Ga naar inhoud

Stripfestival Ieper - 5 April 2014


Kool Thing

Recommended Posts

Koen heeft gewoon een hekel aan alle sport, hoe zou dat toch komen (vast iets uit zijn jeugd). De meeste vlamingen staan toch gewoon met vlaamse strijdvlaggen te zwaaien bij de ronde van Vlaanderen, de rest zit in het café bier te hijsen en in onverstaanbaar dialect commentaar te leveren op het wielrennen of veldrijden (over marginale sport gesproken). 

Link naar reactie

Ik weet het eventjes niet meer. Volgende week moet de plaatsing doorgegeven worden, en ik kan totaal niet inschatten voor wie de ervaren dédi-jagers ( voor een gedeelte toch de bezoekers van deze rubriek op het forum ) komen. Laat staan hoeveel dedicacejagers we mogen verwachten. Ik denk dat er voor niemand loting nodig zal zijn of toch? Welk systeem zou voor jullie het best zijn?  

 

Het zou me echt vooruit helpen, mochten de liefhebbers hun favorieten even doorgeven. De minder vaak tegenkomende en dus voor dedi-verzamelaars interessantere namen zijn in alfabetische volgorde: Criva, Henriet, Herenguel,  Kox, Lechuga, Libessart, O.Mangin, Nicaise, Porcel, Sti, Tarumbana, Walt 

 

 

Noot: deze vraag is 100% serieus bedoeld, en geen goedkope poging tot reclame...

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

ik zou wel al starten met verkoop van strips / tickets om 10u, zodanig dat er al rijen kunnen gestart worden bij de verschillende tekenaars. Anders zal er van 10u tot 13u één grote rij staan bij de verkoopstand.

 

Natuurlijk wil ik bij zo veel mogelijk tekenaars aanschuiven, maar dit is mijn top 3:

Henriet

Herenguel

Lechuga

Link naar reactie

Daar heb je ook een punt. Waar ga je de eerste rij hebben...  

 

Stel de stand gaat open om 10 uur. Om 10.30 uur heeft de laatste echte dediverzamelaar zijn strips. Ga je dan direct aanschuiven in de rij die begint om 14 uur, of ga je wandelen? 90% van ons festival is in de namiddag. In de voormiddag kunnen we enkel de receptie, expo's en de handelaars aanbieden. Iets in de voormiddag plannen, gaat/kan niet wegens de lopende activiteiten in de bib en academie.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

ik zou wel al starten met verkoop van strips / tickets om 10u, zodanig dat er al rijen kunnen gestart worden bij de verschillende tekenaars. Anders zal er van 10u tot 13u één grote rij staan bij de verkoopstand.

 

Natuurlijk wil ik bij zo veel mogelijk tekenaars aanschuiven, maar dit is mijn top 3:

Henriet

Herenguel

Lechuga

 

10 uur is wel vroeg, dan ben je de tickets al kwijt voor de minder fanatieke beursbezoekers de kassa hebben gepasseerd. En ga je dan gelijk al pre-rijen starten ?

Link naar reactie

als de minder fanatieke beursbezoekers arriveren om 13u (of zelf 12u) en er staat al een rij van +- 20 fanatieke beursbezoekers (hoeveel auto's mogen we vanuit Nederland verwachten?) zullen de tickets ook zogoed als uitverkocht zijn als ze aan de beurt zijn.

of je moet met een systeem werken waarbij men maar 3 of 4 boeken/tickets kan kopen en opnieuw achteraan aanschuiven.

 

als je start met verkoop om 10 (of 10u30) kan je ook principe van Geraardsbergen toepassen, zolang de tekenaar niet aanwezig is, worden tassen getolereerd in de rij :e011:

Link naar reactie

Mijn persoonlijke top 3 :

Herenguel
Mangin
Henriet

Ik zou toch ook al 's ochtends tickets uitdelen.  Anders krijg je gegarandeerd chaos in de namiddag.  Is ook het meest eerlijk.  Toch zou ik het aantal tickets per persoon beperken.  Dat doen ze in Bergen (Trolls et Legendes) ook.  Je mag per keer dat je aan de kassa passeert maar vier boeken kopen en de vier bijhorende tickets krijgen.  Wie meer tickets wil, moet weer achteraan aanschuiven.  Het is ook handig om de meute vroege vogels met mondjesmaat binnen te laten.  Zo kan de man/vrouw aan de kassa beter volgen.  En riskeer je geen duwen en trekken en strips die gepikt worden in het gewoel aan de tafels met de strips van de signerende auteurs.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ik had nog nooit gehoord van een systeem van 4 boeken, maar ik vind het wel iets hebben!  Vinden jullie dat niet te grof?

