Monti Posted July 18, 2018 Share Posted July 18, 2018 Hallo iedereen, Ben al een tijdje op zoek naar een strip die ik me herinner uit mijn jeugd maar nog steeds niet (terug)gevonden heb. Het album stond op mijn school in de boekenkast, moet zo'n 35 - 40 jaar geleden geweest zijn dus ik vermoed dat het ± eind jaren 70 moet uitgegeven zijn geweest. Het was een sci-fi strip waarin gevochten werd in het menselijk lichaam, witte (harde?) kaft. Stijl 'superhero'. Ook meen ik me te herinneren dat de 'goeden' een wit pak aan hadden (witte bloedcellen?). Alvast bedankt Monti Quote Link to comment
Metabaron Posted July 18, 2018 Share Posted July 18, 2018 Zou dat geen strip naar de tekenfilmreeks ‘Er was eens de mens’ kunnen zijn? Daar doet het mij meteen aan denken. Quote Link to comment
Monti Posted July 18, 2018 Author Share Posted July 18, 2018 18 minutes ago, Metabaron said: Zou dat geen strip naar de tekenfilmreeks ‘Er was eens de mens’ kunnen zijn? Daar doet het mij meteen aan denken. Nee, dit was 'volwassener' laser gevechten enzo, toch bedankt voor de poging Quote Link to comment
Hamirubi Posted July 18, 2018 Share Posted July 18, 2018 @Metabaron: Toen al in stripformaat? Ik herinner me enkel de boekjes. Bij Sylvester verschenen verleden jaar (2017) wel de Nederlandstalige strips van 'Er was eens... de mens', een stripreeks uit begin jaren 1980. https://nl.wikipedia.org/wiki/Er_was_eens... Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Tsjik Posted July 18, 2018 Share Posted July 18, 2018 Is het niet de serie 'zo werkt je lichaam'? Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted July 19, 2018 Share Posted July 19, 2018 Lijkt er wel op, al is de serie pas 25 jaar oud. Quote Link to comment
Metabaron Posted July 19, 2018 Share Posted July 19, 2018 Het is die dat ik bedoelde, al ken ik alleen de tekenfilmversie. Monti, is dat ‘m? Quote Link to comment
Monti Posted July 20, 2018 Author Share Posted July 20, 2018 bedankt allemaal, maar de zo werkt je lichaam reeks ken ik ook maar is dus niet wat ik zoek, de tekeningen van hetgeen ik zoek zijn meer 'superheroachtig'. Helden in witte 'cyber' pakken / gevechts kleding.... Quote Link to comment
Kool Thing Posted July 20, 2018 Share Posted July 20, 2018 Is het die? Heel graag gelezen en vooral deel 2 vond ik vroeger als kleine gast schitterend Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted July 20, 2018 Share Posted July 20, 2018 Het kan ook de Luc zijn Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Ambreville Posted July 20, 2018 Share Posted July 20, 2018 Was er bij Târhn indertijd geen tekenfilmserie? Quote Link to comment
Kool Thing Posted July 20, 2018 Share Posted July 20, 2018 Geen idee. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted July 20, 2018 Share Posted July 20, 2018 Eindelijk erop gekomen. Die waren ook in het wit... maar het verhaal van in het menselijk lichaam kan ik me niet voor de geest halen Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
sanderg Posted July 20, 2018 Share Posted July 20, 2018 10 minutes ago, Kool Thing said: Eindelijk erop gekomen. Die waren ook in het wit... maar het verhaal van in het menselijk lichaam kan ik me niet voor de geest halen Ik ken dit niet maar het ziet er fantastisch old-school uit Die dame ook die hulpeloos aan de voeten van de held hangt.. proest :-) Wat was alles vroeger eigenlijk heerlijk naief.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Metabaron Posted July 20, 2018 Share Posted July 20, 2018 2 minuten geleden, sanderg zei: Ik ken dit niet maar het ziet er fantastisch old-school uit Die dame ook die hulpeloos aan de voeten van de held hangt.. proest Wat was alles vroeger eigenlijk heerlijk naief.. Lastig ook, zo’n babe aan je been. Quote Link to comment
Suske Posted July 20, 2018 Share Posted July 20, 2018 1 uur terug, Metabaron zei: Lastig ook, zo’n babe aan je been. Toch liever een babe dan een blok aan mijn been. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Monti Posted July 20, 2018 Author Share Posted July 20, 2018 qua stijl zitten we in de goede richting denk ik (tharn en gigantik), meen me ook te herinneren dat de 'witten' ook een helm droegen.... alvast bedankt allemaal voor het reeds geleverde speurwerk :) Quote Link to comment
Suske Posted July 20, 2018 Share Posted July 20, 2018 Misschien is het Dani Futuro wel? Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Ambreville Posted July 20, 2018 Share Posted July 20, 2018 Nog een poging. Hier zal ooit wel een classic van zijn uitgekomen. Quote Link to comment
Monti Posted July 21, 2018 Author Share Posted July 21, 2018 Spijtig genoeg geen succes :( Ik denk dat het ook geen strip uit een reeks was maar eerder een soort van educatieve strip. Wat er ook zeker inzat waren lasergevechten. Quote Link to comment
Rork Posted July 21, 2018 Share Posted July 21, 2018 Dat deed me denken aan een storm album buiten de reeks, volgens mij De Dallas Paradox, maar die zit er ook 20 jaar naast: https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/storm-lawrence/26699-de-dallas-paradox Quote Link to comment
