Ga naar inhoud

Stripfestival Ieper - 5 April 2014


Kool Thing

Recommended Posts

ja, voor mij het zelfde verhaal , zeer goed meegevallen Ieper: alles goed geregeld , goede opvolging van bonnetje afgeven , met de rijen kon je switchen als er te veel voor waren , en de tekenaars die ik wou heb ik ook kunnen doen .

 

en lekker gezellig mooi weer om Ieper beetje te verkennen .

 

hopelijk is er weer een vervolg binnen 2 jaar ?

thanks aan de organisatie .

Link naar reactie

Het was mijn vuurdoop als "striptekenaar" en het is heel goed meegevallen.
De buren waren sympathiek en het is leuk om andere mensen die door het stripvirus zijn gebeten te ontmoeten.

Veel bijgeleerd.  Ik had mijn naamkaart weggezet om wat meer plaats te maken voor mijn strip wat dus niet zo slim was. Mensen vonden mij dan niet terug.

 

Bedankt aan de mensen die een strip hebben gekocht.  Laat zeker weten wat je ervan vond.

Link naar reactie

Wel, 't was mijn eerste beurs als "tekenaar in eigen beheer". Gelukkig toch een aantal boekjes kunnen verkopen ('t waren eigenlijk geen strips, dus het lag al wat moeilijker). Ook ik had sympathieke buren naast me.
Persoonlijk zou ik de volgende keer wel alle toppers, die beneden zaten, boven laten signeren, zodat alle bezoekers ook verplicht langs de mindere goden moeten passeren, dat zou de klassiekere stripkopers toch ook eens tonen dat er ook andere auteurs zaten :-).

Voor de rest helaas niet veel van de beurs gezien, ik moest mijn standje bemannen :-). Maar ik had de indruk dat het allemaal vlot verliep en iedereen vriendelijk was.

De kwis 's avonds was ook heel plezant; nog eens bedankt aan mijn ploegmaten Yncke, Tom Bouden en de oppergoerie van dit forum zelve: Bonte.

Link naar reactie

Ik stond er met een tweedehandsstand(je), dus veel heb ik van het stripfestival niet kunnen zien. Wel gelukkig de Masters at work bezig gezien ( Bosschaert, Stedho, Kreo en Degryse ). Af en toe enkele forummers gesproken. Een vlekkeloos gemoedelijk stripfestival gehad.

Wat feedback van de kleinste bezoekers : mijn jongste zoon was behoorlijk in de wolken. Eerst een cursus striptekenen gevolgd bij Steven Selschotter ( papa, dat was die tekenaar van de bierkaartjes van Rodenbach ! ), meegesprongen met de Jump-wedstrijd, vervolgens een dédicasse gescoord bij Mario Boon ( Mon en Tuur ) en Charel Cambré ( Jump! ) en ten slotte nog een rondleiding langs de 100-jaar striptijdschriftententoonstelling.

Link naar reactie

Trouwens spijtig (ook vooral voor de organisatoren) dat de drank- en eetstand niet in de bibliotheek stond... Anders zouden de inkomsten daaruit waarschijnlijk een veelvoud geweest zijn. Maar werd waarschijnlijk verboden door de bibliotheek zelf?

Link naar reactie

Persoonlijk zou ik de volgende keer wel alle toppers, die beneden zaten, boven laten signeren, zodat alle bezoekers ook verplicht langs de mindere goden moeten passeren, dat zou de klassiekere stripkopers toch ook eens tonen dat er ook andere auteurs zaten :-).

 

Zoals je gemerkt hebt, hangen we volledig vast aan de bibliotheek ( en gelukkig want we kregen er enorm veel steun van ). We moesten ons wel aan enkele regels houden. Eén ervan was dat er geen verkoop van boeken was beneden. Hierdoor zaten Strip2000 en de onafhankelijke tekenaars boven. We hebben als lokker de expo van Jorikus gebruikt. Door het onverwacht afvallen van enkele ( niet aangekondigde ) 'nieuwe signeer'namen van Saga viel ons plan wat in het water.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Trouwens spijtig (ook vooral voor de organisatoren) dat de drank- en eetstand niet in de bibliotheek stond... Anders zouden de inkomsten daaruit waarschijnlijk een veelvoud geweest zijn. Maar werd waarschijnlijk verboden door de bibliotheek zelf?

