Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

6 uren geleden, Bonte zei:

Ik zweer bij de Volkswagen Transporters maar dat zal wel overkill zijn, misschien de VW Caddy? Volgens deze reclame foto kunnen er 2 fietsen in, best wel eerst eens uittesten. Binnenhoogte is 1,244

 

https://www.volkswagen-commercial-vehicles.be/nl/modellen/caddy-en-caddy-maxi.html

 

VW caddy.jpg

Al lang naar gaan zien. Het gaat net qua hoogte maar de binnenruimte valt enorm tegen. Er gaat zeer veel ruimte verloren omdat de achterzetels opklappen inplaats van naar beneden klappen...

Link naar reactie
1 hour ago, linthout said:

Al lang naar gaan zien. Het gaat net qua hoogte maar de binnenruimte valt enorm tegen. Er gaat zeer veel ruimte verloren omdat de achterzetels opklappen inplaats van naar beneden klappen...

Die zetels ga je overal hebben tenzij een bedrijfsmodel zonder achterste zetels maar dan best kijken of er opties zijn voor extra geluidsisolatie. 

Link naar reactie

Sinds kort heb ik een probleem met de Bluetoothverbinding van mijn iMac.  

Nadat mijn toestel even in sluimer gestaan heeft en ik opnieuw heb ingelogd, valt mijn Bluetoothverbinding uit. (Soms kort, soms blijvend - tot ik opnieuw opstart.) Vervelend aangezien de muis op bluetooth werkt.

Deze optie staat nochtans aan...  

el_capitan-system_preferences-bluetooth-

Bluetooth foutopsporing helpt niet.

Iemand een idee?

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
38 minuten geleden, IvoVWS zei:

Deze maand ga ik eindelijk eens boormasjien kopen. Dingen waarop ik moet letten? Aanraders? Liefst ook niet al te duur, ik zou op het einde van de maand het liefst nog iets anders willen eten dan OXO en brood.

Misschien handig als je meld wat je ermee wil doen. Dus alleen voor te schroeven, of ook het betere drill werk?

Overigens ben ik er ook geen expert in.

Link naar reactie
2 hours ago, fazerco said:

Misschien handig als je meld wat je ermee wil doen. Dus alleen voor te schroeven, of ook het betere drill werk?

Overigens ben ik er ook geen expert in.

Nu al iets bij geleerd!

 

Het moet dienen voor voornamelijk schroefwerk en een occassioneel gaatje. Veel drilwerk ga ik niet hebben vermits ik over gyproc heb.

Link naar reactie
On 2/2/2019 at 8:28 AM, Zwendel said:

Daarvoor is een accuboormachine het handigst. Reverse moet en koppelbegrenzer is aangeraden. Dat gaat voor een goed merk wel een stuk boven de 100 euro uitkomen (lader, twee accus).

Anders gewoon een kleine Bosch of Black en Decker met snoer.

 

wel niet zo geschikt voor metaal en beton.

 

8 hours ago, Tanuki said:

Wat Zwendel zei. Bijkomende tip: neem er een met een Li-ionbatterij, die kunnen er beter tegen om lang niet gebruikt te worden. Vaak kan je binnen een merk ook de batterijen uitwisselen. Handig voor als je ooit een schuurmasjien of zo wilt kopen.

Voor 150 euro heb je al eentje van DeWalt.

Moetsjas grasjas! Maandag begin ik eens online rond te kijken. :)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Gast Kameraad Mauser
5 hours ago, Yncke said:

Ik vind dat een vreemde vraag; waarom stel je ze?

Wel, ik zal een 2e computer aanschaffen, wellicht met windows omdat de meeste randapparatuur het beste onder windows werken - jammerlijk genoeg - om die 2e computer enkel te gebruiken om tekenwerk en allerhande in te scannen en eventueel basisbewerkingen uit te voeren met Adobe CS. Maar dat gebeurt offline.  Het is een 2e offline werkstation dat ik wil hebben.  Aangezien ik randapparatuur - scanner - niet aan de praat krijg in linux. En ik heb het nu wel even gehad met Mint en Ubuntu fora af te schuimen en allerlei tips&trics uit te proberen.

