Ga naar inhoud

33e Brabants stripspektakel Veldhoven 1 & 2 september 2018


blacktiger

Recommended Posts

11 uren geleden, marioboon zei:

Owla! Da's wel een heel drastische verandering in de toekomst!

Het is maar een datum....zo drastisch is dat toch niet....er blijft meer dan genoeg over in de september maand....:e005:

En het wordt bijna anderhalf jaar van te voren aangekondigd :e009: ......duidelijke communicatie...haha

Is de reden van de verhuizing concurrentie van andere festivals?

 

Link naar reactie
11 uren geleden, Lecram zei:

Het is maar een datum....zo drastisch is dat toch niet....er blijft meer dan genoeg over in de september maand....:e005:

En het wordt bijna anderhalf jaar van te voren aangekondigd :e009: ......duidelijke communicatie...haha

Is de reden van de verhuizing concurrentie van andere festivals?

 

Om het heel drastisch te zeggen: de verhuizing van Strip Turnhout van december naar Juni was de doodsteek van het festival. Hier is het quasi omgekeerd en ook naar een ander seizoen. Ik weet niet wat het gaat geven in een winters Veldhoven op het bezoekersaantal. Da's een behoorlijke stap in het onbekende.

Veldhoven moest iets doen want ze gingen altijd in het vaarwater van het Brussels Stripfeest en Amsterdam Comic Con zitten en dat scheelt serieus aan buitenlandse tekenaars die ze konden aantrekken. Ik dacht dat ze een weekend gingen opschuiven, een halfjaar is een ander paar mouwen.

Voordeel ook nu zal ook AbunaiCon niet meer de week ervoor zitten, dus misschien kunnen ze wat meer mangatekenaars en standjes vragen en zo het bezoekersaantal vergroten en verjongen.

 

 

 

Link naar reactie

Het is een binnenevenement, dus maakt het niet uit of het winter is of niet. Misschien de gewenning.

 

Turnhout is denk ik een heel ander verhaal. Ik wist niet eens dat ze verhuisd zijn.

Ik ben de laatste twee keer (denk ik) geweest en de ene keer was het in een onthutsend lelijk en koud gebouw, echt een stervenskoud industrieel pand, we stonden met dikke jassen in de rij bij Swolfs en de andere editie was er gewoon niks interessants te doen, alleen Silvester had toen Hub bij zich, verder een trieste bende.

 

Veldhoven is wel heel wat beter geregeld.

  

 

 

Link naar reactie

OK, bijgevolg zullen we in Lommel met www.getekendlommel.be (hetgeen ook een behoorlijk formaat had: 1200-1300 bezoekers) ook op zoek gaan naar een andere datum want Veldhoven is gewoon té dichtbij (25 km). Wij gaan voorlopig tweejaarlijks ('t is van moetens: onze locatie wordt in 2018 verbouwd). En dus zou het samenvallen met BSS, en dan nog eens in dezelfde regio. Het is niet anders maar we moeten dus ook uitkijken naar een andere periode. Ik wens BSS in elk geval véél succes met de switch. :-)

Link naar reactie
Op 29-9-2017 om 10:58, olli zei:

Dat is handig. Nu heb je drie grote festivals bijelkaar in een paar maanden tijd. Veldhoven, Breda en Gent. Straks ook weer 1 in het voorjaar i.p.v. Rijswijk....:e002:

Qua spreiding is het in ieder geval beter.

 

Hopelijk vallen de beurzen in Veldhoven en Rijswijk straks niet op dezelfde datum, want dan is de keus snel gemaakt, zelfs al is Veldhoven veel verder weg. 

Link naar reactie
Op 29-9-2017 om 10:58, olli zei:

Dat is handig. Nu heb je drie grote festivals bijelkaar in een paar maanden tijd. Veldhoven, Breda en Gent. Straks ook weer 1 in het voorjaar i.p.v. Rijswijk....:e002:

qua tekenaars zou je dit wel over één kam kunnen scheren, maar een evenement als in Gent kan je toch niet vergelijken met Veldhoven?

Ik heb een liefde voor beide shows, maar ik zie het is als een dagje Efteling vergelijken met een dag naar de speeltuin. Het is dan wel een heerlijk, gezellige speeltuin met een leuke hoeveelheid mensen die ik graag zie of wil zien, maar toch...

