Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

  • 1 month later...
Gast Kameraad Mauser

Waarschijnlijk - indien er niets tussenkomt - spring ik deze namiddag eens binnen in de winkel waar ik m'n tekenmateriaal meestal aankoop. Om namelijk een vulpen in huis te halen. Vulpennen pakken beter op potlood. Fineliners niet altijd. Ondanks ik de lijn van een fineliner best weet te apprecieren, laat ik die pennetjes al een eind achterwege. Onlangs enkele video's gezien van schetsers en tekenaars die met vulpen tekenen en de lijnvoering is echt iets wat me aanspreekt.

De Sailor Fude fountainpen spreekt me wel aan.
 




Ook om gewoon mee te schrijven is een vulpen wel een aardig instrument.

Link naar reactie

I'm confused.  Destijds kocht ik een ASUS N56VJ-S4023H-BE bij een ASUS dealer. Dat is volgens de omschrijvingen van ASUS zélf een exemplaar met SSD.  Nu, ik ga de schijf vervangen, maar degene die ik er uit haal, de st1000lm024, is ... géén SSD volgens het wereldwijde web?  Of ben ik nu helemaal in de war?

EDIT: IT-winkel heeft mijn vraag reeds beantwoord.  Het blijkt idd HDD te zijn die er in zit.  Mijn specificaties vermelden SSD.  Dekselse ASUS.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Idd, dat had ik ook net gevonden.  Maar mijn factuur heeft het over SSD en zo stond het ook op de fiche in de winkel destijds.  Vreemd.  Nu goed, voor een SSD heb ik de centen niet,  het zal opnieuw een HDD worden.  Deze altijd als vrij snel ervaren, dus ik kan mij voorstellen dat deze idd zou 'vliegen' met een SSD.  Voor dit model werd echter de nodige ondersteuning voor W10 niet voorzien (grmbl), dus ik ga er niet méér geld in steken tot ik ooit iets nieuws kan veroorloven. :)  

PS: Neen, dit zat niet afzonderlijk.  De boel uit elkaar gehaald. 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 1/2/2019 at 2:28 PM, The Alderwood said:

Ik spaar elk jaar klein geld. Dit jaar zat er in mijn potje 538 euro. Ik zou er graag Bullion (goud / platina / zilver) mee kopen, maar ik hierin weinig ervaring. Waarop moet ik letten? Koop ik beter munten of staafjes? Hoe gemakkelijk is verkopen? Is het een goede investering? 

The Dollar Vigilante. Jeff Berwick.

Max Keiser voor markt- en financiële analyses.

Peter Schiff.
https://schiffgold.com/news/
 

Link naar reactie
12 hours ago, esteban² said:

Idd, dat had ik ook net gevonden.  Maar mijn factuur heeft het over SSD en zo stond het ook op de fiche in de winkel destijds.  Vreemd.  Nu goed, voor een SSD heb ik de centen niet,  het zal opnieuw een HDD worden.  Deze altijd als vrij snel ervaren, dus ik kan mij voorstellen dat deze idd zou 'vliegen' met een SSD.  Voor dit model werd echter de nodige ondersteuning voor W10 niet voorzien (grmbl), dus ik ga er niet méér geld in steken tot ik ooit iets nieuws kan veroorloven. :)  

PS: Neen, dit zat niet afzonderlijk.  De boel uit elkaar gehaald. 

Ik bedoel afzonderlijk in je laptop

 

Zo duur is een SSD toch niet? Ik zie ze aan 50 euro voor 250Gb en 100 voor het dubbele. Voor grote bestanden gebruik je dan een portable HD.

 

 

Link naar reactie

Ik had het juist begrepen. :) 

Nu, w
at voor de ene niet duur is, is dat voor de andere wel. ;) En dan moet ik nog een portable HD aankopen, want de huidige staan al vol en ik heb echt wel opslagruimte nodig.  Je hebt in theorie gelijk natuurlijk.  Maar het zal een HDD worden.  't Is een beetje roeien met de riemen die ik heb, qua het bedrag dat ik er nog kan insteken.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
10 hours ago, The Alderwood said:

 

Ik heb even getwijfeld om de Homer Writer's Edition te nemen, maar dan zou ik dat enkel gedaan hebben met als doel er over 10 jaar meer geld uit te halen, en zo wil ik niet meer denken.

