Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

23 minuten geleden, Yncke zei:

Mijn grootouders kijken televisie via telenet, en het gegeven dat ze de tv moeten aansteken met 1 'bakje' en de rest moeten doen met een ander (dat ook nog behoorlijk ingewikkeld is) begint problemen op te leveren. Dus ben ik aan het kijken naar de Seki Plus afstandsbediening om het simpeler te maken. Mijn googlewerk lijkt te suggereren dat dat wel zou moeten lukken (LG staat in de gesupporteerde lijst van Seki, en de digibox lijkt infrarood aangestuurd te worden),  maar ik vroeg me af of er mensen waren die hiermee - of met een gelijkaardige oplossing - ervaring hadden.

Als het enkel digitale tv is zou je een CI+ module kunnen gebruiken, dan kunnen ze alles met de TV afstandsbediening doen.

Link naar reactie
33 minuten geleden, Yncke zei:

Neen, het is geen luiheid, gewoon echt te oud. Vijf jaar geleden zou het nog wel gelukt hebben, maar op een gegeven moment doen die hersens gewoon niet meer mee. Iemand van een klif duwen creëert de noodzaak tot vliegen, maar hij zal er geen vleugels door kweken.

Bij mijn ouders net hetzelfde probleem. Ze zouden voor die mensen gewoon een afstandsbediening moeten maken waarbij je enkel de tv kan aan en uitzetten en zenders kiezen.

En ik zit zelf soms ook te foeteren bij een nieuw keukentoestel of tv of OS.

Link naar reactie
18 uren geleden, Yncke zei:

Mijn grootouders kijken televisie via telenet, en het gegeven dat ze de tv moeten aansteken met 1 'bakje' en de rest moeten doen met een ander (dat ook nog behoorlijk ingewikkeld is) begint problemen op te leveren. Dus ben ik aan het kijken naar de Seki Plus afstandsbediening om het simpeler te maken. Mijn googlewerk lijkt te suggereren dat dat wel zou moeten lukken (LG staat in de gesupporteerde lijst van Seki, en de digibox lijkt infrarood aangestuurd te worden),  maar ik vroeg me af of er mensen waren die hiermee - of met een gelijkaardige oplossing - ervaring hadden.

Heb hetzelfde met een tante van me, als oplossing heb ik ook zo'n simpele afstandsbediening gekocht en dat werkt redelijk goed.

Het probleem is echter nog steeds het wisselen van TV naar Telenet dus toen ze een nieuwe TV kocht heb ik er op toegezien dat die compatibel was met 'Telenet met een kaartje', dat is een CI+ module van 70 euro en hiermee kun je Telenet bedienen met de gewone TV afstandsbediening en schakelt het analoge gedeelte uit.

Een echte aanrader maar het kost wat en je hebt de juiste TV nodig.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-tv-met-een-kaartje/

Link naar reactie

Ik ben er ook eens naar aan het kijken geweest. Heb deze besteld. Het is er een met een leerfunctie, hij kopieert het signaal van de originele afstandsbediening.

Ik laat wel iets weten als hij toegekomen is.

 

https://www.amazon.co.uk/Geemarc-Universal-Control-Programmable-Buttons/dp/B00RW1U6O0/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8

 

PS. ik denk dat dat dezelfde is als die Seki...

Link naar reactie

Om nog even op het W10 in combinatie met de ASUS terug te komen, het probleem is gevonden.

ASUS zélf deelt mij mee dat ze besloten hebben W10 voor dit model niet meer te ondersteunen en er sinds de Anniversary Update van W10 geen (nodige) drivers meer beschikbaar gesteld worden. Ook de eerste is niet meer beschikbaar.  Dus na de crash kon ik die niet meer bekomen. Moet wel zeggen dat ik mij dan aardig in het zak gezet voel.  Koop je een (dure) laptop op aanraden / begeleiding van ASUS zélf, ééntje met de benaming "Windows Notebook", maken ze de optie om naar W10 te gaan onmogelijk.

Hun advies : "Werk dan met W8.1 verder."  Wat natuurlijk nergens op slaat, want talloze programma's en apps gaan niet meer samen met W8 omdat er constant naar W10 'gedwongen' word.  Neem nu bv. de Internet Explorer.  Die werkt niet meer naar behoren, de update naar Edge is nodig.  Maar om die te laten draaien heb je W10 nodig.  En dat is met tal van dingen zo.