 

Inderdaad. Drank moesten we dan ook halen in de Academie. De binnenplaats mocht hier ook niet voor gebruikt worden. We hebben express gekozen voor deze locatie omwille van concept van het festival, én de kosten.

 

Om 23 uur kwam men me het goede nieuws vertellen dat de bar zijn break-even had bereikt. Oef, geen diepe put.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Zoals iedereen kon zien ben ik vrij laat aangekomen. Ik ging dan ook niet bepaald voor de franse genodigden die men trouwens wel vaker ziet, maar eerder met het idee: we zien wel waar er niet te veel volk staat en wat er te rapen valt. En vooral om eens langs te lopen bij de minder gesolliciteerde en bekende tekenaars, dit zeggende zonder oneerbiedig te willen zijn. Voor hen is tekenen ook hun passie en zij leveren immers ook mooi werk af, alleen bereiken ze -jammer voor hen- een minder groot publiek.

 

De tasjes- en rugzakpolitiek bij die franse tekenaars vond ik echt wel vreemd, toch zeker op deze grote schaal. Het leek wel een wedstrijd van met-hoeveel-tasjes-kan-ik-in-zoveel-mogelijk-rijen-staan. Sorry maar daar doe ik niet aan mee, gelukkig had ik een andere planning. Dat er in sommige lange en trage rijen een zak staat aan te schuiven voor de eigenaar die eventjes in een andere, veel kortere rij zijn kans waagt: alle begrip, daar ben ik zelf ook voorstander van.

 

Maar ik geloof nooit dat dit een goed idee is om hier een gewoonte van te maken. Nu werd het blijkbaar door iedereen aanvaard en is het goed verlopen omdat iedereen elkaar kent. Al ben er ik er honderd procent zeker van dat er verscheidene mensen binnensmonds wel regelmatig gevloekt hebben als het net aan hen zou zijn en op het laatste moment iemand uit een andere rij het plaatsje van zijn zak komt opeisen. Dan denk je van: godver, moet jij net nu komen aanlopen als het eigenlijk/eindelijk aan mij is en als jij in de rij hiernaast al aan de beurt bent en in de rij daarnaast zo meteen ook! Maar ik kan en DURF niks zeggen want doe het zelf ook!

Het kan ook helemaal anders uitdraaien met veel ergernissen en discussies. En achteraf worden dan de organisators op dit forum neergesabeld omdat ze dat toestaan om 'goed te doen'.

Stel je maar eens voor dat er een aantal Brusselse, Waalse of Franse vaste dedi-liefhebbers aanwezig waren (niet onrealistisch met Lys-lez-Lannoy, Lille en Roubaix vlakbij). Dan ontketen je een ware burgeroorlog en is de sfeer, de reputatie van de beurs én de goodwill van de auteurs ver zoek!

Velen onder ons zitten vaak genoeg op festivals in Wallonië en Frankrijk om te weten dat zoiets niet kan en we zijn de eerste om te klagen als we het daar zien gebeuren.

Nee, echt geen goed idee en ik sluit me aan bij de alleszeggende repliek van bouwertje hier hogerop.

 

Nog iets positiefs te melden? Zeker! Delphine Frantzen! Wat een lief meiske en ware kunstenares  :e002:

En een -eerste- zéér aangename ontmoeting met Criva en Verhast: héél sympathieke jongens!

Het voordeel van de rugzakkentoestand helemaal achteraan, was dat ik als laatste op de beurs aankwam om uiteindelijk als eerste bij Kox in de rij te staan, om vervolgens probleemloos en met minieme tot geen wachttijd langs Lechuga, De Rop, Leemans, Spaey en Frantzen kon passeren.

De rest van de namiddag gezellig boven gezeten bij Charel, Luc Cromheecke, Steve Van Bael en zoals eerder vermeld, de zeer gewaardeerde kennismaking met het duo Criva/Verhast.

 

En de korte, maar toffe babbels en ontmoetingen met de andere repers maken het af om een leuke dag achter de rug te hebben.

