Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

E-mail is een bijzonder eenvoudig protocol. Ik zou je een e-mail kunnen sturen met president@whitehouse.gov als afzender zonder dat ik daarvoor het Witte Huis moet gaan hacken, bijvoorbeeld. (Er zijn initiatieven om dat te proberen te voorkomen, maar waterdicht is 't allemaal niet.)

Het kan dus zijn dat er een probleem is op je thuismachine of op je werkmachine, maar het kan net zo goed zijn dat er iemand met jouw gmail-adres in het adressenboek met een probleem zit, en aan het spammen geslagen is in jouw naam.

 

Kun je iets meer te weten komen uit de message headers?

Link naar reactie

De tijd van de illusie dat Mac virusvrij was, is voorbij, hoor, Bonte. ;)

(En hoe vlugger dat die realisatie doordringt bij de Macgebruikers, hoe vlugger de malware de pas kan afgesneden worden, vandaar dat ik er blijf op hameren.)

Ja, maar voorlopig kan het enkel als je illegale software installeert en de updates van Apple zelf zijn ook een soort van anti-virus updates. Al moet ik toegeven dat crap-whare die samen met kleine programma's van het net worden geïnstalleerd knap vervelend worden, een spambot zou hier zelfs mogelijk zijn al heb ik het nog niet gezien.

 

Sowieso kun je geen Panda anti-virus installeren op een Mac.

Link naar reactie

Ja, maar voorlopig kan het enkel als je illegale software installeert en de updates van Apple zelf zijn ook een soort van anti-virus updates. Al moet ik toegeven dat crap-whare die samen met kleine programma's van het net worden geïnstalleerd knap vervelend worden, een spambot zou hier zelfs mogelijk zijn al heb ik het nog niet gezien.Sowieso kun je geen Panda anti-virus installeren op een Mac.

Heb ooit zo eens een virus (enfin dat denk ik toch) binnengehaald via een gekende spelletjessite.

Link naar reactie

E-mail is een bijzonder eenvoudig protocol. Ik zou je een e-mail kunnen sturen met president@whitehouse.gov als afzender zonder dat ik daarvoor het Witte Huis moet gaan hacken, bijvoorbeeld. (Er zijn initiatieven om dat te proberen te voorkomen, maar waterdicht is 't allemaal niet.)

Het kan dus zijn dat er een probleem is op je thuismachine of op je werkmachine, maar het kan net zo goed zijn dat er iemand met jouw gmail-adres in het adressenboek met een probleem zit, en aan het spammen geslagen is in jouw naam.

 

Kun je iets meer te weten komen uit de message headers?

 

Aha, merci voor de tip maar heb die mails al wel gedelete :s ik ga het zeker wel onthouden voor als ik het nog eens tegen kom

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik zoek een e-id reader die werkt op mijn Macbook air (draait op el capitan).  Ooit een poging gedaan om zoiets aan te schaffen, maar dat was geen succes.  

Ik dacht er ook aan om zo'n sd ding te kopen (http://nl.transcend-info.com/Apple/jetdrivelite/) maar blijkbaar geeft dat ook problemen met el capitan?  Iemand ervaring hiermee?

Link naar reactie

We hebben een Kobo Glo en die werkt perfect met m'n iMac samen, el capitan. Mooi wit scherm met ingebouwde verlichting. 79 euro in de Fnac.

Gewoon aansluiten en je ziet het toestel als harde schijf, epub's naartoe slepen en meer moet je niet doen. Het toestel baseert zich jammer genoeg niet op de naam van het bestand en de mappen maar de meta-data.

 

 

Kobo Glo HD ziet er wel vet uit, deze kost 129 euro in hoge resolutie.

https://www.bol.com/nl/p/kobo-glo-hd-zwart-e-reader/9200000041424793/

 

 

9200000041424793.jpg

Link naar reactie

Ik dacht er ook aan om zo'n sd ding te kopen (http://nl.transcend-info.com/Apple/jetdrivelite/) maar blijkbaar geeft dat ook problemen met el capitan?  Iemand ervaring hiermee?

Het concept is mooi, een SD kaartje toevoegen en je maakt van een gewone harde schijf opeens een fusion drive die veel sneller werkt. Maar zolang het geen standaard is zal je problemen hebben bij elke update, dus nog lang geen plug-and-forget zoals ze beweren. Je zal telkens moeten wachten op software updates van Transcend.

Link naar reactie

Ik dek dat je het 'id' stuk van de vraag gemist hebt. ;)

Get, yep, niet opgemerkt. :)

 

Ik heb ook zo'n ID reader van een kilo en dat ding werkt als een PC van 20 jaar terug, ik weet nog altijd niet of het gelukt is om te installeren. Volgens mij zijn die readers allemaal hetzelfde maar is de software en beveiliging het probleem. Wat een krengen.

Link naar reactie

Ik ben niet goed mee, kun je dat wat verduidelijken?

Welja, je gebruikt typisch 1 computer om alles te beheren, maar waarschijnlijk is dat een beperking die we onszelf hebben opgelegd. Het is nu al een tijdje geleden dat we Calibre gebruikt hebben, ik weet niet meer juist hoe het werkt.
Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Weet iemand of het slecht is voor uw gezondheid om nat hout te gebruiken in uw kachel? Ik heb een grote stapel brandhout maar een deel van de beschutting is een tijdje geleden eraf gevallen vanwege veel wind en dergelijke. Ik heb dus een klein deel van dat stapel brandhout dat al een tijdje vrij nat is en waarschijnlijk dus ook beschimmeld maar ik ben dat gewoon blijven verder gebruiken :s

 

edit: over opgezocht en ik ben dus compleet verkeerd bezig, hopelijk heeft het een niet te grote impact gehad :s

Link naar reactie

Eerst het droge spul gebruiken, ondertussen kan het nat geworden hout wel weer drogen. Als je gratis brandhout wil: Natuurpunt is erg actief in onze streek. Al mijn brandhout komt van enkele leuke zaterdagen per jaar inzet in de natuurgebieden alhier.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Nat hout verbanden is een big nono. Hout droogt buiten, onder een afdak: de wind moet vrij spel hebben, maar het mag niet in de regen liggen. Je mag altijd in mijn tuin komen kijken naar de strategische voorraden van de familie Waldorf. 

 

Maar het mag in de regen liggen, zolang het maar goed waait.

Een afdak is natuurlijk het meest raadzaam.

Link naar reactie

Maar het mag in de regen liggen, zolang het maar goed waait.

Een afdak is natuurlijk het meest raadzaam.

 

Hier ben ik het hartgrondig mee oneens, hout moet onder een afdak, wanneer het in de regen ligt gaat het rotten. Dus een hok timmeren en het hout daar ingooien. Of gewoon haarshout mailen en dan bezorgen ze zo een pallet berken- eiken- essen- of haagbeukhout.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...