Ga naar inhoud

The Olympics


Recommended Posts

Slechte hockey-pot van TeamNL...jammer. En België gewoon top. Hoogtepunt was toch wel dat beide teams zelf het volkslied moesten zingen. Zouden ze vaker moeten doen. Zongen de Vlaamse spelers nu in het Nederlands en de Waalse in het Frans?!

 

Maar goed op een dag met twee keer goud, een keer zilver hoor je ons niet klagen. Nu zevende in de spiegel en vanavond onze atletiek-babe op pole-position.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Haha wat een schadefreude, ik begin te geloven dat Nederland voor de Belgen is als wat duitsland jaren geleden voor de Nederlanders is geweest......

 

"Dit is waar sport om draait, huilende Nederlanders", juichte VRT-commentator Eddy Demarez op Sporza.

 

Als het daar om draait vrees ik wel dat de Belgen op twee gouden plakken blijven steken, zoveel Nederlands Belgische confrontaties zijn er niet meer sinds het friese zeilmeisje Marit (goud) de hopeloos achterliggende belgische Evie (slechts vierde) versloeg......

 

http://www.rtlnieuws.nl/sport/belgen-lachen-om-hockeyers-dit-waar-sport-om-draait-huilende-nederlanders

Link naar reactie

Tja die hockey vent zei dat we dat wel zouden winnen. Is dat erg ? In de media werd na de wedstrijd het spel van de belgen geroemd en men hoopte dat ze de finale gaan winnen, een fris windje door het hockeylandje zeg maar.Het vreemde is dat in Nederland een overwegend positief sentiment heerst tav Belgie en zeker tav de belgische sporters. Niet bij mij hoor, ik weet hoe jullie over ons denken  :e005:  :e005: :e005:  :e005:  

 

hier uit jullie eigen Morgen

 

http://www.demorgen.be/sport/nederlandse-media-groots-in-nederlaag-belgie-in-finale-is-zegen-voor-hockeysport-b6ba1d13/

Link naar reactie

Ik heb de wedstrijd van NL tegen Australië gezien op de NOS. Ze waren gewoon heel sterk dan, die analist vond ik ook gewoon heel to the point. Ik snapte dan ook niet waar heel die commotie opeens vandaan kwam in BE, er was heus voldoende aandacht voor de kwaliteiten van de Belgen ook in dat gesprek.

 

Vooral omdat we een paar weken terug zelf niets anders gedaan hebben. Op het EK voetbal lag na de poulewedstrijden de weg naar de finale ook open voor de Rode Duivels in de pers. Wat zeg ik: de weg lag niet alleen open, we waren er al zelfs. Maar ja, de media en de comments op social media ...

Link naar reactie

Ik heb de wedstrijd van NL tegen Australië gezien op de NOS. Ze waren gewoon heel sterk dan, die analist vond ik ook gewoon heel to the point. Ik snapte dan ook niet waar heel die commotie opeens vandaan kwam in BE, er was heus voldoende aandacht voor de kwaliteiten van de Belgen ook in dat gesprek.

 

Vooral omdat we een paar weken terug zelf niets anders gedaan hebben. Op het EK voetbal lag na de poulewedstrijden de weg naar de finale ook open voor de Rode Duivels in de pers. Wat zeg ik: de weg lag niet alleen open, we waren er al zelfs. Maar ja, de media en de comments op social media ...

 

De nederlandse hockeyers wisselen slechte met goede prestaties af, in londen  verpletterden ze de engelsen om vervolgens er direct uit te vliegen.  Dat belgische calimero gedrag valt me meer op dan dat het me ergert. Het doet me denken aan de jaren 70 tm 90, toen waren de meeste Nederlanders heel blij als een duitser verloor. Dit gevoel is in nederland gelukkig helemaal verdwenen.

Link naar reactie

De nederlandse hockeyers wisselen slechte met goede prestaties af, in londen  verpletterden ze de engelsen om vervolgens er direct uit te vliegen.  Dat belgische calimero gedrag valt me meer op dan dat het me ergert. Het doet me denken aan de jaren 70 tm 90, toen waren de meeste Nederlanders heel blij als een duitser verloor. Dit gevoel is in nederland gelukkig helemaal verdwenen.

 

Tsja, dat had te maken met '40-'45 en dat akkefietje in '74. Na het EK'88 was dat wel over.  Maar wat hebben wij de Belgen recentelijk misdaan? De laatste invasie was rond 1810 dacht ik? Daar heb ik m'n oma zelfs nooit over horen verhalen (wel over de Duitsers die ze consequent moffen noemde)

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Tsja, dat had te maken met '40-'45 en dat akkefietje in '74. Na het EK'88 was dat wel over.  Maar wat hebben wij de Belgen recentelijk misdaan? De laatste invasie was rond 1810 dacht ik? Daar heb ik m'n oma zelfs nooit over horen verhalen (wel over de Duitsers die ze consequent moffen noemde)

 

Ik zou vermoed hebben dat de vlamingen vooral anti frankrijk zijn, immers onderdrukkende taalschoften maar nee men is tegen nederland. ps het was 1830 dat we middels een tiendaagse veldtocht de streek rond Turnhout in vlam zetten.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik zou vermoed hebben dat de vlamingen vooral anti frankrijk zijn, immers onderdrukkende taalschoften maar nee men is tegen nederland. ps het was 1830 dat we middels een tiendaagse veldtocht de streek rond Turnhout in vlam zetten.

Dat is dan verlegd naar: de Walen.

Link naar reactie

Vlamingen zijn volgens mij helemaal niet anti-NL, -FR, -WA whatsoever. Zolang we wat met elkaar kunnen lachen en wat opjutten zijn we content. Raar volkje hé, die Vlamingen :-)

 

Back on topic: Schippers zilver en niet content... Wat moet Epke dan zeggen? Enorm respect voor hem, had verwacht dat hij na zo'n smak niet meer ging doordoen.

Wevers was de max op balk!

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

kort maar bondig verslag....

Tsja, ik ben gelijk weer naar m'n nest gegaan.

 

Het ging ongeveer zo:

 

- alle atleten stonden gereed

- pang

- krap 22 seconden later had ze zilver

- ze had er zwaar de pest in

 

En vlak daarvoor nog onze Mister Relaxed naar de finale 200 meter zien spurten. Drie olympische finales 200 meter bereiken  :e010:  ik denk dat alleen Bolt hem dat nadoet.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...