Yncke Posted December 25, 2017 Posted December 25, 2017 Tweede ronde. Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Ik ga niet voor de mooiste, maar wel voor de beste pagina . Afgelopen weekend hoor ik mijn zoon luidop lachen in de zetel. Ik ga kijken en hij was deze pagina aan het lezen. Geen toeval, gezien ik zelf ook altijd minimaal glimlach bij het lezen hiervan, zelfs na de zoveelste herleesbeurt. De pagina komt uit 'Asterix en de Lauwerkrans'. Heroïx (zo heet Abraracourcix tegenwoordig) wordt op shoppingdag meegesleurd naar Lutetia. Alsof dat nog niet genoeg is moet hij gaan dineren bij zijn schoonbroer, die het duidelijk gemaakt heeft in het leven. Na een paar glazen wijn wordt het patserig gedrag hem te veel en volgt de uitbarsting. Deze pagina heeft alles: je voelt het moment aankomen, op de achtergrond zie je Obelix lustig wijn binnengieten, de ongemakkelijke sfeer aan tafel druipt van de pagina. De uitdrukking op de gezichten is prachtig. De humor onovertroffen. Broeva Haro! Bart 01 B Simon yncke.be
Rik Posted January 6, 2018 Posted January 6, 2018 Franquin vs Uderzo...Duidelijk Franquin! Omnia mutantur nihil interit
Yncke Posted January 6, 2018 Author Posted January 6, 2018 Twee klassiekers. Voor mij is Broeva Haro de sterkste van de twee. yncke.be
sanderg Posted January 6, 2018 Posted January 6, 2018 Erg mooie battle!! Twee enorme grootheden tegen elkaar! Ik ga voor Asterix https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
Bart 01 Posted January 6, 2018 Posted January 6, 2018 Inderdaad een heel mooi duel! Perfect voor alle nostalgiestemmers onder ons. Nog eens het onderste deel van de pagina in groter detail posten voor de twijfelaars De schwung en uitdrukking die Uderzo de dronken Abraracourcix en Obelix meegeeft is toch echt fenomenaal. Broeva Haro voor dinges!
nobody Posted January 6, 2018 Posted January 6, 2018 Asterix! Deze plaat doet me zin krijgen om Asterix te herlezen... Zijn daar ook integrales van? Guust probeerde ik overlaatst. De eerste delen, die ik altijd al liefst las, geen probleem, maar daarna kwam voor mij de klad er toch in.
Deweb Posted January 6, 2018 Posted January 6, 2018 Een hele lastige. Beide tekenaars/vertellers zijn mij bijna even lief. Het verschil: De plaat van Asterix lonkt echt en is al bijna te lezen zonder echt te lezen. Bij Guust moet je tot het laatste plaatje lezen om de grap te zien. Beide enorm sterke dingen. En juist daarom zo lastig. Hier moet ik me nog even op bezinnen.
Simon Posted January 6, 2018 Posted January 6, 2018 Twee kleppers tegen elkaar. Ik had het even moeilijk, want Asterix is ook een van mn favorieten. Uiteindelijk toch voor B gekozen. Guust heeft me veel meer doen lachen dan Asterix.
SPeeDy Posted January 6, 2018 Posted January 6, 2018 Dit is écht moeilijk. Die Astérix is een plaat die altijd blijven hangen is, maar hoe Franquin met die kat speelt qua beweging is ronduit fantastisch. Punt voor beide dus. Omdat dat niet gaat toch A dan maar. Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
esteban² Posted January 6, 2018 Posted January 6, 2018 Guust heeft mijn keuzeplaat eruit gegooid in de eerste ronde, dus ik stem voor Asterix. Neen, dat is niet de reden natuurlijk. Ieder geeft een beetje zijn eigen invulling aan dit toernooi en voor mij persoonlijk draait het om de 'mooiste' plaat. Dat is iets dat geen van beide bij mij oproept, wanneer ik hier naar kijk. Het draait tussen deze twee om de zwierigheid. Die van Franquin is iets beter, maar de 'grap' ligt mij niet. Dan voel ik meer voor de grimassen van de dronken mannen van Uderzo, geweldig goed, die theatrale vertoning. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
eriktex Posted January 7, 2018 Posted January 7, 2018 Plaat B is geniaal. Kan zo doorstomen naar de finale. .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Kristof Berte Posted January 7, 2018 Posted January 7, 2018 Mijn moeilijkste keuze tot nu toe. Ik kies uiteindelijk voor B, omwille van de eerste twee kaders waarin de kat met het gommetje speelt. Dat is gewoon zó natuurlijk en vlot, dat het nauwelijks opvalt hoe geniaal het getekend is. Prachtig. 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook
Recommended Posts