Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (27)] pagina 15 vs. pagina 2


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

66 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 06-01-18 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

zoo.jpg.5fc494caa3eb70b86f99eca5d4dd9a12

 

Mijn gedacht: Een banale tussenpagina in een epos vol prachtige platen. Ik heb ze er toch uitgehaald omwille van de spanning. Manon heeft zich verstopt in de kooi van het sneeuwluipaard omdat er een beeld wordt verkocht en is nukkig. Stom gegeven maar je voelt de spanning oplopen tijdens het bezoekje. Linksboven is alles nog ok. Dan beginnen de zwarte ara's wild uit te slaan, de andere dieren worden wild. De bezoeker wordt angstig. De ocelot toont zijn tanden. Het bewuste beeld kijkt alles stil (met gesloten muil ) aan.  Ze hebben de strijd gewonnen want de bezoekers gaan weg. Rechtsonder zie je de schaduw van Manon als exponent van de pagina als woedende heerseres van de Zoo. Zij is de baas en niet het sneeuwluipaard. Heel leuk is dat de pagina linksboven begint met het sneeuwluipaard en rechtsonder eindigt met Manon in luipaardpositie. Een prachtpagina. Frank grijpt geregeld terug naar deze kaderopbouw waar er in een smal paginabreed kader een non-event alle aandacht krijgt. Zijn handtekening.     

 

 

Kool Thing

 

 

B

 

5a0999291c438_BenjaminFlao.jpg.1f208fdab

 

Benjamin Floa is zo'n tekenaar waarvan een boel mensen op dit forum waarschijnlijk nog niet hebben gehoord. Wat daarbij niet helpt is dat de man een beperkt oeuvre heeft en bovendien daarvan maar 1 boek het Nederlands taalgebied heeft bereikt (Bob Dylan, Silvester uitgaven). Desalniettemin hoop ik nog steeds op een vertaling van het geweldige tweeluik Kililana Song waaruit deze pagina komt. Ze staan nu in het Frans in de kast maar het zou mooi zijn als een Nederlandse uitgever het aan zou durven dit schitterende werk uit te brengen.

 

Maar goed... terug naar de pagina. Tja... wat kan ik anders zeggen dan dat ik deze pagina prachtig vind. De kleuren die kloppen, de opbouw van de pagina, de boot die half uit het water komt, de norsige blik van de jongen die weer een toerist het water mee opneemt etc etc...

 

Kortom, een prachtige sfeerimpressie....

 

Nesse

Link naar reactie
1 uur terug, Tweetie zei:

Sinds deze opmerking is de stemming kennelijk omgeslagen, nadien is het 4 - 7. 

Maar voorlopig heeft de beste pagina, A!, de meeste stemmen. Dankzij de stront in mijn ogen komen de bruintinten van A extra mooi uit de verf :e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Voor mij toch verrassend dat A het hier met voorsprong aan 't halen is.  Bij mij blijft die qua uitleg steken bij "Een banale tussenpagina".  In de rest kan ik me niet meteen vinden, omdat ik het ook helemaal niet als een duidelijke pagina ervaar en het als geheel -in een oogopslag- ook niet bepaald indruk maakt.  

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

De scheidslijn tussen een illustratie en strip wordt steeds weerbarstiger, op zich niets mis mee.

B is ontegenzeggelijk een prachtplaat, maar is inderdaad duidelijk een sfeerimpressie ter ondersteuning

van misschien wel een waarachtig mooi verhaal.

A het betoog van Kool Thing, professioneel striplezer maakt alles duidelijk.

 

Link naar reactie
Op 30-12-2017 om 13:30, Koen zei:

B is voorlopig de beste pagina dat ik in het toernooi heb gezien.  Spijtig dat er zoveel mensen (thans 65,52%) stront in de ogen hebben. ;)

B is een prachtpagina, maar A is beter ondanks de stront in mijn ogen. Geef die pagina eens een paar minuten tijd, dan onthult haar ware pracht.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...