nobody Posted January 31, 2018 Share Posted January 31, 2018 Tweede Kwartfinale Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Een plaat uit de reeks Peter Pan van Loisel, uit de zwart-wit luxe-integrale. De actie van de krokodil, 4 kaders die een fractie van een seconde samenvatten. Weergaloos. Wel een vrij slechte foto, maar ik wil het boek niet teveel plooien Kristof Berte B Jerome K Jerome Bloks van Dodier. Een scène waarin de sympathieke detective op zijn solex een politiewagen schaduwt. De beelden zijn erg goed gekozen. Bloks komt maar enkele keren in beeld, soms alleen zijn hoofd in een spiegel, de band van zijn solex... Dodier gebruikt heel vaak foto's als basis en dat merk je wel. Toch leven zijn personages en zijn platen. Ook een zulke heldere vertelling dat woorden achterwege kunnen blijven. dirk (monsieur toupet) Link to comment
esteban² Posted February 1, 2018 Share Posted February 1, 2018 Toch een moeilijke keuze. Ik ga voor Loisel, maar niet met volle overtuiging. Link to comment
Metabaron Posted February 1, 2018 Share Posted February 1, 2018 Met volle overtuiging voor Loisel gestemd. Ik heb de hele Peter Pan-reeks nog eens herlezen toen ik deze pagina zag opduiken aan het begin van het toernooi. Link to comment
esteban² Posted February 1, 2018 Share Posted February 1, 2018 Het was bij mij het ontbreken van de prachtige inkleuring die mij deed twijfelen. En laat die bij prent B nu net heel aangenaam zijn. Maar toch, de plaat van Loisel dus. :) Link to comment
Metabaron Posted February 1, 2018 Share Posted February 1, 2018 Ik heb doorgaans ook een voorkeur voor kleur, maar deze pagina is toch ook heel ferm in zwart-wit, vind ik. Link to comment
Dog Mengo Posted February 1, 2018 Share Posted February 1, 2018 Ik ben van mening dat Loisel véél betere platen heeft, dus heb ik gekozen voor een goede plaat van Dodier. Link to comment
SPeeDy Posted February 1, 2018 Share Posted February 1, 2018 Deze vind ik niet echt moeilijk: Loisel Link to comment
sanderg Posted February 1, 2018 Share Posted February 1, 2018 Ik ga ook voor Loisel- ik zie graag platen in zwart-wit. De Blocks pagina vind ik ook mooi, maar een beetje saai https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Dr. Benway Posted February 1, 2018 Share Posted February 1, 2018 B. Ik ga 'm steeds meer waarderen. marcelherms.nl Link to comment
TDPB Posted February 1, 2018 Share Posted February 1, 2018 Ik ga voor de helderheid van B. A is me een te rommelig gedoe. Al dat gekriebel! Link to comment
Kristof Berte Posted February 1, 2018 Share Posted February 1, 2018 Ik kies voor m'n eigen plaat van Loisel, al vind ik dit wel twee evenwaardige platen. Als ie de halve finale haalt, beloof ik dat ik een betere foto maak 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Rik Posted February 1, 2018 Share Posted February 1, 2018 Duidelijk Loisel in deze battle. Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Rork Posted February 1, 2018 Share Posted February 1, 2018 Ook duidelijk A. A is in opzet, traagheid en expressie een mooie plaat. B blijf ik ondanks de goede uitvoering wat gewoontjes vinden en doet me weinig. Link to comment
Wollodrin Posted February 3, 2018 Share Posted February 3, 2018 A - Peter Pan van Loisel is echt een prachtig boek en zo ook deze pagina Link to comment
Recommended Posts