Suske Posted January 27, 2018 Posted January 27, 2018 Na Jan Steeman eerder deze week, is nu ook tekenaar Mort Walker overleden. Zijn bekendste creatie was Beetle Baily, bij ons gekend als Flippie Flink. Hij werd 94. https://www.washingtonpost.com/local/obituaries/mort-walker-whose-beetle-bailey-was-a-comic-page-staple-for-decades-dies-at-94/2018/01/27/bcd374ec-039e-11e8-bb03-722769454f82_story.html?utm_term=.c02d17cfac5e Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986
Tweetie Posted January 27, 2018 Posted January 27, 2018 "At the end of the war, he helped oversee the destruction of binoculars and watches from an ordnance depot in Naples. His job was to make sure nobody stole anything before it was destroyed." Tja, ik snap waar de humor vandaan komt..... Quote
Werner Posted January 28, 2018 Posted January 28, 2018 Als het over het leger gaat, moet je geen grappen maken. Het is al grappig genoeg als je gewoon vertelt wat er gebeurt. Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be
Guest Kameraad Mauser Posted January 28, 2018 Posted January 28, 2018 Vooral over het Belgisch leger... Quote
cartoonesk Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Mort Walker was een van mijn favoriete Amerikaanse stripmakers. Heeft, al dan niet met anderen, hele leuke strips gemaakt. Behalve Beetle Bailey / Flippie Flink (uit Pep, Eppo en als ik me niet vergis ook Robbedoes/Spirou) Hi and Lois / De familie Achterop (de familie Klepkes vroeger in de Vlaamse Libelle) (met Dik Browne) Boner's Ark / De ark van Zoo (ken ik uit Mickey's maandblad) Sam & Silo (uit Mickey's maandblad) (met Jerry Dumas) Meer strips van Mort Walker te ontdekken of herontdekken op de fantastische blog van Ger Apeldoorn : http://allthingsger.blogspot.nl/search/label/Mort Walker Quote
Suske Posted January 29, 2018 Author Posted January 29, 2018 16 minuten geleden, Koen zei: Het roept wel herinneringen uit mijn jeugd op. Ik weet dat ik die strips leuk vond maar vroeg me af waar ik ze gelezen heb. Dan zal het wel in Eppo zijn geweest. Flippie Flink stond wel in Robbedoes, maar dat was omstreeks 1974. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986
Guest Kontiki Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Ik heb Flippie nooit echt haha-grappig gevonden, maar wel vermakelijk genoeg om die graag te lezen. Het leger als microkosmos met al die uiteenlopende personages was en bleef een goeie gimmick. Toen Eppo met het besluit kwam om te willen stoppen met de reeks, vond ik dat jammer. Die vier strookjes in een gevarieerd blad waar humorstrips ofwel heel slecht ofwel heel goed bevonden worden (meer extreme reacties dan de vervolgverhalen eigenlijk) vond ik niet misstaan. Quote
cartoonesk Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Ik kan me uit Eppo Wordt Vervolgd nog herinneren dat Hanco Kolk en Peter de Wit eens bij Mort Walker op bezoek zijn geweest. Ze hadden toen denk ik een interview gedaan of in ieder geval een strip gemaakt over hun reis naar Amerika. (helaas niets van teruggevonden online) Quote
Madam Kito Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Wat ik aan de familie Klepkes/Achterop/Hi & Lois altijd zo vreemd vond was dat de tekenaar van Hagar dat tekende, maar dan wel niet in zijn eigen tekenstijl maar in de tekenstijl van Walker, de scenarist. Sam's Strip is overigens geweldig. Heel veel ideeën uit bijvoorbeeld Merho's Album 26 (of Paniek in Stripland) zaten daar al in. Flippie Flink was ook een reeksje waarvan ik af en toe eens een albumpje kocht. Altijd met veel plezier gelezen. Ik herinner me dat ik in mijn jeugdjaren ooit een strip heb gemaakt waarin ik gewoon een hele hoop gags van FF aan elkaar had geplakt tot een lang scenario. Ik heb het album 'Miss Buxley, sexism in Beelte Bailey' liggen, met daarin alle grappen rond de sexy secretaresse. Er staan ook een aantal niet gebruikte scenario's in die te extreem werden bevonden. Zoals deze twee: Quote