 

Dat zijn dus geen keuzes om te maken, denk ik zo. Veldhoven, Breda, Rijswijk vist wél in hetzelfde water, dat dan weer wel.

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

hahaha.............je bent lekker subjectief in je beoordelingen.....haha

 

Je moet het zien vanuit perspectief stripliefhebber.

Voor stripboek liefhebbers op deze reep is Veldhoven even interessant (en zeker meer bezocht) dan Gent. In Gent komen weer veel meer andere bezoekers (cosplayers, comicliefhebbers, mensen voor acteurs, manga etc. etc.) en is natuurlijk grootser van opzet.

Dus voor liefhebbers van de reep is dit wel degelijk vergelijkbaar en zou het overgrote deel voor Veldhoven kiezen, omdat het makkelijker toegankelijk is en meer gericht op stripboeken.

 

Ik ben met je eens dat Gent een mooi festival is (Comic Con), waar ik vaak met plezier heen ga, en de lijst striptekenaars van de komende editie is geweldig goed. Hulde voor de organisatie Gent, die op stripgebied altijd zeer goed is.

Maar onderschat de andere beurzen niet bij stripliefhebbers, er zijn er heel veel die ik nooit in Gent zie, maar wel in Veldhoven, Breda of Rijswijk.

Persoonlijk vind ik het jammer dat Breda en Gent altijd zo kort op elkaar zitten.

 

Trouwens Gent voorjaar komt dan ook weer Veldhoven en Rijswijk tegen...hahahaha

  

 

 

 

 

 

 

  

Link naar reactie

Geachte mede-Repers,

Er is wat verwarring over het waarom het Brabants Stripspektakel qua datum verplaatst (moet) worden. 
Excuses daarvoor. Hieronder een korte toelichting: 
We worden uit september weggejaagd, omdat Koningshof de zalen aan meerdere partijen kan verhuren. Een prijsverhoging van 50% (VIJFTIG PROCENT) was het "aanbod" voor 2018. Als (betaalbaar) alternatief werd februari 2018 aangeboden. Na enkele zeer verhitte discussies hebben we het toch voor elkaar gekregen om komend jaar nog wel in september te blijven zitten, maar met de voorwaarde vanuit Koningshof om vanaf 2019 naar februari te gaan.

 

Wij zijn zeker niet blij met de situatie, maar wij kunnen niet anders !!!

 

Een andere locatie blijkt geen goed alternatief, want dat betekent terug naar een tennishal, problemen met (gratis) parkeren, bereikbaarheid of laden/lossen .....

 

Wij zijn nu aan het bekijken op welke datum we in februari kunnen gaan zitten, rekening houdend met onze collega stripbeurzen (zoals Putte, Lommel en Leuven, en ja, ook de Comic Cons), maar ook met carnaval (erg belangrijk hier in het zuiden, qua bezoekers, maar zeker ook qua vrijwilligers).

 

Wij nemen sowieso op korte termijn contact op met de organisaties van deze beurzen voor afstemming in 2019 e.v. Daar komen we ongetwijfeld samen wel uit, maar zoals gezegd, wij kunnen momenteel helaas niet anders ....

 

Maar n bekend spreekwoord luidt: Ieder nadeel heeft zijn voordeel: 
- niet meer samen met het stripfestival in Brussel, dus meer mogelijkheden met buitenlandse stripmakers en/of uitgeverijen
- niet meer samen met de Amsterdam Comic Con, dus meer variatie mogelijk qua standhouders en aanbod van strips, comics, manga etc. etc. 
- niet meer in (of net na) de zomervakantie, zodat we veel meer leuke acties kunnen gaan doen met basis- en voortgezet onderwijsscholen en daarmee hopelijk (nog) meer volk kunnen binnen halen ....

 

Dus zet alvast in je agenda:
33e Brabants Stripspektakel: 1+2 september 2018
34e Brabants Stripspektakel: voorjaar 2019 .....

 

Wordt vervolgd ....

