Peter Motte Posted February 25, 2021 Share Posted February 25, 2021 https://en.wikipedia.org/wiki/File:Jaws2_poster.jpg Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted February 25, 2021 Share Posted February 25, 2021 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted February 25, 2021 Author Share Posted February 25, 2021 De beste poster voor Jaws is die wat Durieux eens gemaakt heeft. Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Als affiche van Jaws vind ik dat een totale mislukking. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted February 26, 2021 Author Share Posted February 26, 2021 14 minuten geleden, Peter Motte zei: Als affiche van Jaws vind ik dat een totale mislukking. Zo heeft hij een ganse reeks van 'filmposters'. Ik vind ze uitstekend gemaakt. bron: http://www.laurentdurieux.com/ Quote Link to comment
esteban² Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Hola, die laatste had ik nog niet gezien. Ik heb een zwak voor all things Peanuts, dus deze maakt mij blij. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Timothy van Damme Posted February 27, 2021 Share Posted February 27, 2021 Op 26/2/2021 om 12:23, Peter Motte zei: Als affiche van Jaws vind ik dat een totale mislukking. Serieus? Ik vind de vondst van die zwarte haaienvin echt waanzinnig mooi. Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 27, 2021 Share Posted February 27, 2021 Je bedoelt op die parasol? Had je het niet gezegd, ik had het niet gemerkt. En ik heb nochtans gezocht naar een verwijzing naar haaien. De andere zijn veel beter. Wist je trouwens dat The Birds op een waar voorval is gebaseerd? Het was in werkelijkheid natuurlijk zo erg niet. Maar het ging ook om vogels die mensen aanvielen. Ik zou trouwens niet uitsluiten, dat meeuwen aan de Belgische kust ook wel eens mensen lijken aan te vallen. Meeuwen staan bekend als agressief. En als je eten hebt, zouden ze zich niet inhouden. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Lük Bey Posted February 27, 2021 Share Posted February 27, 2021 Ik heb "The Birds" nooit gezien. Kan het tippen aan zijn meesterwerk "The Working Class"? Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
TDPB Posted February 28, 2021 Share Posted February 28, 2021 23 uren geleden, Timothy van Damme zei: Serieus? Ik vind de vondst van die zwarte haaienvin echt waanzinnig mooi. Jammer dat de haai in die film niet zwart is. (ik heb ook lang moeten kijken voor ik dat zag). Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted February 28, 2021 Share Posted February 28, 2021 22 uren geleden, Peter Motte zei: Je bedoelt op die parasol? Had je het niet gezegd, ik had het niet gemerkt. En ik heb nochtans gezocht naar een verwijzing naar haaien. De andere zijn veel beter. Wist je trouwens dat The Birds op een waar voorval is gebaseerd? Het was in werkelijkheid natuurlijk zo erg niet. Maar het ging ook om vogels die mensen aanvielen. Ik zou trouwens niet uitsluiten, dat meeuwen aan de Belgische kust ook wel eens mensen lijken aan te vallen. Meeuwen staan bekend als agressief. En als je eten hebt, zouden ze zich niet inhouden. 2 weken geleden was ik getuige hoe een armzalig slachtoffer in de buurt van het station in Oostende zijn wafel uit zijn handen werd geroofd door een meeuw. Waarna er flink gedreigd en gekrijst werd door enkele andere meeuwen die samen vochten onder elkaar om elk een brok van die wafel te kunnen binnenschrokken. Het armzalig slachtoffer ging een nieuwe wafel kopen en was meer op zijn hoede. Crapuultjes van 't zeetje. Quote Link to comment
cinco Posted February 28, 2021 Author Share Posted February 28, 2021 40 minuten geleden, Kameraad Mauser zei: 2 weken geleden was ik getuige hoe een armzalig slachtoffer in de buurt van het station in Oostende zijn wafel uit zijn handen werd geroofd door een meeuw. Waarna er flink gedreigd en gekrijst werd door enkele andere meeuwen die samen vochten onder elkaar om elk een brok van die wafel te kunnen binnenschrokken. Dieren doen zich bewust dommer voor dan ze zijn om niet meegesleurd te worden in het door mensen gecreëerd monetair stelsel om levensmiddelen te verschaffen. Quote Link to comment
