Aleksandr Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 mmm, blijkbaar maar niet echt mijn ding, twee mannen... Quote Link to comment
TDPB Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 6 uren geleden, Aleksandr zei: dat lijkt toch wel heeel erg op elkaar en waar komt het origineel dan vandaan? Dat is het werk van Bob Layzell, een sci-fi illustrator die massa's covers voor romans maakte. Quote Link to comment
TDPB Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 6 uren geleden, Aleksandr zei: dus die tekenaars (en -essen) heb dus ergens een schuif vol liggen met figuren die ze snelsnel ergens opplakken om het wat sneller te laten gaan... ze teken ze wel nog over. Om eerlijk te zijn, jommeke is typisch een reeks die je zou kunnen maken met copypaste. Zeker de verhalen die zich in Zonnedorp afspelen. En kopieren uit eigen werk is geen misdaad he. Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 4 hours ago, Aleksandr said: dat is nou een superkracht die ik ook altijd al heb gewild, Ik heb een fotografisch geheugen, maar de foto's zijn wazig. Al dat gezeur over "fotografisch geheugen" is dus ook maar b*t. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Vittorio Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 https://flashbak.com/carried-away-40-examples-of-the-most-insanely-overused-image-in-vintage-pop-art-372854/ Quote Link to comment
Aleksandr Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 39 minuten geleden, Peter Motte zei: Ik heb een fotografisch geheugen, maar de foto's zijn wazig. Al dat gezeur over "fotografisch geheugen" is dus ook maar b*t. maar het is wel een <superkracht> die bestaat onzichtbaar zijn lijkt me ook leuk en kunnen vliegen zoals Suppie maar het bestaat niet euh denk ik Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 1 hour ago, Aleksandr said: maar het is wel een <superkracht> die bestaat Wel nee, dat is geen superkracht. Dat is gewoon een van die legenden die de ronde doen op het schoolplein. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
TDPB Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 1 uur terug, cinco zei: ik denk dat die bewust is. en ook: Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 1 hour ago, TDPB said: ik denk dat die bewust is. Zeker. Ik herken Geraard de duivel in de schaduwen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted August 16, 2020 Author Share Posted August 16, 2020 2 uren geleden, TDPB zei: ik denk dat die bewust is. Had je een speciale herinnering aan Het Jampuddingspook dat je die specifiek had uitgekozen voor je coverparodie? Quote Link to comment
Veto Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 Op 15/8/2020 om 17:00, cinco zei: Even aanvullen... Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Veto Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 De max dit draadje. Ik ben nu al grote fan Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Veto Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
cinco Posted August 16, 2020 Author Share Posted August 16, 2020 Af en toe moet je de rollen omdraaien. Quote Link to comment
Hardcover Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 Dezelfde scene, alleen andere toestellen... 4x "creaties" van J.-M. Arroyo. M.i.v. 1 juli 2019 werd hij ontslagen bij uitgever Dupuis, Brussel. Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
TDPB Posted August 16, 2020 Share Posted August 16, 2020 1 uur geleden, Hardcover zei: Dezelfde scene, alleen andere toestellen... Rekening houdend dat je met vliegende vliegtuigen nu ook niet zo heel veel kan doen, lijken me dit toch wel behoorlijk verschillende covers. 5 uren geleden, cinco zei: Had je een speciale herinnering aan Het Jampuddingspook dat je die specifiek had uitgekozen voor je coverparodie? Ja. Maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken had. Quote Link to comment
Aleksandr Posted August 17, 2020 Share Posted August 17, 2020 raar: <les avontures de> lijkt me een beetje frans terwijl <rood alarm> dan weer nederlands klinkt... en dat op 1 cover trouwens, je zal ook wel tweedekkers kunnen vinden in die positie in een luchtgevecht doe je weinig anders als rond elkaar draaien, lijkt me Quote Link to comment
Neat Stuff Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 Op 16/8/2020 om 07:25, Aleksandr zei: tja, niet dat ik al zoooveel met bewusteloze vrouwen heb rondgezeuld, maar gaan die dan ook niet allemaal min of meer in dezelfde pose hangen? Misschien voor een nieuwe topic 'Sjouwen met de vrouwen'? Quote Link to comment
Suske Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
cinco Posted August 20, 2020 Author Share Posted August 20, 2020 1 uur geleden, Neat Stuff zei: Misschien voor een nieuwe topic 'Sjouwen met de vrouwen'? In het geval van Batman mag het ook één van zijn Robins zijn. Quote Link to comment
Captivant Posted August 21, 2020 Share Posted August 21, 2020 Ik vraag me af of hier een bewuste knipoog van Schwartz tussen zit: Quote Link to comment
Captivant Posted August 21, 2020 Share Posted August 21, 2020 Dit zijn in ieder geval wel 2 bewuste verwijzingen: Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 21, 2020 Share Posted August 21, 2020 4 minutes ago, Captivant said: Ik vraag me af of hier een bewuste knipoog van Schwartz tussen zit: Volgens mij een knipoog naar De Blauwe Lotus. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted August 21, 2020 Share Posted August 21, 2020 5 minutes ago, Captivant said: Dit zijn in ieder geval wel 2 bewuste verwijzingen: Euh? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
TDPB Posted August 21, 2020 Share Posted August 21, 2020 42 minuten geleden, Peter Motte zei: Euh? het vraagteken, gele lucht, groene, gebogen ondergrond plus schuine zwarte balk met witte letters. Quote Link to comment
cinco Posted August 21, 2020 Author Share Posted August 21, 2020 En linksonder telkens een boom. (voor de liefhebbers: meer over gele luchten in het gelijknamige topic) Quote Link to comment
Werner Posted August 21, 2020 Share Posted August 21, 2020 12 minuten geleden, TDPB zei: het vraagteken, gele lucht, groene, gebogen ondergrond plus schuine zwarte balk met witte letters. Je hebt gelijk maar ik moest toch ook eens twee keer kijken. Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
Peter Motte Posted August 26, 2020 Share Posted August 26, 2020 On 8/21/2020 at 3:28 PM, TDPB said: het vraagteken, gele lucht, groene, gebogen ondergrond plus schuine zwarte balk met witte letters. Dat vind ik toch zwaar onvoldoende om over twee op elkaar lijken covers te spreken. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted August 26, 2020 Author Share Posted August 26, 2020 5 minuten geleden, Peter Motte zei: Dat vind ik toch zwaar onvoldoende om over twee op elkaar lijken covers te spreken. Toch kan het niets anders dan een bewuste hommage zijn. Quote Link to comment
cinco Posted August 26, 2020 Author Share Posted August 26, 2020 Bonus voor gele luchten. Je gaat op de duur beginnen geloven dat gele luchten meer regel dan uitzondering is. Quote Link to comment
Recommended Posts