Ga naar inhoud

Geslachte Personages


Recommended Posts

Op een ander forum (ja, ik kan m'n tijd nogal verspillen) vond ik deze tekening:

 

http://i996.photobucket.com/albums/af85/annajesse/13419105_1550750778554392_8547241483716263334_n_zpssgwio3os.jpg

 

Best een aardig stukje, maar de vraag is:

- welk geslacht hebben de personages,

en vooral:

- waarom denken we dat?

Link naar reactie

Ik zie maar 1 personage. De tweede personage, (de boekverkoper m/v zien we van achteren en daar is weinig over te zeggen). Er is geen enkele verwijzing naar geslacht. Als het om strips zou gaan zou ik aan een mannelijk personage denken maar er wordt gesproken over "books" en ik ken zowel mannen als vrouwen die veel geld uitgeven aan boeken.

 

De strip is gemaakt door een vrouw en de strip heet "How I spend my money" dus het is mogelijk autobiografisch en dan is het dus een vrouw.

Link naar reactie

Ik dacht ook onmiddelijk aan een jonge vrouw, zonder de tekst te lezen. Ik denk niet dat het alleen aan het kapsel ligt, want dat zou volgens mij evengoed voor een jongen kunnen gebruikt worden.

Het figuurtje in het bovenste kadertje rechts heeft ook iets vrouwelijkers dan in het linkse kadertje.

Link naar reactie

Ik dacht ook onmiddelijk aan een jonge vrouw, zonder de tekst te lezen. Ik denk niet dat het alleen aan het kapsel ligt, want dat zou volgens mij evengoed voor een jongen kunnen gebruikt worden.

Het figuurtje in het bovenste kadertje rechts heeft ook iets vrouwelijkers dan in het linkse kadertje.

Volgens mij ligt het aan die grote ogen, dus eigenlijk aan een tekencliché: vrouwen/meisjes hebben grote ogen.

In de laatste twee plaatjes draagt ze een stola, wat mannen/jongens doorgaans niet dragen.

De verkoper draagt een omgekeerde pet, wat je ook meer met mannen/jongens dan met meisjes associeert.

 

De naam, Sarah, had ik niet gezien. Ik lees bijna nooit de handtekeningen van tekenaars, wegens doorgaans onleesbaar.

Link naar reactie

In de laatste twee plaatjes draagt ze een stola, wat mannen/jongens doorgaans niet dragen.

Dat personage is hélemaal Noel Fielding! (Da's overigens geen stola, maar een bontjas.)

 

noel_fielding_psd_by_meggers09-d32pqpu.p

 

Eigenlijk wel handig, een personage waarvan je niet kan zien wat het geslacht is. Verdubbelt de indentificatiemogelijkheden van de lezers.

Link naar reactie

Komaan jongens, dan komt er nog eens een vrouw langs in dit mannenbastion en jullie jagen ze weg met seksistische platitudes.  :e009:

Ik ben wel wat gewend hoor, er zijn meer mannen jongens voor wie mams nog de onderbroeken koopt, en dan ook meteen het wasje doet tot ze een fatsoenlijke vrouw vervangster hebben. Maar zo zijn ze niet allemaal. :e005:

 

Alleen is het wel mijn schuld dat het nu rap offtopic gaat. Of zal ik Noel Fielding de schuld geven? :ph34r:

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...