pudifar Posted July 29, 2018 Share Posted July 29, 2018 Ik ben ook op zoek naar een boek dat ik enkele maanden terug in de Fnac in Gent zag liggen. Ik had het graag aangekocht, maar ik vind het niet meer terug. Het was een recente graphic novel, ik dacht geschreven en getekend door een Vlaming, met de middeleeuwen als onderwerp. Geen klassiek middeleeuws verhaal, maar eerder psychedelisch qua verhaal en tekeningen. Er zaten toch veel tekeningen bij die op Jeroen Bosch geïnspireerd leken te zijn. Heeft iemand een idee? Quote Link to comment
Suske Posted July 29, 2018 Share Posted July 29, 2018 1 uur geleden, pudifar zei: Ik ben ook op zoek naar een boek dat ik enkele maanden terug in de Fnac in Gent zag liggen. Ik had het graag aangekocht, maar ik vind het niet meer terug. Het was een recente graphic novel, ik dacht geschreven en getekend door een Vlaming, met de middeleeuwen als onderwerp. Geen klassiek middeleeuws verhaal, maar eerder psychedelisch qua verhaal en tekeningen. Er zaten toch veel tekeningen bij die op Jeroen Bosch geïnspireerd leken te zijn. Heeft iemand een idee? Dit album van Griffo misschien? Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
pudifar Posted July 29, 2018 Share Posted July 29, 2018 Helaas niet, het was veel minder klassiek getekend. Quote Link to comment
pudifar Posted July 29, 2018 Share Posted July 29, 2018 Gevonden! Het was "Papa Zoglu" ofwel de reizende koeienprins. Quote Link to comment
Hamirubi Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Gezocht, een Nero-album. Mijn "schoongrootvader zaliger" en schoonmoeder zochten/zoeken het album met een plaatje waarin Adhemar op zijn kop staat en uitroept: "Hoe en ra! We zijn normaal!" Wie helpt? Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Tuizentfloot Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 Ik zou het nog eens moeten nakijken, maar ik denk dat dit komt uit 'De X-bom'. Adhemar was toen nog niet geboren. In de X-bom zorgen explosies voor een verwisseling van de hoofden op de lichamen van Nero, madam Pheip, Petoetje en Petatje. Volgens mij komt de uitspraak van prof Schtanck er nadat onze helden opnieuw hun normale gedaante hebben en hun vreugde uitroepen. Bij Schtanck heeft de ontploffing een minder goede uitwerking: hij wordt stapelzot - staat op zijn hoofd en roept 'Hoe en ra! We zijn terug normaal!' - en wordt afgevoerd naar een gekkenhuis. Maar ik zou het eens moeten opzoeken om helemaal zeker te zijn. Quote Link to comment
Hamirubi Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 Geweldig, Tuizentfloot! Ik kijk vanavond al eens in mijn boekenkast: misschien heb ik het album. Ik hou je op de hoogte. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Tuizentfloot Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 Zonet eens nagekeken en ik kan gelukkig nog op mijn parate kennis over Nero rekenen. Alleen de naam van de professor week wat af: het is Sthanck en niet Schtanck. Quote Link to comment
Hamirubi Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 13 uren geleden, Tuizentfloot zei: Zonet eens nagekeken en ik kan gelukkig nog op mijn parate kennis over Nero rekenen. Alleen de naam van de professor week wat af: het is Sthanck en niet Schtanck. Wow: ik ben onder de indruk! Ik heb intussen de strippagina gevonden. Dit gaat indruk maken op de schoonfamilie. Thank you soeur Tuizentfloot! Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Tuizentfloot Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Graag aha gedaan ! Quote Link to comment
Yncke Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 8 hours ago, Hamirubi said: Wow: ik ben onder de indruk! Idem! Chapeau, Tuizentfloot. Quote yncke.be Link to comment
Hamirubi Posted March 15, 2019 Share Posted March 15, 2019 Op 19/1/2019 om 07:17, Tuizentfloot zei: Graag aha gedaan ! Hoi, @Tuizentfloot, mag ik nog eens beroep doen op jouw geheugen? Ik zoek een Nero-album, wellicht in kleur, waarin Nero wordt ontvoerd. Hij wordt meegesleurd in een bestelwagen. Volgens mij staat er 'Roger' op de bestelwagen. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Hamirubi Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Op 15/3/2019 om 14:09, Hamirubi zei: Hoi, @Tuizentfloot, mag ik nog eens beroep doen op jouw geheugen? Ik zoek een Nero-album, wellicht in kleur, waarin Nero wordt ontvoerd. Hij wordt meegesleurd in een bestelwagen. Volgens mij staat er 'Roger' op de bestelwagen. Strook 25 van het album De Paardekop! Gevonden na drie uur de stripkast te doorzoeken. Oef! (zie ook strook 30 van het album) Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Tuizentfloot Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 @Hamirubi Deze deed me niet onmiddellijk een belletje rinkelen, maar helaas momenteel te ziek en te mottig ( koppijn, oorpijn, keelpijn, hoest en snipverkouden ) om het zelf op te zoeken in mijn strips. Ik ben dus blij voor jou maar ook voor mezelf dat jij het antwoord op jouw vraag zelf hebt gevonden. Quote Link to comment
Recommended Posts