Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (5)] pagina 13 vs. pagina 63


nobody

[Eerste Ronde (5)] pagina 13 vs. pagina 63  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 15-12-17 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

A

 

5a0ade02b62bc_BuddyCAFMain.JPG.44ecc6419

 

Zeer moeilijke keuze maar ik ga voor twee ''gelijkaardige'' pagina's maar ik kon echt niet kiezen dus hoop ik maar dat jullie het voor mij gaan doen :) 

 

De pagina van Buddy Longway heb ik gekozen omdat in enkel 2 tekeningen dit verhaal afgesloten wordt en Derib er hier in slaagt om het sombere einde van dit verhaal geleidelijk (in 1 pagina) over te laten gaan naar een nieuw en hoopvol begin van een nieuwe episode. Het woordje einde staat trouwens ook tussen deze 2 tekeningen en niet rechts onderaan zoals gewoonlijk. Dus eigenlijk heb ik hier gewoon een eind en een begin pagina in één J. En Derib tekent hier ook gewoon waar hij het beste in is namelijk de natuur.

 

Mzee

 

 

 

B

 

amoras.JPG.3d4d182b4d7bd6049edf56809c1bf

 

Een mooie pagina die de wanhoop die in Amoras overheerst goed samenvat. 

 

Deweb

 

Link naar reactie
1 uur terug, kuzuri zei:

Ik kies B. De wanhoop inderdaad. Maar ook de vierde strook, de achtergrond buiten, die doet me dan weer aan de S&W albums uit mijn jeugd terugdenken. Die TV ook :) Ik vind dat sterk om in die wanhoop, ook wat van de ouwe S&W sfeer te behouden. 

 

Dat Lievevrouwke onder die stolp!

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik ga zonder twijfel voor B.

A is voor mij een dertien in een dozijn landschap in zwart wit. Mooi gedaan, maar daar stopt het.

 

Cambré brengt echt een verhaal met die verschillende stroken. Wanhoop, vertwijfeling, uitzichtloosheid en de vastberadenheid van Lambik. Allemaal treffend gevat. Sterk.

Als ik dit zie vind ik het weer zo heel erg jammer dat het scenario voor mij een echte afknapper was. 

 

Link naar reactie

Met een lichte voorsprong: A. Omwille van de schoonheid als geheel. Einde en op naar wat volgt. De pagina van Amoras is ook goed, maar geleend uit de filmwereld waar zo'n overzicht van de situatie al een cliché op zich geworden is. Ze doen dit nu zelf al wekelijks in 'Thuis'. Niet evident? Dit vind ik persoonlijk nu net zo'n standaard truukje, voor de hand liggend. Beide pagina's zijn voor mij niet echt speciaal overigens. Gewoon goed, zonder meer.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
9 uren geleden, esteban² zei:

Met een lichte voorsprong: A. Omwille van de schoonheid als geheel. Einde en op naar wat volgt. De pagina van Amoras is ook goed, maar geleend uit de filmwereld waar zo'n overzicht van de situatie al een cliché op zich geworden is. Ze doen dit nu zelf al wekelijks in 'Thuis'. Niet evident? Dit vind ik persoonlijk nu net zo'n standaard truukje, voor de hand liggend. Beide pagina's zijn voor mij niet echt speciaal overigens. Gewoon goed, zonder meer.

Het truukje is misschien niet nieuw (zeker niet in deze reeks), maar het levert naar mijn mening wel mooie beelden op en laat goed zien waar wie staat. Het helpt de lezer even terug op weg en het verhaal een stukje vooruit. 

 

Overigens is ook plaat A vrij standaard. Een eind op deze manier heb ik ook al vaker gezien. En toch houd ik ervan. 

 

Inderdaad gelijkwaardige platen dus, en daarom misschien juist zo'n interessant duel. Hierover ga ik me nog even goed achter het hoofd moeten krabben. 

Link naar reactie

Vreemd. Er staat zoveel moois in Amoras en dan kies je net het moment waarop ik doorkreeg dat de serie eigenlijk wat tegenvalt. Pas album 4 gelezen. Ze focussen zó hard op spanning en intrige dat het aandacht wegsnoept van de personages. Ik hoopte net dat de personages wat meer diepgang gingen krijgen. In plaats daarvan wordt Suske een onbelangrijk achtergrondpersonage en moeten we maar hopen dat andere personages een kans maken op character development.

 

Ik heb iets gelijkaardig met de serie 'Gotham'. Ik vond seizoen 1 echt prachtig. Die geweldige sfeer. Net een tekenfilm met echte acteurs. Compleet surreëel, maar iedereen neemt het serieus. En dan komt seizoen 2 en wil men aflevering na aflevering choqueren. Shock shock shock. Ik blijf wel kijken omdat ik benieuwd ben naar hoe het afloopt, maar echt leuk vind ik het niet meer.

 

Dat heb ik dus ook een beetje met Amoras. Ik lees verder en ben erg benieuwd hoe het gaat aflopen, maar echt goed vind ik het niet meer. De tekenstijl is wel echt top.

 

Ik zou normaal voor Cambré stemmen, maar nu stem ik gewoon niet. Sorry :e007:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...