eriktex Posted August 22, 2016 Posted August 22, 2016 Nog niet helemaal zeker, maar rond de 25-29 Euro (het reguliere album is 19,95 - met 96 pagina's best een dikke pil)... Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Tweetie Posted August 22, 2016 Posted August 22, 2016 Valt die van te voren (tegen betaling) te reserveren? Quote
sjaakie Posted August 22, 2016 Posted August 22, 2016 Gewoon lekker vroeg bij Erik op de koffie. Vraag is alleen of Erik die regeld of dat je die zelf mee moet nemen. (wie neemt er koekjes mee ?) Quote
Ariadne Posted August 22, 2016 Posted August 22, 2016 Niet direct gerelateerd aan de beurs, maar voor mij (en mogelijk voor anderen) goed nieuws: Zoals velen ga ik met de trein naar Breda. De afgelopen twee jaar was station Breda, wegens verbouwing, voorzien van enorme trappen. We kunnen er niet onder, We kunnen er niet rond, We moeten er op! Klimmerdeklim! (naar: We're going on a bear hunt) Daar had ik dan de rest van de dag "plezier"*) van, en de trappen in het Chassé-theater waren dan ineens een hele uitdaging. Het goede nieuws is dus dat die trappen weg zijn en het station, zo heb ik begrepen, nu ook geschikt is voor minder validen. *) "Als je spieren trillen, hebben ze plezier!" Quote "Real stupidity beats artificial intelligence every time." -- (Terry Pratchett, Hogfather)
retep Posted August 22, 2016 Posted August 22, 2016 Niet direct gerelateerd aan de beurs, maar voor mij (en mogelijk voor anderen) goed nieuws: Zoals velen ga ik met de trein naar Breda. De afgelopen twee jaar was station Breda, wegens verbouwing, voorzien van enorme trappen. Daar had ik dan de rest van de dag "plezier"*) van, en de trappen in het Chassé-theater waren dan ineens een hele uitdaging. Het goede nieuws is dus dat die trappen weg zijn en het station, zo heb ik begrepen, nu ook geschikt is voor minder validen. *) "Als je spieren trillen, hebben ze plezier!" De trap in het chasse theater is legendarisch, een soort mega horde voor de dedie runners. Ik heb daar een duitser eens met zijn rolkoffer op zijn plaat zien gaan.......... Quote
Ariadne Posted August 22, 2016 Posted August 22, 2016 Onder normale omstandigheden is die trap geen probleem voor me. Maar die trappen op het station....afgrijselijk als je wat slecht ter been bent. Niet meer voor te stellen dat ik vroeger probleemloos torens beklom (via de trap, nooit met ladders). Quote "Real stupidity beats artificial intelligence every time." -- (Terry Pratchett, Hogfather)
eriktex Posted August 22, 2016 Posted August 22, 2016 Valt die van te voren (tegen betaling) te reserveren? Het zou mij verbazen als die 100 zomaar op zijn... toch? Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Richard Boom-vavavoom Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 Als ik Breda zou zijn, zou ik in de vakantieperiode (juli / augustus) weinig doen en het nieuws tot september opsparen. te kort dag, zou ik zeggen. Maar wie ben ik? Uitgeverij HUM! neemt ook weer een buitenlandse tekenaar mee naar het Stripfestival te Breda. Alhoewel, één? Bij Kerascoët krijg je er gelijk twee, want het duo Marie Pommepuy en Sébastien Cosset zal zowel zaterdag als zondag signeren. In Breda zal hun prachtige album "Mooi Duister" voor het eerst te koop zijn. Speciaal voor deze gelegenheid is er een speciale beursuitgave, gelimiteerd op 100 exemplaren, dat album is voorzien van een stofomslag met de groene cover die voor de engelstalige uitgave gebruikt is (afbeelding toont de engelse versie, die wordt uiteraard aangepast naar Mooi Duister): Nog niet helemaal zeker, maar rond de 25-29 Euro (het reguliere album is 19,95 - met 96 pagina's best een dikke pil)... prachtige covers!! Iets ergens te zien van interiors? Ik ben benieuwd!! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
Tweetie Posted August 29, 2016 Posted August 29, 2016 Werkt de homepage wel goed? Het meest recente bericht dat zichtbaar is is van 30 mei. De aankondiging van Federici van juli is niet direct te zien. En een bericht over Kerascoët zou ook niet misstaan. Quote
