Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (16)] pagina 24 vs. pagina 44


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

66 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 26-12-17 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Elektra.jpg.9fec96062303002a067a964b960b

 

Ik weet dat ik voor het eerst Elektra Lives Again (1990) las van Frank Miller. Deze intrigerende plaat is me altijd bijgebleven omdat er zo weinig gebeurt. De scene is op zich nogal oninteressant en saai, maar de manier waarop het haast op een Escher-achtige manier wordt uitgebeeld vond (en vind ik) machtig mooi. De plaat bevreemdt als je weet dat de hoofdpersoon, Matt Murdoch, blind is. Hij staat soepel op en loopt nonchanlant, mompelend de trap af. Het kleurgebruik van Lynn Varley maakt deze plaat af.

 

Gio

 

 

B

 

01.JPG.ae2a204221851db14a4faa0de1740204.

 

Storm, De Robots van Danderzei (plaat 2)

 

Niet iedereen is te vinden voor drukke strippagina's, maar bij Storm ben ik altijd héél gelukkig als er extra veel te zien is. In de 2de pagina uit dit album tekende Don Lawrence een uiterst sfeervolle piratenbar ergens op Pandarve. Storm, Roodhaar en Nomad zijn prominent aanwezig, net als Moeder Krone met haar zoons (wat een koppen!). Elk plaatje is smullen geblazen. 

 

pudifar

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

A: tot nu toe de plaat van het tornooi voor mij. Het is natuurlijk een trucje, maar het is ook een nuttig trucje. Het geeft sfeer, diepte... Het geeft de gemoedsgesteldheid van het personage weer. Met heel weinig tekst wordt toch vrij veel verteld.

 

B is natuurlijk ook een goeie plaat, mooie opbouw. Had best door mogen zijn naar de volgende ronde. Maar moet het toch duidelijk afleggen tegen A.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
27 minutes ago, Koen said:

Er is voorlopig een tekort aan zo'n sterke pagina's als A in dit toernooi (en ik ben hier deels schuldig aan door niks in te zenden).

Spijker op de kop ;-)

Iedereen heeft de kans gehad om de meest prachtige pagina's in te dienen

IK ga overigens ook voor A- Alhoewel ik een groot fan ben van Don Lawrence (één van mijn eigen inzendingen is ook van zijn hand) doet de Escher-achtige compositie het hier voor mij. Geweldige pagina!

 

Link naar reactie

B. Zalige karakterkoppen.

 

A werkt bovendien niet voor mijn suspension of disbelief. De grote trukendoos opentrekken voor een tekening, ok, maar laat het dan toch alstublieft een klein beetje kloppen. Zo'n gigantische trap in een centrale ruimte, onpraktisch, onrealistisch en bovendien niet te verwarmen, maar misschien was de architect gewoon getikt. Een tussenverdiep zonder dat de trapleuning onderbroken is, dat is een tekenaar met een goed idee die er niet meer de moeite in wil steken om het nog eventjes door te denken vooraleer aan het tekenen te beginnen. Voor mij is dit alsof een goochelaar in kontenkletser en onderbroek op het podium staat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...