Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

Toe aan een nieuwe computer. Ik twijfel nog tussen een Imac en een MacBookPro. Bij verplaatsingen gebruik ik een tablet.
Alle bedenkingen die me kunnen overtuigen zijn welkom...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vandaag zag ik iemand in de Fnac bij de stripsectie en ik krijg hem niet uit mijn hoofd. Hij was vrij oud en het leek alsof er wat witte verf in zijn haar zat. Zijn huid leek gemaakt te zijn van loskomend poeder. Ik vraag me af of dit een soort van huidziekte is en hoe dit dan precies heet. Ik vond het heel erg voor hem :(

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 7-4-2018 at 12:19 AM, Red Arrow said:

Vandaag zag ik iemand in de Fnac bij de stripsectie en ik krijg hem niet uit mijn hoofd. Hij was vrij oud en het leek alsof er wat witte verf in zijn haar zat. Zijn huid leek gemaakt te zijn van loskomend poeder. Ik vraag me af of dit een soort van huidziekte is en hoe dit dan precies heet. Ik vond het heel erg voor hem :(

Een mimespeler?

Link naar reactie
Op 14/3/2018 om 15:27, Jason Fly zei:

Toe aan een nieuwe computer. Ik twijfel nog tussen een Imac en een MacBookPro. Bij verplaatsingen gebruik ik een tablet.
Alle bedenkingen die me kunnen overtuigen zijn welkom...

Ik heb enkele jaren geleden ook moeten kiezen, uiteindelijk is het een iMac geworden. Met het budget dat je zou geven aan een MacBook Pro kan je een krachtigere iMac kopen. Het enige voordeel van de MacBook is dat je die overal kan meenemen. 

Link naar reactie

Dat is het hier uiteindelijk ook geworden...

 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
  • 1 month later...

even kijken hoe je in het onderhoudsscherm komt.

Bij de eerste seconden van het opstarten staat dit vaak omschreven F5 of F8 of esc (met een combi)

Ik weet niet of je nog systeem herstel er op heb gezet (is niet meer standaard)

anders kijken of je via veilige modus opnieuw de update kan instaleren.

Link naar reactie
44 minuten geleden, Mask zei:

 

Three Ways to Access the Windows 8 or 10 Boot Options Menu

https://www.howtogeek.com/126016/three-ways-to-access-the-windows-8-boot-options-menu/

3 opties waarvoor je in windows moet wezen om een verandering te doen. Ik kom niet in windows, hij looped, dus start, laat het del voor bios scherm zien, nog een beetje het windows logo, en start weer opnieuw op, en dat non stop.

Link naar reactie
20 minutes ago, fazerco said:

3 opties waarvoor je in windows moet wezen om een verandering te doen.

 

ergens in het midden staat:

 

Note that if your PC can’t start Windows normally twice in a row, it should show you the “Advanced Options” menu automatically. If it doesn’t, you can try booting your PC with a USB recovery drive.

 

Je kan ook proberen van je pc of laptop een paar keer uit te schakelen terwijl je het Windows logo nog ziet. Mogelijk dat wanneer hij zo een paar keer hardhandig onderbroken wordt het opstart menu automatisch getoond wordt.

Link naar reactie
18 uren geleden, Mask zei:

 

ergens in het midden staat:

 

Note that if your PC can’t start Windows normally twice in a row, it should show you the “Advanced Options” menu automatically. If it doesn’t, you can try booting your PC with a USB recovery drive.

 

Je kan ook proberen van je pc of laptop een paar keer uit te schakelen terwijl je het Windows logo nog ziet. Mogelijk dat wanneer hij zo een paar keer hardhandig onderbroken wordt het opstart menu automatisch getoond wordt.

 

Deze wist ik nog van de vorige keer, maar op een of andere vreemde manier komt dat scherm niet als je hem onderbreekt.

Stom, want de usb stick zou ik nog maken na de vorige crash nog geen half jaar terug. Ik zal zometeen nog eens gaan kijken, anders morgen de pc shop bellen.

Link naar reactie

Zo begin het ook bij mij. Naar W10 gaan was geen enkel probleem, maar eigenlijk was hij al die tijd al niet meer compatibel. Pas na de zoveelste update begon die plots echt moeilijk te doen. Tot hij uiteindelijk bleef crashen. Na veel vijven en zessen wist ik pas via ASUS dat dit model helemaal geen W10 ondersteunde, in de 'computerwinkel' wisten ZE dit niet en raakten ZE er niet aan uit.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Binnenkort koop ik een nieuwe laptop. Een blanco. Eentje waar geen OS op geïnstalleerd is. Of ik koop er eentje bij een winkel/bedrijf waar ze linuxcomputers verkopen, zowel blanco en preinstalled linux computers.

Voor de geïnteresseerden:

https://system76.com/shipping

http://webwereld.nl/hardware/94424-8-winkels-waar-je-linux-computers-kan-kopen


https://www.linuxlaptop.be/
 

Link naar reactie

'k Ga het hier eens posten ...

