Ga naar inhoud

Stripfestival Ieper - 5 April 2014


Kool Thing

Recommended Posts

hahaha....ik wist (en weet) de vraag niet eens, ik heb blind het getal van Daan ingevuld en was van plan hem de prenten te geven, aangezien hij niet aan facebook deed.

Helaas Daan........geen verrassing voor jou,

 

Dat vind ik dan wel weer zeer attent van je! Lachen!

Link naar reactie

Voila net terug van Ieper. Pakken auteurs aan de lijn gehad, of mailsgewijs gehoord, en ze zijn er allemaal klaar voor. Vandaag een superblije Criva gezien die eindelijk zijn Jorikus Magnus 2 zag ( pas gisteren klaar van de drukker, oef ) Er is ook een knappe ex-libris bij de Jorikus Magnus !

 

Porcel heb ik zopas afgezet aan het hotel na een rondrit in verlicht Ieper. Die ziet het helemaal zitten!

 

Helaas hebben we ook slecht nieuws. De hogervermelde frituur op de Brugseweg is zaterdagavond in jaarlijks verlof... De dichtsbijzijnde andere frituur is het Kattekwaad op de Grote Markt.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

 

Helaas hebben we ook slecht nieuws. De hogervermelde frituur op de Brugseweg is zaterdagavond in jaarlijks verlof... De dichtsbijzijnde andere frituur is het Kattekwaad op de Grote Markt.

 

tja, is het dan nog wel de moeite dat we afkomen ;)

Link naar reactie

Net terug van Ieper zeer geslaagde beurs.

Maar bij thuiskomst tot de vaststelling gekomen dat ik een hele plastiek tas met strips heb laten staan, waaronder een strip met tekening op naam van Henriet. Tas is blijven staan in de rij voor de inkleurster volgens mij.

Indien er toevallig een van de repers die heeft meegenomen na het controleren en mijn naam in de strip heeft zien staan, graag een reactie.

dank,

Link naar reactie

Goeie dag, goeie organisatie. Herenguel was de eerste wiens ticketjes weg waren. Daarna volgden Henriet en net toen ik albums van hen vast had Porcel en Renaud. Maar er waren nog tekenaars genoeg.

Het enige dat ik niet begrijp is hoe ik tot drie keer toe, verspreid over een hele namiddag, achter een rij rugzakken kwam te staan voor Mangin. Hoeveel rugzakken per man staan er eigenlijk in verschillende rijen tegelijk op te schuiven? En ook voor de hoeveelste keer? Hoe dichter ik de tekenaar naderde en dus onbemande rugzakken passeerde, hoe meer er plots van links en rechts uit andere rijen opdoken om me er fijntjes op te wijzen dat ik mijn beurt moest afwachten. Toen ze weer afdropen naar rijen waar ze werkelijk aanschoven heb ik bij de derde keer echt niet gemoved. Sorry voor Campessino en Retep (die ik bij deze allerminst viseer) als ik hen daarbij voorbij heb gestoken. Op dat moment stonden jullie sowieso bij anderen aan te schuiven.

Link naar reactie

Goeie dag, goeie organisatie. Herenguel was de eerste wiens ticketjes weg waren. Daarna volgden Henriet en net toen ik albums van hen vast had Porcel en Renaud. Maar er waren nog tekenaars genoeg.

Het enige dat ik niet begrijp is hoe ik tot drie keer toe, verspreid over een hele namiddag, achter een rij rugzakken kwam te staan voor Mangin. Hoeveel rugzakken per man staan er eigenlijk in verschillende rijen tegelijk op te schuiven? En ook voor de hoeveelste keer? Hoe dichter ik de tekenaar naderde en dus onbemande rugzakken passeerde, hoe meer er plots van links en rechts uit andere rijen opdoken om me er fijntjes op te wijzen dat ik mijn beurt moest afwachten. Toen ze weer afdropen naar rijen waar ze werkelijk aanschoven heb ik bij de derde keer echt niet gemoved. Sorry voor Campessino en Retep (die ik bij deze allerminst viseer) als ik hen daarbij voorbij heb gestoken. Op dat moment stonden jullie sowieso bij anderen aan te schuiven.

Stond er niet duidelijk in het signeerreglement dat je geen rugzakken, menhirs e.d. in de rij mocht laten staan?

