Ga naar inhoud

Hoe bereik je de occasionele lezer nog?


cinco

Recommended Posts

Is instagram een weg voorwaarts? Moeten huidige tekenaars proberen om hun artistieke uitingen te koppelen aan mediabekendheid zoals Chrostin?

 

https://www.instagram.com/chrostin/?hl=nl

 

afbeelding.thumb.png.d31fea796cd84299b9ecee91152c2443.png

 

Worden er nog strips gelezen in de wachtzaal bij de dokter of de tandarts?

 

afbeelding.png.614a1455ff10ed5ba4750d5223a686a1.png

 

Koopt oma nog een willekeurige strip voor haar kleinkinderen?

 

afbeelding.thumb.png.6b1b2d27e9ed215ea33f1e11a1efa745.png

 

Ziet er niet naar uit dat er in die verpakkingen strips zitten. (sad smiley)

_______________________________________________________________________________________________________________

 

Als niet-relevante bonus een signerende Maggie De Block bij Standaard Boekhandel:

 

afbeelding.thumb.png.a47995bff2bf349861a3c8c5e41a6cad.pngar

 

Niet dat Maggie De Block iets met strips te maken heeft. Of misschien toch.

Kan de aanwezigheid van een lookalike gebaseerd op een bekendheid extra media-aandacht trekken?

 

"Hé papa," zegt dat meisje in die roze jas, "die mevrouw staat hier ook in die strip waar ik toevallig zit in te bladeren. Mag ik die meehebben?"

Maar dan herinnert vader zich zijn Disney+ abonnement en spoort dochterlief aan om deze avond nog eens naar Frozen 2 te kijken.

Dat is weer € 6,99 uitgespaard aan een strip die daar achteraf toch maar ligt te liggen.

 

KKB141_28.jpg

 

En zo heb ik die Maggie De Block-foto toch nog relevant kunnen maken.

 

Link naar reactie
16 minuten geleden, Peter Motte zei:

cinco doet echt zijn best om nieuwe onderwerpen te bedenken.

 

'de meestgebruikte kleurencombinaties voor klederdracht van stripfiguren'

 

'Met welk vervoermiddel uit een stripverhaal zou jij je willen verplaatsen?'

 

'favoriete verhalen met een tragisch einde'

 

Link naar reactie

Stripadaptaties maken van tv-series is ook zo een ingreep om snel een nieuwe reeks op poten te zetten voor al een bestaande fanbase die nog niet noodzakelijk strip-minded is. Of dat doelpubliek dan effectief inhaakt, dat is wisselvallig.

Al zou ik het talent achter zulke reeksen liever hun eigen ding zien doen.

Maar ja, economische overwegingen...

 

afbeelding.png.a4b5b6f6162aeffa6ab9aaecabadfe8e.png  afbeelding.thumb.png.b3bc0d039796fd49ffb88b92b45c34c7.png

Link naar reactie
8 uren geleden, cinco zei:

Is instagram een weg voorwaarts? Moeten huidige tekenaars proberen om hun artistieke uitingen te koppelen aan mediabekendheid zoals Chrostin?

 

https://www.instagram.com/chrostin/?hl=nl

 

afbeelding.thumb.png.d31fea796cd84299b9ecee91152c2443.png

 

Worden er nog strips gelezen in de wachtzaal bij de dokter of de tandarts?

 

Idem voor Sociaal Incapabele Michiel

https://www.instagram.com/sociaalincapabelemichiel/?hl=nl

 

Bij de dokter en de tandarts niet meer: de wachtzalen zijn leeg. Geen tijdschriften en strips meer sinds corona.

Link naar reactie
19 hours ago, cinco said:

Worden er nog strips gelezen in de wachtzaal bij de dokter of de tandarts?

 

Ik heb altijd zelf wat leesvoer mee, maar de meesten zijn met hun smartphone bezig.

