Ga naar inhoud

Stripfestival Ieper - 5 April 2014


Kool Thing

Recommended Posts

ik begin ook meer en meer aan te denken om een beperking in te stellen om stripboeken te kopen om iedereen een kans te geven

want met het strenge regelement beleid in Geraadsbergen  :e011: gaat het toch niet lukken om bijvoorbeeld 10 strips in één keer te kopen(het mag natuurlijk he 10 strips te kopen )  en te verzilveren met een tekening ( bij de grotere namen )

er zal wel  één uitzondering gemaakt worden om u rij te mogen verlaten maar later meer daar over op onze stripsite  

Link naar reactie

Het "voordeel" van 4 tickets is dat als je daar 3 of 4 van 'verzilverd' hebt, dat je gelijk weer 4 haalt. Misschien zelfs nog voor die andere bezoekers die èn willen uitslapen èn 1 à 2 uur rijden wel erg ver vinden, er zijn . Mooi toch, krijg je 2 tekeningen (of meer als je snel bent) van die ene favoriete tekenaar :e012: Wat anders wat lastiger is....

Daarnaast voorkom je dat als die dédie jagers vanaf het begin meer tickets hebben, dat ze tussendoor misschien gaan rondlopen en elders een boekje kopen of een consumptie nuttigen (ipv weer nieuwe tickets te moeten halen), en dat is niet de bedoeling blijkbaar? Of toch wel, lijkt me zo.

Link naar reactie

Waarom al die overdreven bezorgdheid en dat geneuzel over streng zijn etc.?

Verwachten jullie duizenden bezoekers? Een festival bezoeken moet toch leuk zijn, geen strafkamp met een veelvoud aan regels.

 

De hooligan is op dit moment de enige nuchtere, verkoop gewoon bij aankoop van een boek 1 ticket, gewoon bij opening festival.

Inwisselbaar bij elke tekenaar, je kunt maar bij een tekenaar in de rij, dus het volk verdeelt zich, je kiest welke je wilt, en als je later komt kies je een rustigere rij, wat is het probleem? Geen nummering en moeilijke nummerverdeling, allemaal onzin, eerste in de rij aan de beurt. Kom je bij een tekenaar niet aan de beurt, wissel je het ticketje in bij een andere auteur.

 

Ook flauwekul dat je van 10.00 tot 14.00 fysiek in de rij moet blijven, daar heeft niemand wat aan, standhouders niet, kraampjes niet, bezoekers niet. Dus eerste rij gewoon je tas (natuurlijk maar in 1 rij), daarna als de tekenaars er zijn gewoon fysiek in de rij.

Link naar reactie

Exact, die angst voor vroege veel koperts is ongegrond. Het voordeel van vroeg bij de beurs arriveren is beperkt tot de eerste dedie (en heel misschien een goede positie voor een tweede rij) daarna heb je als laatkomert evenveel kansen. De veelkopers kunnen ook maar in een rij tegelijk staan dus dat voordeel is helemaal beperkt...... Speedy is bang is om geen tekening voor Criva te krijgen. Daar moet ik wel een beetje om gnuiven, die heeft nu net twee albums dus de aanloop zal niet gigantisch zijn. Op een NL beurs liep het zeker geen storm toen hij daar zijn eersteling signeerde.

ga hier volledig mee akkoord ; die angst dan om lange rij voor je te hebben, zelfs al ben je de eerste in de rij, in de volgende rij zal je gewoon moeten aanschuiven, en die ene tekenaar werkt nu eenmaal vlugger dan de andere .

en het ideale systeem bestaat gewoon niet, heb al veel verschillende systemen meegemaakt nu, en al chaos ook !!! die hadden een goed systeem bij het begin, maar toen kwam er er zodanig veel volk opdagen ( de johan kan daar van meespreken) dat die tot na 21.00 nog stond aan te schuiven, maar wel al z'n tekeningen binnen .

geen schrik hebben en gewoon zien wat er uit de bus komt, sommige keren heb je veel geluk en veel tekeningen gescoord en andere keren valt het gewoon tegen , soms buiten de wil van de organisatie , is nu eenmaal zo .

 

en andere keren zoals mijzelf gebeurd is , heb je geen geluk met trekkingen voor een tekenaar waar je echt een grote boon voor hebt .

Link naar reactie

Wat een gedoe allemaal.... Maak het niet moeilijker dan het is. Ik ben het helemaal eens met Lecram, striphooligan etc. De boel regelt over het algemeen zichzelf keurig en de regels zijn er om toegepast te worden bij excessen. 