De boekenstand zal zowiezo vanaf 9 uur te bereiken zijn want dan is de tekenacademie waar de standhouders staan, open. Het is namelijk ook lesdag.

 

 

Lechuga : 2

Henriet : 2

Herenguel : 2

Mangin : 1

Criva : 1

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Criva, Henriet, Herenguel,  Lechuga, Libessart, O.Mangin, Nicaise, Porcel,  Tarumbana,

 

ik heb veto zijn tekst overgenomen vindt ik wel interesant .

Ga het ook eens voorstellen van dat 4 of 5 tickets per keer te doen zo hebben de laat komers ook nog een kans op een mooie naam .

Met beetjes worden ze ook in Geraadsbergen binnen gelaten.

En dit is voor Grim er worden geen tassen geduld waar dan ook als er geen persoon bij hoort !!!!!!!!!

Er zijn wel een paar uitzonderingen maar later meer over op de site van Geraadsbergen.  

 

Ik zou toch ook al 's ochtends tickets uitdelen. Anders krijg je gegarandeerd chaos in de namiddag. Is ook het meest eerlijk. Toch zou ik het aantal tickets per persoon beperken. Je mag per keer dat je aan de kassa passeert maar vier boeken kopen en de vier bijhorende tickets krijgen. Wie meer tickets wil, moet weer achteraan aanschuiven. Het is ook handig om de meute vroege vogels met mondjesmaat binnen te laten. Zo kan de man/vrouw aan de kassa beter volgen. En riskeer je geen duwen en trekken en strips die gepikt worden in het gewoel aan de tafels met de strips van de signerende auteurs.

Link naar reactie

Eigenlijk is het systeem in Andenne het beste. Men  laat de ochtend wachtenden per 6 tallen toe om af te rekenen. Wanneer de drukte geluwd is kun je bijkopen naar gelang er gaatjes zijn. Ik had in de ochtend 5 tickets aangeschaft en in de loop van de dag nog eens een stuk of 5. Verder is het overal aanschuiven hetgeen de incidentele dediejaagster als Yncke ook kansen biedt.

Link naar reactie

Dat systeem van aankopen per 4 strips stel ik zeker voor, en in het begin geleidelijk aan lossen! Dat lijkt me een heel goede oplossing! Startuur van 11 of 12 uur gaan we ook bespreken. Echt bedankt voor de feedback.

 

@Yncke, Ik verwacht - net zoals de vorige keer en door de opzet van het festival - vooral meer accidentele bezoekers . Mensen die ooit eens een stripje gelezen hebben, en nu komen door of beter met iemand mee ( toneel, jump, wereldoorlog1, expo's, quiz, striptekenen ), en dan zo maar een stripje kopen. Net dat aspect vonden onze tekenaars van de eerste editie de max. En zo had je het feit dat Ivan A. er toen meer werk had dan pakweg Ersel.

 

PS Yncke, tof dat je mee doet aan de quiz!

 

 

Lechuga : 3

Henriet : 3

Herenguel : 3

Mangin : 2

Criva : 2

Libessart: 1

Nicaise: 1

Porcel : 1

Tarumbana : 1

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Lechuga : 3

Henriet-Usagi : 3

Herenguel : 3

Mangin : 2

Criva : 2

Libessart: 1

Nicaise: 2

Porcel : 2

Tarumbana : 2

Papazoglakis-Paquet: 1

 

Dat zullen de tekenaars zijn. Normaliter wordt de Strip2000-delegatie nog versterkt.

 

1 Alain Henriet 2 Barcas 3 Bart Proost 4 Charel Cambré 5 Christian Papazoglakis  6 Conz 7 Criva 8 Cromheecke Luc 9 Daan Jippes - Danier 10 Daniel Kox 11 Delphine Franzen 12 Eric De Rop 13 Francis Porcel 14 Geinz 15 Hec Leemans 16 Herenguel 17 Ivan Adriaenssens 18 Ivan Bulté 19 Jan Bosschaert 20 Jim 21 Kristof Fagard (Kreo) 22 Kristof Spaey 23 Lechuga 24 Lectrr 25 Libessart 26 Mario Boon  27 Matthias Cruyssaert 28 Olivier Mangin 29 Pascal Schokaert 30 Peter Brutin 31 Philippe Glogowski 32 Robert Paquet 33 Stedho 34 Stef 35 Steve Van Bael 36 STI 37 Tarumbana 38 Usagi ( Patricia Tilkin) 39 Van Ghysegem Wouter 40 Verhast 41 Vincent Degryse 42 Viviane Nicaise 43 Walt 44 Willy Degryse

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik had nog nooit gehoord van een systeem van 4 boeken, maar ik vind het wel iets hebben!  Vinden jullie dat niet te grof?

