Veto Posted January 15, 2019 Posted January 15, 2019 En jawel ook voor het volgende stripfestival in Knokke-Heist is de line-up van tekenaars al online beschikbaar :http://www.stripfestivalknokkeheist.be/tekenaars/ Meest opvallende namen, die volgens mij nog niet al te vaak naar 'de Vlaanders' zijn afgezakt : - Jacques de Loustal - Holgado - Bernard Köllé Verder veel namen die steeds terugkeren in Knokke als Heuvel, Di Sano, Hec Leemans, André Benn, Jan Bosschaert, Jeff Broeckx, Jean-Pol, Ersel… Blij dat Denayer en Grenson er ook nog een keertje bij zijn. Beide heren zijn al eerder in Knokke geweest maar nu niet dat ze elk jaar aan de Vlaamse kust langskomen. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com
Tweetie Posted January 16, 2019 Posted January 16, 2019 19 uren geleden, Veto zei: Verder veel namen die steeds terugkeren in Knokke als Heuvel, Di Sano, Hec Leemans, André Benn, Jan Bosschaert, Jeff Broeckx, Jean-Pol, Ersel… Kennelijk zijn er veel tekenaars die het daar erg naar hun zin hebben. Op zich een positief teken. Quote
Ambreville Posted January 16, 2019 Posted January 16, 2019 Barry Kitson is wel een leuke naam. Die springt er een beetje uit als enige comic-grootheid. Quote
Hollywood Posted January 16, 2019 Posted January 16, 2019 Knokke zal me weer wat geld kosten zo te zien Quote https://www.2dgalleries.com/profile/Hollywood
Kool Thing Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 Wow!!! Eindelijk Loustal. Nog nooit gezien Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Campesino Posted January 22, 2019 Posted January 22, 2019 Op 16/01/2019 om 15:16, Ambreville zei: Barry Kitson is wel een leuke naam. Die springt er een beetje uit als enige comic-grootheid. In het verleden stond ik voor hem in de rij. Twee jaar geleden als een van de eerste buiten in de rij gestaan voor hem om bij opening direct door te lopen naar hem. Staan er echter al twee mensen voor ons. (bekenden van de organisatie) "Ja, we hebben gisteren al met hem gepraat en afgesproken dat we een tekening zouden krijgen." Wetende hoeveel zorg/tijd Barry besteed aan zijn werk. Ben je met 2 mensen voor je zo drie uur verder voordat je zelf aan de beurt bent. Gezien die ervaring probeer ik het niet meer voor Barry. (Besteed mijn geld wel aan bijv. Collin Wilson.) Quote A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !
Ambreville Posted January 22, 2019 Posted January 22, 2019 3 minuten geleden, Campesino zei: In het verleden stond ik voor hem in de rij. Twee jaar geleden als een van de eerste buiten in de rij gestaan voor hem om bij opening direct door te lopen naar hem. Staan er echter al twee mensen voor ons. (bekenden van de organisatie) "Ja, we hebben gisteren al met hem gepraat en afgesproken dat we een tekening zouden krijgen." Wetende hoeveel zorg/tijd Barry besteed aan zijn werk. Ben je met 2 mensen voor je zo drie uur verder voordat je zelf aan de beurt bent. Gezien die ervaring probeer ik het niet meer voor Barry. (Besteed mijn geld wel aan bijv. Collin Wilson.) Het lijkt me eerder weer een geval van de organisatie die in de fout ging. Ticketen aan de deur zoals in Breda (door Herwig begonnen) lost dat op. Quote
sjaakie Posted January 22, 2019 Posted January 22, 2019 4 uren geleden, Ambreville zei: Het lijkt me eerder weer een geval van de organisatie die in de fout ging. Ticketen aan de deur zoals in Breda (door Herwig begonnen) lost dat op. Helaas werd dat de 2e dag ook weer niet erkend.en was het gewoon weer same as always. Quote
Ambreville Posted January 22, 2019 Posted January 22, 2019 6 minuten geleden, sjaakie zei: Helaas werd dat de 2e dag ook weer niet erkend.en was het gewoon weer same as always. Zonder oplossing daar is het wat mij betreft dit jaar Brussel. Quote
Johan Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 17 uren geleden, sjaakie zei: Helaas werd dat de 2e dag ook weer niet erkend.en was het gewoon weer same as always. Ik stond aan de rij van "gewoon" betalen...geen ticket gekregen... Quote
Lecram Posted January 26, 2019 Posted January 26, 2019 Op 22/1/2019 om 20:29, Ambreville zei: Zonder oplossing daar is het wat mij betreft dit jaar Brussel. Valt dat gelijk dan? Quote
