Yncke Posted December 25, 2017 Share Posted December 25, 2017 Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Jojo van André Geerts. Een tekenaar bij wie alles eenvoudig lijkt. Maar schijn bedriegt. Die perspectieven vanop het dak zijn allesbehalve eenvoudig. Ook een mooie nachtelijke atmosfeer met hier en daar zwarte schaduwen die de tekening nog meer tot leven brengen. Doods zijn de personages van Geerts natuurlijk niet. Een Feel good strip voor de jeugdigen van hart. dirk (monsieur toupet) B Piet Pienter en Bert Bibber : De vloek van Toetan Kanon (Pom) Tussen alle compleet verschillende stijlen mag mijns insziens deze klassieker niet ontbreken. Dé stripreeks van mijn jeugd. Ik heb deze pagina gekozen omdat ze alle ingrediënten van PP &BB bevat: Een knokpartij, een scheldpartij, woordhumor en een gedetailleerd getekende auto. En geheel volgens Pom’s eigen wil in zwart-wit. Knobbel. yncke.be Link to comment
nobody Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 A gekozen. PP en BB vroeger zeer graag gelezen, maar hier vind ik A beter. Link to comment
Dr. Benway Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 Deze was makkelijk: A. marcelherms.nl Link to comment
sanderg Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 Voor mij ook A B vind ik eruit zien als een plaat van iemand voor wie het de eerste plaat is die hij ooit heeft getekend 😁 dan nog zou die persoon overigens best n aardig tekenaar zijn hoor maar niet bepaald n nieuwe Rembrandt https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Tweetie Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 A is verreweg het mooiste plaatje, ook al is het wat raar. Midden in de nacht met sterren, maar wel met zonneschermen, terrasjes, parasols en schaduwen. Link to comment
TDPB Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 Twee doorsnee strippagina's die weinig bijzonders bieden. Geerts is origineelste tekenaar van de twee, dus kies ik voor A. Link to comment
bouncer Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 Plaatje A, heerlijk vrolijk tafereeltje en nog verduveld spitsvondig getekend ook. Link to comment
esteban² Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 A - Tegen zo'n onweerstaanbare charme kan ik niet op, dit plaatje heeft mij helemaal ingepalmd en doet mij nog meer verlangen naar een integrale van deze reeks! Optie B zegt me niets. Link to comment
Kool Thing Posted January 4, 2018 Share Posted January 4, 2018 A. De mooiste pagina van het toernooi !!! Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Rik Posted January 4, 2018 Share Posted January 4, 2018 7 minuten geleden, Kool Thing zei: A. De mooiste pagina van het toernooi !!! Wacht maar tot deze pagina een betere tegenstander krijgt Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Werner Posted January 4, 2018 Share Posted January 4, 2018 Tekst van B is overigens veranderd. Oorspronkelijk roept BB "Graaan Bazaaaar Vaksleerklaaas Innovasjion" Voor B gestemd overigens, ik hou compleet niet van Geerts. http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
Recommended Posts