Link naar reactie

Zoals iedereen kon zien ben ik vrij laat aangekomen. Ik ging dan ook niet bepaald voor de franse genodigden die men trouwens wel vaker ziet, maar eerder met het idee: we zien wel waar er niet te veel volk staat en wat er te rapen valt. En vooral om eens langs te lopen bij de minder gesolliciteerde en bekende tekenaars, dit zeggende zonder oneerbiedig te willen zijn. Voor hen is tekenen ook hun passie en zij leveren immers ook mooi werk af, alleen bereiken ze -jammer voor hen- een minder groot publiek.

 

De tasjes- en rugzakpolitiek bij die franse tekenaars vond ik echt wel vreemd, toch zeker op deze grote schaal. Het leek wel een wedstrijd van met-hoeveel-tasjes-kan-ik-in-zoveel-mogelijk-rijen-staan. Sorry maar daar doe ik niet aan mee, gelukkig had ik een andere planning. Dat er in sommige lange en trage rijen een zak staat aan te schuiven voor de eigenaar die eventjes in een andere, veel kortere rij zijn kans waagt: alle begrip, daar ben ik zelf ook voorstander van.

 

Maar ik geloof nooit dat dit een goed idee is om hier een gewoonte van te maken. Nu werd het blijkbaar door iedereen aanvaard en is het goed verlopen omdat iedereen elkaar kent. Al ben er ik er honderd procent zeker van dat er verscheidene mensen binnensmonds wel regelmatig gevloekt hebben als het net aan hen zou zijn en op het laatste moment iemand uit een andere rij het plaatsje van zijn zak komt opeisen. Dan denk je van: godver, moet jij net nu komen aanlopen als het eigenlijk/eindelijk aan mij is en als jij in de rij hiernaast al aan de beurt bent en in de rij daarnaast zo meteen ook! Maar ik kan en DURF niks zeggen want doe het zelf ook!

Het kan ook helemaal anders uitdraaien met veel ergernissen en discussies. En achteraf worden dan de organisators op dit forum neergesabeld omdat ze dat toestaan om 'goed te doen'.

Stel je maar eens voor dat er een aantal Brusselse, Waalse of Franse vaste dedi-liefhebbers aanwezig waren (niet onrealistisch met Lys-lez-Lannoy, Lille en Roubaix vlakbij). Dan ontketen je een ware burgeroorlog en is de sfeer, de reputatie van de beurs én de goodwill van de auteurs ver zoek!

Velen onder ons zitten vaak genoeg op festivals in Wallonië en Frankrijk om te weten dat zoiets niet kan en we zijn de eerste om te klagen als we het daar zien gebeuren.

Nee, echt geen goed idee en ik sluit me aan bij de alleszeggende repliek van bouwertje hier hogerop.

 

 

 

Dus a priori ben je niet tegen zakken in de rij maar thans (wegens je late binnenkomst ?) was het ergerlijk?

 

Deze beurs was speciaal omdat er maar tussen 1400 en 17:30 gesigneerd werd. Wanneer je dan anderhalf uur in de rij voor Demare staat en een uur voor Herenguel staat te wachten kun je je tickets voor de rest van de tekenaars wegsmijten. Op een tweedaags festival en zelfs op een beurs waar van 10 tot en met zes uur wordt gesigneerd kun je langere wachttijden in plannen. In Ieper was dit door de kortere signeertijd niet mogelijk en vormde zich een flexibel systeem waar met respect voor elkaar een ieder aan zijn trekken kwam.

 

De minder drukke tekenaars hadden constant één of twee bezoekers voor zich, juist omdat je plekje bij de topperts rustig doorstrooomde. Wanneer een ieder bij de meer begeerde tekenaars staan hebben de minder populaire auteurs niets te doen (je mag immers niet uit je rij). Ik heb geen enkele (maar dan ook geen enkele) wanklank gehoord.................

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het was dan ook veel lekkerder dan pinten (ik denk dat je pils bedoelt ?)

Yep. Als ik moet kiezen tussen een speciaalbiertje en een pils, dan ga ik voor het speciaalbiertje.

Link naar reactie

Retep, je redenering klopt niet...  Als er bvb. 5 toppers zijn, en 20 tickets, ben je altijd maar ten hoogste vierde, en als je gedaan hebt kan je dan bij de volgende tekenaar aanschuiven -waar ook maar maximum 3 personen staan (de eerste gegadigde daar is dan al zeker gedaan).