Nu is het zo, toen win 10 uitgebracht werd, MS het zo geflikt heeft dat de consument met een MS-product het best online blijft, verbonden met MS, om updates te kunnen ontvangen - zelf zonder toestemming of goedkeuring van de consument/eindgebruiker. Tenzij ik dat verkeerd begrepen heb...

De computer met linux - waarmee ik deze post hier aan het tikken ben, gebruik ik dan om online te gaan.

Maar als win10 moeilijk doet dan sta ik weer evenver als waar ik nu sta.
Indien zo, dan schaf ik mij misschien best een Macbook aan ofzo.

Link naar reactie

Ah zo.  Voor zover ik het begrepen heb, proberen ze inderdaad hard om mensen op hun cloud te krijgen (en is het skip labeltje vinden om geen Windows account aan te maken vergrootglaswerk), maar werkt het wel offline. (Activatie is waarschijnlijk een ander paar mouwen, maar ik neem aan dat 1 keer aan 't internet hangen daarvoor wel acceptabel is.)

 

Anders, een VM met een Windows op, is dat geen optie voor je scannerproblemen?

(En afhankelijk van welke CS je gebruikt: werkt Photoshop wel zonder internet?)

Link naar reactie

Als je een MacBook koopt ga je op zijn minst nog drie keer moeten teruggaan naar de winkel. Je gaat al direkt ontdekken dat je een ander kabeltje moet hebben. Dan ga je merken dat je voor dat kabeltje een verloopstekker nodig hebt. En dan ga je moeten teruggaan voor bijkomende software.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
35 minutes ago, Yncke said:

Ah zo.  Voor zover ik het begrepen heb, proberen ze inderdaad hard om mensen op hun cloud te krijgen (en is het skip labeltje vinden om geen Windows account aan te maken vergrootglaswerk), maar werkt het wel offline. (Activatie is waarschijnlijk een ander paar mouwen, maar ik neem aan dat 1 keer aan 't internet hangen daarvoor wel acceptabel is.)

 

Anders, een VM met een Windows op, is dat geen optie voor je scannerproblemen?

(En afhankelijk van welke CS je gebruikt: werkt Photoshop wel zonder internet?)

Een winkel hier in de buurt handelt in 2ehands bedrijfscomputers. Straks eens gaan horen daar. Probleem is om een min of meer werkende windows te hebben die kan in een VM draaien. Hetgeen ik liggen heb van windows versies - XP en 7 - opereert niet naar behoren.

Als het voorgeïnstalleerde PC's zijn, dan moet ik alsnog de windows erafhalen, linux installeren met VM en dan...dan, dan, dan...sta ik daar weer want ik heb geen fysieke copy van windows...

CS vereist ook online verbondenheid om activatie te laten doorgaan. Maar iets met een patch, installeren van een dll file - meegeleverd met de crack - kan dit euvel makkelijk omzeilen.

Maar met windows ben ik niet zo zeker dat het met zo'n eenvoudige ingreep zal te flikken zijn...tenzij die brave mensen in de winkel dat willen verhelpen...waar ik ook niet echt zeker van ben...en niet op hoop ook...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
47 minutes ago, Mask said:

Als je een MacBook koopt ga je op zijn minst nog drie keer moeten teruggaan naar de winkel. Je gaat al direkt ontdekken dat je een ander kabeltje moet hebben. Dan ga je merken dat je voor dat kabeltje een verloopstekker nodig hebt. En dan ga je moeten teruggaan voor bijkomende software.

Dat was ik ook al aan het bedenken, ja...de jongens van Apple staan bekend om hun vendor lock-in strategie...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
52 minutes ago, IvoVWS said:

Een MacBook is nog grotere ellende en de mannen van Apple zijn grotere schurken dan die van Microsoft.