Ambreville Posted January 26, 2019 Posted January 26, 2019 5 minuten geleden, Lecram zei: Valt dat gelijk dan? Yep. Weekend van 14 september. Ik denk dat ze dit harder gaan voelen dan tegen Facts te programmeren. Quote
Kool Thing Posted January 27, 2019 Posted January 27, 2019 Ow, neen toch. Mijn twee tofste festivals die samen vallen :-((( Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Emma Stone Posted February 25, 2019 Posted February 25, 2019 Ik lees op de website dat Paul Geerts geen Sus en Wis meer signeert (tekening). Signeert (handtekening) de brave man de albums nog steeds? Of is dit ook uit den boze? Dank voor de info! Quote
belgiumdog Posted February 27, 2019 Posted February 27, 2019 7 uren geleden, Emma Stone zei: Niemand? Zou de organisatie Paul Geerts nog vragen wetende dat hij geen tekeningen zal maken? Quote
Tweetie Posted February 27, 2019 Posted February 27, 2019 1 uur terug, belgiumdog zei: Zou de organisatie Paul Geerts nog vragen wetende dat hij geen tekeningen zal maken? Volgens mij maakt hij nog steeds tekeningen, alleen geen S&W. Quote
Hollywood Posted February 27, 2019 Posted February 27, 2019 De hemelboom zal er liggen zoals de vorige keer. Maar tekent inderdaad niets in suske en wiske albums Quote https://www.2dgalleries.com/profile/Hollywood
jerommeke Posted February 27, 2019 Posted February 27, 2019 Paul Geerts tekent nog enkel zijn eigen reeksen, oa de reeks hemelboom en de uitgave de verdwenen Smirrel. Paul Geerts heeft sinds vorig jaar beslist om geen tekeningen meer te plaatsen in de Suske en Wiske albums Op het stripfestival dit jaar wordt zijn nieuw boek : Het Vraagteken voorgesteld en te koop aangeboden, waarin de tekenaar een tekening kan in plaatsen, mits aankoop van het boek Quote
belgiumdog Posted February 28, 2019 Posted February 28, 2019 13 uren geleden, Tweetie zei: Volgens mij maakt hij nog steeds tekeningen, alleen geen S&W. Quote
Emma Stone Posted February 28, 2019 Posted February 28, 2019 En handtekeningen (zonder tekening / enkel een kriebel) in sus en wis albums? Of is dat ook uit den boze? iemand al een poging ondernomen hiertoe? Dank voor de info ! Quote
STEFAN Posted March 12, 2019 Posted March 12, 2019 Op 28/2/2019 om 13:09, Emma Stone zei: En handtekeningen (zonder tekening / enkel een kriebel) in sus en wis albums? Of is dat ook uit den boze? iemand al een poging ondernomen hiertoe? Dank voor de info ! Heeft vorig jaar wel handtekeningen gezet in Suske en Wiske strips, geen tekeningen. Quote
Bonte Posted March 22, 2019 Posted March 22, 2019 Op 25/2/2019 om 12:49, Emma Stone zei: Ik lees op de website dat Paul Geerts geen Sus en Wis meer signeert (tekening). Signeert (handtekening) de brave man de albums nog steeds? Of is dit ook uit den boze? Dank voor de info! Even nagevraagd en normaal gezien ook geen handtekeningen meer. De vorige uitgave is ook nog steeds te koop op de beurs, zeer mooie en beperkte uitgave voor slechts 10 euro. Quote
Kool Thing Posted April 29, 2019 Posted April 29, 2019 In mijn mailbox Derde druk van de graphic novel ‘Altijd Ergens Oorlog’ wordt voorgesteld op stripfestival van Knokke-Heist Striptekenaar Jimmy Hostens en scenarist Rino Feys stellen de derde druk van het eerste deel van hun gelauwerde graphic novel ‘Altijd Ergens Oorlog’ in Knokke-Heist voor, de oorlogstrip die in november 2016 voor het eerst verscheen en waarvan het tweede en afsluitende deel oktober 2018 in de winkel kwam. De feestelijkheden gaan door op de 16de editie van het stripfestival op zondag 12 mei 2019. Een derde druk is vandaag de dag lang niet meer zo vanzelfsprekend en zeker niet als het dan ook nog eens een publicatie betreft bij een uitgever die hiermee zijn eerste stappen zet in het uitgeven van strips. Bovendien is het voor de twee auteurs hun eerste volwaardige publicatie. Alle reden dus voor een feestje! Jimmy en Rino hebben zes jaar bloed en tranen gezweet, maar het resultaat mag er zijn: 220 pagina’s die alle facetten van de ‘De Groote Oorlog’ in full color in beeld brengen. Een historisch accuraat maar tevens wervelend avontuur dat zich aan het begin van vorige eeuw in een stadje net voor het front heeft afgespeeld. Het fascineerde de auteurs namelijk hoe je als gewone burger vijf jaar oorlog onder het juk van de bezetter overleeft. Ze vertrokken vanuit getuigenverslagen en dagboeken, en verzonnen