Link naar reactie

Allee er zijn toch mensen die kretiek hebben op tassen ik dach het al als dit de regel wordt in vlaanderen dan wordt het maar een triestig bedoening en zal ik nog minder naar beurzen gaan in vlaanderen waar blijft toch het respect voor u medemensen maar ja zoals u weten ben ik op dit moment een beetje gedegouteerd ben daarom heb ik deze beurs laten voorbij gaan

 

Maar ben wel blij voor Kool Thing en zijn team dat het een leuke beurs was en misschien tot over twee jaar

Link naar reactie

Ik was er niet dus kan niet veel zeggen over de tassen in de rijen maar als er een ticket systeem is met nummers dan zijn rijen toch niet nodig of zie ik dat verkeerd?

 

Op de stripkwis was ik echter wel en dat was super leuk, een aanrader al was het wat laat om dan de dag nadien op de beurs van Gent te staan. :)

Link naar reactie

Retep, je redenering klopt niet...  Als er bvb. 5 toppers zijn, en 20 tickets, ben je altijd maar ten hoogste vierde, en als je gedaan hebt kan je dan bij de volgende tekenaar aanschuiven -waar ook maar maximum 3 personen staan (de eerste gegadigde daar is dan al zeker gedaan).

 

Je gaat er vanuit dat iedere tekenaar net zo populair is. In Ieper waren:

 

-4/5 toppers

-een dertigtal andere tekenaars

-een 50/60 tal dediejagers

-3,5 uur signeertijd

 

Wanneer iedereen bij die 4 toppers gaat staan zullen de andere tekenaars weinig te doen hebben.Een drama voor de ticketverkoop en/of massas niet verzilverde tickets. Er was een gelimiteerd aantal tickets voor iedere tekenaar, als je een ticket had was je zeker van een tekening. Het enige beperkende element was de tijd. Als iedereen dus bij die 4/5 toppers gaat staan kom je tijd tekort om bij een andere tekenaar aan te schuiven. wat is er nu zo moeilijk aan ? Simpele logistiek......

 

Je kan natuurlijk sterke principiele bezwaren hebben tegen tasjes maar goed in dit geval was het de beste oplossing.

Link naar reactie

retept: je moet leren lezen en nuanceren!

 

een zakje dat een kwartier onbewaakt staat omdat je zolang in een rijtje staat bij een auteur die nagenoeg met zijn vingers zit te draaien is niet hetzelfde als één, twee of meer tassen in diverse lange rijen

 

ik had een andere planning dus had er totaal geen last van, ik stel alleen maar vast en wil waarschuwen dat dat misschien één keer werkt, maar op een ander moment, met andere bezoekers en op andere locatie zeker voor problemen zorgt

 

denk jij nu echt dat ik mij druk maak omdat ik -en dat is dan nog mijn eigen keuze, is het toegestaan ja- laat aankom? Al de tekenaars die daar zaten heb ik al minstens drie tot twintig keer mijn verzameling, dus ik ging gewoon de andere richting uit en ja laat de commentaren en nog meer domme opmerkingen hierop maar komen - daar ben ik tegen gehard

 

en om de info compleet te maken, ik ben degene die sinds vele jaren geleden ALTIJD de eerste was, nog voor het merendeel van jullie met de tasjes begon de goochelen - zeg dus niet tegen mij niet wat mij ergert of niet en om hoe laat ik zou moeten aankomen

 

ben ik nu kwaad? Pff nee ik ben pissed en waarom: vooral om wat bouwertje hierboven schrijft - dringt dat tot iedereen goed door???

Hij is gedegouteerd, doe maar eens wat moeite om op te zoeken wat dat wil zeggen. Een echte liefhebber en altijd vriendelijke en klaar voor een gezellige babbel is al deze toestanden kotsbeu en wil daarom niet naar een beurs komen - en daar zijn we met z'n allen mee verantwoordelijk voor, wel ik vind dat echt erg!

