Jump to content

[Eerste Ronde (31)] achtercover 62 vs. achtercover 4

Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

54 members have voted

1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?

This poll is closed to new votes

• Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 01/07/2019 at 07:00 AM

Recommended Posts

Posted

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

A

18d29dd0-189c-012f-b127-0050569439b1.jpg

de achterkant van de eerste Capricornus

Peter Motte

B

4.jpg.cac57b033e946807160f6d9c8e92eeec.j

De Asterix backcover is uiteraard ook een hele beroemde (en mooie vind ik). Wel jammer van die streepjescode..

sanderg

• 3 weeks later...
Posted

Moeilijke keuze. Ik ben toch voor Andreas gegaan. Capricornus kijkt je aan waardoor er interactie ontstaat. Bij het plaatje van Asterix ben je alleen toeschouwer.

Omnia mutantur nihil interit

Posted

B zonder competitie. In elke tekening weet Uderzo het gevoel tussen Asterix en Obelix te vatten. De cover is ook volledig functioneel naar albumoverzicht toe en volledig in lijn met de albums. A is eerder eng en roept de vraag op waarom die kerel zijn snor op de onderlip getekend krijgt.

Posted

1 hour ago, Tom B said:

Omwille van dat belachelijke laddertje van Obelix ga ik voor A

Ik heb dat altijd een beetje als deel van de grap beschouwd. Ze konden het weggelaten hebben, maar met is zoveel... Obelixer.

Posted

Als ik me goed herinner was de ladder een stuk zinniger toen er nog niet zoveel titels waren en er dus minder menhir weggekapt moest worden. Maar misschien herinner ik 't mij verkeerd...

Posted

Het minitrapje is een uitvinding van Hachette. Er waren al een heleboel titels voor handen toen Hachette Asterix ging uitgeven.

Omnia mutantur nihil interit

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...