Ah, kakkers.  Dit was niet de klaagbaak, zeker?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
2 hours ago, Yncke said:

Als je ermee verder wilt, kun je misschien eens luisteren bij Test Aankoop? Dit lijken mij toch twijfelachtige reclamepraktijken te zijn.

Jamaar, esteban heeft die Asus gekocht voor dat Windows 10 uit was. Daar zal dan toch in de reklame niets over windows 10 gestaan hebben veronderstel ik.

Link naar reactie
9 uren geleden, The Alderwood zei:

'k Had m'n auto 'n week lang aan 4200 gezet. Geen reacties. Nu zet'k hem opnieuw online voor 3500 en 'k kreeg op 'n uur tijd al drie geïnteresseerden. Eentje bood 1500, de twee anderen vroegen mijn beste prijs. Ik zei natuurlijk 3500, want ik had al 'n serieuze effort gedaan. Maar ik ben slecht in zulke dingen. Wat denken jullie?

 

Hebben jullie ook niet iets als ikwilvanmijnautoaf.nl? Kan je altijd kijken wat dat geeft. 

 

Link naar reactie
13 uren geleden, Zwendel zei:

Laptops... Heb ooit een Asus gehad, serieus ding omdat ik er ook wou mee gamen. Niks dan miserie. Zelfs na vervanging van moederbord (garantie) bleeft het misgaan. Later ook een Sony Vaio. Na 1 jaar problemen met scherm.

Sindsdien komt er hier enkel Dell binnen. Ben ondertussen aan mijn derde en die werken allemaal nog.

Bij mij is het nét omgekeerd.  ASUS staken er op technisch vlak altijd iets bovenuit en prijs/kwaliteit vond ik ze een uitstekende keuze.  Het merk was ook steeds mijn vaste raad voor derden.  Nooit of te nimmer problemen mee gehad, ook niet bij degene die op mijn bevel, bij wijze van spreken, voor ASUS gegaan zijn.  De laptop zou nog steeds prima presteren, ware het niet dat ik gewoon pech heb dat ze geen W10 voor dit model ondersteunen.

Sony, Dell, talloze anderen... 'k heb ze hier al verscheidene malen moeten depaneren.  Mensen komen doorgaans aan mijn deur kloppen.  Het is en blijft soms niet meer of minder dan een kwestie van geluk.  En zoals ze zeggen, wie geholpen werd bij een bepaalde dokter, heeft het over een goede dokter.  En in alle andere gevallen is hij slecht. ;)

13 uren geleden, Yncke zei:

Als je ermee verder wilt, kun je misschien eens luisteren bij Test Aankoop? Dit lijken mij toch twijfelachtige reclamepraktijken te zijn.

10 uren geleden, Mask zei:

Jamaar, esteban heeft die Asus gekocht voor dat Windows 10 uit was. Daar zal dan toch in de reklame niets over windows 10 gestaan hebben veronderstel ik.

Klopt.  Mask heeft gelijk.  Ik kocht deze één (ofzo) jaar voor W10 gepresenteerd werd.  Het is niet meer of minder dan bad luck.  ASUS heeft beslist om voor mijn model geen W10 drivers meer te voorzien.  Het zou niet lukken deze goed te laten draaien.  Brute pech.

 

12 uren geleden, The Alderwood zei:

Met apple nooit problemen; Ik zit aan m'n derde op 12 jaar. M'n vorige heb'k nog, omdat hij nog werkt, maar die gebruik ik niet meer. Die staat bij m'n ouders, voor als'k daar eens wil computeren.