Link naar reactie

Je gaat er vanuit dat iedere tekenaar net zo populair is. In Ieper waren:

 

-4/5 toppers

-een dertigtal andere tekenaars

-een 50/60 tal dediejagers

-3,5 uur signeertijd

 

Wanneer iedereen bij die 4 toppers gaat staan zullen de andere tekenaars weinig te doen hebben.Een drama voor de ticketverkoop en/of massas niet verzilverde tickets. Er was een gelimiteerd aantal tickets voor iedere tekenaar, als je een ticket had was je zeker van een tekening. Het enige beperkende element was de tijd. Als iedereen dus bij die 4/5 toppers gaat staan kom je tijd tekort om bij een andere tekenaar aan te schuiven. wat is er nu zo moeilijk aan ? Simpele logistiek......

 

Je kan natuurlijk sterke principiele bezwaren hebben tegen tasjes maar goed in dit geval was het de beste oplossing.

 

 

héhé, iemand met logistiek inzicht ! 

 

Graag voeg ik er nog wat basiseconomie bij. Zoals nu wel duidelijk was, hebben wij geprobeerd een ander soort festival te organiseren, iets minder gericht op de 45+. Een (misschien dwaze ambitieuze) keuze maar wel een doelbewuste keuze. Ik heb er meer kinderen gezien dan op de jongste Strip Turnhout. Die kinderen met hun mama's kopen 1 à 2 strips. Zo geraken we er wel financieel niet. We hadden er dus alle belang bij dat de meest kapitaalkrachtige bezoekers ( Dit waren voor 80% jullie dus, the early birds ) zo veel mogelijk geld uitgaven. Maw zoveel mogelijk tekeningen gingen scoren. Omdat het aantal toppers toch beperkt was én we maar een namiddag konden/wilden laten signeren, moesten we dus ervoor zorgen dat jullie zo snel mogelijk rond waren. Zodanig dat jullie nog een paar anderen konden meepikken.

 

Mijn keuze om tasjes toe te laten, was dus al lang gemaakt. We hadden wel een reglement, mocht het uit de hand lopen. Stel je voor mochten de Walen, Brusselaars en Franse jagers gingen komen.... Dan konden we alsnog streng optreden, en verwijzen naar het gekende reglement. Ik ging er vanuit dat jullie groot genoeg zijn en elkaar genoeg kenden, om elkaar wel in toom te houden. Dit is mi op een paar akkefietjes gelukt. ( Ik heb bv. iemand die dit reglement niet wilde volgen de deur gewezen... ). Allemaal zaken die niet ernstig genoeg zijn om de voordelen van die keuze in vraag te stellen.

 

Voila, elk diertje zingt zoals hij gebekt is. Ik geloof heilig in het principe dat je niet én de kool, én de geit én de wolf kan sparen. Je moet keuzes maken.... en uit de veelvuldige positieve feedback van de tekenaars, fans en neutrale bezoeker blijkt dat die keuzes te verrechtvaardigen zijn.

 

Oh ja, wij hebben dit dorpsfestivalletje in elkaar gebokst met veel goesting, ambitie, en inzet. En vooral met een enorm creatief budget. Ieper was niet perfect maar het had wel zijn momenten. :e005:  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Wat ik mij afvraag: als iedereen tickets heeft, kan je toch gewoon (laten) afroepen welk ticket er nu aan de beurt is bij tekenaar x, en dan komt de betrokken dedicassejager er op dat moment even bijstaan om het scheppingsproces van zijn toekomstige tekening te aanschouwen.

 

Op die manier kan men dan ook nog op andere rijen fysiek gaan aanschuiven, daar waar geen tickets voor nodig waren...

Dan zien we ook weer nergens plasticzakjes staan...

 

Of zou dat niet werken? (ik kijk nu even naar de economische denkers :-) )

Link naar reactie
Gast Natte aap

de natte aap oplossing

 

 

Wat ik mij afvraag: als iedereen tickets heeft, kan je toch gewoon (laten) afroepen welk ticket er nu aan de beurt is bij tekenaar x, en dan komt de betrokken dedicassejager er op dat moment even bijstaan om het scheppingsproces van zijn toekomstige tekening te aanschouwen.

 

werd verdorie nét gegeven door Ivo terwijl ik het aan het typen was, hij typt sneller dan je schaduw. ;)

 

Maar, ik voeg hier dan een economisch element aan toe. Maak een gezellig salon waar alle dédijagers op hun gemakje kunnen consumeren. Je hebt nummertjes gekocht voor de tekenaars en alle tekenaars hebben het aantal dédi's dat ze kunnen maken doorgegeven. 

