Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Uiteraard is Gatz een - vul zelf een scheldtirade naar keuze in - die net zoals de Nederlandse NPO aan vulgair verbrassen van belastinggeld en zelfverrijking zonder weerga doet.

Ofwel biedt de VRT al haar diensten en kanalen gratis aan, gezien het concept dat het een overheidsdienst is die reeds met belastinggeld wordt gefinancierd. Ofwel betalen de huidige antenne gebruikers zoals Hami geen belasting en doeken we de VRT op. Dan kan iedereen naar eigen goeddunken zijn inkomen/tijd besteden aan piratenzenders, mediabedrijven en hun producten. Of helemaal geen gebruik maken van media.

Link naar reactie
Op 21/6/2018 om 00:34, Hamirubi zei:

Wie wil helpen?

 

VRT en minister van media Gatz willen gratis TV via antenne afschaffen, vanaf 1 december 2018. Voor mij zou dat een ramp zijn:

- ik wil mijn internetabonnement niet verhogen/verzwaren, om (live) internet-tv te kunnen kijken;

- digitale tv hoef ik écht niet;

- voor kabel-tv - waarin ik geen enkele meerwaarde zie - weiger ik +15 euro per maand te betalen.

Er is dus, voor mij althans, geen alternatief. In een bestaan zonder tv (i.e. één, canvas, ketnet) zie ik eveneens niet veel heil.

 

Er bestaat een petitie, in de hoop de discussie te keren:

http://behouddvbtuitzendingenopvrt.petitie.be/

Wie ondertekent mee?

Is vrt- nu niet gratis?

Link naar reactie
7 minuten geleden, Hamirubi zei:

Jawel, maar dan moet ik mijn internetabo verhogen: ik wil nu eenmaal niet in de kaart van Telenet spelen.

Ik heb bovendien geen zin om iets wat perfect bij me past - antenne TV, dus zonder alle poespas en zever van kabel of digitale tv - te moeten opgeven...

 

 

(... omdat een blauwe minister de markt wil laten spelen)

Geen idee hoe het zit met dataverbruik. Ik zit er met nogal wat Netflix altijd onder. En satteliet? Zit vrt daarop?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De VRT is bijzonder rottig in deze. dvb-t is zonder meerkost quasi overal te ontvangen in onze buurlanden. Tot 28 kanalen ( Frankrijk ). Als je als burger dan toch belasting moet betalen moet er  dienst en product ter beschikking gesteld worden.

Trouwens de vrt maakt bijzonder weinig reclame voor hun product, nl. dvb-t. Vreemd...

 

Link naar reactie
16 uren geleden, Hamirubi zei:

Jawel, maar dan moet ik mijn internetabo verhogen: ik wil nu eenmaal niet in de kaart van Telenet spelen.

Ik heb bovendien geen zin om iets wat perfect bij me past - antenne TV, dus zonder alle poespas en zever van kabel of digitale tv - te moeten opgeven...

 

(... omdat een blauwe minister de markt wil laten spelen)

Hoeveel TV kijk je? Zelfs met het laagste abonnement krijg je 150 GB en 1 uur op 720p kost je 0,7 GB aan data.

Link naar reactie

Wel, ik verbruik maandelijks zo'n 75 à 80 GB aan internet surfen alleen.

Als jouw cijfers kloppen, kom ik er inderdaad wel - weliswaar zonder overschot.

Ik onthou alleszins de regel: 1 uur = 0,7 GB (aan 720p).

 

Ik merk wel dat filmpjes kijken nu vaak met kwaliteitsverlies gaat, of met te veel onderbrekingen (althans via laptop met mijn HDMI-kabel naar televisietoestel):

mijn 'internetsterkte' of 'maximale internetsnelheid' is heus niet zo groot (*).

 

En ik zou in dat geval ook een extra internettoestel - een laptop of zo - moeten hebben, aangesloten op mijn televisietoestel (een HDMI-kabel heb ik wel).