Dat hoef je enkel maar te doen wanneer je met kapitaal, grond, grondstoffen en productiematerialen aan de slag gaat. Wanneer het gaat om artistieke aankopen en ambachtelijk geproduceerde zaken, dan is de persoonlijke, emotionele waarde van tel. En het nut/plezier ervan tijdens uw leven.

Een dure, maar zeer smakelijke wijn aankopen zou ik, wanneer ik voldoende vermogen, heb, zeker aankopen. Maar niet om die wijn daar te stockeren met als doel er later nog wat meer centen voor te kunnen vangen. Dan heb ik het genot niet van de wijn. Terwijl de wijn er toch vooral is voor het genot.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, Paul_NL said:

Zo vind ik strips er toch vooral om te lezen maar dat doen er hier ook zat niet.

Het is niet met Duke hardcovers te hoarden en te verpatsen op e-bay dat je een leuke 2e stek ergens in Zuid-Frankrijk zal kunnen verkrijgen...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik zou met aandelen wel in de oliesektor en andere grondstoffensektoren blijven.  Ver wegblijven van banken en sektoren die niks van onderliggende waarde, komende uit de reële economie, hebben.

Uranium en Thorium zijn ook interessant.

Link naar reactie

Nadat ik mijn ASUS N56VJ van een nieuwe HDD voorzien heb en bij W8.1 gebleven ben, is het toestel terug bruikbaar.  Maar één probleem waar ik na wat rond te surfen niet aan uit geraak, hij lijkt geen drivers (etc) te willen installeren.  De Wacom Cintiq drivers (bv) succesvol gedownload en uitgepakt, maar bij het installeren blijft hij na een minuut ongeveer een uur lang hangen op hetzelfde punt, om dan een 'fail' aan te geven.  Ik merk dat dit ook met het aansluiten van een externe schijf het geval is.  Ik kan de schijf dan wel gebruiken, de installatie ervan loopt snel vast.  Zo lukt ook het downloaden van de drivers voor mijn externe speakers niet.

Iemand een idee?

Dit al doorlopen (zelfde voor W8.1), zonder resultaat.
https://windowsreport.com/fix-drivers-wont-install/

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Hm.  Na meer dan twee uur contact met Windows Support nog steeds niet opgelost.  Niets van hun standaard-oplossingen werkt.

Edit: Opgelost!

In totaal zo'n 4 uur gespendeerd via de live-chat met Windows Support.  Vier verschillende medewerkers (die er allen een heel andere logica op nahielden) raakten er niet aan uit.  De ene bleef zoeken alvorens op te geven, de andere gaf het na vijf minuten al op.  De vierde stelde voor 36 € te betalen, waarmee ik dan terecht kon in een Windows winkel.  "Dat gaan we niet doen, hé." dacht ik zo.  Blijven volhouden.  Je krijgt toch altijd een andere medewerker die niet op de hoogte is van het feit dat je eerder contact had, dus ... Vijfde poging. 

Toen ik een detail dat mij opviel vernoemde, wat de anderen wegwuifden met een "wat weet gij daar nu van" attitude, zei NR 5 "Good thinking, let me check that." Deze man heeft binnen de minuut beslist het toestel van op afstand over te nemen, heeft een aantal minuten liggen zoeken, veranderde enkele instellingen, deed een update van een bepaald iets, typte "should work now", liet de PC herstarten.  Problem solved.  De volhouder wint. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Advies van biologen gevraagd. Gisteren zaten er twee alpenwatersalamanders in de skimmer van de zwemvijver. Gewoonlijk haal ik die beesten daar dan uit en zet ze in het poeltje naast de zwemvijver, maar gezien de vorst ligt de rand van het poeltje dichtgevroren. In het midden vriest dat normaal gezien niet dicht. Wat doe ik nu het best met die salamanders bij vriesweer: in het water zetten, of tussen de planten naast het poeltje?

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Meten is weten! Ik zou eens tot bij uw huidige garage fietsen en zien of uw fiets ook in een nieuwe combo kan. De meeste merken bieden een dergelijk model aan: Fiat, Peugeot, Citroën, VW... Overigens is de nieuwe combo in totaal 184,5 cm hoog. Ik vermoed dat er daar tussen dak en vloer wel 125 cm van overschieten.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...