Ga naar inhoud

Op zoek


Monti

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ben al een tijdje op zoek naar een strip die ik me herinner uit mijn jeugd maar nog steeds niet (terug)gevonden heb.

Het album stond op mijn school  in de boekenkast, moet zo'n 35 - 40 jaar geleden geweest zijn dus ik vermoed dat het  ± eind jaren 70 moet uitgegeven zijn geweest. Het was een sci-fi strip waarin gevochten werd in het menselijk lichaam, witte (harde?) kaft. Stijl 'superhero'. Ook meen ik me te herinneren dat de 'goeden' een wit pak aan hadden (witte bloedcellen?).

 

Alvast bedankt

 

Monti

Link naar reactie
10 minutes ago, Kool Thing said:

Eindelijk erop gekomen. Die waren ook in het wit... maar het verhaal van in het menselijk lichaam kan ik me niet voor de geest halen

 

 

27226.jpg

Ik ken dit niet maar het ziet er fantastisch old-school uit 😄

Die dame ook die hulpeloos aan de voeten van de held hangt.. proest :-)
Wat was alles vroeger eigenlijk heerlijk naief.. 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik ben ook op zoek naar een boek dat ik enkele maanden terug in de Fnac in Gent zag liggen. Ik had het graag aangekocht, maar ik vind het niet meer terug. 

 

Het was een recente graphic novel, ik dacht geschreven en getekend door een Vlaming, met de middeleeuwen als onderwerp.  Geen klassiek middeleeuws verhaal, maar eerder psychedelisch qua verhaal en tekeningen. Er zaten toch veel tekeningen bij die op Jeroen Bosch geïnspireerd leken te zijn. 

 

Heeft iemand een idee?

Link naar reactie
1 uur geleden, pudifar zei:

Ik ben ook op zoek naar een boek dat ik enkele maanden terug in de Fnac in Gent zag liggen. Ik had het graag aangekocht, maar ik vind het niet meer terug. 

 

Het was een recente graphic novel, ik dacht geschreven en getekend door een Vlaming, met de middeleeuwen als onderwerp.  Geen klassiek middeleeuws verhaal, maar eerder psychedelisch qua verhaal en tekeningen. Er zaten toch veel tekeningen bij die op Jeroen Bosch geïnspireerd leken te zijn. 

 

Heeft iemand een idee?

Dit album van Griffo misschien?

image.thumb.png.0594bb820904a51e4c49534ed01add7b.png

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
  • 5 months later...

Ik zou het nog eens moeten nakijken,  maar ik denk dat dit komt uit 'De X-bom'. Adhemar was toen nog niet geboren. In de X-bom zorgen explosies voor een verwisseling van de hoofden op de lichamen van Nero, madam Pheip, Petoetje en Petatje. Volgens mij komt de uitspraak van prof Schtanck er nadat onze helden opnieuw hun normale gedaante hebben en hun vreugde uitroepen. Bij Schtanck heeft de ontploffing een minder goede uitwerking: hij wordt stapelzot - staat op zijn hoofd en roept 'Hoe en ra! We zijn terug normaal!' - en wordt afgevoerd naar een gekkenhuis. Maar ik zou het eens moeten opzoeken om helemaal zeker te zijn.

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 15/3/2019 om 14:09, Hamirubi zei:

 

Hoi, @Tuizentfloot, mag ik nog eens beroep doen op jouw geheugen?

Ik zoek een Nero-album, wellicht in kleur, waarin Nero wordt ontvoerd. Hij wordt meegesleurd in een bestelwagen.

Volgens mij staat er 'Roger' op de bestelwagen.

 

Strook 25 van het album De Paardekop!

Gevonden na drie uur de stripkast te doorzoeken. Oef!

 

 

(zie ook strook 30 van het album)

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...