 

 

(*) Van Telenet ging men - in samenspraak met de gemeente - ooit de straat hiervoor openbreken... maar dat ging om de een of andere reden niet door.

 

Link naar reactie

Iemand die het volgende weet?

 

 

Als je een toestel wint via een wedstrijd, heb je daar dan garantie op?

 

 

 

Volgens wat ik online kan terug vinden wél, namelijk de fabrieksgarantie. Bij mijn item is dat 12 jaar. Maar de organisator van de wedstrijd, zijnde de fabrikant en distributeur zélf, zegt dat dit niet het geval is. Zij stellen dat er geen verkoopsovereenkomst is. Nochtans heb ik wel degelijk een factuur. Dat het bedrag 0,00 € is maakt in dat opzicht niet uit, toch? De factuur is volgens mij de overeenkomst.

 

 

 

Enfin, volgens mij zou de garantie moeten gelden ...

 

 

 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
17 uren geleden, esteban² zei:

Iemand die het volgende weet?

 

 

Als je een toestel wint via een wedstrijd, heb je daar dan garantie op?

 

 

 

Volgens wat ik online kan terug vinden wél, namelijk de fabrieksgarantie. Bij mijn item is dat 12 jaar. Maar de organisator van de wedstrijd, zijnde de fabrikant en distributeur zélf, zegt dat dit niet het geval is. Zij stellen dat er geen verkoopsovereenkomst is. Nochtans heb ik wel degelijk een factuur. Dat het bedrag 0,00 € is maakt in dat opzicht niet uit, toch? De factuur is volgens mij de overeenkomst.

 

 

 

Enfin, volgens mij zou de garantie moeten gelden ...

 

 

 

 

 

Ik moet het vragen.

Op welk of wat voor 'toestel' krijg je 12 jaar garantie? Je mag al blij zijn met 2 jaar.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 6/23/2018 at 9:14 PM, Hamirubi said:

 

(... omdat een blauwe minister de markt wil laten spelen)

Correctie: het duopolie wil laten spelen waarbij hijzelf voordeel bij heeft.

Link naar reactie
Op 25/6/2018 om 01:40, Hamirubi zei:

Wel, ik verbruik maandelijks zo'n 75 à 80 GB aan internet surfen alleen.

Als jouw cijfers kloppen, kom ik er inderdaad wel - weliswaar zonder overschot.

Ik onthou alleszins de regel: 1 uur = 0,7 GB (aan 720p).

 

Ik merk wel dat filmpjes kijken nu vaak met kwaliteitsverlies gaat, of met te veel onderbrekingen (althans via laptop met mijn HDMI-kabel naar televisietoestel):

mijn 'internetsterkte' of 'maximale internetsnelheid' is heus niet zo groot (*).

 

En ik zou in dat geval ook een extra internettoestel - een laptop of zo - moeten hebben, aangesloten op mijn televisietoestel (een HDMI-kabel heb ik wel).

(*) Van Telenet ging men - in samenspraak met de gemeente - ooit de straat hiervoor openbreken... maar dat ging om de een of andere reden niet door.

 

 

Telenet gebruikt blijkbaar een zwaardere stream, als je kijkt via de app verbruik je 1,7 GB per uur. Dat is dus geen optie meer.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/registreert-de-telemeter-mijn-verbruik-via-de-yelo-app/

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Mijn (oude) Canon IX4000 doet het niet meer - na wat rondneuzen blijkt het de printkop te zijn (error 1403 - blijkbaar nogal gekend probleem).

 

Toevallig niemand die zo'n printkop over heeft (oude printer die niet meer gebruikt wordt) - type: QY6-0042 (zit ook in andere Canon-printers).

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Mijn televisietoestel begint het te begeven, net tijdens de laatste ramsj-dagen.
Dat wordt een nieuw televisietoestel.