Iedereen zit lekker te pintelieren in het leuke salon, keuvelen, klessebessen, stoeffen over wie de grootste (dédi) heeft, I show you mine if you show me yours, ... dat soort dingen. En dan roepen ze je nummertje af (uiteraard zijn die op volgorde van aankoop), ga je lekker naar voor, zet je je daar aan een stoeltje met de tekenaar terwijl je tekening wordt gemaakt. En nadien ga je terug lekker keuvelen met je nieuwe vrienden (we hebben allemaal dezelfde hobby hoor) en wacht je op je volgende afroep.

 

Iedereen blij, geen rugzakken, tekenaars en jagers zitten in een leuke omgeving, de organisatie verdient evenveel op de tekeningen maar extra op de consumpties en alles is peis en vree.

Link naar reactie

dat heb je goed omschreven Kool Thing en van uit dat financieel standpunt heb je alvast gelijk en meteen een goeie reden om dit te proberen

 

en het is waar dat er meer kinderen waren dan in Turnhout en wat betreft de animatie, activiteiten en aanwezigheid van tekenaars zijn jullie daar heel goed in geslaagd

 

Ieper was een leuke beurs, voor mij gelukkig op een andere manier dan de meesten die zich amuseerden met de schikking en organisatie van hun bagage

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

de natte aap oplossing

 

 

 

werd verdorie nét gegeven door Ivo terwijl ik het aan het typen was, hij typt sneller dan je schaduw. ;)

 

Maar, ik voeg hier dan een economisch element aan toe. Maak een gezellig salon waar alle dédijagers op hun gemakje kunnen consumeren. Je hebt nummertjes gekocht voor de tekenaars en alle tekenaars hebben het aantal dédi's dat ze kunnen maken doorgegeven. 

Iedereen zit lekker te pintelieren in het leuke salon, keuvelen, klessebessen, stoeffen over wie de grootste (dédi) heeft, I show you mine if you show me yours, ... dat soort dingen. En dan roepen ze je nummertje af (uiteraard zijn die op volgorde van aankoop), ga je lekker naar voor, zet je je daar aan een stoeltje met de tekenaar terwijl je tekening wordt gemaakt. En nadien ga je terug lekker keuvelen met je nieuwe vrienden (we hebben allemaal dezelfde hobby hoor) en wacht je op je volgende afroep.

 

Iedereen blij, geen rugzakken, tekenaars en jagers zitten in een leuke omgeving, de organisatie verdient evenveel op de tekeningen maar extra op de consumpties en alles is peis en vree.

Ik zou het niet beter kunnen bedenken. Lijkt me een prima oplossing.

 

Alhoewel: als er zo een man of 15 op elkaar aan het inhakken zijn om toch maar als eerste een dedi van jouw hand te mogen in ontvangst te nemen... :e011:

Link naar reactie

Hahahaha..............blijven we nu zeuren.

 

Ik heb de laatste jaren geen festival meegemaakt met zo een goede doorstroming en zo een goede sfeer onderling.

Vanaf minuut 1 was duidelijk waar de tickets te halen, waar een ieder signeerde en door slechts 4 per beurt uit te geven, kon iedereen mooie tekenaars krijgen.

 

Nee, op waalse/franse/misschien nederlandse of andere beurzen zal dit niet werken, maar hier werkte het prima.

Het is prima/geweldig, dat op andere beurzen geen tassen mogen staan (ik heb het nog nooit meegemaakt), kan inderdaad heel hinderlijk werken, hier niet. Dan kun je halsstarrig en onnozel blijven volhouden dat het niet mag en blind zijn voor de realiteit, maar in Ieper werkte het uitstekend, omdat heel duidelijk was dat je allemaal aan de beurt zou komen.

Het is geen hogeschool dat als je allemaal in 1 rij moet plaatsnemen er veel minder in rijen gestaan zal worden van de "mindere namen", zodat deze gefrustreerd voor zich uit kunnen gaan kijken.

Iedereen, maar dan ook iedereen, kon zijn tickets verzilveren (alleen het inkleuren van Usagi duurde langer dan het tekenen van Henriet, zodat niet alles kleur had) zonder het onnodig uren in 1 rij te gaan staan.