 

En dan die angst voor dedijagers? Waar komt die toch vandaan? Naar mijn weten zijn het vaak mensen die de strips al heel lang een warm hart toe dragen en jaarlijks een substantieel budget in de 9de kunst investeren. Lijkt mij toch niet vervelend. Zelf kan ik me geen enkele keer herinneren dat ik ooit woorden heb gehad in een rij voor een tekening. Meestal juist gezellig en je bent als makke (let op! bewust gekozen woord) schapen in een kooi (de zaal waar het zich afspeelt) allemaal tot hetzelfde wachten "veroordeeld"

 

Tot slot een eenvoudig rekensommetje.... stel er staan om 10.00 uur 100 man voor de deur en je weet at tot nu toe de aandacht ongeveer gelijk verdeeld is over een 10 tal wat meer populaire tekenaars. Gemiddeld 10 gegadigden per tekenaar? Dan is er nog zat ruimte voor de "laatkomers" en gelukkig is er daarnaast nog veel meer te doen dan alleen tekeningen scoren. 

Link naar reactie

Die discussie is hier gaan lopen, blijkbaar.

 

Wat Ieper betreft, verwachten we niet de hele wereld. Wij zijn Haarlem, Turnhout, Gorinchem of Breda niet. Laat staan dat we evenveel dedijagers gaan hebben als in Geraardsbergen. Wij hebben een ander ( familiaal) profiel. De populairste tekenaar wordt bij ons ongetwijfeld Hec Leemans. Ik ben er dus haast zeker van dat iedere dedi-jager de tekeningen gaat kunnen krijgen die hij wil.

 

Zoals het er nu uit ziet, geeft elke tekenaar min. 20 tickets door. Dat is al flink wat.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Waarom al die overdreven bezorgdheid en dat geneuzel over streng zijn etc.?

Verwachten jullie duizenden bezoekers? Een festival bezoeken moet toch leuk zijn, geen strafkamp met een veelvoud aan regels.

 

De hooligan is op dit moment de enige nuchtere, verkoop gewoon bij aankoop van een boek 1 ticket, gewoon bij opening festival.

Inwisselbaar bij elke tekenaar, je kunt maar bij een tekenaar in de rij, dus het volk verdeelt zich, je kiest welke je wilt, en als je later komt kies je een rustigere rij, wat is het probleem? Geen nummering en moeilijke nummerverdeling, allemaal onzin, eerste in de rij aan de beurt. Kom je bij een tekenaar niet aan de beurt, wissel je het ticketje in bij een andere auteur.

 

Ik ben het voor de verandering een keer helemaal eens met LeCram. Houd het simpel. Geef bij aankoop van een boek een ticket. Niet een ticket voor een bepaalde tekenaar, maar gewoon een ticket voor een dedi van een willekeurige tekenaar. Een voorwaarde voor een dedi, maar geen garantie. Als er mensen 's,morgens twintig boeken/tickets willen kopen, laat ze. Ze krijgen toch alleen een dedi door in de rij te staan en ze kunnen maar in een rij tegelijk staan. Iemand die om zeven uur binnenkwam heeft t.o.v iemand die om twaalf uur binnenkwam maar één keer een rij voordeel.   

 

Ook flauwekul dat je van 10.00 tot 14.00 fysiek in de rij moet blijven, daar heeft niemand wat aan, standhouders niet, kraampjes niet, bezoekers niet. Dus eerste rij gewoon je tas (natuurlijk maar in 1 rij), daarna als de tekenaars er zijn gewoon fysiek in de rij.

 

Klinkt mij ook als een strafkamp voor dedijagers. Heeft Bouwertje soms een hekel aan dedijagers? Laat ze 's morgens toch de standhouders en de kraampjes met hun aankopen verblijden.

 

Je hebt maar paar simpele regels nodig:

1) geen tassen nadat het tekenen is begonnen

2) een dedi per keer - ook voor koppels

3) altijd achteraan beginnen, niet naar links/rechts doorschuiven naar een andere tekenaar

4) je hebt een ticket nodig, maar een ticket is geen garantiebewijs voor een dedi 

Link naar reactie

Ik ben het voor de verandering een keer helemaal eens met LeCram. Houd het simpel. Geef bij aankoop van een boek een ticket. Niet een ticket voor een bepaalde tekenaar, maar gewoon een ticket voor een dedi van een willekeurige tekenaar. Een voorwaarde voor een dedi, maar geen garantie. Als er mensen 's,morgens twintig boeken/tickets willen kopen, laat ze. Ze krijgen toch alleen een dedi door in de rij te staan en ze kunnen maar in een rij tegelijk staan. Iemand die om zeven uur binnenkwam heeft t.o.v iemand die om twaalf uur binnenkwam maar één keer een rij voordeel.   

