Ga naar inhoud

Okko


Geinz

Recommended Posts

is de reeks Okko echt de moeite waard? Ik heb destijds het eerste album gekocht en vond het wel redelijk goed, maar ik heb de reeks niet verder gevolgd omdat het alweer een reeks was die enkel in HC verscheen.

Nu twijfel ik of ik de reeks alsnog zou verder aankopen of niet. Wat vinden jullie?

Link naar reactie

is de reeks Okko echt de moeite waard? Ik heb destijds het eerste album gekocht en vond het wel redelijk goed, maar ik heb de reeks niet verder gevolgd omdat het alweer een reeks was die enkel in HC verscheen.

Nu twijfel ik of ik de reeks alsnog zou verder aankopen of niet. Wat vinden jullie?

 

Herkenbaar. Ik vond het eerste tweeluik heel goed, maar het komt er niet van om de reeks aan te schaffen, om dezelfde reden die jij aanhaalt.

 

Het probleem is dat het begin van die reeks uit de periode stamt waarin ik nog geen strips las (buiten dan de familiestrip, waspoederstrip, noem het zoals je wil). Had ik de start van die reeks bewust meegemaakt, ik was waarschijnlijk mee geweest. Maar zo'n inhaalbeweging maken neemt bij dergelijke reeksen een flinke hap uit het budget.

Link naar reactie

Zeer goed getekende strip die het verdient (alleen) in HC uitgegeven te worden. Verhaallijn m.i. soms iets te veel fantasy maar steeds op niveau. Mooie uitgaven van Silvester ook.

 

Wat is dit nou voor gelul over "verdient (alleen) in HC". Dus een goede strip moet in jou ogen enkel in hc verschijnen en moet dus voorbij gaan aan het goedkopere (lees sc) klootjesvolk. Triest!!!

Het zou fijn zijn als strips zowel verschijnen in hc en sc, dan heeft iedereen de kans en de keuze om zelf te kiezen.

Link naar reactie

Ik vind Okko zwaar overroepen. De tekeningen zijn zeer mooi, en Silvester geeft ze prachtig uit, maar het scenario kan echt niet boeien. Ik heb enkel de eerste twee delen gelezen.

 

Dat vind ik nu ook en dat maakt de eerdere discussie zo bijzonder want wat is nu een kwaliteitsstrip en dus een strip die het "verdiend" om enkel in hc te worden uitgegeven?

Zoveel mensen, zoveel meningen, zoveel smaken! En is het dus fijn als iedereen gewoon de vrije keuze heeft in een hc uitgave of een sc uitgave! iedereen die daar anders over denkt is in mijn ogen maar een egoist.

Link naar reactie

Ik heb de eerste twee delen van okko gelezen en vond het redelijk maar zeker niet goed genoeg om te kopen. Dus ik laat zowel de HC als de SC kelk aan mij voorbij gaan en koop ze misschien ooit wel eens tweedehands voor een paar euro. Meer vind ik het persoonlijk niet waard. Maar goed, kan een kwestie van verwachting zijn, ik had gehoopt op een japanse feodale historische strip en kreeg het zoveelste fantasy verhaaltje. Staat bij mij in de kwaliteit van die scharlaken dinges. Best ok, maar niet goed genoeg.

Link naar reactie

Ik heb de eerste twee delen van okko gelezen en vond het redelijk maar zeker niet goed genoeg om te kopen. Dus ik laat zowel de HC als de SC kelk aan mij voorbij gaan en koop ze misschien ooit wel eens tweedehands voor een paar euro. Meer vind ik het persoonlijk niet waard. Maar goed, kan een kwestie van verwachting zijn, ik had gehoopt op een japanse feodale historische strip en kreeg het zoveelste fantasy verhaaltje. Staat bij mij in de kwaliteit van die scharlaken dinges. Best ok, maar niet goed genoeg.

 

als je daarnaar op zoek bent, het feodale Japan (een uitermate boeiend tijdperk trouwens) moet je zowiezo naar manga grijpen: lone wolf & cub - vagabond - blade of the immortal. Allemaal outstanding en reeksen die ik iedereen durf aanraden die op zoek is naar diepgang in karakters.

Link naar reactie

als je daarnaar op zoek bent, het feodale Japan (een uitermate boeiend tijdperk trouwens) moet je zowiezo naar manga grijpen: lone wolf & cub - vagabond - blade of the immortal. Allemaal outstanding en reeksen die ik iedereen durf aanraden die op zoek is naar diepgang in karakters.

 

:) allez gij :)

 

Kogaratsu vind ik persoonlijk ook heel erg goed :)

Link naar reactie

Okko vind ik schitterend getekend, maar de verhaallijn wordt er per deel niet boeiender/duidelijker op. Je vermoedt ergens een 'rode draad' - de verschillende clans die in het begin worden opgesomd - maar dat komt niet duidelijk uit de verf (kan ook aan mijn gebrekkige kennis van het feodale Japan liggen)

 

Je wil ook echt wel meer weten over de man achter het masker, en gewoon iets meer 'samenhang' zien tussen de verschillende delen - gebeurt naar mijn gevoel maar met mondjesmaat. Misschien moet ik ze eens in 1 keer na elkaar lezen?

 

En ja - SC had gemogen

En ja - ik heb de eerste delen in eerste druk in mijn SSZ omgeruild voor een mooi zicht in mijn kast...

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...