 

Wij mensen zijn geevolueerd en kunnen ons aanpassen aan de omstandigheden. Had dit niet gewerkt, dan was het vast aangepast. Hier stonden onverstaanbare west Vlamingen en Hollanders naast elkaar... :e005: :e005: :e005:

 

Conclusie: tassen in de rij zijn in de regel niet wenselijk, echter in het gemoedelijke Ieper werd door deze aanpassing een geweldige doorstroom gerealiseerd.

Eigenlijk de verbeterde vorm van aanschuiven in een lege rij als je nog lang niet aan de beurt bent in een lange rij, iets wat Panoramix zeker ook voorstaat, ik ken hem... :e005: :e005: :e005: :e005:.

Link naar reactie

dat heb je goed omschreven Kool Thing en van uit dat financieel standpunt heb je alvast gelijk en meteen een goeie reden om dit te proberen

 

en het is waar dat er meer kinderen waren dan in Turnhout en wat betreft de animatie, activiteiten en aanwezigheid van tekenaars zijn jullie daar heel goed in geslaagd

 

Ieper was een leuke beurs lees, voor mij gelukkig op een andere manier dan de meesten die zich amuseerden met de schikking en organisatie van hun bagage

 

Waarom dan zo doorgaan over die tasjes oh geharde beursgangert die altijd (het staat in hoofdletters dus het klopt) als eerste bij de beursdeur staat ? Je raadgeving aangaande nuanceren en goed lezen neem ik ter harte, goede raad is altijd goed !

 

Ik vond het een topbeurs, leuke tekeningen, goede sfeer, aardige organisatie dus geen reden te klagen. Over twee jaar weer ? The ollanders zullen er weer zijn (of had ik dat nu niet moeten zeggen ?).

 

Ieder systeem heeft zijn voor- en nadelen 

Link naar reactie

oh ja, toch een puntje van kritiek, maar absoluut niet op de organisatie.

 

Ik had een paar dozen strips naar boven te hijsen. Aangezien ik gen karretje bij had, heb ik me in de ondergrondse parking gezet. Bij de meeste parkings moet je een ticketje nemen en dan betalen bij vertrek. Maar hier was het blijkbaar een systeem dat je moet betalen op voorhand. Geen probleem, of toch wel, ik had geen kleingeld bij. Dus ik sleur een doos strips naar boven, haal wat kleingeld uit de kassa en ga terug naar beneden. Hoe lang ben ik weg geweest? Kom, we ronden het af op 10 minuten. 

 

In die tijd had de overijverige plaatselijke dienster in uniform zich naast mijn auto geparkeerd en me een boete gegeven. je m'excuse, ik had gekozen voor lang parkeren. Ik laat haar nog de dozen strips zien en de volle hand met kleingeld. Ik meld nog dat ik net ben aangekomen en dat de beurs ook maar nét geopend is. Ze haalt haar schouders op, zegt nogal arrogant (ja, dat maak ik er misschien dan wel van) "dat zegt iedereen meneer". Verstandig redeneren en enige empathie was het mens vreemd. Wel, in dat geval, mevrouw de agent, hoop ik dat u genoten heeft van uw dag en dat u uw job graag mag uitvoeren. U heeft mij in elk geval een uur een klotegevoel gegeven. Tot het eerste jongete van 7 met grote ogen naar Bart Proost zat te kijken hoe die een tekening maakte, dan was ik het allemaal vergeten.

 

Ik vermoed wel dat mevrouw de agente daar in haar web ergens in een hoekje zat te wachten. Ik ging even later naar beneden om iets uit de auto te nemen en op de bovenste verdieping komt een iets ouder Frans koppel uit de lift. Ze vragen me waar ze een ticket voor de parking kunnen vinden. Ik zeg dat het in de kelder is en ze zeggen, ah, daar komen we net vandaan. Dus ik lift even mee naar beneden. En wat denk je. Op de tijd dat die twee mensen de lift naar boven hebben genomen en onmiddellijk weer naar beneden had de tarantula al een boete uitgeschreven. Ik heb deze arme mensen dan nog behoed om alsnog een parkeerticket te kopen, aangezien ze "hadden gekozen voor het lang parkeren tarief" hadden ze dus al een ticket.