 

Ik denk dat ik in Mediamarkt of Fnac zal shoppen:
- https://www.mediamarkt.be/nl/category/_televisie-audio-452539.html
- https://www.nl.fnac.be/Alle-TV-s/TV-Televisie-s/nsh474940#bl=TVHTV,-Televisie'sARBO

 

Wie weet waarop ik moet letten?


Een groot scherm is een must, een 55 inch bijvoorbeeld. smart TV, OLed, QLed, enz. zegt me niet veel. Zolang ik maar mijn antenne, Nintendo64 en XBox kan aansluiten (al is een ingebouwde antenne ook altijd top).

 

Heeft iemand van jullie deze solden een toestel aangeschaft?

Link naar reactie

Inderdaad, component vervangt een scart met een andere kabel al ga je er meestal maar 1 hebben.

 

Ik heb deze Panasonic gekocht voor m'n pa, veel aansluitingen en een afstandsbediening dat hij begreep (erg belangrijk). Wel nauwelijks een korting, zorg er wel voor dat je een OLED TV neemt, niet gewoon LED. Het is wel wat zoeken naar de juiste beeldkleur instellingen maar dat is bij elk merk zo.

 

https://www.mediamarkt.be/nl/product/_tv-panasonic-tx-55ez950-55-oled-smart-4k-1661327.html

Link naar reactie

Laat je niet teveel misleiden door het beeld dat je daar ziet.  Die staan doorgaans op demo-stand.  Ultra-scherp en met alle beeldverbeteraars aan met een bron van de hoogst mogelijke kwaliteit.  Maar thuis zoek je best naar instellingen die een pak rustiger voor de ogen zijn en schakel je best een paar beeldverbeteraars uit.  De bron is uiteraard niet altijd 4K (alles behalve) en dat resultaat kan op verscheidene schermen wel eens tegenvallen.

Als je geen boodschap hebt aan 4K (bv omdat je misschien geen 4K BR speler hebt), kan je nog altijd eens kijken voor een gewone FULL HD.  Dat is goedkoper nu.  En mispak je ook niet aan de grootte.  Thuis is de 55" plots gigantisch, terwijl dat in de winkel misschien niet zo lijkt, met al die grotere versies er pal naast.  

Voor mij blijft de zwartwaarde een stokpaardje, persoonlijk zweer ik daarom nog steeds bij Panasonic, die doorgaans het meest 'natuurlijk ogende' beeld hebben.   Plasma (Panasonic) was lang de koning op dat vlak.  Gewone LED zou ik ook negeren als je budget dat toelaat.  Zoals Bonte zei, ga voor Oled of dergelijke.  Probeer in de winkel ook eens meer opzij van het beeld staan en hou in 't oog of de kleuren niet vervagen.  Verscheidene toestellen van het luxe-merk Loewe, hebben dat namelijk wel.  Straf, voor zo'n prijzen.

Wat scarts en dergelijke betreft, er zijn tal van tussen-verbindingen beschikbaar die dergelijke problemen oplossen.  Zelf hou ik altijd in 't oog dat er genoeg HDMI-aansluitingen zijn.  Wie weet wat je in de toekomst nog gaat aanschaffen ...

En blijf ik weg van Philips.  Dat deugt niet.  Ik werk(te) voor Philips, ik mag dat zeggen. ;) 

En volg verder je buikgevoel.  Smaken verschillen. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

55 inch wordt je vlug gewoon hoor, mijn 50 inch ziet er nu opeens een stuk kleiner uit. 🙂

 

Ik ben voor 4K omdat dit het beeld van de oude consoles beter zal upscalen dan gewoon HD, hoe meer pixels hoe beter de upscaling, logisch gezien dan toch. Ik heb m'n oude consoles aan een kleine Philips HD TV gehangen en dat ziet er super uit, meer en krachtiger is beter denk ik dan.

Link naar reactie
15 uren geleden, Hamirubi zei:

Mijn televisietoestel begint het te begeven, net tijdens de laatste ramsj-dagen.
Dat wordt een nieuw televisietoestel.

