Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

26 minuten geleden, The Alderwood zei:

De verzekeringsmaatschappij van de dader (zie mijn autoperikelen) wil niet ingaan op de RDR-overeenkomst.  Ze vragen om een bestek. Wat moet ik hiermee?

Je hebt een slechte makelaar als je het hier moet vragen. Wat is er gebeurd? Ik herinner me geen auto-perikelen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Als de verzekeraar om een bestek vraagt, moet je een bestek geven. Lijkt me zo klaar als een klontje.

Stel je voor dat de dame achter de toonbank steeds naar achteren loopt met vragen zoals: Ik heb de klant een wit brood gegeven, maar hij zegt dat hij het graag gesneden heeft, wat moet ik hiermee?

 

Link naar reactie

Verzekeringen zijn echt een plezier.  Je moet er ook de tijd voor hebben... voor al die expertises (soms is het sop de kolen ook niet waard). Dit jaar: inbraak/ waterlek/ vochtschade/ passage Eandis/ aanrijding privé parking (en geen briefje).  Inbraak en waterlek achter de rug. 

Link naar reactie

Tenzij het veranderd is de laatste jaren, zou ik denken dat een bestek gratis is? Dat is toch gewoon een kostenraming die door de garagist op papier gezet wordt?

 

De laatste keer, maar dat is wel al verschillende jaren geleden, moest ik samen met een expert van de verzekering naar mijn garage gaan. Mijn garagist en die expert bespraken het een en het ander , waarna die expert dan een bestek opmaakte. Ik heb nog nooit moeten betalen daarvoor.

Link naar reactie

Heeft je verzekeraar (of die van de tegenpartij) geen garage waar je dat gratis kan laten doen? Ik werd ooit een keer naar zo'n 'expert' gestuurd. Anders was het gewoon mijn garage die het bestek maakte.

En als het om een kras gaat, dan kan er natuurlijk wel wat discussie zijn. Maar in principe heb je het recht om schade te laten herstellen.

 

En ik ben uw papa niet. Dat is waarschijnlijk Waldorf of Mauser :e007:

Link naar reactie
4 minuten geleden, The Alderwood zei:

Numericable is de enige kabel-aanbieder in Brussel Centrum. Ik had liever Voo gehad (ook een Brusselse aanbieder) maar die zitten niet in 't Centrum :(
De eigenaar van ons appartement had numericable, maar was niet zo tevreden. 

Ik kan enkel over Telenet spreken. Hun service is heel goed en aan de snelheid kan adsl niet tippen.

 

Kan ook aan de aansluiting liggen. Ik weet niet hoe ze daar in de Brusselse appartementen mee omgaan.

Link naar reactie

Drommels, drommels en nog eens drommels.  Ik háát Windows 10 !

Net voor de lancering van W10 investeerde ik in een toch wel zeer deftige ASUS laptop met een goede samenstelling binnen een bepaald budget.  Ok, ik ben over dat budget gegaan, maar toch.  Hij draaide op W8.1 - probleemloos en vlot presterend.  Geen vuiltje aan de lucht.

Toen was er die overgang naar W10.  En sindsdien heb ik alleen maar problemen.  Aanhoudende, terugkerende en veranderende problemen.  Die vielen op zich nog mee.  Na de anniversary update werd het echter 10 keer erger.  Ik heb nochtans alles al uit de kast gehaald om dit allemaal zo correct mogelijk te doen.  Voor de honderste keer : Grondige formattering, laatste en meest bug-vrije W10 rechtstreeks van de bron (met installatieUSB van Microsoft zelf), alle drivers vervangen door de meest recente versies en wat nog allemaal. 

Maar één voor één blijven die problemen uiteindelijk terugkeren.  Er zijn al verscheidene mensen bij mij geweest om hun PC of laptop terug aan de praat te krijgen na een W10 update, wat doorgaans makkelijk lukte.  Alleen bij mezelf blijft het voor miserie zorgen.  Het opstarten duurt steeds langer (voor de tigste herinstallatie kon dat tot 40 minuten zijn), het afsluiten eveneens.  Tijdens het gebruik zit alles regelmatig vijf tot tien minuten volledig vast.  Of helemaal.  Hij blijft soms lang hangen bij sommige simpele taken, zoals het openen van een pop-up in Edge, Weigert bepaalde apps te openen ... Zaterdag volledig opnieuw geïnstalleerd, we zijn woensdag en het begint langzaam maar zeker terug minder vlot te gaan.