Link naar reactie

Ik vind rugzakken, tasjes e.d. ook niet kunnen. Of gewoon in de rij staan voor de tekenaar wiens werk je bewondert en daarvan graag iets origineels wilt bemachtigen of werken met genummerde signeertickets zodat de tekenaar en de liefhebber weten waar ze aan toe zijn. De verdeling van de genummerde signeertickets dan maar via loting, zodat het zo eerlijk mogelijk is en iedereen in principe een gelijke kans heeft.

Link naar reactie

Goeie dag, goeie organisatie. .........................................

Het enige dat ik niet begrijp is hoe ik tot drie keer toe, verspreid over een hele namiddag, achter een rij rugzakken kwam te staan voor Mangin. 

 

Hoe kan het nou een goede organisatie zijn zijn als ze totaal niet op rugzakken e.d letten? Dan laten ze toch een flinke steek vallen?

 

Link naar reactie

Heerlijk dagje Ieper gehad. Dank aan Kool thing en de rest van de organisatoren.

Wat betreft de rugzakjes: De organisatie had juist vroeg op de ochtend uitgesproken dat ze geen moeite hadden met rugzakjes als we elkaar maar niet in de weg zitten. Het zijn uiteindelijk toch ook dezelfde mensen die we op een volgende...en volgende beurs weer tegenkomen.

Link naar reactie

Een geweldige dag gehad met veel tekenaars, een prima organisatie en een zeer gemoedelijke sfeer.....

Totaal geen problemen gehad of gezien in de rijen (maar zal niet alles gezien hebben...haha), heel veel repers gezien...beus, Benoit, belgium dog, kontiki, veto, Krimson, Campesino, Yncke, Panoramix, Devilcreator, Johan, Pierre, velden8, roodbaard, Richard, Koolthing, boschtradamus, kameraad mauser, Ben, Cynthia/Roger en wie ik wellicht nog meer vergeet......

Prima systeem met verkoop van maar 4 ticketjes per koopbeurt.

Alle dedies kunnen krijgen, die ik graag wilde.

 

Tussen de middag (na uitgave tickets) even wat cultuur gesnoven in Ieper en buiten op zonnig terras een omelet genuttigd met de nodige repers.

Na afloop nog getrakteerd door Beus en lekker nog even met deze westvlaamse (soms dus onverstaanbare) repers de beurs geëvalueerd.

Link naar reactie

prima geregeld. goed gesoigneerd door het bestuur van het stripfestival. originele lokatie. geweldig concept. Niets dan positieve feedback voor dit stripfestival. En toch ook weer een paar niet klassieke stripkopers kunnen overtuigen tot het aanschaffen van 2 albums. zeer leuke dag gehad.

Link naar reactie

Een geweldige dag gehad met veel tekenaars, een prima organisatie en een zeer gemoedelijke sfeer.....

Totaal geen problemen gehad of gezien in de rijen (maar zal niet alles gezien hebben...haha), heel veel repers gezien...beus, Benoit, belgium dog, kontiki, veto, Krimson, Campesino, Yncke, Panoramix, Devilcreator, Johan, Pierre, velden8, roodbaard, Richard, Koolthing, boschtradamus, kameraad mauser, Ben, Cynthia/Roger en wie ik wellicht nog meer vergeet......

Prima systeem met verkoop van maar 4 ticketjes per koopbeurt.

Alle dedies kunnen krijgen, die ik graag wilde.

Tussen de middag (na uitgave tickets) even wat cultuur gesnoven in Ieper en buiten op zonnig terras een omelet genuttigd met de nodige repers.

Na afloop nog getrakteerd door Beus en lekker nog even met deze westvlaamse (soms dus onverstaanbare) repers de beurs geëvalueerd.

 

Niks aan toe te voegen behalve de complimenten aan kool thing en "zijn" club voor een heeeeeeeel gemoedelijke en soepel lopende organisatie waarbij de basisregels strak werden gehanteerd door de diverse bonnetjes tijgerinnen ( en tijgers) maar waar zeker ruimte was om gewoon de zaken onderling lekker los te laten lopen. Ik vond het PERFECT!