A0 poster Spiderman 2018 res.jpg

achterkant1.png

Link naar reactie
Op 30-9-2017 om 21:49, Bart Proost zei:

OK, bijgevolg zullen we in Lommel met www.getekendlommel.be (hetgeen ook een behoorlijk formaat had: 1200-1300 bezoekers) ook op zoek gaan naar een andere datum want Veldhoven is gewoon té dichtbij (25 km). Wij gaan voorlopig tweejaarlijks ('t is van moetens: onze locatie wordt in 2018 verbouwd). En dus zou het samenvallen met BSS, en dan nog eens in dezelfde regio. Het is niet anders maar we moeten dus ook uitkijken naar een andere periode. Ik wens BSS in elk geval véél succes met de switch. :-)

Dank je Bart, maar dit gaan we natuurlijk in goed overleg en samen oplossen. 2019 is nog een tijdje weg, maar we pakken dit uiteraard binnenkort met jullie op in een rechtstreeks (!) overleg ....

Maar we blijven het verplicht moeten verschuiven natuurlijk ontzettend vervelend vinden. Bovenal de manier waarop Koningshof ons voor het blok heeft gezet, daar zijn we nog het meest pissed over .... 

Link naar reactie
Op 3-10-2017 om 11:53, Lecram zei:

hahaha.............je bent lekker subjectief in je beoordelingen.....haha

 

 

LOL
Ik werk niet (meer) voor FACTS dus ik voel me niet aangesproken :P
Maar qua Reep-demografie heb je zéker gelijk en juist dáár ga ik blijkbaar inderdaad totaal aan voorbij :)

17 uren geleden, BSS zei:

 

Maar we blijven het verplicht moeten verschuiven natuurlijk ontzettend vervelend vinden. Bovenal de manier waarop Koningshof ons voor het blok heeft gezet, daar zijn we nog het meest pissed over .... 

bah. Dat vind ik balen voor jullie!!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 4 months later...
3 minuten geleden, marioboon zei:

Wel... ziet ernaar uit dat het de laatste keer Veldhoven wordt in het Koningshof....

 

 

Klopt Mario .... we hebben vandaag diverse standhouders en stripmakers via mail op de hoogte gesteld van het volgende: 

 

Beste stripliefhebber,

 

Na het probleem van de 50% zaalhuurverhoging, waardoor wij noodgedwongen naar februari zouden moeten verhuizen, zijn we tegen een volgend probleem bij het NH Koningshof aangelopen:

Koningshof heeft (stilzwijgend) betaald parkeren ingevoerd !!

 

Dit houdt in dat iedereen (standhouder, tekenaar, vrijwilliger, hotelgast én bezoeker) 7,50 Euro per dag moet gaan betalen. Zeker voor onze bezoekers is dit funest. Dit gaat ons zeer veel bezoekers kosten. En aangezien wij kostendekkend werken is met het verwachte teruglopende bezoekersaantal voor ons financieel dus niet meer haalbaar.

 

Na diverse verhitte gesprekken met Koningshof is het ons gelukt om het betaald parkeren voor dit jaar (september 2018) met 2000 Euro af te kopen, maar voor 2019 en verder wordt het betaald parkeren gewoon ingevoerd. En dat willen wij niet. NH Koningshof is keihard en houdt voet bij stuk.

Hierdoor hebben wij het besluit genomen om niet meer verder te (willen) gaan met het NH Koningshof.

 

Conclusie: 1 & 2 september 2018 is de laatste keer bij het NH Koningshof.

 

Voor 2019 en verder moeten wij nog gaan bekijken hoe we verder gaan.

 

Binnenkort volgt meer informatie, maar dan zijn jullie in ieder geval al op de hoogte.

 

Met stripgroet,

Patrick & Herman

Link naar reactie

Koningshof is qua beursruimte prima, maar het ligt helaas wel wat afgelegen. Ik sta er met plezier en ben er zeker komend jaar bij. Ik hoop en verwacht dat er vast wel een andere geschikte locatie zal worden gevonden in de buurt van Eindhoven.

Het is overigens een veeg teken dat de Koningshof betaald parkeren in gaat voeren en ik denk dat ze het broodnodig hebben om de exploitatie rond te kunnen krijgen, dus het zal wel niet zo lang meer duren voordat de boel daar gaat klappen.... Wat ik de mensen die daar werken overigens absoluut niet toewens.

Link naar reactie
8 uren geleden, Tweetie zei:

Succes met de zoektocht. 

 

7,50 euro per dag is inderdaad aan de hoge kant in vergelijking met de gehanteerde entreeprijs.