Er staan geen apps actief achter de schermen, volledig virus-endergelijke-vrij, er staan geen extra programma's meer op geïnstalleerd, er staat geen data meer op, schijfruimte met hopen, belachelijk veel werkruimte, geavanceerd taakbeheer geeft ook niets weer dan datgene waar ik mee bezig ben, ...

Wat moet een mens dan nog doen? :huh:

iMac, waarom ben je zo duur? 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Thanks for the idea.  Maar neen.  'k Ben wel bekend met Linux (Ubuntu), maar geen fan.  Ik kan natuurlijk ook W10 op een virtuele machine laten draaien via Linux (voor Photoshop bv), maar al dat gedoe, eerlijk gezegd weinig zin in. Het hele punt is gewoon dat ik heb een werkende vlot draaiende W10 nodig heb. Terug gaan naar W8 is ook geen optie, want de helft werkt daar al niet meer samen mee. 

Als het écht zover komt dat ik ooit een andere laptop of dergelijke moet overwegen (hoewel dit 'n verdomd goeie is) omdat het probleem niet opgelost geraakt, stap ik -als dat mogelijk is- over op Apple.  Nu de helft van de apps voor Wphone ook al niet meer beschikbaar zijn en zelfs de banken die apps niet meer ondersteunen, begint het door te dringen dat dat moment er toch ooit gaat komen.

Maar voor nu : Graag een W10 die probleemloos (of toch vlotter) draait, lukt niet. *zucht*

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Voor zover ik weet, is alles up to date.  Meest recent beschibare drivers staan geinstalleerd.  Toch frustrerend als je er niet aan uit geraakt.  'k Heb wel al gemerkt dat hij NOG moeilijk er doet nadat ik Spotify en/of Photoshop installeerde.  Nochtans zou dat geen probleem mogen vormen als ik alles nakijk.  *zucht*  Maar bon, het heeft geen zin er blijven over te zagen.  Zoeken en uitproberen is de boodschap.  Dank voor de tips allemaal.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Kadastrale afschriften aanvragen? Je kunt ook zelf naar de gewestelijke directie van het kadaster (het hypotheekkantoor wellicht niet, want het gaat om een erfenis) - maar wellicht kun je daar de opzoeking niet zelf doen, want de verwerving is nogal recent en werd digitaal verwerkt.

Gemakkelijk is ook om iemand te kennen die vb. in een notariaat werkt. Die kan dan wel eens digitaal neuzen.

 

Als je jaarlijks onroerend goed-belasting betaalt, ga dan de kadastrale perceelnummers een na op Geopunt.

Link naar reactie

Ik krijg een aangemaakte site niet zichtbaar in google. De website is aangemaakt en gepubliceerd via het gratis platform weebly.com. 'Website onzichtbaar maken voor zoekmachines' staat uit. De websiteomschrijving is ingevuld en er staan redelijk wat meta-trefwoorden ingegeven. (Voor de homepage, niet voor de subpagina's.). De vorige edities van de site zaten bij de gratis formules van wix.com en wordpress.com. De 301-omleidingen naar die edities zijn ook gelinkt. 

 

Ik diende ook aan een aanvraag ik om de site aan te melden bij google. Toch is de site niet zichtbaar in de zoekresultaten. Wat kan ik nog aanpassen om de SEO beter te krijgen? Andere vergelijkbare gratis sites staan er wel in. Heeft iemand tips?

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Meta trefwoorden zijn nutteloos geworden denk ik.

 

De website eens vermelden op andere platformen zoals het forum hier :) bv als handtekening, proberen van je andere sites een link terug te plaatsen naar de nieuwe. Hoe meer interconnectie (heen en terug) hoe beter en dan liefst via sites die goed staan in Google, dan is het wachten tot de zoekrobotten bij je site terecht komen.

Link naar reactie

Mijn grootouders kijken televisie via telenet, en het gegeven dat ze de tv moeten aansteken met 1 'bakje' en de rest moeten doen met een ander (dat ook nog behoorlijk ingewikkeld is) begint problemen op te leveren. Dus ben ik aan het kijken naar de Seki Plus afstandsbediening om het simpeler te maken. Mijn googlewerk lijkt te suggereren dat dat wel zou moeten lukken (LG staat in de gesupporteerde lijst van Seki, en de digibox lijkt infrarood aangestuurd te worden),  maar ik vroeg me af of er mensen waren die hiermee - of met een gelijkaardige oplossing - ervaring hadden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...