Is niet grof. Bedoeling is dat er een maximaal aantal personen kan blij gemaakt worden.

Op sommige beurzen moet je soms ook kiezen uit 1 of 2 tickets van de toppers zodat iedereen meer kans om toch ten minste met 1 topper naar huis te gaan. Anders zijn het weer de eersten die er van doorgaan met de tickets voor alle toppers.

Link naar reactie

Dank u!

 

De Nederlandse vertaling van Folies Bergères verschijnt in mei, maar exclusief voor Ieper wordt het album in het Nederlands al verkocht. We moeten nog even wachten of het zo los verkocht mag worden, of het alleen voor de dedi-ticketbezitters is van Porcel.

 

Er is momenteel geen Nederlandse strip van Libessart.

 

Lechuga : 3

Henriet-Usagi : 3

Herenguel : 4

Mangin : 3

Criva : 2

Libessart: 2

Nicaise: 3

Porcel : 3

Tarumbana : 2

Papazoglakis-Paquet: 1

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Als ik kom (kans is maar 20% denk ik) dan zou het speciaal voor Criva zijn.

En kijk dat heb je dan nou: ik ben tevreden met 1 tekenaar, maar dan moet ik dus al om 8u in Ieper zijn (kom van Antwerpen dus is vertrekken rond 6u30. Kijk er nu al tegenop in 't weekend...) om te gaan aanschuiven voor 1 ticketje (wees maar zeker dat er dan al 20 man voor mij staat). Met wat geluk heb ik er dan één rond 10u30 met nummer 18 of zo. 

En dan zijn er 2 mogelijkheden:

- ofwel werk je op nr. Maar dan ben ik zo ergens rond 17u aan de beurt en moet dus 6u rondstruinen wat toch wat lang is

- ofwel is het gewoon aanschuiven en moet ik dan maar al rap in de rij gaan staan, met goede kans dat er al 10 man voor mij staat. Dus dan sta ik zo te wachten tot 15u30 of zo.

 

Wat is het beste? Er is gewoon geen feilloos systeem. 

Ook max. 4 tickets is eigenlijk nonsens als je met een aanschuifsysteem werkt. Als je 10 tickets hebt geraak je tussen 14 en 18u toch niet rond. Zonde van de gemiste nummertjes voor anderen dan.

Ik vind ook dat dat dan het max. moet zijn en dat je niet nogmaals mag aanschuiven. Maar hoe ga je dat controleren? Iedereen zijn id vragen en opschrijven? Het systeem van max. 4 tussen 10 en 12 en dan idd bv. tussen 14 en 15 de resterende tickets is misschien wel niet slecht.

Werk je op nr. dan is het heel frustrerend als je staat aan te schuiven en plots komt degene met het nr voor jou tevoorschijn, maar op zich is dat wel duidelijk. 

 

Een "afschrikeffect" voor de veelticketkopers kan zijn dat je bv. 4 boeken moet kopen voor 1 dédi, maar dan is de fun er natuurlijk ook af. En dan verwacht je wel een uitgebreide dédi.

 

Mij lijkt het volgende het minst slechte systeem:

- Openen om 9u30

- Tickets vanaf 10u. Verplicht 1 strip te kopen, maar je mag ook een eigen strip laten signeren

- Max. 4 tickets per persoon. Niet terug aanschuiven

- Als er bij de start van de signeersessies nog tickets over zijn, dan mag er terug aangeschoven worden. Geen limiet die keer

- Aanschuiven bij de tekenaar. Zo spreid je de rijen en vermijd je dat degene met alle nummers 1 overal voorsteekt.

Als je toch op nr zou werken dan:

Eventueel zou je de nummers met +5 van het scheurboekje kunnen trekken. Dus degene die eerst in rij staat en 4 tickets neemt heeft dan nrs. 1, 6, 11 en 16.

De tweede in de rij met 2 dezelfde en 2 andere tekenaars als de eerste kan dan bv. nrs  6, 1, 12 en 17 hebben.

Zo zou iedereen toch mooi moeten kunnen doorschuiven van de ene tekenaar naar de andere en zou er ook nog tijd moeten zijn om tussendoor iets van de beurs te zien. Maar 't is nogal complex vrees ik voor de ticketverdelers. En ad hoc nummers toekennen is dan net geen loting. En je moet dan maar als eerste in de rij staan en 4x nummer 20 krijgen...

