Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Internettariefplankenners,
kunnen jullie adviseren?


De vraag van de dag: Telenet of Proximus?

 

Ik twijfel tussen een aansluiting van Telenet of Proximus, en internet primeert.
Ik hoef helemaal geen digitale tv, maar kabel-tv is wel wenselijk.

Proximus biedt volgens mij geen gewone distributie aan, maar start internet van Proximus én kabel-tv van Telenet nemen (43,80 euro) is toch wat onnozel en omslachtig - dan ben ik beter en haast voor hetzelfde geld met een combinatie/pack/deal (dus hieronder bij Proximus enkel een pack met digitale tv).

Voor zover ik het kan inschatten is Proximus stukken beter dan Telenet - en ik dacht net dat het verschil nooit groot kon zijn.
Dit zijn de opties zonder eenmalige aansluitingskosten of promos.



Optie 1 = Telenet basic internet + kabel-tv

   Prijs
   - 27,50 euro

   Download
   - 100 GB volume
   - 30 Mbps (tot aan de modem)

   Upload
   - 3 Mbps

   Wifi
   - Wi-Free
   - Telenet Hotspots

   Kabeltelevisie


Optie 2 = Telenet basic internet + digi-tv

   Prijs
   - 52,65 euro

   Download
   - 100 GB volume
   - 30 Mbps (tot aan de modem)

   Upload
   - 3 Mbps

   Wifi
   - Wi-Free
   - Telenet Hotspots

   Digitale televisie


Optie 3 = Proximus start internet + digi-tv (pack)


   Prijs
   - 46,95 euro

   Download
   - 150 GB volume
   - 60 Mbps (tot aan de modem)

   Upload
   - 4 Mbps

   Wifi
   - inbegrepen in verbruik
   - Wi-Fi Hotspots

   Mobiel (ik heb smartphone noch tablet, dus dit heb ik niet nodig)
   - 100MB volume
   - download 50 Mbps
   - upload 20 Mbps


   Digitale televisie



Het valt op hoeveel beter Proximus scoort ten opzichte van Telenet. Optie twee is eigenlijk al uitgesloten.
Ik geloof dat het enige voordeel dat Telenet heeft, is dat Telenet wifi helemaal gratis is (en bij Proximus inbegrepen in verbruik). Of zie ik het verkeerd?
Zoals het hierboven staat, kan ik beter twijfelen tussen optie 1 en optie 3. Kies ik voor iets meer en beter basis internet, dan kan ik er net zo goed digitale tv bijnemen.



Alvast bedankt,
H.

 

Link naar reactie

Ik heb al jaren Telenet omdat het simpelweg de snelste is en ze leveren wat ze beloven 200 mbps download en 12 mbps upload. Heb het nagemeten en dat klopt (Fiber 200). Proximus komt zelfs niet in de buurt, ik vraag me zelfs af of ze die 60 mbps in de praktijk halen.

 

Om te browsen is 30 mbps uiteraard ook voldoende. De wifi zit volgens mij gewoon bij het totale downloadpakket.

Link naar reactie
  • 3 months later...

Je kan nog analoog kijken, maar als je HD gewoon bent is het verschil enorm.

 

Als je geen digibox wil kan je ook een CI+ module gebruiken.

Ik heb m'n tante zo'n module aangesmeerd, je kunt er niet mee opnemen maar het werkt veel makkelijker, je zou verwonderd zijn hoeveel mensen niet kunnen werken met verschillende remotes.

Link naar reactie

Belgacom/scarlet heeft nog een zeer interessant aanbod (tov prijs) dat vanaf maart ten einde loopt MAAR telenet is zover ik weet wel echt 1 van de krachtigste

 

Pas op met Scarlet: ze beperken het e-mailgebruik.

Een schande: al wie al een account bij Scarlet had, merkte plots dat ze minder e-mail konden versturen.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Ha, werkt dat toch nog?  Ik probeer al enige tijd beeld te krijgen op mijn recent terug van onder het stof gehaalde televisie, maar dat schijnt niet zo goed te lukken.  Ik had al maar geconcludeerd dat er niet meer uitgezonden werd over antenne.  Toch nog eens een poging wagen dan.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Wat Zwendel zegt! In een "nieuwe" tv zit al een soort DVB-T-ding ingebouwd; ik heb er gewoon een antenne op aangesloten - je hoeft enkele automatisch de tv- en radio-zenders te zoeken - en je kijkt meteen naar de Olympische Spelen. Het beeld is trouwens fantastisch.

Toen het gisteren hard regende, kwam bij het opstarten weliswaar kort nog de melding van "zwak signaal" op het scherm - maar daar was feitelijk niks van te merken.

 

'k Ben bijzonder opgetogen dat ik mijn oude antenne laatste niet bij het huisvuil zette!

Link naar reactie
  • 5 months later...

Ik doe niets liever dan gewoon rondhangen met een lief, gewoon praten, samen koken, eventueel samen gamen enz. Indien er iets leuk te doen om samen te gaan is dat ook altijd leuk om spontaan te doen maar dat forceren en specifiek iets zoeken om samen te doen leek me altijd heel vervelend als ik het zo hoor.

Trouwens, u dwingen om iets te organiseren, waarom doet ze dat zelf niet?

Link naar reactie

De ruiten, tiens

 

Ah, ik dacht dat je op zoek was naar een broek die net iets te kort is.

 

 

Dat is ooit eens populair geweest in de jaren '90 dacht ik. Marc Coucke draagt nu zo'n kostuums.

 

Eerder van de jaren zeventig denk ik.

 

766691bd2c49b687bcbc3e0c8942ba28.jpg

 

En die haalden dat dan weer uit de jaren 50, die het op hun beurt uit de jaren dertig haalden...

Link naar reactie

Ah, ik dacht dat je op zoek was naar een broek die net iets te kort is.

 

 

 

Eerder van de jaren zeventig denk ik.

 

 

 

En die haalden dat dan weer uit de jaren 50, die het op hun beurt uit de jaren dertig haalden...

Nah, moet einde jaren 80 begin 90 geweest zijn. Heb er zelf zo één gehad. 1 keer aangehad. Soms volg ik eens onnozele mode en heb ik er direkt spijt van. :(

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...