 

 

Klinkt mij ook als een strafkamp voor dedijagers. Heeft Bouwertje soms een hekel aan dedijagers? Laat ze 's morgens toch de standhouders en de kraampjes met hun aankopen verblijden.

 

Je hebt maar paar simpele regels nodig:

1) geen tassen nadat het tekenen is begonnen Akkoord

2) een dedi per keer - ook voor koppels ? Ik snap wat je bedoelt. Soms worden ook de kids nog mee ingeschakeld. Maar anderzijds zijn dit allemaal individuen, dus dit vind ik zeer moeilijk. Dus je bedoelt ook dat man en vrouw niet in verschillende rijen tegelijk mogen staan (want dat zijn dan ook 2 dédi's tegelijk)?

3) altijd achteraan beginnen, niet naar links/rechts doorschuiven naar een andere tekenaar Akkoord

4) je hebt een ticket nodig, maar een ticket is geen garantiebewijs voor een dedi Helemaal niet akkoord. Ticket moet garantie zijn.  Max. 4 tickets met garantie dédi is dan toch veel beter? Waarom dan zelfs niet max. 1 ticket per keer? 1 ticketje kopen, dan dédi halen, dan weer een ticketje kopen, etc. Zo blijven we wat in beweging :-) En dan krijg je niet het fenomeen dat iemand 2 of 3 tekeningen haalt bij dezelfde tekenaar en daardoor iemand anders geen tekening heeft.

 

In ieder geval: voor Criva kan ik alvast af komen blijkbaar :-)

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Een ticket met volledige garantie is natuurlijk niet mogelijk. Of je tickets/gekochte boeken overhoudt is afhankelijk van de keuzes die je maakt, de slimmigheid van het rijen kiezen en de snelheid van signeren. Wanneer je bijvoorbeeld kiest voor een bepaalde tekenaar die traag is/waar veel belangstelling voor is kan het zo zijn dat je een andere tekenaar noodgedwongen moet laten schieten. Is dit erg ? neen dat is niet erg, je houdt er een gekocht boek aan over (kun je weer lezen). Soms blijf je zitten met een los ticket, kun je een andere bevriende dedienerd blij mee maken. Soms hou ik er wat fransche boeken aan over, die kan ik dan weer verpatsen of ik leer frans en ga ze lezen. Al met al snap ik al die commotie niet zo, Speedy gaat voor zijn Criva, anderen gaan voor meer tekenaars. Soms lukt het wel, soms lukt het niet, such is life.......

Link naar reactie

Intussen geven de tekenaars vlot hun aantal tekeningen door. Het ligt meestal tussen de 20 en 30. Voor elk wat wils dus. 

 

Ik moet Retep hier absoluut in bijtreden. Wij zijn Haarlem, Breda, Turnhout en co niet. Op de eerste editie waren Renaud en Ersel de grote namen, en elke dedi-jager had die toen gescoord. De populairste mannen waren toen Ivan Adriaenssens en Hec Leemans.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik moet toegeven dat ik geen enkele genoemde tekenaar gedaan heb (ik voel me dan ook geen "normale" dedijager).  Gal vond ik dan wel een geniale zet...

 

Normaliter komt er nog een lokale eigen beheer tekenaar die ik niet terugvind op je site, Johan. 

Nog even wachten tot maart. Dan weet hij of hij al of niet moet werken die zaterdagnamiddag.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Wat een gezeik voor een tekening van om en bij de 5 minuten... :e011:

Ha, bij Kameraad Mauser kan ik er dan ook nog wel één (of meer) laten maken vermoedelijk :-)

3u signeren, 5min per tekening = 36 tekeningen. Dan mag 'm wel geen plaspauze hebben natuurlijk  :e011:

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ha, bij Kameraad Mauser kan ik er dan ook nog wel één (of meer) laten maken vermoedelijk :-)

3u signeren, 5min per tekening = 36 tekeningen. Dan mag 'm wel geen plaspauze hebben natuurlijk  :e011:

 

ik raad je dan wel aan om niet oevallig het woord "banken" te fluisteren. Want dan schiet ie in een colère waar je de eerste 6 uur niet meer van af komt. Veel tekeningskes zullen er niet gemaakt worden dan  :e011:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...