Wel, ik heb in ieder geval nog geen Apple-eigenaars moeten helpen.  En mijn beste vriend, die dagelijks met installaties voor derden bezig is, komt steeds tot dezelfde conclusie : Met Apple heb je die miserie zeer zelden tot nooit.  Hij gooide, uit ergernis, jaren geleden ook zijn eigen laptop en dergelijke buiten en verving alles door Apple-producten.  Sindsdien nog niet één keer problemen gehad, stelt hij.  Tenzij het om refurbished exemplaren gaat, maar dat is een andere discussie.  Vanaf nu heb ik dus een iWhishlist. :)

Wat die auto betreft : Niet te snel toehappen. Bij mijn vorige bolides ben ik altijd toegeeflijk geweest tot aan een bepaald punt en daar bleef ik op mijn strepen staan.  Alle wagens zijn verkocht voor een bedrag hoger of gelijk aan die minimum. Het is echt een kwestie van geduld en de juiste geïnteresseerde op het juiste moment.  Ik heb ooit een half jaar lang nul reacties gehad.  In de 7de maand waren er twee mensen die tegen elkaar aan 't opbieden waren en ging de wagen voor honderden euro's méér dan de vraagprijs.  Als het niet dringend is, wachten.  Wel opletten met het feit dat hij alweer een jaar ouder is binnen enkele maanden.  Dat is gevoelsmatig een belangrijk iets bij kopers.  Ook al is het in praktijk maar een maand verschil.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
9 hours ago, esteban² said:

 Met Apple heb je die miserie zeer zelden tot nooit. 

 

Tja, bij Apple komen zowel de hardware als de software van dezelfde fabrikant. Het lijkt mij dan ook niet meer dan normaal dat je daar dergelijke problemen niet mee hebt.

 

Als je een Dell, HP, ... koopt uit dezelfde prijscategorie dan een Apple, dan heb je daar ook weinig problemen mee. Ik heb altijd Compaq, Dell en HP gehad. En nooit problemen gehad. Mijn eerste Compaq laptop uit 1997 met Windows 95 op werkt ook nog altijd. Enkel de batterij is versleten.

 

Ik koop wel altijd een model uit de professionele lijn. Die zijn toch wel degelijker gemaakt en worden beter en langer ondersteund. En ze zijn toch nog altijd goedkoper dan een Apple.

 

Windows heb ik wel al jaren geleden buitengegooid. Da's inderdaad niks dan miserie.

 

 

Link naar reactie

Bij mij is het anders. Ook met professionele (want inderdaad beter) HP heb ik reeds herhaaldelijk problemen gehad. Naar mijn ervaring is Asus de meest stabiele. Maar mijn sympathie hebben ze niet meer.

 

Ik vond Apple producten en hun accessoires altijd belachelijk duur, maar begin daar nu ook anders over te denken. Het gebrek aan miserie is de prijs misschien waard. Maar je moet het wél in één keer kunnen leggen, natuurlijk. :)

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
2 uren geleden, The Alderwood zei:

Voila, de auto is verkocht. Ik heb vandaag 200 voorschot gekregen en morgen de rest. Hij wil cash betalen en ik ben akkoord gegaan (ik had opgezocht dat een bankcheque 10 dagen nodig heeft om gecontroleerd te worden en dat cash de veiligste methode is) maar hoe kan ik op een gemakkelijke manier nagaan of het echte briefjes zijn?

Toen ik mijn auto verkocht kreeg ik een aanbod uit Engeland om die te kopen maar dat zijn haast allemaal bedriegers, ze betalen met een buitenlandse cheque die onmiddellijk op je rekening wordt gestort maar 2 maand later weten ze pas of die gedekt is en mag je het aan de bank terug betalen.

Dus enkel cash of een gewone iban overschrijving aanvaarden.

Link naar reactie

zit er een winkel bij je in de buurt waar je kan vragen om er even een paar te checken ?

Ik had het een tijdje geleden dat een Canadees die net aan was gekomen en 

een briefje van € 500,- wou wisselen omdat niemand die accepteerde op zijn eerste stapavond .

even bij een snackbar naar binnen gegaan, toe hij echt bleek te zijn voor de man gepind en gewisseld.

Link naar reactie

Goody.  Proficiat.  Ja kan voor 1000+ euro strips kopen. ;)

 

Zeg, beste IO, omdat ik de indruk heb dat je een beetje een iFan bent.  Heb jij ervaring met refurbished toestellen?  Ik zal noodgedwongen een andere smartphone moeten aanschaffen nu ook mijn Windows-phone het begeven heeft. (Ja, het zit me niet mee met Windows tegenwoordig, eerst laptop, dan phone en gisteren ook de Xbox)  Maar eender wie ik spreek over refurbished, gaat metéén in overdrive om het ten zeerste af te raden.  Enkel heel slechte ervaringen.  En ik kreeg ook een TestAankoop onder de neus met de stelling dat 1 op 2 refurbished toestellen helemaal niet deugen.  Thoughts? 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
4 uren geleden, sjaakie zei:

ga voor android. ben groot fan van de Honor toestellen

Goede specs, redelijke prijs.