 

Ik denk dat ik in Mediamarkt of Fnac zal shoppen:
- https://www.mediamarkt.be/nl/category/_televisie-audio-452539.html
- https://www.nl.fnac.be/Alle-TV-s/TV-Televisie-s/nsh474940#bl=TVHTV,-Televisie'sARBO

 

Wie weet waarop ik moet letten?


Een groot scherm is een must, een 55 inch bijvoorbeeld. smart TV, OLed, QLed, enz. zegt me niet veel. Zolang ik maar mijn antenne, Nintendo64 en XBox kan aansluiten (al is een ingebouwde antenne ook altijd top).

 

Heeft iemand van jullie deze solden een toestel aangeschaft?

Ik zou er vooral niet teveel geld aan uitgeven. In de living staat er eentje met alle toeters en bellen (4K, 100 Hz etc) en in de mancave een ding van 400 Euro. Geen verschil te zien.

En er zijn hdmi-scart adapters ;)

Link naar reactie

@Kameraad Mauser - Ik kan mij alleen uitspreken over TV's en luidsprekers allerhande.  Op de rest heb ik minder zicht.  

@fazerco - Dat klopt gedeeltelijk.  Maar heeft op dit vlak geen belang.  Ze komen grotendeels al veel langer dan gekend was van de huidige fabrikant.  Dus totaal geen verandering in de kernproblemen. Ik ga er verder ook geen al te grote uitspraken meer over doen.  't Is halvelings nog steeds mijn werkgever. ;) 't Zou zonde zijn mocht Hamirubi daar mee thuis komen, dat wou ik toch even voorkomen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
5 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Alles van Philips?

Vroeger (crt tv) altijd Philips gekocht. Oerdegelijk, niet kapot te krijgen. Dan twee br spelers. Niks dan miserie. Ik koop nu Samsung, maar met hun tv’s is het ook niet zo best. Goede kwaliteit maar geprogrammeerde defekten volgens mij.

Link naar reactie
On 7/25/2018 at 10:26 PM, esteban² said:

 Gewone LED zou ik ook negeren als je budget dat toelaat.  Zoals Bonte zei, ga voor Oled of dergelijke.  Probeer in de winkel ook eens meer opzij van het beeld staan en hou in 't oog of de kleuren niet vervagen.  Verscheidene toestellen van het luxe-merk Loewe, hebben dat namelijk wel.  Straf, voor zo'n prijzen.
 

 

Mijn eerste TV was een Loewe LCD 22", zo'n 13 of 14 jaar geleden gekocht denk ik. Altijd meer dan tevreden geweest over het beeld. Dit jaar heb ik hem vervangen omdat ik een groter beeld wilde.

 

Van al die Samsung, LG, ... TV's die ik tot nu toe gezien heb is er nog geen enkele geweest waarvan het geluid de kwaliteit van een Loewe benaderde. (B&O is op dat vlak wel de top denk ik.)

Wat me ook telkens opvalt wanneer ik voor zo een muur van schermen sta in de winkel: Er zijn er maar weinig waarbij de beeldverhouding klopt. Bij de ene is het beeld uitgerokken, bij de andere wordt het dan weer platgedrukt. En er staan nooit geen twee naast mekaar waarbij de verhoudingen identiek zijn.

Dat heb je niet wanneer je naar een groep Loewe TV's zit te kijken. Daar zijn de verhoudingen allemaal gelijk en juist.

 

Ik heb begin dit jaar een nieuwe gekocht, en een LED genomen. De verkoper zei me dat je geen OLED's hebt onder de 50", en zo een groot toestel moet ik niet hebben. Geen last van vervagende kleuren. Je moet al echt heel zijwaarts gaan zitten om daar last van te hebben.