 

Maar goed, die agentes, daar kan de organisatie ook niets aan doen natuurlijk. Misschien volgende editie een soort van half uur gratis parkeren pasjes om uit te laden of zo? Dan zet ik 'm daarna wel op westkaai; da's achter de hoek. (maar binnen twee jaar is dat daar ook betaald parkeren hoor, wees daar maar zeker van)

Link naar reactie

oh ja, toch een puntje van kritiek, maar absoluut niet op de organisatie.

 

Ik had een paar dozen strips naar boven te hijsen. Aangezien ik gen karretje bij had, heb ik me in de ondergrondse parking gezet. Bij de meeste parkings moet je een ticketje nemen en dan betalen bij vertrek. Maar hier was het blijkbaar een systeem dat je moet betalen op voorhand. Geen probleem, of toch wel, ik had geen kleingeld bij. Dus ik sleur een doos strips naar boven, haal wat kleingeld uit de kassa en ga terug naar beneden. Hoe lang ben ik weg geweest? Kom, we ronden het af op 10 minuten. 

 

In die tijd had de overijverige plaatselijke dienster in uniform zich naast mijn auto geparkeerd en me een boete gegeven. je m'excuse, ik had gekozen voor lang parkeren. Ik laat haar nog de dozen strips zien en de volle hand met kleingeld. Ik meld nog dat ik net ben aangekomen en dat de beurs ook maar nét geopend is. Ze haalt haar schouders op, zegt nogal arrogant (ja, dat maak ik er misschien dan wel van) "dat zegt iedereen meneer". Verstandig redeneren en enige empathie was het mens vreemd. Wel, in dat geval, mevrouw de agent, hoop ik dat u genoten heeft van uw dag en dat u uw job graag mag uitvoeren. U heeft mij in elk geval een uur een klotegevoel gegeven. Tot het eerste jongete van 7 met grote ogen naar Bart Proost zat te kijken hoe die een tekening maakte, dan was ik het allemaal vergeten.

 

Maar goed, die agentes, daar kan de organisatie ook niets aan doen natuurlijk. Misschien volgende editie een soort van half uur gratis parkeren pasjes om uit te laden of zo? Dan zet ik 'm daarna wel op westkaai; da's achter de hoek. (maar binnen twee jaar is dat daar ook betaald parkeren hoor, wees daar maar zeker van)

 

GVD hoeveel bedroeg de schade aap? We hadden de auto ook in die kelder gezet en een bonnetje tot 14:00 gekocht. Och zelfs als we een bon hadden betaald, die belgen gaan dat toch niet in Holland achterhalen.....

Link naar reactie

Ik zou het niet beter kunnen bedenken. Lijkt me een prima oplossing.

 

Alhoewel: als er zo een man of 15 op elkaar aan het inhakken zijn om toch maar als eerste een dedi van jouw hand te mogen in ontvangst te nemen... :e011:

 

Aap en Mausert, dat systeem werkt mi niet. Er is een basisbeleefdheid dat de auteur een tekening maakt voor u, en dat u komt kijken hoe die tekening gemaakt wordt. Sommige auteurs houden ervan om tijdens het maken een gesprek te hebben met de tekenaar.

 

In ons geval kan de eerste persoon 4 tickets halen, dus 4x nr. 1... Ah ja. Je kan hem niet 1x nr 1, 5 , 10 en 15 geven want sommige tekenaars zijn alerter bij hun eerste tekeningen, anderen zijn eerder diesels. Bovendien kom je vaste nummers in systemen alla Retera van DirkJan in Breda. Niemand staat te wachten op zijn strip. Dan kan je even goed thuis 100 tekeningen vooraf maken en die naamtekenen op de dag zelf. Of zoals Molenaar werken met nummerbekendmaking maar dan heb je altijd last minutes die dan voorkruipen op een rij die staat te wachten in de hoop dat er niemand terugkeert met een lager nummer.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

GVD hoeveel bedroeg de schade aap? We hadden de auto ook in die kelder gezet en een bonnetje tot 14:00 gekocht. Och zelfs als we een bon hadden betaald, die belgen gaan dat toch niet in Holland achterhalen.....

 

slechts 10 euro, dus dat viel al bij al nog mee. Of waarom denk je dat ik het hier zo kalm en rustig zonder gescheld kan opschrijven. Bij meer dan twintig euro had er maar een halve stand van Alexander de Grote gestaan denk ik ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...