Bonte Posted June 28, 2023 Author Share Posted June 28, 2023 Ben wat anime aan het kijken op vakantie en “My clueless first friend” is ideaal daarvoor, beetje romance maar in feite is het pure feel good van begin tot eind. Een mooi rustig einde ook zonder dat ze hyper emotioneel proberen te doen, hopelijk volgen nog vele seizoenen want de manga reeks loopt schijnbaar lang door. Quote Link to comment
Bonte Posted June 28, 2023 Author Share Posted June 28, 2023 Inuyashiki: Last Hero Is dan weer iets heel anders. Een actievolle maar erg donkere cult manga kreeg in 2018 een anime adaptatie door dezelfde studio van Chainsaw Man. Het geweld kan op momenten nogal traumatiserend zijn dus het is niet geschikt voor iedereen maar het is een mooi afgerond verhaal waar ik best van onder de indruk was. Er is ook een live action maar die ziet er niet zo denderend uit op het eerste zicht, best bij de anime blijven. https://myanimelist.net/featured/2068/Weird_Cult_Manga_About_Cyborg_Grandpa_Is_Getting_an_Anime_Adaptation Tanuki 1 Quote Link to comment
TDPB Posted January 4 Share Posted January 4 9 minuten geleden, cinco zei: Iemand deze gezien? Ja. Mooi gedaan maar beetje rommelig verhaal. Quote Link to comment
Bonte Posted January 4 Author Share Posted January 4 ik ben vergeten te gaan, mijn dochter vond het de mooiste anime van het jaar. Anime film dan toch, qua series is het voor ons Frieren en The Apothecary Diaries. Quote Link to comment
kbellon Posted January 6 Share Posted January 6 Op 4/1/2024 om 19:43, TDPB zei: Ja. Mooi gedaan maar beetje rommelig verhaal. Ik sluit me hierbij aan. Naar het einde toe begreep ik niet helemaal meer wat er gaande was. Quote Link to comment
bates Posted January 7 Share Posted January 7 op de Franse tv hebben we de nieuwe reeks van Cities of Gold via de Digibox opgenomen. Niet zo leuk als het origineel maar de kids vinden het leuk Quote Link to comment
cinco Posted January 10 Share Posted January 10 Op 4/1/2024 om 19:43, TDPB zei: Mooi gedaan maar beetje rommelig verhaal. Is het niet kenmerkend voor de meeste Miyazaki's dat ze een atypische verhaalstructuur hebben? Quote Link to comment
TDPB Posted January 11 Share Posted January 11 19 uren geleden, cinco zei: Is het niet kenmerkend voor de meeste Miyazaki's dat ze een atypische verhaalstructuur hebben? Het is niet zozeer dat het een atypische verhaalstructuur is, maar wel dat je niet weet waarom sommige dingen gebeuren of vandaan komen. Quote Link to comment
cinco Posted September 4 Share Posted September 4 Wat zijn de aanraders van 2024 qua anime films? Quote Link to comment
TDPB Posted September 12 Share Posted September 12 Duizenden mensen zeggen iets als "One of the best films I've ever watched, and I will never watch it again." over Grave of the firefly. “This will leave you in tears” is such an understatement. This movie will scar you and traumatise you. You’ll love the movie and never want to watch it again. Great movie amazing artwork but after one watch, I will never be able to watch this heart wrenching movie again. I can't watch it again. One time was enough. One of most heart wrenching movies in existence, it’s beautiful and masterfully done but it’s a movie you only watch once Ik heb hem nog nooit gezien, dus ik ben benieuwd. Quote Link to comment
Bonte Posted September 13 Author Share Posted September 13 1 keer was eigenlijk meer dan genoeg voor mij maar ik ga toch nog eens kijken op Netflix omdat het een belangrijke film is in het oeuvre van Ghibli en een tweede kijk kan anders zijn. Hopelijk is de kwaliteit wat opgepept. Quote Link to comment
Bonte Posted September 13 Author Share Posted September 13 Op 4/9/2024 om 09:50, cinco zei: Wat zijn de aanraders van 2024 qua anime films? Ik heb zeer hoge verwachtingen van compleet over the top "Dan Da Dan", een Netflix serie maar de eerste 3 afleveringen komen ook in de bioskoop De Kinepolis voorstelling heb ik blijkbaar gemist? https://kinepolis.be/nl/movies/detail/34224/HO00010899/0000000043/anime-dan-da-dan-first-encounter-nl-ondert/ Quote Link to comment
Bonte Posted September 13 Author Share Posted September 13 Dead Dead Demon's Dededede Destruction (DDDDD) bestaat in feite uit 2 films maar ik weet niet waar je die zou kunnen zien. Crunchyroll heeft die laten omvormen tot een serie met extra materiaal en draait nu op hun platform. Zeer zeer de moeite maar wel een heel eigen SF sfeer en waarschijnlijk niet voor iedereen. Er zijn 2 trailers voor de serie maar die raad ik niet aan, ze tonen veel te veel van de serie, het is belachelijk wat ze tegenwoordig in trailers proppen. Dit stukje toont de sfeer wel mooi vind ik. Korte trailer voor de manga, eerlijk gezegd zou ik wel eens een serie willen zien in die stijl, zo mooi. Quote Link to comment
TDPB Posted September 13 Share Posted September 13 er komt een heel getrouwe bewerking van Uzumaki aan, dé horroklassieker. Maar in het jaar 2000 werd ook al een van de pot gerukte filmversie gemaakt, geheel te zien op youtube: Quote Link to comment
TDPB Posted September 16 Share Posted September 16 https://www.yokogaomag.com/editorial/manga-face Voor zij die zich wel eens afvragen waarom zoveel jongens en mannen in manga en anime er zo europees engelachtig uitzien: dat is allemaal terug te brengen op Bjorn Andrésen, de jongen met het engelgezicht uit Death In Venice. µ fantasiooo, Bonte and Michie 3 Quote Link to comment
Bonte Posted 5 hours ago Author Share Posted 5 hours ago Nice, ik vroeg me al af waarom veel jongens er zo westers vrouwelijk uitzien in anime. Quote Link to comment
TDPB Posted 3 hours ago Share Posted 3 hours ago 1 uur geleden, Bonte zei: Nice, ik vroeg me al af waarom veel jongens er zo westers vrouwelijk uitzien in anime. En tegenwoordig, met de hulp van plastische chirurgie, lopen er in pakweg Korea of Japan ook effectief zulke jongens rond. Ze hebben allemaal dezelfde neus die gebaseerd is op die manganeus, een zo wit mogelijk gelaat en lang haar. En met contactlenzen krijgen ze hun ogen ook blauw. Het enige wat tegenwoordig anders is, is dat ze sluik haar hebben in plaats van krullen. Een groot deel van hun idolen zien er zo uit. En zo imiteert life art die eerder al life imiteerde. Quote Link to comment
cinco Posted 58 minutes ago Share Posted 58 minutes ago Op 16/9/2024 om 18:38, TDPB zei: Lijkt op de in de jaren '80 populaire Candy van de gelijknamige tekenfilmserie. Toen keken we ook al anime, maar velen kenden die term nog niet. Als kind was dat een tijdje stiekem mijn favoriete tekenfilmserie. Quote Link to comment
Recommended Posts