 

 

Link naar reactie

Wat die verhoudingen betreft, dat heb je ook bij Panasonic, dat die allemaal kloppen.  Maar ook bij de andere merken is dat doorgaans slechts een kwestie van even met de instellingen te spelen.  De "winkelstand" is zelden representatief. 

Mijn ouders hebben eind 2017 een nieuwe Loewe (Bild 1.4 LED) gekocht.  En van wat mij wel eens stoort bij Loewe, is ook hier absoluut het geval.  Wanneer je iets hoger of meer naar links of rechts van het beeld zit, vervagen de kleuren vrij snel.  Lichtjes, maar zeker en vast.  Het is hun ook al opgevallen en nu storen ze zich er zelf een beetje aan.  En ook van de zwartwaarde ben ik niet helemaal wild.  Voor een luxe-merk (voornamelijk behuizing ed) mag dat wel wat straffer, denk ik dan.  Maar goed, smaken en persoonlijke voorkeuren, dat is een eindeloze discussie. ;) Het belangrijkste is dat je er zélf content van bent.  En ik geeft toe dat ik een pietje precies ben op dit vlak. 

Wat het geluid betreft, heb je wel gelijk natuurlijk.  Daar heeft Loewe best wel wat in huis.  Voor mij is dat aspect dan weer net iets minder belangrijk, omdat het op mijn geluidsinstallatie aangesloten staat.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 27/7/2018 om 22:47, Mask zei:

 

De verkoper zei me dat je geen OLED's hebt onder de 50",

 

Lijkt mij een heel vreemde uitspraak. Bij OLED-technologie was het net de grootte die een probleem was. De allereerste op de markt was een 11-inch van Sony en kostte iets meer dan 10000 eurotjes. De meeste, zoniet alle, recente smartphone-schermen zijn OLED. Nu, je zal je geen kat in een zak hebben gekocht waarschijnlijk, maar die verkoper heeft je denkelijk een tv verkocht waar ze anders niet vanaf geraakten. OLED is de nieuwe rage, tegenwoordig. Een gewone LED is een "ouder" scherm waarbij men de originele randverlichting heeft vervangen door witte LED's, bij OLED's komt het licht van de pixels zelf, en bekomt men door die uit te schakelen een dieper zwart. Ze zijn ook zuiniger dan standaard LED-schermen, die op zich al minder verbruiken dan de oudere flatscreens.

 

Wat geluid betreft, met die platte schermen is het moeilijk om er deftig geluid uit te krijgen. In huize Tanuki is dat opgelost met een deftige soundbar van Bose.

Link naar reactie
6 hours ago, Tanuki said:

Lijkt mij een heel vreemde uitspraak. Bij OLED-technologie was het net de grootte die een probleem was.

 

We kunnen daarover fantaseren en discussiëren. Of we kunnen het ook gewoon controleren.

 

LG :      16 OLED TV's. Kleinste model: 55"

Samsung:   5 QLED TV's. Kleinste model: 65"
Panasonic:  9 OLED TV's. Kleinste model: 55"
Sony:      3 OLED TV's. Kleinste model: 55"
Philips:   7 OLED TV's. Kleinste model: 55"


https://www.lg.com/nl/oled-tv
https://www.samsung.com/be/tvs/all-tvs/?qled
https://www.panasonic.com/be/nl/consumer/flat-screen-tv/oled.html
https://www.sony.be/nl/electronics/tv/t/tv?type=oled
https://www.philips.be/c-m-so/tv/nieuwste#filters=OLED_SU&sliders=&support=&price=&priceBoxes=&page=&layout=

 

 

 

6 hours ago, Tanuki said:

Nu, je zal je geen kat in een zak hebben gekocht waarschijnlijk, maar die verkoper heeft je denkelijk een tv verkocht waar ze anders niet vanaf geraakten. OLED is de nieuwe rage, tegenwoordig.

 

Wat geluid betreft, met die platte schermen is het moeilijk om er deftig geluid uit te krijgen. In huize Tanuki is dat opgelost met een deftige soundbar van Bose.

