Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (2)] pagina 11 vs. pagina 6


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

67 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 13-01-18 at 07:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Image-000.jpg.2d39ccd41c31a3a3bd944d3e6b

 

Ik ga niet voor de mooiste, maar wel voor de beste pagina ;) .

Afgelopen weekend hoor ik mijn zoon luidop lachen in de zetel. Ik ga kijken en hij was deze pagina aan het lezen. Geen toeval, gezien ik zelf ook altijd minimaal glimlach bij het lezen hiervan, zelfs na de zoveelste herleesbeurt. 

De pagina komt uit 'Asterix en de Lauwerkrans'. Heroïx (zo heet Abraracourcix tegenwoordig) wordt op shoppingdag meegesleurd naar Lutetia. Alsof dat nog niet genoeg is moet hij gaan dineren bij zijn schoonbroer, die het duidelijk gemaakt heeft in het leven. Na een paar glazen wijn wordt het patserig gedrag hem te veel en volgt de uitbarsting. Deze pagina heeft alles: je voelt het moment aankomen, op de achtergrond zie je Obelix lustig wijn binnengieten, de ongemakkelijke sfeer aan tafel druipt van de pagina. De uitdrukking op de gezichten is prachtig. De humor onovertroffen. Broeva Haro!

 

Bart 01

 

 

B

 

6F3B59BD-A6EA-4D9C-8AE2-F6B9C01A28AE.jpe

 

Simon

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic

Inderdaad een heel mooi duel! Perfect voor alle nostalgiestemmers onder ons. 

 

Nog eens het onderste deel van de pagina in groter detail posten voor de twijfelaars :e005:

De schwung en uitdrukking die Uderzo de dronken Abraracourcix en Obelix meegeeft is toch echt fenomenaal.

Broeva Haro voor dinges! 

 

5a508f57f0c47_Image-000-kopie.thumb.jpg.ddaa171e2825e0c645c8b4b27c12e8c6.jpg

 

Link naar reactie

Een hele lastige. Beide tekenaars/vertellers zijn mij bijna even lief.

 

Het verschil: De plaat van Asterix lonkt echt en is al bijna te lezen zonder echt te lezen. Bij Guust moet je tot het laatste plaatje lezen om de grap te zien. Beide enorm sterke dingen. En juist daarom zo lastig.

 

Hier moet ik me nog even op bezinnen. 

Link naar reactie

Guust heeft mijn keuzeplaat eruit gegooid in de eerste ronde, dus ik stem voor Asterix.

Neen, dat is niet de reden natuurlijk. ;)  Ieder geeft een beetje zijn eigen invulling aan dit toernooi en voor mij persoonlijk draait het om de 'mooiste' plaat.  Dat is iets dat geen van beide bij mij oproept, wanneer ik hier naar kijk.  Het draait tussen deze twee om de zwierigheid. Die van Franquin is iets beter, maar de 'grap' ligt mij niet.  Dan voel ik meer voor de grimassen van de dronken mannen van Uderzo, geweldig goed, die theatrale vertoning.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...