Hamirubi Posted February 28, 2021 Share Posted February 28, 2021 21 minuten geleden, cinco zei: Dieren doen zich bewust dommer voor dan ze zijn om niet meegesleurd te worden in het door mensen gecreëerd monetair stelsel om levensmiddelen te verschaffen. Meerwaardeleer bij meeuwen: niet de productiemiddelen bezitten, maar wel voor de volle 100% genieten van onze bestaansmiddelen. Een nieuwe klassenstrijd dient zich aan. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
cinco Posted February 28, 2021 Author Share Posted February 28, 2021 59 minuten geleden, Hamirubi zei: Meerwaardeleer bij meeuwen: niet de productiemiddelen bezitten, maar wel voor de volle 100% genieten van onze bestaansmiddelen. Een nieuwe klassenstrijd dient zich aan. En in hun hoedanigheid zijn ze vrijgesteld van enige vorm van vervolging betreffende ontvreemding van andermans bezit. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted February 28, 2021 Share Posted February 28, 2021 Klinkt als zuiver Marxisme-Leninisme. Quote Link to comment
TDPB Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 Tiens, zou dat een bewuste overeenkomst zijn, of puur toeval? De lucht is nu eenmaal blauw, het zand beige en die beesten zien er nu eenmaal zo uit. Onbewuste beïnvloeding zou ook nog kunnen. Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 Het is een beetje te toevallig. Dat wil niet zeggen dat het bewust is gedaan, maar dan zat het toch ergens in het achterhoofd van de tekenaar. In ieder geval zijn de dromedarissen van Nys mooier dan die van Hergé. De oorspronkelijk cover vind ik zeker zo mooi. Quote Link to comment
TDPB Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 Die groene wolken maken het in ieder geval veel intrigerender dan dat prutshelikoptertje. Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted April 9, 2021 Share Posted April 9, 2021 nr 1 is origineel toch geen covertekening? Quote Link to comment
cinco Posted April 9, 2021 Author Share Posted April 9, 2021 59 minuten geleden, dirk (monsieur toupet) zei: nr 1 is origineel toch geen covertekening? Gebruikt als cover voor een editie waarbij de sigaren en de lotus als tweeluik is uitgegeven. Ik heb die versie ook nog maar de eerste keer gezien via deze youtube-video. Quote Link to comment
acor Posted April 20, 2021 Share Posted April 20, 2021 Op 18/4/2021 om 22:42, cinco zei: Deze past ook wel in het rijtje ... Quote Link to comment
Hardcover Posted April 21, 2021 Share Posted April 21, 2021 Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted April 21, 2021 Share Posted April 21, 2021 Met duellerende vliegtuigen kan je maar zo veel aanvangen op de ruimte van een stripcover. Quote Link to comment
Lük Bey Posted April 26, 2021 Share Posted April 26, 2021 Ik ga ook nog eens eentje posten in mijn favoriete draad, al is het dan een voor de hand liggende en uiteraard opzettelijke gelijkenis: Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
Peter Motte Posted May 21, 2021 Share Posted May 21, 2021 Op 28/2/2021 om 13:20, Gast Kameraad Mauser zei: 2 weken geleden was ik getuige hoe een armzalig slachtoffer in de buurt van het station in Oostende zijn wafel uit zijn handen werd geroofd door een meeuw. Waarna er flink gedreigd en gekrijst werd door enkele andere meeuwen die samen vochten onder elkaar om elk een brok van die wafel te kunnen binnenschrokken. Het armzalig slachtoffer ging een nieuwe wafel kopen en was meer op zijn hoede. Ik ben eens aangevallen door een gans. Ik heb gewonnen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted May 21, 2021 Share Posted May 21, 2021 Op 9/3/2021 om 12:20, TDPB zei: Tiens, zou dat een bewuste overeenkomst zijn, of puur toeval? De lucht is nu eenmaal blauw, het zand beige en die beesten zien er nu eenmaal zo uit. Onbewuste beïnvloeding zou ook nog kunnen. En ze lopen naar rechts. Pure klare lijn. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted May 21, 2021 Share Posted May 21, 2021 Op 15/3/2021 om 19:56, cinco zei: Op de tweede staat een vrouw. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Waldorf Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 Mooie mash-up! Nog van dat. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cinco Posted May 27, 2021 Author Share Posted May 27, 2021 1 uur geleden, Waldorf zei: Mooie mash-up! Nog van dat. Moedig me niet aan! (als iemand de lucht nog kan aanpassen...) Quote Link to comment
Recommended Posts