Al jaren ben ik op zoek naar de naam van een artiest en zijn enige (?) kleine hit, vooral op 't internet.  Uitgebracht rond 2003, schat ik.  In mijn herinnering niet meer dan gitaar en zangstem.  De bijhorende clip kon op veel sympathie rekenen destijds.  Het lied ging over een jongen die met veel bewondering naar zijn vader keek en was volledig geanimeerd.  Het speelde zich af op gelijnd papier, de tekeningen waren simplistisch, er kwamen wel wat voertuigen in voor en de kleur geel primeerde.  Uiterst charmant allemaal.  Iemand? Make my day! :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 5/21/2018 om 15:44, fazerco zei:

 

Deze wist ik nog van de vorige keer, maar op een of andere vreemde manier komt dat scherm niet als je hem onderbreekt.

Stom, want de usb stick zou ik nog maken na de vorige crash nog geen half jaar terug. Ik zal zometeen nog eens gaan kijken, anders morgen de pc shop bellen.

Doet er mij aan denken om een systeembackup te maken. Vorige is van 2016.

Link naar reactie
Op 21-5-2018 om 21:44, esteban² zei:

'k Ga het hier eens posten ...

Al jaren ben ik op zoek naar de naam van een artiest en zijn enige (?) kleine hit, vooral op 't internet.  Uitgebracht rond 2003, schat ik.  In mijn herinnering niet meer dan gitaar en zangstem.  De bijhorende clip kon op veel sympathie rekenen destijds.  Het lied ging over een jongen die met veel bewondering naar zijn vader keek en was volledig geanimeerd.  Het speelde zich af op gelijnd papier, de tekeningen waren simplistisch, er kwamen wel wat voertuigen in voor en de kleur geel primeerde.  Uiterst charmant allemaal.  Iemand? Make my day! :) 

Misschien een leuke voor Doctor Pop?

https://www.nporadio2.nl/ekdomindeochtend/oproep/6/

Link naar reactie

Vroeger speelde ik als kind vaak een kaartspel waar je kenmerken van voertuigen moest vergelijken. Bvb een set met sportwagens of een set met legertanks. Eén speler zegde dan bvb topsnelheid 250 km/u en de hoogste won dan de kaarten. Het gaat niet over kwartet. Iemand een idee of dit nog bestaat of hoe dit spel heet?

Link naar reactie
2 uren geleden, Bart 01 zei:

Vroeger speelde ik als kind vaak een kaartspel waar je kenmerken van voertuigen moest vergelijken. Bvb een set met sportwagens of een set met legertanks. Eén speler zegde dan bvb topsnelheid 250 km/u en de hoogste won dan de kaarten. Het gaat niet over kwartet. Iemand een idee of dit nog bestaat of hoe dit spel heet?

 

Dat bestaat nog, uiteraard, maar vaak naamloos of het naam van de uitgever. Hemma is zo'n bekende uitgever.

Maar met kwartet of quartet kom je ook al een heel eind.

Hier en daar te koop in een supermarkt of krantenwinkel.

 

ko-103-hemma-289-super-kwartet-speelkaar

Link naar reactie
7 uren geleden, Bart 01 zei:

Vroeger speelde ik als kind vaak een kaartspel waar je kenmerken van voertuigen moest vergelijken. Bvb een set met sportwagens of een set met legertanks. Eén speler zegde dan bvb topsnelheid 250 km/u en de hoogste won dan de kaarten. Het gaat niet over kwartet. Iemand een idee of dit nog bestaat of hoe dit spel heet?

Ik heb dat vroeger ook nog gespeeld, maar eigenlijk waren dat (bij ons) kwartet kaarten waarbij je de technische specificaties v autos, vliegtuigen, tanks, ... als spel gebruikte. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 20/5/2018 om 18:20, fazerco zei:

Ik kom alleen met del bij het bios menu geloof ik. Maar verder zijn er geen toetsen om er te komen. Vorig jaar had ik ook zoiets, maar dan kwam je er na 3 reset. Maar dat liep ook fout dus naar de computerwinkel.

Dinsdag de computerwinkel maar weer bellen.......

 

 

Kapotte wifi kaart.........en ik gebruik die niet eens.

 

Achja, eerst de volgende grote update afwachten wat er dan weer gebeurd.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Wie wil helpen?

 

VRT en minister van media Gatz willen gratis TV via antenne afschaffen, vanaf 1 december 2018. Voor mij zou dat een ramp zijn:

- ik wil mijn internetabonnement niet verhogen/verzwaren, om (live) internet-tv te kunnen kijken;

- digitale tv hoef ik écht niet;

- voor kabel-tv - waarin ik geen enkele meerwaarde zie - weiger ik +15 euro per maand te betalen.

Er is dus, voor mij althans, geen alternatief. In een bestaan zonder tv (i.e. één, canvas, ketnet) zie ik eveneens niet veel heil.

 

Er bestaat een petitie, in de hoop de discussie te keren:

http://behouddvbtuitzendingenopvrt.petitie.be/

Wie ondertekent mee?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Is er dan nog iets van enige waarde op één en canvas? Hetgeen wat moet doorgaan voor meerwaarde op canvas, vind je makkelijk op het net.

Internetabbo is voor mij voldoende.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...