Uiteraard kamp je dan ook nog 'ns met het probleem dat de ene tekenaar 5 tekeningen per uur maakt en de andere 15, maar soit.

Neem je dan maar van 1 tekenaar een ticketje dan is het een beetje geluk hebben: ofwel heb je dan een hoog nummer en is het lang wachten, maar kan evengoed een laag nummer zijn. 

Mmm, misschien toch te complex...

 

In deze digitale tijd is het misschien interessant om een aantal tickets op voorhand te verkopen via internet. En dan zullen er altijd gelukkigen zijn en andere niet.

Zo werkt het tegenwoordig toch ook voor concerten.

Bv.: stel van de 20 tickets er 10 online ter beschikking. Op voorhand laat je mensen registreren op de site + aanduiden voor welke tekenaar ze een ticket zouden willen met max. 4. Dan krijg je al een idee van de interesse per tekenaar. Op uur x open je de site, je kan enkel de tickets nemen van de tekenaars die je aangeduid had. De snelsten hebben de tickets (zie dat je server dat aan kan, crashes zijn bijzonder frustrerend).

Heb je pech, dan kan je nog altijd naar Ieper afzakken, want dan weet je dat er nog 10 tickets zijn. Ook wel opletten voor egoïsten die dan zowel tickets online nemen als nog 'ns om 8u voor de poort staan en nog 'ns 4 tickets ter plaatse nemen. De tickets moeten altijd op naam gezet worden (dus het kan niet dat je online tickets koopt op naam van je vrouw, dan nog 'ns ter plaatse voor jezel en dan met 8 tickets langsgaat. Maar kan je dan weer enkel echt dichtdraaien door id's te vragen). 

Voor Ieper lijkt me zo'n systeem opzetten te laat, maar misschien ziet een andere beurs dat wel zitten in de toekomst.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Dag Speedy, dank je voor je uitvoerige uitleg waarin nogmaals blijkt dat er geen ideaal systeem bestaat.

 

Ik denk dat we het houden bij gewoon aanschuiven bij een shop die om 11 uur of 12 uur open gaat. En vier tickets per aankoop. Een ticket voor Criva gaat er zo zeker inzitten. Ik denk trouwens dat we maar 20 die hards dedi-jagers gaan krijgen. De rest gaat occasionele en lokale bezoeker zijn die komt voor toneel, jumpactie, quiz, de kinderstrips, de oorlogstrips of die gewoon verrast is ( hij was toch in de bib of academie )

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Gewoon tickets verkopen: geeft recht op een (hand!) tekening; tekenaar beslist wanneer hij alleen nog maar handtekeningen zet.

Iedereen gewoon aanschuiven. Wie later komt kan meestal wel in een andere  (kortere) rij aanschuiven en heeft dus ook alle kans.

Het simpelste en eerlijkste systeem.

 

Exact, die angst voor vroege veel koperts is ongegrond. Het voordeel van vroeg bij de beurs arriveren is beperkt tot de eerste dedie (en heel misschien een goede positie voor een tweede rij) daarna heb je als laatkomert evenveel kansen. De veelkopers kunnen ook maar in een rij tegelijk staan dus dat voordeel is helemaal beperkt...... Speedy is bang is om geen tekening voor Criva te krijgen. Daar moet ik wel een beetje om gnuiven, die heeft nu net twee albums dus de aanloop zal niet gigantisch zijn. Op een NL beurs liep het zeker geen storm toen hij daar zijn eersteling signeerde.

Link naar reactie

Exact, die angst voor vroege veel koperts is ongegrond. Het voordeel van vroeg bij de beurs arriveren is beperkt tot de eerste dedie (en heel misschien een goede positie voor een tweede rij) daarna heb je als laatkomert evenveel kansen. De veelkopers kunnen ook maar in een rij tegelijk staan dus dat voordeel is helemaal beperkt...... Speedy is bang is om geen tekening voor Criva te krijgen. Daar moet ik wel een beetje om gnuiven, die heeft nu net twee albums dus de aanloop zal niet gigantisch zijn. Op een NL beurs liep het zeker geen storm toen hij daar zijn eersteling signeerde.

 

Ik volg je Retep. Hoe graag ik het Criva en Verhast gun, ze zijn niet de grootste namen op het festival. Als we werken met vier tickets per aankoop, dan zal de gewone liefhebber nog zeker kansen genoeg hebben.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...