Nog altijd veel goedkoper in totaal dan De Stripdagen.  Ik hoop dat het BS een geschikte locatie vindt. Voor mij is dit toch wel de beste beurs in Nederland. De Stripdagen kunnen nog niet in de schaduw staan van de BS. 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Bart Proost zei:

Heel jammer... We kunnen alleen hopen dat Patrick en Herman blijven gaan want BSS is inderdaad top.

Meer dan top. Ik hoop dat ze inderdaad snel een andere locatie vinden. Misschien de krachten bundelen met Abunaicon? Die zullen tegen hetzelfde aanlopen.

Link naar reactie
29 minuten geleden, olli zei:

Meer dan top. Ik hoop dat ze inderdaad snel een andere locatie vinden. Misschien de krachten bundelen met Abunaicon? Die zullen tegen hetzelfde aanlopen.

We hebben de organisatie van Abunaicon al in een eerder stadium geïnformeerd, toen wij net te horen kregen dat het parkeergeld was ingevoerd, zodat zij bij hun onderhandelingen voor dit jaar niet volledig verrast zouden worden .... samen met Abunaicon op een andere locatie zou betekenen dat het minimaal 2x de omvang van Koningshof zou moeten zijn .... dat zal niet meevallen .... maar we gaan ons best doen !

Link naar reactie

Ik wil je zeker adviseren om met Abunaicon samen te zitten om als een soort "pakket" aan andere conventiecenters in de buurt aan te bieden. Als je kan beschrijven hoeveel inkomsten jullie genereren (het alcoholverbruik door Belgische tekenaars en standhouders alleen al!) moet dat wel een incentive zijn.

Link naar reactie
1 uur terug, Noël zei:

Blijf aub op eigen benen staan, BBS.  

Da's altijd de intentie geweest, Noël ..... hooguit een "stripweek" (allerlei gezamenlijke activiteiten in de omgeving), die we voornemens zijn/waren te organiseren met de Abunaicon, die het weekend voor ons in Koningshof zitten. Maar ook dat zou door de tijd zijn ingehaald, als we naar februari waren gegaan .....

Komt tijd, komt raad ....

Link naar reactie
  • 1 month later...

de mailing voor de beurs is binnen

ook nog nieuws over volgend jaar

 

ik citeer:

 

 

nieuwe lokatie gevonden in Eindhoven : de Indoor Sporthal in Eindhoven Zuid, dicht bij Motel Eindhoven (vd Valk), zeer grote hal (4000 m2 plus nog eventueel ruim 2000m2 extra), gratis parkeren, zeer goede verbinding met het OV (bus stopt voor de deur). Wij zijn nu nog aan het bepalen welke datum het gaat worden, maar dat zal waarschijnlijk mei of juni worden. Meer informatie volgt later.

 

:einde citaat 

 

 

 

Link naar reactie
7 uren geleden, Theoak zei:

Mei en juni blijven riskante maanden voor een binnenbeurs. Misschien is de hal niet eerder beschikbaar, maar maart of april zou mij meer geschikt lijken.

Het is een bewuste keuze van Patrick en Herman om het in Mei of Juni te doen.

Ze hebben gekeken of hun data niet tegelijk met een andere stripbeurs zou vallen.

Hun voorkeur gaat trouwens wel uit naar Mei, maar dan zitten ze wel dat het de komende jaren een paar keer op Pinksteren zou vallen

Link naar reactie
14 uren geleden, AHMO zei:

Het is een bewuste keuze van Patrick en Herman om het in Mei of Juni te doen.

Ze hebben gekeken of hun data niet tegelijk met een andere stripbeurs zou vallen.

Hun voorkeur gaat trouwens wel uit naar Mei, maar dan zitten ze wel dat het de komende jaren een paar keer op Pinksteren zou vallen

Mei of Juni  zie ik de nadelen niet van in, zolang ze maar niet tegelijkertijd met Haarlem programmeren. 

Link naar reactie

Vooral de temperatuur, met mooi weer is een binnenbeurs niet verstandig. Maar ook rondom de feestdagen komen er minder mensen op een beurs af, ik kan me de beurs in Leeuwarden van vorig jaar nog goed voor de geest halen...

Ik zou niet weten waarom deze beurs niet begin maart (eerste weekend?) kan worden gehouden. Met welke beurs zou dat dan botsen? DCC/de stripdagen zal pas een maand later zijn als die samenwerking doorgaat, Deventer is pas later in april, maar de Belgische beurzen heb ik niet zo scherp in het vizier.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...