Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Enorm last minute maar morgen moet ik de laatste spulletjes verhuizen van Gent naar Hansbeke (kwartiertje van Gent met de auto) maar de persoon die mij met camionette zou helpen heeft het laten afweten. Is er iemand met een camionette die me morgen toevallig kan helpen? :s

Hamirubi zal aan uw deur staan... :e011:

Link naar reactie

Enorm last minute maar morgen moet ik de laatste spulletjes verhuizen van Gent naar Hansbeke (kwartiertje van Gent met de auto) maar de persoon die mij met camionette zou helpen heeft het laten afweten. Is er iemand met een camionette die me morgen toevallig kan helpen? :s

Hansbeke? Een steenworp van hier!

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

owkay... clearly geen apple-lovers hier... :D

 

Ben jarenlang zelf windows-gebruiker geweest (zelf nog mijn PC in elkaar gestoken en zo - wordt na 10 jaar nog steeds (sporadisch) gebruikt), en was nogal sceptisch over Apple toen ik er via m'n werk mee in contact kwam, maar...

  • nog nooit zo makkelijk vanalles en nogwat gesynchroniseerd (uiteraard de iPad en -phone, maar daarvoor ook m'n sony-ericsson bvb.)
  • nog nooit zo makkelijk zelf programma's aangestuurd (hooray voor Applescript)
  • nog nooit zulke goeie software 'gratis' gekregen (je betaalt ze in de meerprijs van het toestel volgens mij)
  • nog nooit zo'n stabiel systeem gehad
  • ...

Ik gruwel tegenwoordig als ik nog eens iets op een windoos moet doen... Al die overbeveiliging, nutteloze toeters-en-bellen, altijd wel ooit ergens 'stroef', gehannes met updates, drivers, ... - Dan heb ik nog liever Linux (ja - ook dat nog gehad/heb ik nog).

 

Als m'n Macbook vastloopt, dan is het wanneer Windows erop aan het draaien is :D

Idem voor projecties: vanuit OSX werkt het altijd onmiddellijk en zonder miserie. Zit ik in Win? zoek het maar uit waarom het nu eens te groot, dan weer onleesbaar klein, dan weer een mengeling van de twee is (interface 'normaal', systeemletters superklein, commando-scherm letters gigantisch...)

 

Is ook logisch: hard- en software vormen in een Mac één en zijn dus zonder twijfel beter op elkaar afgestemd. Windows eist veel meer van je hardware door z'n inefficiëntie denk ik dan. Linux speelt het slimmer en is tevreden met veel minder en kan er meer uithalen als de gebruiker het wil...

 

De nadelen/bad experiences tot nu toe:

  • toch iets te gesloten naar m'n zin
  • oude scanner was niet zo geheel makkelijk meer aan te sluiten (ook niet in Win hoor - ging nog het makkelijkst in Xubuntu)
  • dit gedoe met het kabeltje (btw: schijf werkt perfect met USB - maar had liever firewire - spaart me een USB-poort)

 

Soit: voer van een apart topic wellicht... :D

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Kun je niet doen zoals retep? Je draagt je toestel waarop enkel maar windows draait, uiteraard, binnen bij je lokale verdeler of koopt gewoon een nieuwe laptop.

 

Heel gemakkelijk en je steunt de economie.

 

:e011:

Link naar reactie

Kun je niet doen zoals retep? Je draagt je toestel waarop enkel maar windows draait, uiteraard, binnen bij je lokale verdeler of koopt gewoon een nieuwe laptop.

 

Heel gemakkelijk en je steunt de economie.

 

:e011:

 

mja - helaas ben ik dan een tijdje technisch werkloos - niet zo interessant als zelfstandige ;)

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

 

Is ook logisch: hard- en software vormen in een Mac één en zijn dus zonder twijfel beter op elkaar afgestemd. Windows eist veel meer van je hardware door z'n inefficiëntie denk ik dan. 

Je zou het denken, he. Maar stress- en speedtesten op Win en Mac schetsen op 't werk toch steevast een ander plaatje. Ik verdenk de Frankensteinse architectuur van OS X ervan om veel minder efficiënt te zijn. 

Link naar reactie

Je zou het denken, he. Maar stress- en speedtesten op Win en Mac schetsen op 't werk toch steevast een ander plaatje. Ik verdenk de Frankensteinse architectuur van OS X ervan om veel minder efficiënt te zijn. 

ah - serieus - vreemd... Als klanten (snelheids)problemen hebben met onze grafische software, dan is het heel vaak op een (op zich goed) Windows-toestel...

 

Soit - ben nu 5 jaar overgestapt (en 1 jaar volledig met Win gestopt) en heb er nog geen seconde spijt van gehad, al beschouw ik mezelf toch als een redelijke nerd... :D

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Sinds ik Win 8 gebruik heb ik geen last meer van crashes (was met Vista wel een probleem). Bovendien start het bliksemsnel op. Dat was één van de grootste problemen met Apple (naast de kostprijs en het gebrek aan software). Misschien is dat nu beter, maar bij al de Mac's die ik gehad heb kon je terwijl ze opstarten gerust een tas koffie gaan drinken.

Link naar reactie

Sinds ik Win 8 gebruik heb ik geen last meer van crashes (was met Vista wel een probleem). Bovendien start het bliksemsnel op. Dat was één van de grootste problemen met Apple (naast de kostprijs en het gebrek aan software). Misschien is dat nu beter, maar bij al de Mac's die ik gehad heb kon je terwijl ze opstarten gerust een tas koffie gaan drinken.

Sneller opstarten is me dunkt voor alle systemen te wijten aan SSD's... - m'n mac heeft geen 10 seconden nodig...

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...