pudifar Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 4 hours ago, cartoonesk said: Mort Walker was een van mijn favoriete Amerikaanse stripmakers. Heeft, al dan niet met anderen, hele leuke strips gemaakt. Behalve Beetle Bailey / Flippie Flink (uit Pep, Eppo en als ik me niet vergis ook Robbedoes/Spirou) Hi and Lois / De familie Achterop (de familie Klepkes vroeger in de Vlaamse Libelle) (met Dik Browne) Boner's Ark / De ark van Zoo (ken ik uit Mickey's maandblad) Sam & Silo (uit Mickey's maandblad) (met Jerry Dumas) Meer strips van Mort Walker te ontdekken of herontdekken op de fantastische blog van Ger Apeldoorn : http://allthingsger.blogspot.nl/search/label/Mort Walker hahaha super allemaal! Quote
Guest Kontiki Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Jammer dat Checker al vroeg stopte met het integraal bundelen van Beetle Bailey. Of mis ik ergens een integrale reeks? Quote
Theodoor Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 8 uren geleden, Tom B zei: Sam's Strip is overigens geweldig. Heel veel ideeën uit bijvoorbeeld Merho's Album 26 (of Paniek in Stripland) zaten daar al in. In 2009 verscheen van "Sam's Strip" een integrale uitgave (in één volume) bij Fantagraphics. Drie stroken per pagina op 170 pagina's maakt in totaal 510 afleveringen. Voorin en achterin het boek staat telkens nog een extra katern met achtergrondinformatie. Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)
cartoonesk Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 Lijkt me een hele leuke strip! Ik heb er al eens enkele gezien in een stripinfoblad. Quote
cartoonesk Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 Op 29-1-2018 om 12:44, Tom B zei: Wat ik aan de familie Klepkes/Achterop/Hi & Lois altijd zo vreemd vond was dat de tekenaar van Hagar dat tekende, maar dan wel niet in zijn eigen tekenstijl maar in de tekenstijl van Walker, de scenarist. Ik heb het album 'Miss Buxley, sexism in Beelte Bailey' liggen, met daarin alle grappen rond de sexy secretaresse. Er staan ook een aantal niet gebruikte scenario's in die te extreem werden bevonden. Zoals deze twee: Ik begrijp wat je bedoelt. Dik Browne's stijl is iets grover, minder gepolijst. Die laatste geschetste grap met de generaal is erg grappig. Toevallig staat over die niet gebruikte ideeën iets in het artikel van de link in het bovenste bericht van Suske. Quote
cartoonesk Posted January 31, 2018 Posted January 31, 2018 Ik kan het niet laten deze nog eventjes te delen. groetjes Quote
cartoonesk Posted February 12, 2018 Posted February 12, 2018 Deze vond ik nog in mijn 'archief'. Behoorlijk grappig! Quote
Madam Kito Posted February 12, 2018 Posted February 12, 2018 Ik heb nooit goed begrepen wat die streepjes op Kokkies schouders zijn. Moet dat haar voorstellen? In dat geval heeft de inkleurder het duidelijk verkeerd begrepen. Of zijn dat uitgerafelde mouwen van een t-shirt? Quote
cartoonesk Posted February 12, 2018 Posted February 12, 2018 Waar jij op let! Ik zou armhaar toch anders tekenen maar deze Amerikaanse inkleuring maakt het mysterie nog groter (of geeft het antwoord?)... Quote
dutch lines Posted February 12, 2018 Posted February 12, 2018 24 minuten geleden, cartoonesk zei: Waar jij op let! Ik zou armhaar toch anders tekenen maar deze Amerikaanse inkleuring maakt het mysterie nog groter (of geeft het antwoord?)... Het is inderdaad haar: "Cookie, the hairy-shouldered chef" Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.
Tweetie Posted February 12, 2018 Posted February 12, 2018 2 uren geleden, Michel zei: Het is inderdaad haar: "Cookie, the hairy-shouldered chef" Inderdaad. Zie de volgende cartoon. Quote
Madam Kito Posted February 12, 2018 Posted February 12, 2018 3 uren geleden, cartoonesk zei: Waar jij op let! Zelf tekenaar, he. Maar dat mysterie is eindelijk opgelost dankzij Tweetie, waarvoor dank. Quote
cartoonesk Posted January 31, 2023 Posted January 31, 2023 Nooit geweten dat er van Flippie Flink ooit een tekenfilm was! djkeos 1 Quote
Recommended Posts