een familie waardoor ze verschillende verhaallijnen met elkaar konden verbinden. Zo ontstond er een meeslepend en spannend scenario die de oorlogsgruwelen weergeeft vanuit de ogen van een kind. Omdat het de eerste strips waren in het fonds van Uitgeverij Bibliodroom liet het gros van de vakpers de boeken destijds links liggen. Maar gelukkig waren er Wouter Porteman van Stripspeciaalzaak die de boeken ongegeneerd de hemel in prees, en Peter Moerenhout van De Standaard die tekenaar Jimmy Hostens tot dé ontdekking van 2016 bombardeerde. Langzaamaan vonden de boeken alsnog hun weg naar het grote publiek in België en Nederland. https://petermoerenhout.be/2017/02/09/recensie-altijd-ergens-oorlog/ http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=2624 https://www.stripspeciaalzaak.be/2018-Besprekingen/Altijd-Ergens-Oorlog-2.htm Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Yncke Posted April 30, 2019 Posted April 30, 2019 Inderdaad! Blij dat ie al een derde druk mag hebben. Quote yncke.be
Kool Thing Posted April 30, 2019 Posted April 30, 2019 Eerste en tweede druk waren elk 1.000 stuks. Geen idee hoe groot de derde druk is. Niet slecht. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
StripsEnzo Posted May 8, 2019 Posted May 8, 2019 Iemand die me kan zeggen hoe het signeren verloopt? Verplichte aankoop? Bonnetjes? Aanschuiven? Quote
marioboon Posted May 8, 2019 Posted May 8, 2019 Wie mij op Facebook en Instagram volgt, kan zien dat ik een heel klein voorraadje heb van Nederlandstalige Hardcovers van Dirk. 8 om precies te zijn. Speciaal voor de beurs heb ik er dan maar een origineeltje in gestoken Quote
Bonte Posted May 9, 2019 Posted May 9, 2019 9 uren geleden, StripsEnzo zei: Iemand die me kan zeggen hoe het signeren verloopt? Verplichte aankoop? Bonnetjes? Aanschuiven? Sowieso verplichte aankoop tenzij de auteur onafhankelijk komt en individueel beslist om dat toe te laten, een gewone handtekening zetten de lokale auteurs meestal wel zonder aankoop. Van auteurs waarvan de organisatie de boeken verkoopt aan de ingang moet je met bonnetjes werken en ook aanschuiven, voor sommige auteurs zijn de plaatsen beperkt. Veel auteurs (de meeste?) verkopen ook zelf hun eigen boeken en dan is het gewoon aanschuiven zonder bonnetje. Quote
Bonte Posted May 9, 2019 Posted May 9, 2019 Op 15/1/2019 om 18:23, Veto zei: En jawel ook voor het volgende stripfestival in Knokke-Heist is de line-up van tekenaars al online beschikbaar :http://www.stripfestivalknokkeheist.be/tekenaars/ Meest opvallende namen, die volgens mij nog niet al te vaak naar 'de Vlaanders' zijn afgezakt : - Jacques de Loustal Jacques de Loustal komt maar 2 uur signeren in de voormiddag, die zal dus enkel voor de vroege vogels zijn. Dit ter info. Quote
Bonte Posted May 9, 2019 Posted May 9, 2019 Actuele auteurlijst, toch een indrukwekkende lijst alweer. http://www.stripfestivalknokkeheist.be/tekenaars/ AAaRGH Pascal Agotha Tim Artz D’ Auwe (Dirk Van Der Auwera) Claire Beaino André Benn (André Beniest) Kristof Berte Mario Boon Jan Bosschaert Tom Bouden Jeff Broeckx David Canion Thierry Capezzone Louis-Michel Carpentier Capia Art Maryse en Jean-François Charles Frits Deblieck Willy Degryse Jacques de Loustal (signeert van 10u-12u) Benoit Delmelle (Ben.D.) Xavier Demets Christian Denayer Eric Derop Baudouin Deville Ingrid Devuyst Salvatore Disano (Bruno Di Sano) Franky Drappier Thomas Du Caju Federico Carlo Ferniani Paul Geerts Andy Genen (Happy Ant Studios) Bruno Gilson Eugeen Goossens Olivier Grenson Dick Heins Eric Heuvel Iñaki Holgado Jimmy Hostens Jean-Pol Van den Broeck Frank Jonker Sabri Kasbi Barry Kitson Bernard Köllé Hubert Lambert (Hachel) Grégory Lange Walter Laureysens (Walterell) Hec Leemans (vanaf 13u) Frank Mézin Gilles Mezzomo Romano Molenaar Danker Jan Oreel David Peeters Srdjan Peka (Peka Art) Michel Pierret Pirana (Leon Van De Velde) Alain Poncelet Jessica Raes (Met in de voor- en namiddag een voorstelling van Herrie de Heks.) Georges Ramaïoli (Simon Rocca) Shirow Di Rosso Erwin Sels (Ersel) Yasmine Stalpaert William Tai (Malik) Manu Tenret Daniel Van Den Broek Ingrid Van Dijck Ron Van Riet Marc Verhaegen Christian Verhaeghe + Olga Ooms Marc Weemaels (Marcuz) Marc Wasterlain Yncke Quote
Recommended Posts