 

Tegenwoordig moet je een afspraak maken bij de dokter, dus zal er niet zo veel meer worden gelezen als vroeger.

Link naar reactie

Ik heb sinds enkele maanden ook een smartphone, maar met de beste wil van de wereld zie ik niet hoe je daar de tijd mee kan doden. Een mens kan toch niet blijven sociale media afstruinen? Ik lees nu wel De Standaard op dat scherm - daar ben ik effectief wel even mee zoet - maar erg leuk is dat niet.

Mijn vriendin zegt dat vele mensen met Instagram bezig zijn, maar dat lijkt mij zo afstompend en zo'n tijdverspilling?

Link naar reactie
6 minutes ago, Hamirubi said:

Ik heb sinds enkele maanden ook een smartphone, maar met de beste wil van de wereld zie ik niet hoe je daar de tijd mee kan doden. Een mens kan toch niet blijven sociale media afstruinen?

Toch wel. Het scheikundige van de uitleg ben ik vergeten, maar het is een soort verslaving. Een berichtje triggert een effect in de hersens dat een geluksgevoel veroorzaakt maar, dat ook snel wegebt. Dus kijk je weer of er geen berichtje is om je 'fix' te krijgen, en voor je 't weet is 't een dwang geworden.

Link naar reactie

Het zou iets met dopamine te maken hebben.

 

Zelf geloof ik dat niet erg. Het is in het begin vooral FOMO en nieuwsgierigheid. Later wordt het gewoonte omdat je je contacten ermee onderhoudt. Maar als het nieuwe eraf is en die contacten tegenvallen, zwakt dat volgens mij automatisch af. (zegt de man met maar 4567 berichten).

In elk geval zie ik het wat de verslaving betreft niet zo zwart als de doemdenkers.

 

Link naar reactie

Interessant!

Ik zie ook veel mensen Whatsappen (een chat-app die ik zelf niet gebruik).

Wat ik overigens over het hoofd zag: de spelletjes die op smartphones kunnen worden geïnstalleerd. Heerlijk complexloos, lijkt het mij, al ontbreekt dat ook op mijn smartphone. Geef mij maar pc-gaming - al begrijp ik meteen dat dit een ander soort van gaming is.

Link naar reactie
21 uren geleden, Hamirubi zei:

Ik heb sinds enkele maanden ook een smartphone, maar met de beste wil van de wereld zie ik niet hoe je daar de tijd mee kan doden. Een mens kan toch niet blijven sociale media afstruinen? Ik lees nu wel De Standaard op dat scherm - daar ben ik effectief wel even mee zoet - maar erg leuk is dat niet.

Mijn vriendin zegt dat vele mensen met Instagram bezig zijn, maar dat lijkt mij zo afstompend en zo'n tijdverspilling?

Krant lezen, emails beantwoorden, Veilingsites bekijken (evt. bieden), Getekende Reep lezen (natuurlijk), What's-Appen, Banksalo checken, laatste maand Sigmund inhalen, 'zoekopdrachten' voor nieuwe originele tekeningen bijhouden - alles wat je anders thuis op de computer zou doen, kan je nu tijdens het wachten doen.

Dat mensen veel op een smartphone zitten is niet per definitie een verslaving; je kan er gewoon veel mee.

 

Link naar reactie
Op 28/8/2020 om 14:15, Hamirubi zei:

Ik heb sinds enkele maanden ook een smartphone, maar met de beste wil van de wereld zie ik niet hoe je daar de tijd mee kan doden. Een mens kan toch niet blijven sociale media afstruinen? Ik lees nu wel De Standaard op dat scherm - daar ben ik effectief wel even mee zoet - maar erg leuk is dat niet.

Mijn vriendin zegt dat vele mensen met Instagram bezig zijn, maar dat lijkt mij zo afstompend en zo'n tijdverspilling?

no eidee

ei eim smaart:D

haav no foon   :P 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...