Link naar reactie

Ik vond het een geslaagde (voor mij eerste) stripfestival. Ik stond om 10u30 wel te wachten op de verkeerde locatie (bibliotheek ipv academie voor tickets), door de striphandelaar boven in de bib was ik in verwarring (ik dacht dat daar de strips moesten aangekocht worden). Hierdoor geen Procel-ticket kunnen bemachtigen. Het was eigenlijk speciaal voor hem dat ik aanwezig was, gelukkig wilde hij wel een tekening plaatsen (ook zonder ticket). Dus misschien de volgende keer nog beter bordjes plaatsen wat waar doorgaat? Ofwel was het door mijn eigen "dommigheid" :-).

 

Maar anders een zeer toffe beurs. Wel spijtig van de vele rugzakken, ik heb niet veel zin om uren aan te schuiven achter onbemande rugzakken. Veel toffe en vriendelijke mensen ontmoet vandaag en mooie tekeningen gescoord, het smaakt naar meer! :-)

Link naar reactie

Wat een leuke beurs. Het systeem van 4 tickets werkte heel goed. Early birds en not so early birds kregen plenty tickets. Een tiental dedis verkregen: Porcel (die een beetje uitgebluste indruk maakte), Herenguel, Walt, Cromheecke, Criva/verhast (aardige gasten), Renaud, Goglowski, Libessart, Tarumbana, Demare. Er hoefde geen opgeld betaald worden of meerdere boeken voor een dedie worden aangeschaft. Mijn tickets werden door een aardig meisje ingenomen dus daar geen klachten over. Tussen de middag nog snel de Menenpoort bezichtigd en op et terras gezeten. Naast de gebruikelijke beursgangers nog prettige gesprekken met de gelukkige Beus en de zeer sympathieke Mausert gevoerd.

 

Het rijensysteem was perfect. Je mocht in twee rijen staan hetgeen een algemeen geaccepteerd systeem van wachtenden en tassen opleverde. Dit zorgde voor een efficient systeem waardoor de dediejagerts evenredig werden verdeeld over de beursvloer. De kenmerkende lange rijen voor populaire tekenaars en korte/geen rijen voor minder populaire tekenaars werd op deze wijze vermeden en iedere tekenaar kon de hele middag continu doorwerken. Een perfecte organisatie dus, een pluim KT and his crew.

 

ps ik dacht Yncke te ontwaren (zwart tshirt) maar heb haar niet aangesproken omdat ik het niet zeker wist en het hard werken was om al die dedies binnen te harken.........

Link naar reactie

Sorry voor Campessino en Retep (die ik bij deze allerminst viseer) als ik hen daarbij voorbij heb gestoken. Op dat moment stonden jullie sowieso bij anderen aan te schuiven.

 

Ik heb dat niet eens gemerkt ! Bij Mangin was het zeer druk. Demare was ook erg druk omdat die eerst 4 dedies tekende en waterverfde. Wanneer er een set van vier dedies droog waren inkte hij er nog wat in.  Het was zaak om te kijken in welke fase je dedie verkeerde........

Link naar reactie

Net terug van Ieper zeer geslaagde beurs.

Maar bij thuiskomst tot de vaststelling gekomen dat ik een hele plastiek tas met strips heb laten staan, waaronder een strip met tekening op naam van Henriet. Tas is blijven staan in de rij voor de inkleurster volgens mij.

Indien er toevallig een van de repers die heeft meegenomen na het controleren en mijn naam in de strip heeft zien staan, graag een reactie.

dank,

 

Dag Stefan,

 

Uw tas wordt volgende week in Aarschot door Geinz bezorgd aan Johan Van Ransbeek. De eerbiedwaardige Johan bezoekt meer festivals dan wie ook.... Ik hoop dat dit een oplossing is voor u en dat johan hier mee kan leven?

 

Grz,

 

KT

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Bedankt voor de goede feedback!

 

Het was een bewuste keuze om de grotere namen niet zonder werk te laten vallen. Vandaar leek het me opportuun om toch rugzakken toe te laten. Op een paar te vermijden akkefietjes en ambetantigheden ( sorry, Kontiki) na, werd dit volwassen door jullie opgelost.

 

Al bij al ben ik tevreden over de organisatie, maar had toch wat meer lokale bevolking gehad, maar hiervoor was het te mooi weer. ( tsja, vorig jaar hadden we nog sneeuw voor Pasen ).

