nobody Posted January 10, 2018 Posted January 10, 2018 Tweede ronde. Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A esteban² B Jojo van André Geerts. Een tekenaar bij wie alles eenvoudig lijkt. Maar schijn bedriegt. Die perspectieven vanop het dak zijn allesbehalve eenvoudig. Ook een mooie nachtelijke atmosfeer met hier en daar zwarte schaduwen die de tekening nog meer tot leven brengen. Doods zijn de personages van Geerts natuurlijk niet. Een Feel good strip voor de jeugdigen van hart. dirk (monsieur toupet)
Rik Posted January 19, 2018 Posted January 19, 2018 Voor mij duidelijk A. B lijkt teveel op een matige kloon van Uderzo... Omnia mutantur nihil interit
Kool Thing Posted January 19, 2018 Posted January 19, 2018 A is een groot uitgevallen geweldig kadertje. B is een echte stripplaat vol schitterend qua camerawerk. B dus. Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Dr. Benway Posted January 19, 2018 Posted January 19, 2018 Ik kies voor de sfeerschepping van B. marcelherms.nl
Kristof Berte Posted January 19, 2018 Posted January 19, 2018 B is leuk en mooi, maar er zit toch net iets meer Fibonacci in A. 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook
esteban² Posted January 19, 2018 Posted January 19, 2018 Mijn pleidooi voor plaat A werd reeds gehouden. Alsook hoe onzinnig het is dat sommigen een stripkader van een pagina groot plots stellen dat het geen strip is, maar een illustratie. Slaat nergens op. Damn zeg ... Mijn eigen pagina tegen één van mijn persoonlijke favorieten in deze wedstrijd. Een terecht populaire dan nog. Guust all over again. Ik stem uiteraard voor Blacksad. Maar begrijp ook mensen die niet aan de charme van de tegenstander kunnen weerstaan. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Hamirubi Posted January 19, 2018 Posted January 19, 2018 2 uren geleden, esteban² zei: Alsook hoe onzinnig het is dat sommigen een stripkader van een pagina groot plots stellen dat het geen strip is, maar een illustratie. Slaat nergens op. Slaat wel ergens op. Maar 't is wel een mooi stripplaatje. I'am a locksmith. And I'm a locksmith.
esteban² Posted January 19, 2018 Posted January 19, 2018 Toch niet. Een strippagina blijft een strippagina. Ongeacht of die bestaat uit één grote plaat, 12 kleine kaders, tekeningen die in elkaar overlopen zonder duidelijke randen, enz. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
SPeeDy Posted January 19, 2018 Posted January 19, 2018 Niet makkelijk deze. Sympathie voor B, maar bij A blijf je speuren naar wat er allemaal op die plaat staat. A dus. Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
esteban² Posted January 19, 2018 Posted January 19, 2018 Best nog spannend. Ik had verwacht dat Jojo mijn keuzeplaat met haar en huid zou verslinden. Niet dus. Welke pagina het ook niet haalt, het is sowieso een verlies. Beide toppers op hun geheel eigen wijze. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Tweetie Posted January 20, 2018 Posted January 20, 2018 Op 19-1-2018 om 22:21, esteban² zei: Beide toppers op hun geheel eigen wijze. Het hele toernooi heeft een groot appels tegen peren gehalte.
bouncer Posted January 20, 2018 Posted January 20, 2018 Moesappels en stoofperen, een verrassend lekkere combinatie. Sympathie voor B weet Rik weer te verpesten door inderdaad de vergelijking met Uderzo te maken. Jammer voor "outsider " Andre Geerts ten faveure van de al zo lang bejubelde Guarnido.
Recommended Posts