Snow Leopard Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Als ik Breda zou zijn, zou ik in de vakantieperiode (juli / augustus) weinig doen en het nieuws tot september opsparen. Werkt de homepage wel goed? Het meest recente bericht dat zichtbaar is is van 30 mei. De aankondiging van Federici van juli is niet direct te zien. En een bericht over Kerascoët zou ook niet misstaan. Het is nog maar augustus Tweetie. Vanwaar de drukte? Quote
Tweetie Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Het is nog maar augustus Tweetie. Vanwaar de drukte? Het is al bijna September.... Bovendien maak je geen eigen nieuws bekend als je al de homepage bijwerkt met nieuws dat al door jezelf of door anderen naar buiten is gebracht. Quote
eriktex Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 prachtige covers!! Iets ergens te zien van interiors? Ik ben benieuwd!! Maar laat je niet misleiden door de zoete waterverftekeningen want het verhaal schuurt aan alle kanten: Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Richard Boom-vavavoom Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 foutje Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
Richard Boom-vavavoom Posted September 1, 2016 Posted September 1, 2016 Maar laat je niet misleiden door de zoete waterverftekeningen want het verhaal schuurt aan alle kanten: tnanks voor de waarschuwing! Ik hou het in de gaten! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
Noël Posted September 9, 2016 Posted September 9, 2016 "Met meer dan 200(!) verschillende tekenaars per festival kunnen we gerust stellen dat Stripfestival Breda een enorm succes is." Ben benieuwd. Dat is nog meer dan in Brussel vorige week. Vooralsnog staan er pas 3 aangekondigd. Maar goed, we hebben nog 5 weken te gaan. Quote
Richard Boom-vavavoom Posted September 11, 2016 Posted September 11, 2016 Dat is idd heel veel!Ik wens de organisatie en alle toppers heel veel plezier! Ik ga dit jaar niet want met Veldhoven, Firstlook en FACTS is mijn balboekje toch wel vol Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
Noël Posted September 15, 2016 Posted September 15, 2016 Nog precies één maand te gaan. De vijfde tekenaar is aangekondigd. Er volgen er nog minimaal 196. Quote
Ariadne Posted September 15, 2016 Posted September 15, 2016 196....zo groot is dat theater nou ook weer niet....ben benieuwd! Quote "Real stupidity beats artificial intelligence every time." -- (Terry Pratchett, Hogfather)
Warson Posted September 16, 2016 Posted September 16, 2016 Emmanuel Michalak (Aslak) is een naam die ik al heb horen rondgaan. Quote "Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"
Kool Thing Posted September 16, 2016 Posted September 16, 2016 Op hun site: tekenaar van Thomas Silane, Federici, Kerascoet, Van Liemt... 196 lijkt me straf. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
eriktex Posted September 16, 2016 Posted September 16, 2016 Kerascoët telt wel voor twee hè... Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Kool Thing Posted September 16, 2016 Posted September 16, 2016 Kerascoët telt wel voor twee hè... en voor mij een heel ernstige reden om 250 km te rijden Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Tweetie Posted September 16, 2016 Posted September 16, 2016 Op hun site: tekenaar van Thomas Silane, Federici, Kerascoet, Van Liemt... 196 lijkt me straf. Er is ook nog het NK Striptekenen. Dat zijn vast hééél veel deelnemers . Quote
Fons van Erp Posted September 16, 2016 Author Posted September 16, 2016 Uitgeverij Arboris in Breda: Peter Nuyten voor Apache Junction 2 Frederic Toublanc voor Tanguy en Laverdure 29 Erwin Suvaal voor Anders 3 Quote
Tweetie Posted September 16, 2016 Posted September 16, 2016 Uitgeverij Arboris in Breda: Peter Nuyten voor Apache Junction 2 Blij dat daar een tweede deel van uit komt. Quote
alexjodo Posted September 17, 2016 Posted September 17, 2016 en voor mij een heel ernstige reden om 250 km te rijdenCarpoolen ???? Quote
Recommended Posts