Ik heb een onredelijke hekel aan android.  Helaas.  En ik ben van plan om op lange termijn eindelijk eens alles van één bepaald merk in huis te halen.  En dan liefst Apple. ;)  Toch bedankt voor de tip.

@IO, de SE is een goed toestel, inderdaad.  En ik heb een groter scherm nodig, om meerdere redenen.  Niet van willen, maar van moeten. :)  Nog steeds prijzig trouwens, die SE, imo.  Maar goed, daar kan je uiteindelijk niet blijven over leuteren.  'k Weet het wel.  't Ding heeft z'n prijs en daarmee gedaan.  Maar ook jij zou dus niet voor refurbished gaan.  Hmm.  Mag ik een price-drop verwachten bij lancering van iPhone X?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
35 minuten geleden, The Alderwood zei:

Een price drop zit er niet in. Je kan refurbished proberen. Uiteindelijk heb je ook daar garantie. Zelf kocht ik al een aantal keer tweedehands. En misschien is mijn huidige iPhone refurbished. Ik kocht hem in de Apple winkel voor 89 omdat de batterij can m'n vorige ontplofte. De nieuwprijs is absurd. 

 

Ik moet zeggen dat je lef heb, want als bij mij de batterij ontploft, dan koop ik dat merk zeker niet terug.

Link naar reactie
23 uren geleden, The Alderwood zei:

Een price drop zit er niet in. Je kan refurbished proberen. Uiteindelijk heb je ook daar garantie. Zelf kocht ik al een aantal keer tweedehands. En misschien is mijn huidige iPhone refurbished. Ik kocht hem in de Apple winkel voor 89 omdat de batterij can m'n vorige ontplofte. De nieuwprijs is absurd. 

... batterij ontplofte!?

Welja, dat is ook de reden waarom ik fefurbished alsnog zou overwegen.  Daar zit, in sommige winkels, twee jaar garantie op.  Als hij niet deugd, kan hij toch gewoon terug?  Een vriend van mij zei dat die oudere modellen sowieso in prijs zakken na lancering van de nieuwste, dat zou dus niet kloppen?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
On 9/27/2017 at 11:05 AM, The Alderwood said:

Met apple nooit problemen;

 

10 hours ago, The Alderwood said:

Batterij is niet ontploft, maar zwol wel op en de man van apple zei dat hij elk moment kon ontploffen. Dat bleek een issue te zijn met mijn type, maar ik heb de terugroepactie gemist. 

 

Link naar reactie

GEZOCHT: ofwel een rit van Utrecht terug naar Belgische bodem na het optreden van Wardruna op 15/10 ofwel een plek om te slapen in Utrecht.

 

* Grass, ass or gas: ik ga geen "grass" meenemen,  van mijn "ass" blijf je af maar ik wil wel bijleggen voor "gas".

* Ik beloof plechtig niet in de auto te ruften, de radio aan te raken, te klagen over de muziek of andere chauffeurs te "moonen".

* Zindelijk en ik kan het lang inhouden. Dus geen plaspauzes nodig in Utrecht, Gouda, Rotterdam, Nieuwegein, Breda Eindhoven, Tilburg, Antwerpen en Turnhout.

* Als ik blijf slapen, zal ik niet 's nachts de ijskast plunderen, iedere lade opentrekken of de "Lord of the Rings"-trilogie in HD streamen via het draadloos netwerk.
* Ontbijt voor mij 's ochtends is een blik energydrink uit de dichtstbijzijnde Jumbo.

Link naar reactie

Sinds vandaag heb ik een probleem let de weergave van Facebook op Safari. De balk onderaan de berichten om te liken, reageren of delen is verdwenen. De box met online contacten is volledig blanco. Chrome en Firefox doen het wel prima. Heeft er nog iemand dit probleem ervaren? 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...