 

Mijn hart gaat echt naar de tekenaars die gewoonweg super waren.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Heel leuke dag gehad gisteren.  Was om 7 u 45 al paraat aan de deur en ik stond ongeveer 11de à 12de.  Toch nog alle namen kunnen scoren die ik wilde.  Overzichtje : Lechuga, Henriet, Porcel (gaf inderdaad een vermoeide indruk), Bart Proost, Mangin (wat een vriendelijke man !!), Cromheecke en Sti, Tarumbana en... Hérenguel.  Voor die man ging ik vooral.  Heel toffe babbel mee gehad.  Hij vertelde over zijn toekomstproject met Xavier Dorison en over zijn verleden, zijn problemen met nek en rug...  Ik liet hem een dédi maken in 'Zilveren maan boven Providence' en vroeg nog een  handtekening in mijn albums van 'Land van Landvergeten'.  Hij kon het niet laten (nee, ik heb er niet zelf om gevraagd) en maakte nog een tweede dédi.  Zalige man, ben echt blij dat ik hem heb ontmoet. Wie weet zit er wel een overzichtsinterviewke in voor BSM.

Pluim voor de organisatie ook.  Alles was strak getimed.  Line-up van de tekenaars was héél gevarieerd.  De tekenaars kwamen allemaal op hetzelfde moment aan. Top !
Dankzij het toegelaten 'gedoe' met tasjes waren we in staat om zoveel namen te scoren op relatief korte tijd.

Minpunt ? Weinig tot geen, alleen dat het voor de snuisteraars die houden van standhouders met veel 'bakken' zwaar tegenviel.  Als er vijf standhouders waren, was het veel.  Jammer.  Zeker omdat je de uren moest vullen voor de signeersessies begonnen.  Gelukkig was de bieb een toplocatie.  Stoelen en zelfs zachte zetels maken het wachten draaglijker.

Slotsom : hopelijk tot binnen twee jaar !

PS : De quiz van Beeldkwartier 's avonds verliep voor ons team 'Winkel stript' héél goed.  We werden tweede op 19 ploegen.  Geen oneer om te verliezen van een professioneel quizteam.  Super dus !
Met dank aan Peter, Geert en Reper Roeland !
 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Dag Stefan,

 

Uw tas wordt volgende week in Aarschot door Geinz bezorgd aan Johan Van Ransbeek. De eerbiedwaardige Johan bezoekt meer festivals dan wie ook.... Ik hoop dat dit een oplossing is voor u en dat johan hier mee kan leven?

 

Grz,

 

KT

1000 X dank. Ik ben vroeger doorgegaan omdat het er niet meer inzat voor mijn tekening te laten inkleuren en ben dan gewoon stomweg mijn tasje vergeten mee te nemen.

Ik spreek wel verder af met Johan om het op te halen.

Link naar reactie

Ik was er ook. Zeer goede organisatie, alleen viel het wat tegen qua standhouders met tweedehands strips. Ik zag het dan ook meer als een signeerbeurs dan als een echte tweedehandsbeurs. Toch nog een paar handtekeningen gehaald bij Kox, Walt (zeer vriendelijk man) en Luc Cromheecke. Ik zal ze nog wel eens posten maar ik ben hier nu een week aan de zee en ik heb hier geen scanner.

Link naar reactie

Inderdaad bijval voor het in Ieper goed werkende systeem.

Dit zal niet overal zo kunnen werken, maar de onderlinge sfeer was zo goed, dat hierdoor iedereen alle tickets kon verzilveren. Dus niet uren lang in een rij wachten, terwijl andere rijen zowat leeg zijn, maar prima verdelen en zo kwam je ook vanzelf aan de beurt in een moeilijke rij.

Zelf dedies gehad van Mangin, Herenguel (twee zelfs, was aan het eind door zijn tickets heen, maar zat nog even te wachten, dus :e005:), Libessart, Tarumbana, Renaud, Usagi, Porcel (viel inderdaad tegen), Cromheecke/Sti, Kox, Walt, Cambre (een leuke Krimson voor jou, Striphooligan), Lechuga en Demare.

Fotos volgen op dedies.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...