 

 

Neen hoor. Toen ik hem kocht was het model nog geen jaar uit. 48" en kleiner was LED. 55" en groter was OLED. Hij heeft alle toeters en bellen van de niewste TV's, enkel geen OLED.

Het is voor in de woonkamer, en je kunt er moeilijk naast kijken, dus design is voor mij even belangrijk als technische specifikaties. En wat het geluid betreft: dat valt wel mee hoor. Dat is zeker zo goed als een soundbar van Bose.

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Wie heeft hier ervaring met bestellen van boeken en strips via Amazon?

Ik had graag een aantal boeken aangekocht via Amazon. Doen jullie dit via de site amazon co uk? Of amazon de? Welke site is het beste om de verzendingskosten laag te houden?

Bij aankoop van meerdere boeken, worden deze door Amazon allemaal samen verzonden in één doos, of elk boek apart (zoals bookdepository doorgaans doet)?

Alvast bedankt voor de feedback.

Link naar reactie
2 uren geleden, pudifar zei:

Wie heeft hier ervaring met bestellen van boeken en strips via Amazon?

Ik had graag een aantal boeken aangekocht via Amazon. Doen jullie dit via de site amazon co uk? Of amazon de? Welke site is het beste om de verzendingskosten laag te houden?

Bij aankoop van meerdere boeken, worden deze door Amazon allemaal samen verzonden in één doos, of elk boek apart (zoals bookdepository doorgaans doet)?

Alvast bedankt voor de feedback.

Bij Amazon.de is het gratis vanaf 30 euro (voor items verkocht door Amazon zelf). Ik probeer altijd bestellingen te groeperen.

Verzending van boeken is meestal gratis.

Je kan ook Prime nemen, dat is een 10 euro per maand, dan is verzending gratis (en je hebt ook de streamingdienst).

 

Op Amazon.uk is verzending betalend, maar de items zijn dikwijls (veel) goedkoper.

 

Let op, er komt dikwijls ook BTW bij, dus beste is om de betalingsprocedure te doorlopen. Juist voor je effektief koopt zie je dan alle kosten.

 

 

Link naar reactie
Just now, Zwendel said:

Bij Amazon.de is het gratis vanaf 30 euro (voor items verkocht door Amazon zelf). Ik probeer altijd bestellingen te groeperen.

Verzending van boeken is meestal gratis.

Je kan ook Prime nemen, dat is een 10 euro per maand, dan is verzending gratis (en je hebt ook de streamingdienst).

 

Op Amazon.uk is verzending betalend, maar de items zijn dikwijls (veel) goedkoper.

 

Let op, er komt dikwijls ook BTW bij, dus beste is om de betalingsprocedure te doorlopen. Juist voor je effektief koopt zie je dan alle kosten.

 

 

Bedankt.

En hoe zit het met de verzending? Alles in één doos of boek per boek?

Link naar reactie
8 minuten geleden, pudifar zei:

Bedankt.

En hoe zit het met de verzending? Alles in één doos of boek per boek?

Ze hebben daar een sorteeralgoritme voor die het regelt zodanig dat het voor hen het gemakkelijkst/goedkoopst is denk ik.

 

Je moet je daar trouwens niks van aantrekken voor wat de prijs betreft. Als ze later beslissen om het op te splitsen dan blijft de prijs dezelfde.

Link naar reactie

Al vele jaren op zoek naar een song, misschien heb ik hier wel geluk.  Het was een geanimeerde clip waarbij een personage (kind?) de natuur ontdekt, een bosachtige omgeving.  Aan het eind van de video blijkt dat dit een simulatie is in een gigantische metalen kamer.  Er stond, als ik mij niet vergis, ook een boom onder een glazen koepel of iets dergelijks. Volgens mij was het lied Franstalig en slechts heel miniem een klein hitje.  Draaide regelmatig op TMF.  Iemand?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...