Ja, ik weet het. Maar uiteindelijk hebben we wel dergelijke machientjes nodig...

Link naar reactie

Ik gebruik nu al een 2tal jaren Ubuntu op mijn laptop, en ik heb er nog geen moment spijt van gehad.Scanner HP Envy, een beetje zoeken op het net en een paar zaken installeren en klaar. Gratis programma's voor alles en nog wat. Als ik eens iets nodig heb dat alleen op windows kan gebruik ik virtualbox met Windows 7 (zoals photoshop die ik enkel gebruik als het niet anders kan). Bij finetuning staat er een community klaar met al mogelijke antwoorden op alle vragen die ik maar kon bedenken.  Na die 2 jaar intensief gebruik nooit een crash gehad, performantie blijft zeer hoog, het doet gewoon wat het moet doen. Ik was al Windowshater door een langdurig gebruik ervan, maar ik ben er al 2 jaren vanaf. 😁

Link naar reactie
15 minutes ago, The Alderwood said:

Al die negatievelingen die Hier zo kritisch zijn over Apple, hebben gewoon het geld niet om iets degelijks te betalen. Bijgevolg projecteren ze hun frustraties die ze meemaken met hun eigen hardware op dat van iets wat zij nooit zullen verkrijgen.

Marie-Antoinette? C'est vous, votre majesté? 

 

Soit, argumenten?

 

De prestaties van een Apple en een PC zijn nagenoeg identiek omdat ze met dezelfde onderdelen gebouwd worden. Vroeger was Apple beter voor grafische toepassingen maar dat voordeel is verdwenen sinds de overschakeling naar Intel-processoren. Google maar eens Hackintosh.

De nieuwe modellen met de i9-processoren zijn slecht ontworpen. Niet relatief of een beetje maar slecht. De koelvin is te klein waardoor de temperatuur veel te hoog oploopt.

Apple zuigt in gemengde omgevingen. Probeer maar eens met een Apple via Remote Desktop een verbinding te maken met een Windows-server. Da's een regelrechte hel. 

iPhones hebben de slechtste geluidskwaliteit. Met een gewone Nokia hoor je zo wie met een iPhone belt en wie met een Android. Dat Apple dan nog eens de oude iPhones vertraagt om zo de consumptie aan te wakkeren, is gewoon misdadig.

 

Het besturingssysteem is wel stabiel. Ook niet echt moeilijk als je de gebruikers zelfs niet toestaat om logbestanden te lezen.

En het scherm is mooi maar een beetje overkill voor een beetje YouTube, Facebook en een briefje naar de gerechtsdeurwaarder om te zeggen dat je nu echt wel gaat betalen en het dus niet nodig is om je meubels op te laden. 

 

Apple is kak geworden en ik ben niet de enige die dit zegt maar ook het oorspronkelijke doelpubliek van Apple; de mensen die foto's bewerken voor de kost of films monteren. De mensen die bezig zijn met rendering staan voor een behoorlijk vervelende keuze; ofwel heel diep in de geldbuidel tasten voor een MacPro ofwel overstappen naar Windows en de dikste grafische kaarten op de markt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
3 hours ago, Mask said:

Een windows 10 evaluatie VM proberen te laten scannen van een scanner die niet oder Win 7 werkt lijkt me wel spannend... Benieuwd of je dat aan de praat gaat krijgen. Welke scanner heb je eigenlijk?

HP scanjet 5300C. Het beestje gaat al flink wat jaren mee. Nooit echt miserie mee gehad.
Op de Mint en Ubuntu fora zie ik wel redelijk wat mensen die met scanners van 5 tot 10 jaar oud herkenningsproblemen hebben zoals ik. Wanneer ze upgraden naar nieuwe OS. USB drivers geven soms ook problemen met toestemming van de superuser enz...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...